Apple má pravdu: Do bezpečných OS backdoory nepatří!
autor: Michal Rybka , publikováno 20.2.2016
Apple má pravdu: Do bezpečných OS backdoory nepatří!

Jablečná firma se v mnoha případech chovala a chová jako by byla nadřazena všemu a všem. Povinné micro USB u telefonů? To platí jak pro koho, pánové! Tentokrát se ale Apple postavil proti narušování soukromí svých uživatelů a oslabováním bezpečnosti tvorbou backdoorů – a má pravdu.


Šíření „velkých národních firewallů“, které vylezly z Číny, je strašidelné – a tyhle myšlenky začínají připadat skvělé dalším státům, které bychom považovali za pokrokové, jako je například Austrálie anebo Velká Británie. Velká Británie je zvlášť děsivým příkladem, jak se země, která se podílela na vzniku moderního světa, dobrovolně propadá do totality, protože nejen její politici, ale i řada občanů si myslí, že se dá „prozakazovat až do úplné Utopie“. Vážně.

Nedávno jsem viděl forenzní seriál BBC, kde lékařka provádějící pitvy konstatovala, že „problém je v tom, že dotyčná spáchala sebevraždu předávkováním prášky, které si objednala pro internetu a je tedy na čase objednávání  léků přes internet zakázat“. Prý s tím má dobré zkušenosti, podařilo se jí prosadit už několik zákazů. V zemi, kde se zakazuje všechno možné včetně sebeobrany, přijde politikům normální zakázat i kryptografii, protože zjevně netuší, že bez kryptografie nemůže fungovat žádná bezpečná komunikace, ať už jde o bankovní transakce anebo přenos mezi bezdrátovou klávesnicí a počítačem.

Ale tak už to je. Politici tu nejsou od toho, aby přemýšleli nad rozsáhlými potenciálními důsledky svých zásahů do technologií, které jsou mimo hranice jejich vize. Za posledních třicet let se ostatně ukázalo, že uvažování nad dlouhodobými důsledky svých rozhodnutí nepatří mezi nejsilnější stránky politiků – od deindustrializace Západu přes bezmeznou adoraci globalizace anebo deregulaci bankovního průmyslu. Jak to dopadlo? No na to se můžete podívat například ve skvělém filmu Sázka na nejistotu (The Big Short).

Byl bych velmi nerad, aby se za pár let točily filmy o tom, jak strašnou chybou byl zákaz kryptografie a rozparcelování internetu na národní záhumenky a jak se tím vytvořilo jedno fenomenální hřiště pro hackery a všelijaké kujóny, kteří si na svém feudálním datovém panství začali zavádět svoje vlastní pravidla hry. To by znamenalo konec volného toku informace a konec internetu tak, jak ho známe.

A tyhle snahy vidíme i u nás. Pokud máte v sobotu čas, můžete se i vy postavit proti snahám o zavádění cenzury a laskavé státní supervize nad internetem!



Tagy: apple  bezpoečnost  fbi  backdoor  hack  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.2.2016 09:16:30   46.174.23.xxx 2398
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 10:01:31   89.177.98.xxx 598
To je tak neskutečně pitomý příspěvek, až to bolí. Vážně věříte těm mocí zfetovaným fízlům, že takový nsátroj použijí jen jednou a pak už nikdy? Popřípadě jen na závažné případy terorismu? IMHO ani omylem, rychle by se to stalo dalším nástrojem hloupého státního útlaku jako je např. zákaz psychedelik.
Jak píši níže, je naprosto reálné, že by prolomení šifrování mohlo stát stejně, ne li více životů v konečném důsledku.
Teoreticky si umím představit, že by celý proces provedl apple sám a tajným službám dal jen samotná rozšifrovaná data, bez softwarového nástroje, který by pak byl zničen nebo zašifrován třícestnou autentifikací klíčů všech tří nejvyšších lidí ve firmě apod. Ale i to je stanovení nebezpečného precedentu.
20.2.2016 10:14:00   46.174.23.xxx 862
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 10:20:09   89.177.98.xxx 372
Pokud mi soud teoreticky nařídí vzít zbraň a jít zastřelit kamaráda, tak o rozhodnutí budu ignorovat taky. Nějaká základní morálka musí být.

Z hlediska hrubé síly je 10 000 možností úplné *****. Takový nástroj by mohl být použít i k vynucování buzeračních a semitotalitních zákonů ( a že takových je) a v případě úniku i kriminalitě typu prohrabávání telefonu partnera, ukradených telefonů vůi zpeněžitelným nebo zneužitelným datům atd.
20.2.2016 16:36:14   83.240.39.xxx 254
Soudruhu Svobodo, populisticka argumentace na urovni treti rise...."Zitra muze zacit jina firma prodavat detem zbrane." ...nejste nahodou redaktor idnes? nebo podobneho provladniho "totalitniho" platku???
20.2.2016 13:54:42   188.92.11.xxx 130
Kdyby to Apple udělal sám, tak ty data z toho přístroje obhájci toho mníka u soudu rozcupují s poznámkou že s nimi mohlo být manipulováno. Dále kdo zaručí se se to nevynese z Apple. Víte jakou cenu by to mělo na černém trhu? Dalo by se říci že by Apple vytvořil slepici co snáší zlatá vejce.
21.2.2016 13:42:47   85.70.109.xxx 50
To jsem chtěl také říct, že když už by se ten firmware vyvíjel, tak by se vyvíjel více lidmi. Sice v bezpečnosti firmy se moc nevyznám, ale nedivil bych se, kdyby se to dostalo na černý trh.
27.2.2016 07:24:09   78.45.97.xxx 90
Ale no tak, zaměnit

If (n > 10) Destroy();

za

If (false) ...

zvládne kdokoliv. Na tom není co vyvíjet. Sranda začíná až s kompilací a distribucí té věci (btw do další verze by mohli dát, že nebude možné aktualizovat bez zadání PINu, pokud to je možné). Technicky to udělat jde, ale jakmile by ustoupili jednou, spustí se salámová metoda. Věřím, že první odposlech telefonu byl taky s tím, že to je vyjímečné a jen pro tento případ.
Být mezi těmi mrtvými někdo, koho znám, asi bych mluvil jinak. Dokonce věřím, že v FBI jsou lidé, kterým by ta data opravdu pomohla, a kteří to myslí dobře, ale tohle je cesta do pekel.
20.2.2016 16:09:29   94.113.105.xxx 312
Až na jednu maličkost. Opravdu byl Syed Farook terorista? Už spoustu krát se někdo v USA rozhodl vzít zbraň a vystřílet svou firmu, protože ho štvala. Což se v podstatě stalo. Jenže frajer udělal chybu, že byl muslim, tím pádem je automaticky radikální terorista, že jo. A tím pádem může vláda žádat daleko víc, než kdyby šlo jen o rupnutí v hlavě "normálnímu" občanovi. Jako například udělat precedens a vyzvat nadnárodní korporaci k vytvoření programu, kterým by se mohli prolamovat do telefonů všech jejích uživatelů...
24.2.2016 11:42:58   62.209.192.xxx 70
to co popisujes je bohuzel v USA bezna praxe, pac Obama pred nejakym tim rokem schvalil zakon, ze pokud je nekdo podezrely ze by mohl byt teroristou, tak muze byt uveznen na jakkoliv dlouho aniz by mu bylo vysvetleno z jakeho duvodu byl zadrzen. Prisadte si k tomu moznost kdykoliv provest kontrolu SW (PC, mobil, MP3 apod.) z duvodu pirateni v okoli 100mil od hranic (coz je vetsina obyvatel USA). Nebo v nekolika statech platny zakon o zakazu foceni a nataceni policie pri praci, takze nemoznost dokumentace zasahu policie pri neprimerenem zasahu v prubehu demonstraci.
21.2.2016 08:21:36   93.99.44.xxx 1911
Boomy, ty jsi typický komouš, co se ohání větou "moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého!" a jako typický komouš tu větu prostě nechápeš. Hodně komoušů tuhle větu zneužívá a argumentuje s ní pokaždé, když prosazují nějaký zákaz a omezení (většinou i u věcí, co jejich svobodu nijak neomezují).

Vaše zákazy a omezení, co mi cpete, omezují MOJI svobodu. Pokud chceš zakázat třeba šifrování, končí tvoje svoboda zakazování tam, kde narazíš na mě - já tvůj zákaz šifrování nechci. Ale bohužel blbů jako je ty je hodně, takže to s politiky protlačíte a omezíte mou svobodu. To z vás nedělá nic jiného, než komouše.

"Nechci aby umirali lide jen proto, ze chce Apple vydelat vice v radach teroristu!"
- Já nechci, aby umírali lidé, protože přizdisráč*ská vláda nařídí do všeho nastrkat backdoory a teroristi potom tyto backdoory využižití a stáhnout si třeba plány budov, know-how výrobců nebezpečných výbušnin, vysají nějaký ten účet někomu atd.

Jinak tvoje představa, že když vládě umožníme hacknout telefony (a tím zradíme zákazníky), že tím zmizí ze světa terorismus je naprosto naivní. Většina pošuků posedlých zákony mají furt nějaké podivné představy, že zákony řeší problémy. A přitom praxe ukazuje, že zákony nefungují.
21.2.2016 17:04:45   85.71.139.xxx 31
Správně. Na vládu se nedá spolehnout. Nejlepší způsob, jak udržovat pořádek a bezpečnost, je přece kontrolovat se navzájem a zločiny hlásit tak, jak se to má.
21.2.2016 19:58:22   81.200.55.xxx 80
no jak ktere nektere opravdu ti zakazuji se branit takze az za tebou nekdo prijde s mancetou od krve tak si jen klekni pomodli se a pak si jeste zavolej zachranku snad ti pocka
26.2.2016 11:23:24   37.221.244.xxx 11
Až na tebe někdo přijde s mančetou , tak nejlépe použiješ legálně vlastněnou zbran na obranu. V tu chvíli ti policie a dokonce ani FBI nepomůže.
20.2.2016 09:31:20   79.127.243.xxx 437
Dekuji za clanek. Asi vubec poprve budu prat Apple uspech
20.2.2016 09:43:18   89.103.189.xxx 1037
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 09:56:35   89.177.98.xxx 284
To je pěkně hloupé. Uvědomte si jednu věc. Čistě matematicky, ze základní teorie šifrování. Pokud vytvoříte možnost pro prolomení šifrování pro kohokoli kromě vlastníka dat, automaticky tak celé zabezpečení oslabujete i proti potenciální třetí straně. A jak pan Rybka správně píše, existují státy jako Ruska a Čína a islámské teokracie, kde by kompromitace šifrování taky mohla stát životy a ne málo.
20.2.2016 09:48:17   91.219.240.xxx 85
Já pořád nechápu, čemu by pomohlo vytvoření verze systému bez počtu omezení na piny? Vždyť stejně by ji tam museli nějak nahrát a když by ji tam nahráli tak by zase smazali předchozí data, nebo?
A mimochodem, přeju Applu, ať mu vydrží ten elán posílat vládu a fbi někam, protože přesně jak píše pan Rybka, jde tady o celkové důsledky tohoto a ti, co píšou opak tak evidentně nechápou celý problém a nebo jsou zaslepení nenávistí k Applu...
20.2.2016 10:02:53   46.174.23.xxx 833
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 10:08:37   89.177.98.xxx 214
A že vám dceru, ženu nebo otce zavřou protože jim daty z dešifrovaného telefonu prokazali, že si čast od času někde koupili trávu?
Že dcera, žena nebo otec někoho jiného někde jinde může zemřít například kvůli postování ateistických, demokraticky orientovaných a jinak u různých totalit nepopulárních myšlenek?
Jinak samozřejmě problém s neumožněním přihlášení do sítě se dá obvykle jednoduše řešit spoofingem. Už kdysi dávno jsem tak obcházel mac filtr...
20.2.2016 10:16:38   46.174.23.xxx 931
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 10:22:02   89.177.98.xxx 516
Ano. Proč ne. V saudské arábii mají zákon který považuje ateismus za terorismus a trestá ho smrtí. Za protektorátu bylo schovávání židů protizákonné, za totáče se mlátili lidi, co si přišli někam vyměňovat desky se západní hudbou.

Odpor proti amorálním a buzeračním zákonům je naprosto legitimní záležitost.
20.2.2016 10:51:55   46.174.23.xxx 537
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2016 21:38:45   89.173.157.xxx 130
Neviem ako u vas v CZ, ale na SK uz davno tento system funguje.
21.2.2016 20:03:28   81.200.55.xxx 01
to by si te pak ale uz nemohli nahravat jako to je v CR uz 6 let beznou praxi
20.2.2016 14:14:31   188.92.11.xxx 300
Nepaušalizujte, já jsem také tvrdě proti Apple. To však neznamená že když Apple postupuje dle mého správně, tak to neocením a má mě na své straně. Nepochybuji o tom co po Apple chtějí že může zachránit mnoho životů, Ale také mi je naprosto jasné že jich může obrovské množství zničit. Nemluvě o tom že to může mít katastrofální následky pro samotnou firmu. Před léty BlackBerry poskytla pomoc Britské policii s dešifrováním komunikace přes jejich přístroje a jak je na tom dnes. Před tou dobou bylo bráno BlackBerry jako naprosto bezpečné zařízení pro manažery firem a data v nich byla brána jako zabezpečená. Po té události začala korporátní sféra BlackBerry opouštět. Víte co se říká, když z lodi začnou prchat pasažéři 1 třídy, tak se ti z nižších palub brzo přidají také.
20.2.2016 10:16:08   185.99.176.xxx 15
Trochu nechápu tu logiku. Pokud mají strach, že to benga budou chtít zneužít, což je naprosto logická obava, co applu brání v tom si ten telefon prostě vyžádat, vytáhnout z něj data, a policajtům předat jen data a zamčený telefon? Takhle to funguje i u nás, pokud policajti chtějí třeba data o provozu na nějaké adrese či čísle a mají dobrozdání tuším že soudu (to není podstatné), tak pošlou příslušnou žádost operátorovi a ten jim informace ke konkrétnímu případu poskytne, ale taky jim neposkytne neomezený přístup do své databáze.
20.2.2016 10:26:40   46.174.23.xxx 65
Takovej postum tam samozrejme byl. Policie pozadala Apple at jim ty data stahne, a oni jem rekli ze to jejich SW neumoznuje, tak je pozadaly at ho vyvinou a oni rekni ne, tak to dali k soudu a soud prikazal, at ho vyvinou, a Apple opet rekl ne.
20.2.2016 10:20:41   88.102.84.xxx 78
Já bych chápal obě strany včetně podstaty principu z pohledu Apple.

JE ale otázkou, kde je limit u kterého "principiální postoj" Applu už neobstojí a myslím, že takový limit existuje. Pravděpodobně to není teď - co se může stát horšího, než že zemře pár desítek lidí, maximálně stovky.

Co když budou v sázce statisíce životů (bomba(y) v centru velkoměsta)?

Chtěl bych pak vidět internetovou diskusi v níž by byli zapojeni "svobodní" disktutéři oněch velkoměst...

Každá mince má dvě strany.
24.2.2016 12:16:29   62.209.192.xxx 41
a treba by se vubec nic nestalo, vzdyt i o 11. zari meli informace dopredu. Ted nevim kdo ale upozornoval Bushe i Riceovou, ze se neco velkyho chysta ale oni to vesele ignorovali, navic po tom prohlasovali ze nikdo nic netusil, nikdo nic nevedel a dusovali se ze kdyby vedeli tak by zasahli. Vic info v poslednich 15minutach 9. dilu The Untold History of the United States od Olivera Stona.
20.2.2016 10:24:43   188.175.35.xxx 131
Krok Apple je pochopitelný - chtějí se vymezit vůči konkurenci a tohle je prostor, kde ucítili svou šanci. Z tohoto prvního pohledu určitě vládnou sympatie, ale...

Wolfi, ty v duchu posledních odstavců, nedomýšlíš co tahle korporátní nadnárodní mocnost (obecně) může způsobit v dlouhodobějším horizontu. Navíc jak sám uvádíš, je poměrně běžné (Yotaphone), že se káže voda, přitom vína ve sklepích záhadně ubývá...
20.2.2016 10:51:44   188.175.35.xxx 113
Zkrátka, abych ten největší problém nějak shrnul do jedné věty:

Proti politikům a s právem ještě můžeš něco legitimně dělat (protestovat, volit) - ale co budeš dělat proti korporaci, která se principielně staví proti instituci státu (a demokratickým myšlenkám a zřízení)?
20.2.2016 12:24:52   88.103.85.xxx 75
Nekupovat jeji vyrobky
20.2.2016 13:31:56   188.175.35.xxx 80
Zvolání: "Máme holé ruce!" tady nabývá nových dimenzí, že?
20.2.2016 13:40:04   188.175.35.xxx 70
Myslím, že právě teď se to až nechutně láme a nastalá situace na poli těžkých korporátních vah (Microsoft s w10, Apple tímto) ustavuje, podle mě zatím nejzásadnější, nejnebezpečnější, precedenty, které se nám už blízké budoucnosti postarají o pěkně tuhou, společensky náročnou, zábavu.
20.2.2016 10:52:34   37.188.224.xxx 185
Nesmysl, tohle je jen PR. Vzpomente si jak britove obetovali Coventry jen aby zabranili odhaleni rozlusteni enigmy. Ted to jsou jen tanecky kolem toho, aby vsichni dal pouzivali iphone, ten system je prece neprolomitelny (coz si Nemci o enigme mysleli taky). Je to jen divadlo.
A to jako vsichni ocekavaji, ze jako apple udela OTA aktualizaci, ktera umozni nahrat tam kod ktery umozni tech 10000 pokusu s pinem? To nemkdo bude sedet az a zadavat cisla 0000 az 9999? To nemyslite vazne. Ten telefon uz je davno rozebrany na soucastky a data jsou davno venku. Predpokladam, ze tam nejsou blbci a s malou pomoci od apple si s tim poradi. A jestli ty data jsou fakt chraneny jenom pinem tak je to snad easy (to ze je pak AES256 je jedno kdyz znas klic). Jo jasne BFU to nezvladne, ale oni snad jsou trosku jiny level.
20.2.2016 13:20:51   62.245.77.xxx 73
"Vzpomente si jak britove obetovali Coventry"

Až na to, že tohle je jen hypotéza a populární konspirační teorie. Mnozí historici předpokládají dvě věci:
- Churchill pravděpodobně věděl o nepřatelské akci, ale nevěděl o jejím přesném cíli (budou bombardovat důležitý kus Londýna)
- I kdyby se dozvěděli o cíli, to rozluštění přišlo tak krátce před útoky, že evakuovat Convetry by stejně bylo nemožné.

A proč se PIN nedá obejít je tam napsané - zadáš ho špatně desetkrát a celej telefon se ti resetuje včetně dat.
20.2.2016 18:15:58   194.228.20.xxx 240
Taky si myslim. Clovek by musel byt uplnej vul, aby ho to nenapadlo.
Na jedny strane je FBI/NSA/..., ktera potrebuje data (jedno z jakyho duvodu), ale kdyz bude vseobecne znamy, ze je dokazou ziskat z iphone, na nekaly rejdy se zacne pouzivat neco jinyho, treba daleko lip zabezpecenyho. Na druhy strane je Apple, kterej potrebuje, aby lidi kupovali a pouzivali jeho telefony. Kdyz se ukaze, ze jdou na ruku FBI, nejen ze nekaly zivly zacnou pouzivat neco jinyho, ale je to i spatny PR a muze to poskodit prodeje jako takovy. Nehlede na to, ze plosnej zakaz prodeje v USA by je poslala tvrdym direktem k zemi. Vysledkem je, ze se sehraje divadylko pro verejnost a media, Apple potichu doda co je potreba, FBI ziska svoje data, lidi dal kupujou iPhony, nekaly zivly je dal pouzivaji, protoze na netu psali, ze je to neprolomitelny. Vlk se nazral, koza zustala cela.
I s tim pouhym stripkem skutecnosti, kterej dneska vime (masovy odposlechy, spoluprace firem a vlad na fizlovani verejnosti, atd.) to dava smysl. A nedelam si iluze, ze skutecnost je daleko brutalnejsi. Fascinuje me, ze i pres tu sebevrazdu kredibility, kterou media v primym prenosu dneska predvadi se porad najde tolik lidi, ktery jim vsechno bezmezne veri...
21.2.2016 20:46:26   81.200.55.xxx 15
jestli nebil debil tak ma 6 mistny pin
20.2.2016 11:13:23   84.242.66.xxx 1017
Nic jinýho. Je neobhajitelné v případě zločinu argumentovat nějakou bezpečností. Je to jen technickej bazmek. I když apple chtít nebude, stejnak se to nějak prorazí. Udělá to někdo jinej.

Nemá to nic společného s nějakou svobodu na internetu či co. Zařízení bylo použito při páchání trestného činu. A je vymalováno. Pokud ty data nevymazal přímo majitel. Nemá na to právo ani výrobce. Určitě né v situaci jako je tato.
29.3.2016 06:13:12   84.242.66.xxx 00
No a je hotovo I bez Apple.
20.2.2016 12:30:16   109.81.210.xxx 616
Asi za to půjdu na mínusovej pranýř, ale v tomto s Applem naprosto nesouhlasím.

Tento "backdoor" umožňuje jen prolomit ochranu v případě, že telefon mám v ruce. A proto:

- Když mi telefon někdo ukradne, a nějakým záhadným způsobem se dostal k tomuto backdooru tak pořád mám jako vlastník možnost smazat obsah telefonu na dálku (takže o citlivé informace nepřijdu).

- V případě, že je telefon zabaven soudním příkazem, přijde mi to zcela stejná situace jako příkaz k domovní prohlídce. Jestliže má soud dostatečné důkazy k vydaní takového příkazu proč by nemělo být možné kromě prohledání majetku i přístup k obsahu telefonu, a obzvlášť v případě, kdy je obsah důležitý pro vyšetřování.
20.2.2016 13:25:21   62.245.77.xxx 102
" Když mi telefon někdo ukradne, a nějakým záhadným způsobem se dostal k tomuto backdooru tak pořád mám jako vlastník možnost smazat obsah telefonu na dálku (takže o citlivé informace nepřijdu)."

To předpokládá, že se o tom člověk dozví bleskově. Dejme tomu, že se backdoor dostane na veřejnost. V tu chvíli můžeš udělat speciální aplikaci, která ho aplikuje a pak projede všechny kódy třeba rychlostí jeden za sekundu (možná víc, ale dejme tomu takhle). To jsou dvě a půl hodinky v tom nejhorším případě, v lepších (když pin začíná třeba jedničkou nebo nulou) to může být za pár minut. Když někde ukradneš iPhone nenápadně, tak budeš mít jeho data než si toho všimne / než se vzbudí / než se dostane k zařízení, pomocí kterého si data může vymazat ve velmi slušném procentu případů.
20.2.2016 13:28:34   62.245.77.xxx 232
Jo a k tomu druhému - vezmi si, že třeba u nás byl vydán soudní příkaz k policejnímu prohledání growshopů, který neprovedly naprosto nic - prodávání světel, hlíny, zrníček konopí. Nebo týpek zažaloval jinýho, že měl sex s dětma, falešně, a teď se to řeší už druhým rokem u soudu.

Dostat se do pozice "Nic jsem neudělal, ale hrabou se v mým bytě / PC / telefonu" je snadný a pokud se dá aspoň části zabránit, je to tak lepší. Jinak rovnou můžeme všichni žít někde v klecích, abychom byli plně transparentní.
21.2.2016 16:59:08   85.71.139.xxx 50
Pokud budu chtít zabránit smazání telefonu, tak těsně po krádeži jej umístím do olověné skříňky a později vyřadím anténu wi-fi a mobilního signálu. Co s tím uděláte teď?
20.2.2016 13:19:37   178.41.216.xxx 45
21.2.2016 20:57:22   81.200.55.xxx 30
a pak ze nejdou upravovat komentare tak kdyz jsete to na PCT uz VYNALEZLI tak bycte to mohli dat i uzivatelum ne
24.2.2016 12:47:00   62.209.192.xxx 30
ale ono to zde driv bylo, jen je tady dost tydytu, kteri nevi/nechapou co pisou a kdyz jim nekdo vysvetli, ze nemaji pravdu, tak nevahaji a zmeni svuj puvodni prispevek podle nove ziskanych informaci aby nebyli k smichu a pokud necitujes tak ani nezjistis co puvodne psali
20.2.2016 21:40:35   84.42.129.xxx 910
Pricina a nasledek, to je to oc tu bezi. Apple spravne odmita resit nasledky, kdyz pricina zustava stale neresena. Islam je destruktivni nabozenstvi hlasajici vyvrazdeni civilizovaneho sveta, proto uz davno mel byt zakazan a jeho vyznavaci meli byt rozpraseni, takze by k terorismu islamistu ani nedoslo. Je uplne nesmyslne ohrozovat bezpecnost milionu nevinnych lidi pouzivajicich iPhone a pritom si nebyt sto poradit s Islamem!
21.2.2016 16:16:18   188.75.128.xxx 24
Chyba je v tom, že to zabezpečení vůbec jde obejít. A může za to volba, že PIN bude čtyřmístný. Pokud by dali možnost libovolně dlouhého hesla, byl by pokoj.
Apple si hraje na drsňáka, ale ve skutečnosti vytvořila systém právě takový, aby ho byla sama schopna kdykoliv prolomit.
21.2.2016 16:56:28   85.71.139.xxx 70
Čtyčmístný pin je minimální délka pinu. Pokud vás bude bavit vyťukávat šestnáctimístný kód, nikdo vám v tom nebrání.
Stejně si myslím, že jeho pin je 0000.
21.2.2016 16:24:11   78.102.217.xxx 41
to ví každé malé dítě. Není třeba to zdůrazňovat článkem. Lidmi, kterým záleží na obecné shodě v nějakém názoru na věc, lze manipulovat vhodně za sebe poskládanými argumenty. Když je něco jasné, není třeba argumentů. Tenhle článek je zbytečný, a Apple dělá dobře.
24.2.2016 12:50:28   62.209.192.xxx 40
procti si diskuzi a snad pochopis, ze to tak jasny neni vsem, bohuzel.
21.2.2016 16:54:37   85.71.139.xxx 71
Vypájet z desky telefonu flash čip, udělat přesnou kopii, nakopírovat na náhradní čip, zkoušet a zkoušet a zkoušet... Záležitost na dvě tři odpoledne se správným hardwarem, ale určitě to půjde.
Pamatujte si - když máte HW v ruce, získání dat je jen otázkou času.
22.2.2016 19:36:56   217.168.214.xxx 10
Za dvě tři odpoledne to bohužel nestihneš, po několika neúspěších musíš čekat než máš další pokus a až budeš čekat hodinu na pokus tak se zamkne do doby dokud ho nepřipojíš k authorizovanému PC , data sice vytáhneš ale šifrované dost dlouhým klíčem a než bys prošel všechny možnosti tak už to nebude aktuální
21.2.2016 21:28:25   90.180.91.xxx 50
RIP TrueCrypt, ať žije TrueCrypt!
22.2.2016 06:37:57   90.181.130.xxx 71
stejně to dopadne tak, že se FBI s Apple dohodne, Apple zařízení upraví. FBI do médií pustí divadlo o tom, jak se Apple brání, budou pokračovat v soudech, který Apple nakonec odsoudí a uloží pokutu ve výši 100000USD. Apple si to šoupne do účetnictví jako výdaj na marketing ... vlk se nažral, koza zůstala celá
22.2.2016 20:25:23   109.81.209.xxx 60
Ten klíč v tom zařízení beztak je - a proti sofistikovanému útoku chráněný nebude - to je drahé a u takového zařízení dost možná nemožné.
Nějaká eeprom, nebo efuse v procesoru?
Buď bude přístupná přes výrobní test infrastrukturu, nebo v nejhorším přes jehly. Útok je to sice velmi drahý a komplikovaný, ale nepochybuji, že FBI takové možnosti má.
Takže je to divadlo...
25.2.2016 05:26:20   93.91.49.xxx 43
Celou tuhle kauzu chápu následovně: Šifrovaná Android zařízení mají backdoory, protože o Googlu se mlčí.

Pro mě je toto velmi dobrý důvot pro změnu na IOS.
25.2.2016 08:49:35   84.242.66.xxx 10
Na to má taky jinej názor.
29.2.2016 12:41:00   57.66.185.xxx 00
Na jednej strane absolutne suhlasim s Jablkom, na druhej strane davam za pravdu aj FBI. Nevedia sa dohodnut inak a potichu? Napr. Zriadit priamo v Apple labak, kde by toto bolo mozne urobit jedine v takychto pripadoch a bez pristupu externych ludi? Tym chcem povedat ze by sa to dialo tam a jedine tam, nikde inde. Nik iny okrem Apple by nemal pristup k tomuto "backdooru". Ziadne masove vyuzivanie. Dohoda taka, ze vy doneste telefon, my vam dorucime jeho obsah ked ho hackneme. Vyvinut to a dat to k dispozicii Cinanom, Rusom a bohviekomu este je zaruka ze sa ten software dostane do nespravnych ruk.

Ci... bolo by to chapane ako spriahnutie s diablom?
2.3.2016 01:40:13   62.84.155.xxx 21
Sorry, nemuzu tu jablickarskou onanii ani docist ...
Faktem ale je, ze FBI chce po applu, aby jim podepsal aplikaci, ktera se nahraje do mobilu a odpoji smazani klice po par spatnych pokusech a klidne si muze apple dat ID zarizeni, takze takto podepsany patch NIKDY ZA ZADNYCH OKOLNOSTI NEPUJDE PUSTIT NA JINEM TELEFONU A ANI TEORETICKY TO NEMUZE JAKKOLIV NARUSIT NECI SOUKROMI!
Ja jen doufam, ze ty kurvy fasisticke, co zamestnavaji detske otroky, aby vydelali o deset centu na nejakem zkurvenem telefonu navic, tak je americka vlada semele! Ja bych jim ty smejdy proste zakazal prodavat, nenadelali by nic!
8.8.2017 14:55:56   57.66.185.xxx 00
Neviem, ako som sa znovu dopracoval k tomuto clanku ale bravo, zas mi zdvihol adrenalin... najma poznamky o tom ako by mali vladne agentury radsej bojovat proti kyberzlocinu namiesto toho aby plytvali prostriedkami v boji s Apple... Jedno bez druheho akosik nejde. Apple v tomto pripade ukazal aroganciu sebe vlastnu, kde namiesto hladania riesenia si isli porovnavat velkosti ci**l. Fakt je taky, ze Apple dal v konecnom dosledku prednost peniazom pred stratou ludskych zivotov. Keby sa dohodli a vyriesili to v tichosti, v laboratornych podmienkach priamo v Apple, tak okolo toho nemusel byt taky humbuk. Rusko a Cina tam boli uvedene len ako hype. Je jasne, ze to iste by zacali ziadat aj ostatne vlady, nie len tito dvaja. Som zvedavy ci by takto vrieskali do sveta a ohanali sa nejakymi principmi aj keby sa jednalo napr. o zivot nejakych vysokopostavenych ludi v Apple... zrazu by boli "different set of circumstances that led us to reevaluate..."
Takze nie, neberiem ich stanovisko, nikto nepovedal ze musia tento "backdoor" vypustit do sveta, ten backdoor nikdy nemusi opustit labaky fy. Apple a nik okrem zamestnancov Apple s nim nemusi prist do kontaktu. Vladna agentura by dodala pristroj, Apple by dodal naspat jeho relevantny obsah, end of the line, ziadny vladny zamestnanec by nebol pritomny pri prelamovani zamku. A ano, Apple tiez moze pomoct v boji s kyberterorizmom inak ako meranim si velkosti ci**le a krytim teroristov. Aaa teraz, muchy zjedzte si ma!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

115 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 54.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.