Nástin výkonu GeForce 9800 GTS a 9800 GTX pomocí přetaktované GeForce 8800 GTS | Kapitola 2
Dalších grafických karet řady GeForce 9 se dočkáme přesně za týden. To bude uvedena duální GeForce 9800GX2, o týden později přijde na trh GeForce 9800GTX. Začátkem příštího měsíce se potom dočkáme dalšího přírůstku do této rodiny - GeForce 9800 GTS. Protože specifikace všech nadcházejících karet známe, připravil jsem pro zkrácení čekání malou simulaci jejich možného výkonu.
Pro testování jsem použil absolutní high-end, základní desku s čipsetem X38 Express Asus Maximus Extreme, kompletní test této desky najdete zde. Procesor byl použit 45nm čtyřjádrový čip QX9650 se základní pracovní frekvencí 3GHz. Grafické karty byly použity : eVGA 8800 Ultra, Point Of View 8800 GTX, Asus 8800 GT 512MB a 1GB, Gigabyte 8800 GTS 512MB, Asus 9600 GT 512MB. ATi Radeony byste v dnešním testu hledali marně, vyšly totiž nové ovladače Catalyst 8.3 a Radeony je nutné přeměřit všechny znovu. Jejich skóre bude zařazeno až v testu skutečných karet GeForce 9800.
Zbytek sestavy tvoří paměti 2GB Corsair Dominator3 1800MHz, dva disky WD Raptor 150GB v Raid 0, zvuková karta Creative X-Fi Fatality. Vše napájel zdroj Thermaltake 1000W.
V testu pod DirectX 9.0 jsme testovali v těchto hrách a programech: World in Conflict, Company of Heroes, Supreme Commander, Crysis, Bioshock, Unreal Tournament 3, Call of Duty 4, Half Life 2 Episode Two, Lost Planet.
Hardware | |
Procesor | Core 2 Quad QX9650 |
Paměť | 2*1024MB Corsair 20-7-7-7-1T |
Základní deska | Asus Maximus Extreme |
Grafická karta | 8800U, 8800GTX, 2x8800GT, 8800GTS-512, 9600GT |
Zdroj | Thermaltake 1000W |
Ovladače | Forceware 174.12 |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2, Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Nastavení testovacího počítače se v průběhu testu neměnilo, pouze jsem měnil grafické karty a jejich ovladače. Procesor pracoval po celý test na frekvenci 3600MHz (450x8), paměti v synchronním módu na 1800MHz při 20-7-7-7-1T. Přetaktovaný systém jsem zvolil z důvodu, že některé hry velmi omezuje pomalý procesor (HL2, WiC atd..). Abych zcela vyloučil vliv procesoru na výsledky, byl jeho výkon po celou dobu více než dostatečný.