Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 16
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
Oblíbenou akci testuji v originální české verzi s předposledním patchem 1.5.0.7. Existuje ještě verze 1.5.0.8, u té mi ale na GeForce nefunguje vyhlazování, zůstal jsem tedy u staršího patche. Testuji s originálním diskem v mechanice a vše nastavuji v menu hry. Po každé změně nastavení hru restartuji, některé změny se totiž bez restartu neprojeví. Následuje opět nastavení hry:
Mám hru nastavenou, jak vidíte na obrázcích, což není maximální kvalita. Při tomto nastavení je ale hra hratelná i na běžných kartách, ovšem dokud nezapneme vyhlazování. Velice důležitá je v tomto případě použitá save pozice, protože ta je uložená ve chvíli, kdy se nejvíce projevují efekty světla a mají brutální dopad na fps. V této hře můžeme pouze jiným denním časem (ve hře) radikálně ovlivnit výsledek testů, já používám tuto "náročnou" save pozici.
V menu hry měním, kromě rozlišení, pouze úroveň AF (2-16) a AA (4x), Po každé změně hru restartuji, ta se ale už podruhé načítá velmi rychle. Testuji pobíháním po základním táboře, kdy vše zaznamenává Fraps. Podívejte se na můj obvyklý okruh:
Celé měření trvá kousek pod 2 minuty. Výsledkem bývá podobný log, jako je tento. Také u této hry je nutné projít měřený úsek dvakrát a výsledek zprůměrovat. Pro otestování jedné grafické karty, je tedy zapotřebí minimálně 65 minut.