Úvaha: Jak bezpečnostní čip zachránil konzole
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Jak bezpečnostní čip zachránil konzole

Úvaha: Jak bezpečnostní čip zachránil konzole

Michal Rybka

Michal Rybka

13. 12. 2013 09:00 24

Seznam kapitol

1. Nemusíme nic 2. Ouuuu 3. Bytelné řešení 4. Doba konzolová
5. Průser na průser 6. Masivní nadprodukce 7. Přijďte se mrknout

Málokdo vnímá ochranné systémy zabudované v konzolích jako něco pozitivního. Málokdo kromě vydavatelů, případně jejich akcionářů, protože úkolem podobných systémů je přece jenom omezit volnou soutěž, zdražit hry pro zákazníky a napakovat se. A nebo to tak nikdy nebylo a ani nebude?

Reklama

Možná si myslíte, že si můžete udělat libovolnou hru, v podstatě cokoliv, co vás napadne. Tak to tedy ne, přátelé, to jste zcela na omylu! Klasická vydávací mašinerie je velmi přísná, protože vlastník práv na konzoli bude tvrdě vyžadovat dodržení jeho podmínek. Navrhnete si téma hry a posoudíte, zda má šanci projít procesem certifikace – tedy zda splňuje celou dlouhou řadu požadavků na obsah hry. Pokud máte šanci projít, potřebujete si pořídit vývojový systém, za to něco zaplatíte a po dlouhých měsících až letech vývoje provádíte compliance submission, neboli test, kdy verzi hry vlastníkovi licence pošlete verzi hry a on si zkontroluje, zda splňuje všechny podmínky pro vydání.

Úvaha: Jak bezpečnostní čip zachránil konzole
i Zdroj: PCTuning.cz

Takových podmínek je celá řada, například ve hře nesmíte mít vážnější chyby (hra samozřejmě nesmí padat, ale nesmí být v ní ani menší rušivé pozorovatelné chyby), menu musí splňovat podmínky přehlednosti, musíte splnit maximální časy načítání, hra musí být snadno pochopitelná, nesmí obsahovat zakázaný obsah a tak dále a tak dále. Je toho vážně hodně a málokterému týmu se provede submission na první pokus, někdy se do diskuse musí vložit i vedení a přesvědčovat vydavatele, aby tady či jinde oko přimhouřil. Někdy se to povede, jindy máte smůlu.

Pokud se snažíte vydávat věci u Apple, můžete mít smůlu třeba proto, že se Apple nelíbí to, co se snažíte vydat. Může to být podobné jiné aplikaci, může to být příliš podobné aplikaci Apple, může to dovolovat spouštění kódu třetí strany a nebo to může být vyhodnoceno jako porno. Těch důvodů, které mohou vést k zamítnutí vaší aplikace může být celá řada – a nejlepší je, že lidi z Apple vám nemusí vysvětlovat, co se jim nelíbilo. Prostě se jim to nelíbilo a hotovo.

Úvaha: Jak bezpečnostní čip zachránil konzole
i Zdroj: PCTuning.cz

Ne, že by to v reálu bylo takhle drsné, v řadě případů vám lidi, kteří submission zamítli, vysvětlí o co jde a když je jasné, že jde o nějaký menší problém, tak vám i poradí, co byste měli udělat. Pokud jste ale arogantní, drzí a chcete udělat hru, ve které nacisticko-komunistický medvěd znásilňuje skautky, tak dostanete stopku a můžete se jít jenom klouzat, protože Apple je v takovém případě první, poslední a jediná instituce, která vám dá červenou. A nemusí se s vám bavit a diskutovat, prostě nemusí. Četli a potvrdili jste podmínky pro vývoj aplikací? Četli a potvrdili. Nesouhlasíte? Udělejte si vlastní platformu!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama