crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 13

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato hra je klasika a opomenout ji v testování by nám mnozí neodpustili. Po grafické stránce je tato hra již dávno překonána, ovšem nevypadá nijak špatně ani dnes.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Vzhledem k vysokým základním hodnotám fps, jsem testoval hru na maximální kvalitu včetně anizo a vyhlazování (8xQ). Nové Radeony nedovolí nastavit AA16x, proto se musíme spokojit s maximem AA8x. Testoval jsem úvodní level, s pádem vlaku až po moment, kdy vaši sličnou kolegyni poraní robot. Záznam provedl opět Fraps.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Výsledek této hry je s prominutím "plichta", se vším všudy. Výsledné počty snímků za vteřinu jsou vzácně vyrovnané ve všech nastaveních. Ani náš průběh nepřinese rozřešení, zde je tedy určení jednoznačného vítěze velmi těžké.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde opět škáluje CrossFire přímo ukázkově, mnohem lépe než SLI. Procentuální nárůsty fps jsou proti konkurenci opravdu vysoké. Je zajímavé vidět, že zde rozdíly v počtu PCIe linek obou testovacích čipsetů, neměly vliv na výsledky. Je zvláštní, že v některých hrách je rozdíl vidět a někde ne. V obou případech, CrossFire i SLI nejlépe navyšuje výkon v rozlišení 1920x1200, 2560x1600 s vyhlazováním.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - perfektní, tato hra CrossFire dokáže solidně využít. Projeví se už od rozlišení 1920x1200. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na další využití žádný vliv.
  • SLI - dobré, u této hry se projeví od rozlišení 1920x1200, nárůsty jsou přes 30 procent.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevoval.
  • SLI - bez artefaktů, také zde jsem mikrostuttering nezaznamenal.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama