Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 11. 2016 10:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FoV, DoF, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – DX11 a DX12, měřítko rozlišení a UI
7. Vliv nastavení – AF, osvětlení, efekty, post-process 8. Vliv nastavení – objekty, terén a tráva, AO 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Úvod

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední díl ze série Battlefield – Hardline – prošel naším rozborem jen s málo výtkami k technické stránce. Hra běžela na Forstbite Engine 3, který pohání i nový Battlefield 1. Nabízela celkem solidní zpracování grafiky s občasným slabším zpracováním prostředí (například mise v bažinách vypadala hůře). Naproti tomu, ale optimalizace byla parádní. Battlefield Hardline nabízel i API Mantle, které jsme tehdy nemohli vyzkoušet, neboť nebyla k dispozici AMD sestava.

V Battlefieldu 1 již API Mantle není k dispozici – přešlo se na DirectX 12. Ten funguje jak na AMD, tak Nvidia grafických kartách – obojí máme k dispozici, tak se podíváme, zda se vyplatí DX 12 v Battlefieldu používat, nebo raději hrát v osvědčeném DX11. Frostbite Engine už také zapomněl na vyhlazování hran MSAA a stejně jako předchozí moderní hry na tomto engine (např. Star Wars Battlefront nebo Mirror's Edge Catalyst) spoléhá pouze na metody vyhlazování při post processingu.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra je dostupná na PC přes službu Origin a vyžaduje přibližně 50 GB prostoru na disku (složka se hrou). To je stejně, jako si zabral i předchozí díl Hardline, který nabízel poměrně dlouhou a propracovanou kampaň. Battlefield 1 spíše spoléhá na Multiplayer a kampaň je zde pouze v podobě pěti minipříběhů. Ty jsou celkem krátké a tak sólo kampaň vás na dlouho nezabaví. Samotné úrovně vypadají na první pohled velice pěkně a grafika prostředí šla proti předchozímu dílu rozhodně nahoru. Prostředí hry vypadá velice uvěřitelně.

Poprvé jsem hru zkoušel na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti, osazené v sestavě s Intelem a procesorem Core i7-6700K. S detaily nastavenými na maximum hra běžěla téměř neustále nad 100 fps. Je tedy jasné, že se nebude jednat o hru trhající rekordy v náročnosti. Na této konfiguraci jsou vždy pořizovány doprovodné screenshoty, tak jsem využil vysokého výkonu k „oversamplingu“ pomocí DSR rozlišení 2560×1440 – i tak hra běžela plynule na cca 80 až 90 fps. Protože je ve hře přepínač na API DX 12, zkoušel jsem hrát hru i s tímto API. Zde jsem trochu narazil. Plynulost šla dolů – ani ne tak samotné fps, spíš došlo na občasné škubnutí hry.

Na sestavě AMD se hra v DX 11 chovala ukázkově, grafické kartě Radeon R9 290 by hra sedla dobře, ale bohužel slabý procesor hru omezoval. Naštěstí omezení v tomto případě znamená 60 a více fps. A tak hra i na této sestavě běžela naprosto plynule. Frostbite Engine zde ukazuje své kvality – dokáže vykreslit pěknou grafiku při nízkých nárocích. Přepnutí na DX 12 přineslo příjemné i nepříjemné překvapení. Jaké? Na to se podíváme dále v samotném rozboru nastavení.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední grafická karta MSI GeForce GTX 960 Gaming potvrdila, že hra umí vykreslit pěknou a uvěřitelnou grafiku při nízkých nárocích – stejně jako v dříve testovaném Star Wars. Většinu času bylo v klasickém rozlišení 1920 × 1080 vidět 60 fps. Dokonce ani malá 2GB paměť nepředstavovala problém pro nastavení textur na Ultra. Ovšem přepnutí do DX12 API také nepříjemně překvapilo – poklesem výkonu, opět se na to podíváme později.

Po pár hodinách hraní bylo jasné, že hra pokračuje v nastaveném trendu her od EA DICE studia, běžících na engine Frostbite – dobré optimalizace a grafického zpracování. Například single-player mise Avanti Savoia! odehrávajícíse v Alpách proti předchozímu dílu Battlefield ukazovala velký pokrok po stránce kvality prostředí. Pojďme se tedy podívat na vliv jednotlivých nastavení, pokud máte slabší grafickou kartu a budete muset nějaký detail snížit.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama