Apple App Store má méně stažených aplikací, jak Google Play, ale dvakrát větší příjmy
Společnost Apple má i v tomto roce mnohem větší zisky z prodeje aplikací nežli jeho přímý konkurent Google. Majitelé Androidů za aplikace v Google Play Storu i nadále utrácejí méně, nežli majitelé iOS v Apple App Storu.
Za nepříznivými statistikami pravděpodobně stojí hned několik skutečností. V první řadě se jedná o cenovou politiku Applu a Googlu, respektive vývojářů, kteří pro jejich smartphony tvoří aplikace. Za aplikace, které jsou na Google Play Storu alespoň v základní verzi zdarma, se na iOS často rovnou platí. Kromě toho je třeba vzít v potaz i alternativní obchody s Android aplikacemi (například App Store Amazon), které Apple nemá. A v neposlední řadě hraje do karet Applu také skutečnost, že Google Play Store není k dispozici v Číně, zatímco Apple App Store tam k dispozici je.
Ale teď už k samotným číslům, o která se podělila společnost Sensor Tower. Apple Store v prvním pololetí roku 2018 vydělala 1,9násobek výnosů služby Google Play Store – tzn. 22,6 miliardy ku 11,8 miliardy dolarů. Prodeje obou obchodů se pak meziročně zvýšily – v případě Apple Storu o 25,8%, v případě Google Play potom o 29,7%.
Nárůst prodejů je očekáván i v budoucnosti. Velký podíl na něm mají především placené služby jako je Netflix, Tinder nebo Spotify.
Z koláče příjmů si však v obou případech hodně odřízly také hry. Za ně spotřebitelé v první polovině tohoto roku utráceli o 19,1% více, nežli za stejné období minulého roku.
Nárůst zaznamenal i počet stahovaných aplikací, v případě Apple App Storu se jednalo o 13,1% nárůst, v případě Google Play Storu to bylo 10,6%.
Nejčastěji stahovanou aplikací je stále Facebook, mezi dalšími TOP stahovanými aplikacemi najdeme také WhatsApp, Messenger a Instagram. Nejstahovanější mobilní hrou je PUBG Mobile.
Zdroj: GSM Arena