crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 11

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tuto hru jsem zařadil, protože se jedná o poslední titul postavený na OpenGL. Obecně jde o celkem hodně hranou síťovou akci, která se dočkala mnoha uživatelských map a modifikací. Hraje ji i spousta lidí u nás, a graficky je hra srovnatelná (dle mého osobního názoru) třeba i s Crysis.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Všechno co šlo, jsem ve hře nastavil na maximum. Vyhlazování (8x) a filtraci jsem nastavoval také pouze ve hře. Měnil jsem pak už jen rozlišení. I když tato hra nabízí i s vyhlazováním vysoká fps, testoval jsem i bez něj - u online stříleček někdy hráči dávají přednost vysokému počtu fps a ne grafické stránce. V této hře je problém dosáhnout stejných podmínek, proto jsem hrál kompletní level asi 20-30 minut v mapě "Valley" - ničil jsem kontejner stroggů. Záznam Frapsu jsem ukončil, po úspěšné detonaci v sídle nepřátel.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře je nárůst dvou grafických karet opravdu znát, pokud porovnáme obě dnes testovaná řešení, mohl by výsledek dle grafů vyznívat pro SLI lépe. Jak ale ukazuje náš průběh, je situace víceméně vyrovnaná.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Další hra, kde se projevuje až stoprocentní škálování výkonu. V nejvyšších nastaveních s vyhlazováním předvádí jak CrossFire, tak SLI nárůst přes tuto magickou hranici. U nižších rozlišení jsou počty fps ještě v normálních mezích, od 1680x1050 s AA a AF, už dochází k razantnímu škálování výkonu. Také se podívejte, že v nižších nastaveních opět čipset P45 Express značně zaostává.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - perfektní, tato hra CrossFire masivně využívá. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv. Značné nárůsty jsou patrné již od 1920x1200.
  • SLI - také skvělé, u této hry se nejvíce výkon projeví od rozlišení 1680x1050 s vyhlazováním.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neobjevil.
  • SLI - bez artefaktů, také zde se mikrostuttering neobjevuje.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama