Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 17
Seznam kapitol
V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.
Předělávka této hry vypadá na PC prostě úžasně. Hratelnost a provedení je perfektní, a pokud přemýšlíte o hře na prázdniny je Mass Effect v češtině dobrá volba.
Ve hře jsem nastavil vše na maximum, vyhlazování (8xQ) a anizo jsem nastavoval v ovladačích. Hra trpí nepříjemnou vlastností (kterou nelze zatím odstranit) a to je, omezení maximálního fps na 60. U nižších rozlišení proto grafy vypadaly "divně", a tak jsem 1280x1024 vypustil. S vyššími stupni vylepšení obrazu, ale průměrné fps již řádně klesají. Hrál jsem úsek hry, na první planetě - po smrti Nihluse a následnou přestřelku, včetně animací (které jsou enginové a fps v nich také klesá s nastavením). Měřil jsem Frapsem.
Bez vyhlazování, a s AA4x se tedy nové Radeony moc nevyznamenaly. Jde o typický případ nové hry, kde ještě ovladače "kulhají". S vyhlazováním AA8x sice předežene Radeon všechny své soupeře, hratelné to ale není na žádné kartě. Průběh proto ukazuje maximální hratelné nastavení, kde GeForce jasně vítězí.