Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 12
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testování používám originální DVD verzi hry s posledním patchem 1.0.2.0. Hru spouštím s diskem v mechanice a přihlášením k on-line profilu. Vyhlazování u této hry nefunguje, nepodaří se jej nastavit ani ve hře ani v ovladačích. U některých karet opět zlobí vertikální synchronizace, kterou je možné vypnout parametrem ve spouštěcí cestě hry, nebo připsáním do souboru "commandline.txt". Chcete li testovat bez omezení, následujte tyto instrukce: do spouštěcí cesty v zástupci na ploše (nebo do souboru commandline.txt v adresáři hry), napište -norestriction -novblank. První příkaz zruší omezení spuštění hry při nedostatku paměti grafiky, a druhý zruší limit fps. Dále se podívejme na nastavení hry:
Hru netestuji s vyhlazováním a bez něj, ale na Medium a High. První obrázek představuje nastavení Medium, druhý High. Pokud zvolím globální nastavení z prvního obrázku, měním pak jen rozlišení. Abych mohl ale přepnout na náročnější nastavení, hra se musí restartovat. Pak mohu dotestovat zbytek. Podívejme se na video z hraní:
Při testu se 2,5 minuty projíždím městem, s jedním vystoupením a pobíháním kolem. Celý průběh zaznamená Fraps, a já měření dvakrát opakuji. Takto vypadá výsledný log. Když chci otestovat jednu grafickou kartu v obvyklých nastaveních, trvá mi to tedy asi 60 minut. Hra se totiž dlouho spouští, a také chvilku trvá než proběhne nahrání první mise.