crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 9

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato strategická hra je první svého druhu v našem testu. I přesto, že se jedná o starší titul, je přibalován k mnoha grafikám zdarma a tak je jeho hraní po síti velmi oblíbené. Hru testuji s posledním patchem, který se automaticky stáhne v prostředí hry z internetu.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře bylo vše nastavené na maximum, pouze hodnotu 16 anizotropního filtrování jsem nastavoval přímo v ovladačích. Antialiasing (8xQ) jsem měnil ve hře, stejně jako rozlišení. K testování jsem vybral náročný level ve městě, kde musíte dobít nepřátelské náměstí. Tuto úroveň jsem hrál asi 20 minut, a průběh zaznamenával Frapsem. Bylo testováno pouze s vyhlazováním a anizo.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře je to víceméně "remíza". V mnoho nastaveních zvítězí ATi Radeon, někde ale konkurence. Jak ukazuje náš průběh z nejnáročnějšího nastavení, je zapojení dvou ATi Radeonů znatelně lepší, než konkurenční dvojka ve SLI.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře škáluje CrossFire i SLI doslova královsky. Dokonce se ani neprojevuje rozdíl v počtu PCIe linek obou testovaných čipsetů Intel. V této hře je procentuálně i reálně CrossFire dvou ATi Radeonů lepší, než konkurenční řešení. Největší nárůst výkonu je v rozlišení 1920x1200 v obou případech.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - excelentní, tato hra CrossFire masivně využívá. Nárůst se projeví ve všech rozlišeních. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - excelentní, u této hry se projeví nárůst také ve všech rozlišeních.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200. Na hratelnost to mělo negativní vliv.
  • SLI - bez artefaktů, v této hře se mikrostuttering neobjevuje.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama