CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 18
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato střílečka je také stále velmi oblíbená, a hlavně její testování dostává další smysl s přicházejícím datadiskem. Testuji s posledním patchem.
Nastavení ve hře jsem dal na maximum, a vyhlazování a anizo také nastavoval v menu hry. Ve výsledku neměla poloha AA4x a AA8x na výsledné fps vliv, tak jsem testoval pouze vyšší nastavení. Vybral jsem si k testu situaci s přestřelkou s bandity na statku, kousek od začátku hry. Průběh boje, až do vítězství zaznamenal Fraps.
V tomto titulu, měly karty Radeon vždy mírnou převahu před konkurencí. Náš test dokazuje, že takto síly zůstaly rozvržené také s dvojicí karet. Na předních příčkách se střídají Radeony s GeForce. Jak ukazuje ale náš průběh - dvojice Radeonů i GeForce podávají svorně velmi podobné skóre.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Dvě karty v CrossFire předvádějí mnohem lepší nárůst výkonu, než dvojice konkurenčních grafik. Opět mírně zaostává CrossFire na levnějším čipsetu s omezením PCIe linek. Rozdíl je již celkem výrazný a měřitelný. Výkon stoupá pěkně i na SLI, což dělá obě řešení v této hře použitelná. Nejvíce se dvojice karet projeví v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600, což se dalo čekat.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - skvělé, tato hra CrossFire dokáže solidně využít. Vhodné využití je samozřejmě pouze u vysokých rozlišení a vyhlazování. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - velmi dobré, smysl má zapojení dvou karet už od středních rozlišení až po nejvyšší.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering jsem nezaznamenal.
- SLI - bez artefaktů, zde jsem opět mikrostuttering objevil. Jednalo se o mírnější formu, která ale tolik neobtěžovala, jako v jiných titulech.