CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 9
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato strategická hra je první svého druhu v našem testu. I přesto, že se jedná o starší titul, je přibalován k mnoha grafikám zdarma a tak je jeho hraní po síti velmi oblíbené. Hru testuji s posledním patchem, který se automaticky stáhne v prostředí hry z internetu.
Ve hře bylo vše nastavené na maximum, pouze hodnotu 16 anizotropního filtrování jsem nastavoval přímo v ovladačích. Antialiasing (8xQ) jsem měnil ve hře, stejně jako rozlišení. K testování jsem vybral náročný level ve městě, kde musíte dobít nepřátelské náměstí. Tuto úroveň jsem hrál asi 20 minut, a průběh zaznamenával Frapsem. Bylo testováno pouze s vyhlazováním a anizo.
V této hře je to víceméně "remíza". V mnoho nastaveních zvítězí ATi Radeon, někde ale konkurence. Jak ukazuje náš průběh z nejnáročnějšího nastavení, je zapojení dvou ATi Radeonů znatelně lepší, než konkurenční dvojka ve SLI.
Nárůst výkonu Multi-GPU
V této hře škáluje CrossFire i SLI doslova královsky. Dokonce se ani neprojevuje rozdíl v počtu PCIe linek obou testovaných čipsetů Intel. V této hře je procentuálně i reálně CrossFire dvou ATi Radeonů lepší, než konkurenční řešení. Největší nárůst výkonu je v rozlišení 1920x1200 v obou případech.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - excelentní, tato hra CrossFire masivně využívá. Nárůst se projeví ve všech rozlišeních. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - excelentní, u této hry se projeví nárůst také ve všech rozlišeních.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200. Na hratelnost to mělo negativní vliv.
- SLI - bez artefaktů, v této hře se mikrostuttering neobjevuje.