CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 14
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Hra se zabíjením "akridů" na zamrzlé planetě je stále velmi oblíbená, a vydávání několikáté edice zájem potvrzuje. Poslední počin stojí už jen pár stokorun, a kdo ještě nezkusil, měl by svou chybu napravit. Testováno s poslední záplatou, která se stáhne přes Steam.
Ve hře jsem nastavil vše na maximum, hodnotu anizo AF2x jsem nastavil v ovladačích a vyšší přímo ve hře. Vyhlazování (8xQ) také umožňuje přímo hra, kde jsem pak měnil už pouze rozlišení. Také v této hře je nutné rendering pomocí dvou karet zapnout ručně v menu hry. K měření posloužil level "Assault", kde záhy dojde k bitce s několika "příšerami". Průběh boje zaznamenával Fraps, až do chvíle vítězství a aktivování "záchytného bodu".
Tato hra byla vždy "baštou" příznivců karet NVIDIA GeForce, s posledními ovladači se ale podařilo ATi tento stav zcela změnit. V zapojení dvojice grafik, se v několika nastaveních objevily Radeony v čele a GeForce až na druhé příčce. To také demonstruje náš průběh, v grafu jsou průměrné fps skoro stejné. Podle průběhu jsou na tom ale Radeony lépe.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Ze statistik procentuálního nárůstů výkonu v CrossFire vyplývá, že škálování dvou Radeonů je opravdu ukázkové. Konkurenční řešení SLI se pohybuje v malých navýšeních výkonu. Největší nárůst je v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600 na obou řešeních. Zajímavé jsou stejné výsledky na různých čipsetech Intel, zde tedy čipset vliv nemá.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - perfektní, zde je využití CrossFire skvělé. Navýšení výkonu se projeví ve všech rozlišeních, nejvíce s vyhlazováním. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - slabší, navýšení výkonu se koná pouze ve dvou rozlišeních. Ve většině není rozdíl nijak výrazný.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - objevovaly se chyby v obraze a poruchy, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze a propady fps. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to mělo výrazný vliv - hra byla téměř nehratelná.
- SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v menší míře u rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to mělo menší vliv než u CrossFire.