vykon-sli-na-nforce-790i-a-x58-express
Hardware Článek Výkon SLI na nForce 790i a X58 Express

Výkon SLI na nForce 790i a X58 Express | Kapitola 3

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 11. 2008 01:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestavy 3. Testovací hry a metodika 4. Testy 5. Shrnutí testů a závěr

Při uvedení platformy Core i7 se objevilo několik testů, kde na novince vykazovalo Multi-GPU zapojení grafik enormní nárůsty výkonu. Ve "slavném" článku na Guru3D byly nárůsty přímo fantastické a způsobily doslova pozdvižení. My ale dnes dokážeme opak, žádné překvapení se nekoná, zázraky se zkrátka nedějí.

Reklama

Jelikož máme opět hromadu nových her, a tento test se trochu vymyká běžné testovací metodice, v této kapitole vás seznámím, jak jsem testoval. Chtěl jsem si test zjednodušit a použil jsem některá dema a vestavěné benchmarky. Pro tento test nám to postačí.

Výkon SLI na nForce 790i a X58 Express
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "Super High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá asi 10 minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem dostupné demo hry, ve kterém jsem vystřílel celý dům a záznam FPS skončil až po vyjití na ulici. Hrál jsem dvakrát a v grafech je průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji).
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování ale zřejmě nefunguje.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Ultra High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
Výkon SLI na nForce 790i a X58 Express
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. FPS Lock na 60 snímků jsem odstranil v konfiguračním souboru.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě Shangrilla. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v benchtoolu.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Fanatik, hodnota AF v ovladačích. AA nešlo nastavit, hra vždy spadla.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem hrál úsek se soubojem s několika monstry v močálech. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání FPS jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama