CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 13
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato hra je klasika a opomenout ji v testování by nám mnozí neodpustili. Po grafické stránce je tato hra již dávno překonána, ovšem nevypadá nijak špatně ani dnes.
Vzhledem k vysokým základním hodnotám fps, jsem testoval hru na maximální kvalitu včetně anizo a vyhlazování (8xQ). Nové Radeony nedovolí nastavit AA16x, proto se musíme spokojit s maximem AA8x. Testoval jsem úvodní level, s pádem vlaku až po moment, kdy vaši sličnou kolegyni poraní robot. Záznam provedl opět Fraps.
Výsledek této hry je s prominutím "plichta", se vším všudy. Výsledné počty snímků za vteřinu jsou vzácně vyrovnané ve všech nastaveních. Ani náš průběh nepřinese rozřešení, zde je tedy určení jednoznačného vítěze velmi těžké.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Zde opět škáluje CrossFire přímo ukázkově, mnohem lépe než SLI. Procentuální nárůsty fps jsou proti konkurenci opravdu vysoké. Je zajímavé vidět, že zde rozdíly v počtu PCIe linek obou testovacích čipsetů, neměly vliv na výsledky. Je zvláštní, že v některých hrách je rozdíl vidět a někde ne. V obou případech, CrossFire i SLI nejlépe navyšuje výkon v rozlišení 1920x1200, 2560x1600 s vyhlazováním.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - perfektní, tato hra CrossFire dokáže solidně využít. Projeví se už od rozlišení 1920x1200. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na další využití žádný vliv.
- SLI - dobré, u této hry se projeví od rozlišení 1920x1200, nárůsty jsou přes 30 procent.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevoval.
- SLI - bez artefaktů, také zde jsem mikrostuttering nezaznamenal.