CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 20
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Poslední hra, je zároveň druhou strategií našeho testu. Je v mnoha směrech velmi podobná prvnímu titulu - hlavně možností přiblížit jednotky do nejmenšího detailu. Testuji s posledním patchem.
Nastavení hry je vše na maximum, včetně stínů mraků a podobně. Vyhlazování (8xQ) jsem nastavoval ve hře, úroveň anizo AF2x v ovladačích a AF16x ve hře. K testování jsem vybral hned první level, od okamžiku kdy jsme posláni vyčistit cestu ke "Kingdom" a dostanete možnost použít artilérii. Od té chvíle jsem hrál level asi 20 minut a vše zaznamenal Frapsem. Protože jsou obecně počty fps nízké, zkusil jsem tuto hru i úplně bez vyhlazování.
V této hře jsou obecně všechny dnešní karty velmi vyrovnané. Hra neumožňuje výrazně využít více grafik pro zvýšení fps. V nejvyšším nastavení s vyhlazováním podávají ale dvě GeForce vyrovnanější průběh snímků za vteřinu ( i když graf průměrných fps nemluví tak přesvědčivě).
Nárůst výkonu Multi-GPU
I když obecně hra podporuje dvě grafické karty velmi málo, z výsledků je vidět, že CrossFire je přeci jenom efektivnější. Také zde vidíme, že opět čipset P45 Express CrossFire mírně omezuje. Bez vyhlazování se výkon SLI dokonce propadá, pod výkon jedné karty. Smysl začíná mít až od rozlišení 1920x1200 spolu s vyhlazováním - to platí i pro CrossFire.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - nic moc, tato hra CrossFire využije jen velmi málo (spíše vůbec). Znatelněji se dokáže výkon dvou karet projevit pouze v nejvyšším rozlišení, a i tam jsou rozdíly fps proti jedné kartě malé. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - téměř žádné, výsledek je spíše horší než s jednou kartou, pouze v 1920x1200 s vyhlazováním se trochu projeví.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevil v žádném nastavení.
- SLI - bez artefaktů, také zde se mikrostuttering neobjevuje.