Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 19
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
Postarší pecku testuji ve verzi ze Steamu s posledním updatem. Vyhlazování a filtrování nastavuji přímo v menu hry. S touto hrou se ale již také brzy rozloučíme, jako zástupce Source enginu nám v testovací sadě zůstane Left 4 Dead, jako modernější a poslední inkarnace tohoto enginu. Podívejme se na nastavení:
Veškeré volby jsou na maximum, měním pouze rozlišení, vyhlazování (4x), anizotropní filtrování (2-16x). Konkrétní snímky z našeho nastavení vidíte nad textem. V této hře jsem si nahrál vlastní demo, které spouštím v konzoli příkazem "timedemo new_demo". Mé demo si stáhněte zde. Zdokumentovaný běh dema:
Video běží jaksi zpomaleně, což způsobil Fraps, který umožňuje zaznamenávat maximálně 50 fps. V reálu demo běží bleskově rychle a celý měřený úsek je zaznamenán za 4 minuty. Log najdete zde. Měření samozřejmě provádím dvakrát, výsledek je průměr z obou měření. Kompletní změření výkonu jedné grafické karty trvá zhruba 60 minut.