Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 15
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K měření výkonu v této hře používám originální českou verzi hry, na kterou dosud nevyšel žádný patch. Hraji s vloženým diskem v mechanice a úroveň vyhlazování nastavuji přímo v testovacím nástroji FCWBT (Framebuffer Crysis Warhead Benchmarking Tool). Prográmek si můžete stáhnout zde. Nyní nastavení hry:
Testuji vše na úroveň Gamer (v české verzi Hráč), pouze v API DirectX 10. Rozlišení a úroveň vyhlazování nastavuji v pravé části utility. Hodnotu anizotropního filtrování nastavuji v ovladačích grafické karty. Můj přednastavený profil testování si stáhněte zde. Utilita simuluje skutečné hraní, kdy postava běží od výsadku až k vodopádu. Podívejte se na video:
Hodnoty fps měří samotná utilita, zkoušel jsem zároveň pustit i Fraps a výsledek byl stejný, jaký zobrazuje testovací program. Hodnoty fps se po skončení všech testů zobrazí v okně utility FCWBT, podívejme se:
V pravé dolní části jsou výsledky. Uvidíme zde minimální, průměrné i maximální fps. Dvojí průběh testů zatrhávám už na začátku, ve výsledcích je tedy už rovnou průměr ze dvou průchodů. Jeden průchod trvá něco přes 2-4 minuty, plus nějaký čas k nahrání levelu. Celkový čas potřebný pro otestování jedné grafické karty, je přibližně 70 minut. S vyšším rozlišením a nastavením, trvá nahrání i průchod levelem mnohem déle.