GeForce 7800GT = 7800GTX na dietě | Kapitola 5
Seznam kapitol
S vlajkovou lodí nVidie jsme se seznámili už před nějakým tím týdnem a teď přichází na řadu opět nVidia s kartou, která je pro našince o poznání zajímavější díky nižší ceně a výbornému výkonu. Recenze se týká GeForce 7800GT, která je téměř totožná s vlajkovou lodí nVidie až na nižší takty a rozdílný počet pipelines. Blíže se na vše podíváme v samotném článku.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 03 ukazuje velkou převahu SLI řešení s kartami GeForce 7800GT. Samotná GeForce 7800GT je stíhána Radeonem X850XT PE, což signalizuje, že test již není tak aktuální, neboť nevyužívá potenciálu nových čipů.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3DMark05 ukazuje v podstatě totožné výsledky u Radeonu X850XT PE a nové GeForce 7800GT. Futuremark by si měl pospíšit s vydáním nového benchmarku, který bude reflektovat 3D techniky moderních her.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 je založen na enginu hry Aquanox 2, ale samotný test je velmi limitován procesorem, takže rozdíly nejsou takové jaké by mohly být bez této limitace.