crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 20

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední hra, je zároveň druhou strategií našeho testu. Je v mnoha směrech velmi podobná prvnímu titulu - hlavně možností přiblížit jednotky do nejmenšího detailu. Testuji s posledním patchem.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení hry je vše na maximum, včetně stínů mraků a podobně. Vyhlazování (8xQ) jsem nastavoval ve hře, úroveň anizo AF2x v ovladačích a AF16x ve hře. K testování jsem vybral hned první level, od okamžiku kdy jsme posláni vyčistit cestu ke "Kingdom" a dostanete možnost použít artilérii. Od té chvíle jsem hrál level asi 20 minut a vše zaznamenal Frapsem. Protože jsou obecně počty fps nízké, zkusil jsem tuto hru i úplně bez vyhlazování.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře jsou obecně všechny dnešní karty velmi vyrovnané. Hra neumožňuje výrazně využít více grafik pro zvýšení fps. V nejvyšším nastavení s vyhlazováním podávají ale dvě GeForce vyrovnanější průběh snímků za vteřinu ( i když graf průměrných fps nemluví tak přesvědčivě).

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

I když obecně hra podporuje dvě grafické karty velmi málo, z výsledků je vidět, že CrossFire je přeci jenom efektivnější. Také zde vidíme, že opět čipset P45 Express CrossFire mírně omezuje. Bez vyhlazování se výkon SLI dokonce propadá, pod výkon jedné karty. Smysl začíná mít až od rozlišení 1920x1200 spolu s vyhlazováním - to platí i pro CrossFire.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - nic moc, tato hra CrossFire využije jen velmi málo (spíše vůbec). Znatelněji se dokáže výkon dvou karet projevit pouze v nejvyšším rozlišení, a i tam jsou rozdíly fps proti jedné kartě malé. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - téměř žádné, výsledek je spíše horší než s jednou kartou, pouze v 1920x1200 s vyhlazováním se trochu projeví.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevil v žádném nastavení.
  • SLI - bez artefaktů, také zde se mikrostuttering neobjevuje.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama