radeon-hd4870-a-geforce-gtx-260-v-16-ti-hrach
Hardware Článek Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 8

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 7. 2008 01:00 124

Seznam kapitol

1. Úvod - Zemětřesení na trhu 2. Asus GeForce GTX 260 TOP 3. Asus Radeon HD4870 512MB 4. Další karty v testu 5. Nová metodika a nové hry 6. Testovací sestava 7. Age Of Conan 8. Assassins Creed 9. Bioshock 10. Call Of Duty 4 11. Company Of Heroes: Opposing Fronts 12. Crysis 13. Enemy Territory: Quake Wars
14. GRID RaceDriver 15. Half Life 2: Episode Two 16. Lost Planet: Extreme Conditions 17. Mass Effect 18. Microsoft Fligts Simulator X 19. TES IV: Oblivion 20. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 21. Unreal Tournament 3 22. World In Conflict 23. Přetaktování a vliv na výkon 24. Shrnutí výkonu 25. Teploty a spotřeba 26. Závěr a hodnocení

V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.

Reklama
Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Historická akce z pohledu třetí osoby je velmi pěkně graficky provedena, a rozsáhlá města s velkým množstvím postav slušně prověří potenciál grafické karty. Testuji hru s posledním oficiálním patchem 1.2.

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení této hry je bohužel velmi slabé, a můžeme měnit pouze několik položek. Konkrétní úroveň vyhlazování nelze nastavit, pouze volbou Multisampling můžeme vyhlazování ovlivnit, jak přesně ale nevíme. U vyšších rozlišení než 1680x1050 nejde u této volby nastavit víc než hodnota 1/3. Testoval jsem se všemi volbami na maximum (do 1680x1050 s 3/3 a 1920x1200 1/3). Nakonec jsem zkusil vynutit anizo a vyhlazování v ovladačích. Frapsem jsem snímal poslední level, kde jsem od studny doběhl až k prvnímu souboji s několika protivníky, po jejich zdolání jsem záznam fps zastavil.

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře se kartám ATi velmi daří, i přesto že s původní (neopatchovanou) hrou podávají mnohdy ještě lepší skóre. Průběh v nejlepším možném nastavení jejich vyšší výkon dokazuje, pokud se výkon propadá tak na obou kartách velmi podobně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama