Bastlíme s Arduinem – píšeme první program
Seznam kapitol
Po nějakém čase se vracíme k bastlení s Arduinem. Dnes se však od hardwaru trošku odkloníme a podíváme se na software. Arduino totiž není jen o elektrobastlení, ale také o algoritmizaci, která nám prostřednictvím mikroprocesoru umožní celý náš výtvor rozhýbat. Dejme se tedy do práce, programátoři!
V minulém díle jsme si představili jednu z nejpopulárnějších embedded platforem pro bastlíře a vysvětlili si nejnutnější základy elektroniky, s jejichž pomocí jsme následně vlastnoručně sestavili naše první elektronické zařízení. Ne, nešlo o žádný zázrak, pouze jsme vytvořili jednoduchý obvod s červenou LED spínanou jedním uživatelským tlačítkem. K této funkcionalitě jsme přitom ani nemuseli využít funkce mikroprocesoru. Arduino kit jsme v tomto případě využili jen jako poněkud předražený napájecí zdroj.
Ač má jistě každý začínající bastlíř ze své první blikající LED radost, mačkání tlačítka zkrátka po čase omrzí. A to nemluvím o mozolech na prstech. Přece jen není mikrospínač ze starter kitu tak úplně komfortní. Cílem našeho dalšího projektu by však neměla být koupě pohodlnějšího spínače, ale především nechání stroje pracovat za nás. K tomu samozřejmě nevyzužijeme nic jiného než mikroprocesor osazený na našem Arduino kitu. S pomocí vývojového prostředí, našich programátorských dovedností a součástek z minulého projektu přimějeme Arduino blikat za nás.
Ale ještě předtím, než se pustíme do zapojení obvodu a implementace algoritmu blikání, nainstalujeme si vývojové prostředí. Ti z vás, kteří mají nainstalováno již z minula, mohou příští kapitolu s klidem v duši přeskočit.