crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 14

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra se zabíjením "akridů" na zamrzlé planetě je stále velmi oblíbená, a vydávání několikáté edice zájem potvrzuje. Poslední počin stojí už jen pár stokorun, a kdo ještě nezkusil, měl by svou chybu napravit. Testováno s poslední záplatou, která se stáhne přes Steam.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře jsem nastavil vše na maximum, hodnotu anizo AF2x jsem nastavil v ovladačích a vyšší přímo ve hře. Vyhlazování (8xQ) také umožňuje přímo hra, kde jsem pak měnil už pouze rozlišení. Také v této hře je nutné rendering pomocí dvou karet zapnout ručně v menu hry. K měření posloužil level "Assault", kde záhy dojde k bitce s několika "příšerami". Průběh boje zaznamenával Fraps, až do chvíle vítězství a aktivování "záchytného bodu".

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato hra byla vždy "baštou" příznivců karet NVIDIA GeForce, s posledními ovladači se ale podařilo ATi tento stav zcela změnit. V zapojení dvojice grafik, se v několika nastaveních objevily Radeony v čele a GeForce až na druhé příčce. To také demonstruje náš průběh, v grafu jsou průměrné fps skoro stejné. Podle průběhu jsou na tom ale Radeony lépe.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Ze statistik procentuálního nárůstů výkonu v CrossFire vyplývá, že škálování dvou Radeonů je opravdu ukázkové. Konkurenční řešení SLI se pohybuje v malých navýšeních výkonu. Největší nárůst je v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600 na obou řešeních. Zajímavé jsou stejné výsledky na různých čipsetech Intel, zde tedy čipset vliv nemá.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - perfektní, zde je využití CrossFire skvělé. Navýšení výkonu se projeví ve všech rozlišeních, nejvíce s vyhlazováním. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - slabší, navýšení výkonu se koná pouze ve dvou rozlišeních. Ve většině není rozdíl nijak výrazný.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - objevovaly se chyby v obraze a poruchy, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze a propady fps. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to mělo výrazný vliv - hra byla téměř nehratelná.
  • SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v menší míře u rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to mělo menší vliv než u CrossFire.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama