Otestovali jsme pět antivirů zdarma. Vyhrál u nás Avast
autor: Jiří Vašek , publikováno 20.6.2011
Otestovali jsme pět antivirů zdarma. Vyhrál u nás Avast

V dnešním článku si posvítíme na pět antivirových programů a jak už napovídá titulek článku, jediným kritériem byla nulová pořizovací cena. Doby, kdy cokoli, co bylo zadarmo, bylo úplně nanic, jsou dávno za námi. Jak se liší verze zdarma od těch placených? Čím nás uhranul vítězný Avast? A má vůbec smysl nějaký antivir instalovat?


Jakkoli jsme v minulých dvou kapitolách zjistili, že objektivní hodnocení a porovnání antivirů je značně ošidné, nějaký verdikt čtenáři přesto očekávají. Pokusím se stručně seřadit jednotlivé účastníky dnešního testu.

Pro ty, co články zásadně nečtou a přeskakují přímo na poslední kapitolu, jen krátké shrnutí. Můžeme lakonicky konstatovat, že žádný z freewarových antivirů není naprosto dokonalý, každý z nich má více či méně závažné nevýhody, a je tedy jen na konkrétním uživateli, co chce obětovat výměnou za to, co získá. Proto připomenu upozornění z první kapitoly – následující hodnocení vždy berte s ohledem na osobní preference. Antiviry nejsou grafické karty a nelze je stoprocentně objektivně „obenchmarkovat“!

1. místo – Avast Free

Dle mého názoru je Avast ze všech dnes popsaných antivirů nejdál. Nabízí s přehledem nejvíce funkcí, rezidentní štíty pro všechno možné, rozumné grafické rozhraní i přiměřenou hardwarovou náročnost. Nevýhodami jsou jednak nutnost každý rok obnovit registraci (práce na pár kliků myši), jednak příliš agresivní výchozí nastavení, které může leckteré uživatele otravovat. Kvalita detekce je nadprůměrná – během používání  jsme se obešli bez falešných poplachů, podle testů na webu je pak jen o něco horší než komerční konkurence. Není to ale vyloženě děravý cedník. Náročnost na systém je o něco lepší průměr, žádná tragédie se nekoná.

Pokud potřebujete vysokou úroveň zabezpečení za nulovou cenu, lze Avast Free určitě doporučit.

Otestovali jsme pět antivirů zdarma. Vyhrál u nás Avast

Server PCTuning.cz uděluje Avastu Free ocenění Stříbrná hvězda
v testu pěti antivirových programů zdarma za nejlepší výbavu,
spolehlivost a nejnižší míru omezení

2. místo – MS Security Essentials

Dílo Microsoftu je v mnoha ohledech pravým opakem Avastu. Nabízí jen základní funkce, úroveň zabezpečení je spíše průměrná. Jedná se ale o uživatelsky nenáročný program, plusem je i jeho snadná instalace z Windows Update. Také náročnost na systém je docela dobrá.

Pokud netoužíte po rezidentním štítu pro každou myslitelnou činnost, nemáte ve zvyku šmejdit po rizikových stránkách a máte antivir spíš jen „pro jistotu“, můžeme MS Security Essnetials v klidu doporučit. Ohromným plusem proti ostatní konkurenci je možnost legální instalace v malé firmě.

Otestovali jsme pět antivirů zdarma. Vyhrál u nás Avast

Server PCTuning.cz uděluje MS Security Essentials ocenění Bronzová hvězda
v testu pěti antivirových programů zdarma za jednoduchost,
spolehlivost a možnost použití v malých firmách

3. místo – Avira AntiVir Personal

Třetí příčka patří produktu AntiVir Personal. Je to totiž velmi rozporuplný kousek. Na jedné straně má velmi dobrou schopnost detekce virů, v některých testech za sebou nechává i těžce placenou konkurenci. Na druhou stranu některé funkce chybí a některým uživatelům může vadit chybějící čeština. V mých očích pak celé řešení odepisují popup reklamy při aktualizacích, které po dobu mého testování vyskakovaly opravdu nechutně často. Sebelepší produkt je k ničemu, když je pro uživatele příliš otravný. Je to škoda, jinak by Avira byla rozhodně výše, než jen na třetím místě. Nic na tom nezmění ani příjemná nenáročnost na systém.

4. místo – AVG Free

Bezplatná verze AVG, přes bramborové umístění, není špatným antivirem, bohužel konkurence je lepší. Přijde mi, že se AVG v posledních letech zaměřilo na optimalizaci a kvalitnější zabezpečení, ale ještě daleko více investovalo do marketingu. Skutečná úroveň produktu velké reklamě pořád neodpovídá. Náročnost na systém je pořád na maličko horší úrovni než u konkurence (a to mám na mysli oholenou instalaci bez LinkScanneru, který výkon zabije úplně). Nepotěšily mě ani falešné poplachy, které definitivně rozhodly o pádu z předních příček.

Special guest – Panda Cloud Antivirus

Zní to divně, ale netroufám si Cloud Antivirus jakkoliv porovnat s ostatními freeware produkty. Je totiž příliš odlišný. Grafické rozhraní je spartánské, funkce omezené, čeština není a výměnou za absenci aktualizací je vyšší traffic, takže si síť stejně neodpočine. Abych řekl pravdu, vůbec nevím, co si mám o Pandě myslet. Samotný koncept mě nijak nenadchl a slibované odlehčení systému se také nekonalo (nejčastěji dnes používané dvoujádro s 2 GB paměti a Windows 7 utáhne s přehledem všechny dnes představené produkty).


Jak jsme viděli, bezplatné antiviry ušly dlouhou cestu a přiblížily se placené konkurenci do té míry, že je lze bez problémů nainstalovat a používat. Všechny dnes představené produkty měly drobné mouchy (někdy masařky...), ale svou úlohu při zabezpečení počítače plní dobře. Vždy je totiž lepší používat alespoň nějakou ochranu, než vůbec nic. Pokud do ní nechcete investovat ani korunu, zbývá si jen vybrat, se kterými mouchami (masařkami) se dokážete sžít nejsnadněji. Doufáme, že vám informace v dnešním článku pomohou při výběru.

A jak to vidíte vy? Anketa PCTuningu ukázala, že mnoho z vás nepoužívá žádný antivir (vaše důvody?), více než čtvrtina čtenářů vybrala placený NOD32 (kolik z těch instalací je opravdu zaplacených?). Máte podobné zkušenosti jako my při testování? Napište nám své názory do diskuse!

Poděkování

Za zapůjčení výpočetní techniky pro testování děkujeme společnosti Acer Czech Republic

Otestovali jsme pět antivirů zdarma. Vyhrál u nás Avast



Tagy: avira  avg  avast  microsoft  essentials  security  bezpečnost  panda  comodo  vir  rootkit  systém  PC  windows  ochrana  zabezpečení  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.6.2011 05:38:33   213.155.244.xxx 15714
..az nato,ze se nic netestovalo a vitezem je avast,protoze se jeho gui aurotovi nejvice libilo
20.6.2011 05:57:42   46.149.115.xxx 58109
přesně - tak kvalitní, obsáhlý a nezávislý test jsem opravdu nečekal
hlásím se k nepoužívačům antivirů - moje důvody ? opravdu nemám potřebu, aby na mém pc běžely rezidentní programy, které nepotřebuji - že to PC utáhne, neznamená, že to tam musím mít - taky v autě nevozíte plnej kufr věcí "pro strýčka příhodu" - Inteligentně se chovající uživatel žádný rezidentní antivirus nepotřebuje
20.6.2011 07:19:36   89.111.88.xxx 3192
Souhlasím s khorghanem, člověk, který nepoužívá to co nechce a chrání si počítač sám tak opravdu nepotřebuje antivirus, který po síti může také kolovat, ale když už síť je zabezpečena, není potřeba dalšího zabezpečení..
Toť můj názor na antiviry.
Kdo má nezabezpečenou síť, ať si ho používá, ale kdo jí již má zabezpečenou, není potřeba..
20.6.2011 09:05:14   194.228.222.xxx 7322
tak to je peknej blabol chlape...
20.6.2011 11:21:26   89.111.88.xxx 1236
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.6.2011 19:16:58   89.111.88.xxx 819
Tak proč v anketě odpovědělo cca 600 lidí, že nepoužívá antivirus? Koukám, hodnotitelé (myslím příspěvků) opravdu nechápou, jaké zabezpečení je nejvíce potřebné, že? a 10% lidí co hlasovali, ať se vajádří, proč antivirus nemají? Jee, vy by jste mi rozesmáli, radši du pracovat
20.6.2011 19:24:46   188.75.128.xxx 1642
tak kterej inteligentní klikač nesouhlasů dokáže taky vyjádřit svůj názor ? Asi minimum že - průměrné lamy umí převážně jen klikat a proto jsou spokojeny s antiviry a jejich vyskakujícími hláškami - sice je nečtou a jen klikají, ale aspoň máme mi ajťáci co na práci
Mám neveřejnou IP (víte co to je ?), nastavený firewall na routeru a chovám se rozumně - a překvapení - cca 1x měsíčně náhodně vyberu antivir a PC otestuji - a? nic lamy antivir je podobný paskvil jako očkování či pojištění zavazadel na dovolenou
20.6.2011 20:30:11   89.103.246.xxx 215
khorghan napsal:
... cca 1x měsíčně náhodně vyberu antivir a PC otestuji - a? nic lamy antivir je podobný paskvil jako očkování či pojištění zavazadel na dovolenou

I když vlastně souhlasím, musel jsem dát ne kvůli závěrečným přirovnáním Bez tetanovky bych vám neradil škrábnout se na lavičce o rezavej hřebík A nemít pojištění zavazadel při poslední cestě z Londýna, neměl bych nejen kufr, ale ani náhradu za moje věci
20.6.2011 22:46:37   94.112.27.xxx 615
No, tak to si mu mohol dať mínusko rovno za to, že príspevok začal písať malým písmenom...
21.6.2011 05:42:37   46.149.115.xxx 910
Důvod se vždycky najde
1) pokud se škrábnete o rezavý hřebík stejně Vás doktor přeočkuje - a vybrat jedno z mála trochu užitečných očkování... - co obrna, neštovice... - v podstatě vyhynulé nemoci-ale jo, proč nedotovat farmaceutické firmy, zase nám na oplátku vypustí třeba kočičí chřipku
2) standartní pojištění zavazadel je jako defaultně nainstalovaný antivirus a běžný uživatel - zbytečné - neplatí při krádeži v noci, nevztahuje se na elektroniku, cennosti, a max do 20.000,- - když doložíte doklady od zboží - tedy zbývá téměř jen oblečení a samotný kufr - a kdo má od všeho doklady...
21.6.2011 11:38:52   89.176.243.xxx 196
A co když vám pošlu emailem vir? Poznáte, že je to vir, nebo to spustíte? Myslim, že většině lidí se antivir hodí. Samozřejmě, že kdo má net jenom na čtení novin a brouzdání po ověřenejch webech a nestahuje cracky ani porno, tak je možný že antivir nepotřebuje, ale takovýho člověka neznam.
23.6.2011 14:35:55   109.107.210.xxx 66
Nevyžádáný spustitelný soubor došlý z pošty spustí jen pologramot. P.S.: vše mám legální, tudíž opatchované, takže s "JPEG exploitem" apod. si moc neužiješ. Rovněž mám zapnuto zobrazování přípon souborů (opět: žádné srandičky s dvojí příponou a specifickou ikonou) a konečně zapnutý DEP. A když už bych "moc chtěl", tak podezřelé SW spouštím v sandboxu (buď "pravý" sandbox, nebo VMware Workstation. A SAMOZŘEJMĚ nepoužívám administrátorské konto pro běžnou práci a hraní. No a konečně používám zcela ořezané a ručně nakonfigurované AVG (bez kravin a opruzenin typu linkscanner, nedejbože PCtuneDown).
21.6.2011 22:56:06   86.1.48.xxx 119
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.6.2011 05:51:00   133.5.165.xxx 625
nemohl by do srovnani pribyt alespon jeden (treba top) placeny antivir? protoze osobne se domnivam, ze platit za antivir do osobniho pocitace pro domaci pouziti je proste mrhani penezi, dik
20.6.2011 06:17:24   46.149.115.xxx 1936
Tehle vete nerozumim - pisatel chce pridat placeny antivir do testu protoze je to zbytecne?
20.6.2011 06:26:57   46.33.96.xxx 305
ne, chce aby potvrdili jeho názor, že platit antivir je zbytečné. Já osobně si to nemyslím . Nicméně i kdyby v tomto článku placený antivir byl, nic by to neznamenalo, protože zde opravdu žádný test nebyl.
20.6.2011 06:27:17   62.84.144.xxx 430
Ne on chce free verze porovnat s jedním placeným, aby se zjistilo, jestli se to vyplatí, za něj platit. On se právě domnívá, že se to nevyplatí a free stačí.
20.6.2011 06:40:53   133.5.165.xxx 200
presne tak, pisatel by chtel vedet duvody, proc se vyplati za antivirus platit, jelikoz sam zadne nevidi
20.6.2011 06:32:17   46.33.96.xxx 88
Já osobně bych nesouhlasil s kapitolami o testech a jejich objektivitě. Myslím, že správné je antiviry testovat více možnými způsoby a ověřit tak jejich schopnosti v různých testech a všechny tyto testy uveřejnit. Vyjít by tak z toho mělo nejspíše několik srovnávacích grafů. Pak by měl následovat ústní popis funkčnosti a působení od autora, což už je subjektivní, na druhou stranu pokud to autor popíše tak, jak to je (a jak je to třeba i v tomto článku), tak to stačí. Bez těch číselných testů se ale obejít nedá a nelze to bez nich hodnotit, což se konec konců projevuje i v tomto článku, kde i autor odkazoval na weby s testy (které sám následně víceméně popřel). Na druhou stranu je ale pravda, že tyto antiviry zabrání jen minimu opravdových hrozeb a ty skutečné útoky stejně nezachytí a PC je infokován. Tam se právě vyplatí mít antivir placený (opravdu placený) a popčítat i skutečně s podporou výrobce. Což je jediná výhoda placeného antiviru.
20.6.2011 06:25:34   62.84.144.xxx 1311
Mno nevim. Článek je spíše o osobních preferencích autora, než skutečným testem. S Avastem mám jen dobré zkušenosti. Velmi dobré zkušenosti mám ale i s placeným AVG. Provozuji ho na 125 PC, v minulosti na více a HW náročnost mi nepřijde vysoká. Jelikož bez problémů běží i doslova na starém šrotu, jakým je PC s CPU Sempron 2200+, tedy ořezaném jednojádru archotektury K7 na 1,5GHz a WinXP Pro. Nevím tedy, na čem autor AVG zkoušel, když 6-7 let staré PC AVG utáhne bez problémů .
Obecně s Avastem, Avirou a AVG mám dobré zkušenosti. NOD32 jel u nás jen na pár PC na SK a byl pak nahrazen AVG, čili reálné zkušenosti s ním jsou nižší a ten mi naopak přišel, že zbytečně zatěžuje PC. I když je možné, že se pouze ztratil v tom balastu, který si tam slovenští pracovnící natahali sami . Čili je dost možné, že mu křivdím.
20.6.2011 06:41:02   95.105.151.xxx 253
Nápad dobrý, no celá recenzia je úplne o ničom, pretože v nej chýba základ a to je porovnanie s nejakým u nás dobre rozšíreným plateným antivírusom, preto aby aj bežný BFU videl v čom a aké sú rozdiely... Pre mňa tedá recenzia postráda zmysel...
Drvivá väčšina slovenských firiem má zakúpené licencie práve na antivirus od esetu, teda toto porovnanie sa priam pýta a bolo by vhodné ho prinajmenšom dotestovať Alebo aspoň v samostatnej minirecenzií pridať keď už...
20.6.2011 06:57:23   78.45.94.xxx 70
Přesně, také by mně zajímalo, jak si free řešení (konkrétně MSE, které používám) stojí v porovnání s placeným antivirem. Mi přijde zbytečné vyhazovat stovky až tisíce ročně kvůli antiviru, ale třeba se mýlím (i když vzhledem k nulové nákaze se zřejmě nemýlím, MSE mi pár breberek odchytlo a online skenery včetně NODu také hlásí čisto).
20.6.2011 08:35:14   46.33.96.xxx 20
no ale v tomto článku nebyl žádný test antivirů, jak tedy chceš antivir placený srovnávat s antiviry neplacenými? Ono u firem je placený antivir nutnost, jelikož free antiviry pro ně nejsou určeny. Výhoda placeného antiviru především v případě firem je pak opravdu v přímé podpoře při odstraňování virové nákazy, než v antiviru jako takovém. Ono u firem je vyšší pravděpodobnost, že tam někdo nějaký vir vtahne, jelikož tam pracuje více lidí a většina těch firem nemá finance na nějaké skutečné zabezpečení. Jinak si ale myslím, že eset je prostě na stejné úrovni, jako placené verze těchto free antivirů (které zde v tom článku byly popsány a tedy byly "testovány", s drobnými rozdíly. Určitě je výhoda mít antivir dobrý a současně někde zblízka, pro dané firmy.
20.6.2011 07:08:24   193.165.148.xxx 130
Divné...já tento antivir používám dost dlouho a ano, okna vyskakují, ale rozhodně to není nijak často. Možná je to jen úměrně tomu, jak moc v programu pracujete. A nikterak zvlášť mne to neotravuje. Jediné, co lze opravdu vytknout je automatické stahování aktualizací, to je teda pravda občas zaseknuté.
Jinak si teda musím povzdechnout...minule tu byl nesmyslný test na kamery v autě, teď je tu parodie na test antivirů založený na tom, který antivir má víc barev a na testech třetích stran. Při výběru to nepomáhá, neb jsou profláknuté dva...AVG a AVAST. Okurková sezóna začíná? :-)
20.6.2011 07:09:35   93.181.123.xxx 1932
Tak teda nevim jak může vyhrát zrovna AVAST, který tak 75% odborníků považuje za naprostý šrot, který jen brzdí PC a nic víc... ať se zeptám kohokoliv v OKC, CZC, Dargu či jiných firmách kde prodávají výpočetní techniku, tak mi v životě neřeknou, že AVAST je tím co by si nainstalovali. Spíš AVG. Osobně používám NOD32 Antivirus - placenou verzi, který je nejspíš také naprosto k ničemu a nebo se mi ještě nepovedlo stáhnout žádný vir.. v Každém případě bych spíš řekl, že to je jen propagace AVASTu a ten test jsem asi vůbec nepochopil
20.6.2011 07:14:59   133.5.165.xxx 455
no tak odbornici v CZC...to jsi me rozesmal
20.6.2011 12:05:57   62.209.192.xxx 270
masakr ptat se v obchode na antivirak to je jako kdybych si od nich chtel nechat postavit kompa
20.6.2011 07:25:42   212.5.212.xxx 1911
Myslim, ze kazdy kto aspon trosku pricuchol pojmu ANTIVIR vie, ze AVAST je skoda instalovat! Vyborny program je AVIRA ktora je dost zatracovana pretoze nema reklamu ako NOD! Ale zo skusenosti viem, ze kde NOD konci AVIRA zacina! Tuto skusenost mozem potvrdit pri mojich osobnych testoch, kde som si naklonoval zavireny HDD a nesledne testoval ANTIVIRmi. Sranda bola, ze u mna NOD skoncil skoro najhorie, dobre dopadli AVIRA a AVG! AVAST, KASPERSKY, PANDA, DR WEB obstali horsie.

Najviac sa mi NODe paci hlaska - mate virus ale neda sa nic urobit (zmazat, ,liecit, trezor) od tak draheho Antiviru by som cakal teda viac.
23.6.2011 14:39:35   109.107.210.xxx 41
Avira končí a dojíždí na extrémním počtu false positive hlášení. Prostě klasický zmetek. Ale AVG se jí už (bohužel) začíná blížit. Cílem antiviru není nahlásit "úplně všechno" (alias False positive, od něj horší je už jen False negative), ale jen opravdu nebezpečný kód.
20.6.2011 07:27:28   94.112.159.xxx 710
khorghan napsal:
... hlásím se k nepoužívačům antivirů...
Moje řeč. Firmy, co antiviry produkujou, investují nemalé peníze do reklam a článků o tom, jak kdy kde nějaký supervir co zničil, ale realita je trochu jinde. V dnešní době už jsou antiviry opravdu pomalu nepotřebný - ať už jde o samotnou kvalitu zabezpečení systémů výrobcem, routery s hardwarovým firewallem,... Stačí mít mozek, nepouštět každěj .exe soubor s barevnou ikonkou, případně mít antivir nastavený pouze na manuální kontrolu. Mimochodem když už někdě něco instaluju, je to AVG free, u kterého nenechám běžet nic jiného, než právě ten rezidentní štít,... Nějaký kontroly sociálních sítí, kontroly názvů internetových stránek? Proboha,...
20.6.2011 07:59:27   194.228.220.xxx 41
Uz je to radu a radu let, co jsem narazil na nejaky vir, trojan ... Mam AVAST; otec ma free AVG na P4 1,8GHz (WXp, 512Ram) a to strasne zatezuje to PC
20.6.2011 08:39:45   46.33.96.xxx 40
otázka je, jestli je to tím, že je tak málo virů, nebo tím, že je avast tak nekvalitní antivir, že nedokáže zachytit žádnou virovou hrozbu . Pamatuji si, že jsem kdysi používal placenou verzi AVG a nikdy žádnej vir, zhruba rok. Pak se objevil avast, jakožto nový produkt (zdarma) a tak jsem se rozhodl jej vyzkoušet na svém PC do té doby chráněném placeným AVG. Musím říct, že výsledky jsem byl docela překvapený.Od té doby AVG již nevěřím, ačkoliv je zřejmé, že se od té doby asi zlepšili . Chvíli jsem používal avast a pak přešel na placený eset i s firewalem a dalšími obrannými prvky.
20.6.2011 08:18:52   85.70.225.xxx 11
protože jsem zjistil, že když se nanainstalují ty pošahané Link Scanery a podobně, tak běží docela dobře i na 5 a více let staré šunce, což se o Avastu rozhodně říct nedá.
23.6.2011 14:41:14   109.107.210.xxx 11
jj, ořezané AVG je ideální na starší PC a PC s málo RAM (což je prakticky totožná skupina). Ještě je dobré zakázat plánované testy (nechat na uživateli).
20.6.2011 08:27:06   88.103.132.xxx 50
Já používám Aviru a jsem spokojenej. Je to taková alespoň jistota, protože na netu se snažim dávat pozor, kam lezu, co stahuju a to samé co mi jde do kompu přes flashe a jiná média. Člověk může být sebeopatrnější a stejně se mu do kompu může dostat plno svinstva.
20.6.2011 08:41:33   90.176.216.xxx 132
Osobně používám Aviru již velmi dlouho a oproti Avastu (používal jsem před tím dost dlouho) musím říct, že zdaleka nezpomaluje tolik systém. Detekce virů je také na výborné úrovni a tyto dvě vlastnosti (převažuje ta první) jsou pro mě prioritou. Ohledně reklam je lehká pomoc. Stačí pomocí WIN+R spustit příkaz secpol.msc, najít položku zásady omezení softwaru, přidat nové pravidlo cesty a najít soubor avnotify, který nastavíme na "nepovoleno". Tím zabráníme vyskakování otravných reklam jednou pro vždy

Ještě je dobré v plánování úloh nastavit, aby se neobjevovaly okna s aktualizacemi, i když mám takový pocit, že poslední verze Aviry to mají nativně nastavené.

Pro mě je Avira prostě jednička...
20.6.2011 08:41:40   80.250.29.xxx 131
Kdyz jsem jeste loni delal spravce site na jedne koleji, tak nejcasteji instalovany antivirus na pocitacich, ktere jsem musel odvirovat, byl prave Avast (free) V podobnem pripade odvirovani pomoci Avastu vubec nefungovalo, na druhou stranu skoro vzdy pomohlo nainstalovani bud Spybot Search&Destroy a nebo prave Security Essentials - tolik tedy ma zkusenost
20.6.2011 08:47:58   194.228.220.xxx 31
ja mam ten Avast i Spybot S&D a uz roky mi to nic nehlasilo. A to i obcas kouknu na nejake ty porno stranky
20.6.2011 08:45:31   94.113.25.xxx 80
Avira je dobrá a s většinou věcí v testu nesouhlasím. Reklama mi naskakuje jen jednou za pár týdnů a interface není taky na škodu= je přehledný.
20.6.2011 08:49:38   91.127.206.xxx 153
A vie mi niekto povedať kde sú tie testy??? Veľmi sa snažím, ale nikdy ich nemôžem nájsť ... zase ďalší bulvárny nadpis a článok zrelý na blog ... toto už je smiešne ...
20.6.2011 08:51:57   95.103.181.xxx 111
Ja pouzivam Aviru uz niekolko rokov a nepamatam sa na nejaky zavazny problem. Co sa tyka reklam, objavuje sa jedna denne behom update databazy, ja az taky problem v odkliknuti jedneho okna navyse nevidim. Cudujem sa autorovi, ze v pripade Avastu mu predlzovanie licencie nevadi ("praca na par klikov"), ale reklama v pripade Aviry je dovod na 3.miesto.
V kazdom pripade Avira ma skutocne jednu nevyhodu a tou su false alarms, Avira zvykne oznacovat za Trojany rozne cracky (a myslim ze umyselne), takze kto fici vyhradne na warez, neodporucam :-P
20.6.2011 09:17:52   90.176.216.xxx 13
Falešné poplachy probíhají stejně tak u Avastu, jako u Aviry (a řekl bych že spíše více u Avastu). Takže v tom bych nevýhodu neviděl... I když je pravda, že Avira mi řve i na Linuxový autorun na flashce
20.6.2011 08:52:47   89.103.134.xxx 77
Citace:
Upozornění: Tento článek není souhrnem grafů a výsledků, na to je na webu spousta jiných Extra oDDborníků


fakt dobré
23.6.2011 14:44:16   62.168.39.xxx 40
mně to přijde úplně ubohé. Kdyby ten článek měl aspoň hlavu a patu, tak bych řekl, že malé zašpičkování nevadí, ale takto je to navýsost trapné a směšné. Kvalita se chválí sama a sebechvála (byť umně maskovaná za "upozornění") smrdí.
20.6.2011 09:04:25   194.228.222.xxx 31
hmm... odkliknout jednou za den okno je fakt strasnej problem(a jinak jestli zastaveni sluzby je crackovani...), kdyz je to zadaco a kvalitni kousek.
20.6.2011 09:15:48   89.111.98.xxx 56
U mě vyhrál Linux a zatím mám klid a nemusím toto řešit . Jinak jsem používal Aviru a Avast mě vždy dělal problémy v XPčkách.
20.6.2011 09:47:31   165.72.200.xxx 262
Spravny nadpis by mel znit takto: "Nic jsme sice netestovali, ale vyhral u nas Avast". Jinak je clanek docela zabavny, pokud ho clovek nebere vazne... :o(
Panove, to je velika buda i na pomery tohoto serveru; proberte se!
20.6.2011 10:21:24   82.114.194.xxx 71
kingbean napsal:
no tak odbornici v CZC...to jsi me rozesmal

Tak nevim jak velci jsou odbornici v czc, ale v tomhle s nimi souhlasim. Jen u Avastu se mi nekolikrat stalo ze byl krasne zavirovany pocitac a nainstalovany avast to klidne ignoroval, nekolikrat to jeste korunoval neustalymi popup okny ze je zavirovany soubor v pameti - po odstraneni okno okamzite naskocilo zpatky, takove nekonecne odvirovavani v praxi. Clovek mohl klikat naveky veku. Na druhou stranu s AVG to jde od verze 9 taky do haje. Nekolikrat uz zapnuty link scanner dokazal kvuli spatne aktualizaci zablokovat pristup na internet (a tim i k opravne aktualizaci) a aktualni verze 11 se neda pouzivat na nicem slabsim nez dvoujadro pres 2,5Ghz - z cekohokoliv horsiho to pres chvastani o jeste vyssi rychlosti udela totalniho sneka.
Avira je dobra, ale vysvetlujte laikum co neumi anglicky proc jim tam furt vyskakuje ta reklama na celou obrazovku....
20.6.2011 10:45:09   82.100.63.xxx 51
1. Start-> Control Panel
2. Administrative tools-> Local security policy
3. Click on Software Restriction Policy-> Action (at the top)-> create new restriction policies
4. Right-click additional rules (on the right side)-> new path rule
5. Click Browse and navigate to C:\Program Files\(Avira)\AntiVir PersonalEdition Classic\ and double-click avnotify.exe-> set the security level to Disallowed-> apply->

Touto zcela jednoduchou upravou se zbavime otravnych pop-up oken u aviry.Divim se ze autor clanku jez aspiruje na titul pocitacoveho zmalce toto nezna;na to staci pouze tlacitko google search
20.6.2011 10:56:42   82.100.63.xxx 53
malickyeu napsal:
Tak teda nevim jak může vyhrát zrovna AVAST, který tak 75% odborníků považuje za naprostý šrot, který jen brzdí PC a nic víc... ať se zeptám kohokoliv v OKC, CZC, Dargu či jiných firmách kde prodávají výpočetní techniku, tak mi v životě neřeknou, že AVAST je tím co by si nainstalovali. Spíš AVG. Osobně používám NOD32 Antivirus - placenou verzi, který je nejspíš také naprosto k ničemu a nebo se mi ještě nepovedlo stáhnout žádný vir.. v Každém případě bych spíš řekl, že to je jen propagace AVASTu a ten test jsem asi vůbec nepochopil
Jsi ponekud mimo,v poslednich testech AV-Comparatives.org si avast vede velice slusne i mezi placenymi av,naopak ms security a NOD zcela propadly
20.6.2011 11:50:29   123.221.74.xxx 70
v CZC urcite odbornika na antiviry nemaji, maji tak leda vlastni zkusenost a chtivost zakaznikovi neco prodat...jinak nechapu proc tu vsichni nadavate na avast, nasel jsem si ho kdysi (verze 3 asi) podle toho, ze snad na vsech webech kde ho testovali s prehledem kraloval...pouzival jsem ho nekolik let a bez problemu...mozna jsem nevedel o viru kterej mi nezpusoboval ujmu, ale to me fakt netlaci...jak je na tom dnes nevim, dnes mam comodo antivir+firewall zdarma, sice se mi zda ze se taky horsi...ale porad se mi to zda jako nejmin zatezujici alternativa
20.6.2011 11:35:18   78.41.23.xxx 30
Já býval vždy spokojen s NOD32. Chvíli jsem pak střídal různé antiviry. AVG11 se mi pak od 10ky zdála svižnější, tak jsem koupil 3 licence a rovnou podaroval šéfa a jeho protějšek Dlouhou dobu jsem fungoval i na Free a s opatrností při brouzdání jsem snad s viry neměl problém. Vídávám je spíše na PC, co mi sem někdo přitáhne na odvirování Momentálně mi AVG hodilo jen jeden falešný poplach u nějaké nové ochrany (tuším SHIFT2, nebo tak něco) ale v dalším updatu už to bylo zohledněno a stačilo dát mezitím do vyjímek. Alespoň potěší placebo efekt, že se při placení kreditkou cítí člověk bezpečněji
No Avast vyzpadá poslední dobou velmi obstojně a koukám je i právem velmi oblíben, MS essentials spolehlivě udržuje v chodu pár PC v okolí, jediné do čeho bych asi nešel je Norton. I když údajně poslední verze nejsou tak prolezlé systémem, ten antivir má u mně už asi doživotně špatnou pověst Co se týče Firewallu, vzhovuje mi nejvíce asi právě ten v AVG. Ale to vše už je o preferencích uživatele, každý má rád něco a každému vzhovuje něco jiného. Jak tvrdí článek, pokud je člověk lopata a odklinke vše možné, je ve výsledku jedno, jaký antivir máte.
20.6.2011 11:49:44   88.100.201.xxx 21
ale už se tu jednou takoví test dělal a Avast byl až nikde na 5. místě a MS Security Essentials na 1. nebo 2. místě to už si přesně nepamatuji
20.6.2011 11:57:13   88.100.201.xxx 14
tdmkiller napsal:
Tak proč na to reaguješ,když nevíš jak funguje síť?


asi tak já musím souhllasit nejlepší a dostačující je Brána Windows Firewall nemám problém bez ANTIVIRŮ
20.6.2011 12:03:58   89.176.243.xxx 56
No tak teda nevim, pokaždý když u někoho vidim nainstalovanej Avast nebo AVG tak mi vyskočí husí kůže. Nejhorší je ještě když to maj BFU nainstalovaný oboje na jednou, to je potom peklo. Ale třeba taková otravnost Avastu fakt nezná mezí a náročnost AVG to je taky masakr. Mam starýho NODA 2.7 a ano přiznam se že ho mam cracknutýho, ale rozhodně nesouhlasim s tim že free antiviry jsou ve všem srovnatelný. O tom nodovi vubec nevim, akorát občas vyskočí okýnko že se to aktualizovalo ale s AVG, který občas dělá PC nepoužitelný se to nedá srovnat.
20.6.2011 12:04:40   82.100.63.xxx 48
Karliczek napsal:
ale už se tu jednou takoví test dělal a Avast byl až nikde na 5. místě a MS Security Essentials na 1. nebo 2. místě to už si přesně nepamatuji
Zaspal jsi dobu v soucasne dobe je MS security deravej jako cednik;imho nikdy jsem nechapal,proc bych mel praskat na sebe a zrovna mrkvosoftu,ten av je naprostej smejd umi jen odstranovat cracky a hlidat licence proste takovej ms trojan do soukromi
20.6.2011 13:20:15   194.197.79.xxx 72
tdmkiller napsal:
Souhlasím s khorghanem, člověk, který nepoužívá to co nechce a chrání si počítač sám tak opravdu nepotřebuje antivirus, který po síti může také kolovat, ale když už síť je zabezpečena, není potřeba dalšího zabezpečení..
Toť můj názor na antiviry.
Kdo má nezabezpečenou síť, ať si ho používá, ale kdo jí již má zabezpečenou, není potřeba..


Jenže internet je od toho, aby jste na něm brouzdal a googlil. Jak chcete zabezpečit proti tomuhle Vaši síť ? Nebo navštěvujete jenom pár vyjmenovaných webů a ještě k tomů doufáte, že do nich žádný vir nemůže proniknout ?
20.6.2011 13:24:11   194.197.79.xxx 42
Pidala napsal:
No tak teda nevim, pokaždý když u někoho vidim nainstalovanej Avast nebo AVG tak mi vyskočí husí kůže. Nejhorší je ještě když to maj BFU nainstalovaný oboje na jednou, to je potom peklo. Ale třeba taková otravnost Avastu fakt nezná mezí a náročnost AVG to je taky masakr. Mam starýho NODA 2.7 a ano přiznam se že ho mam cracknutýho, ale rozhodně nesouhlasim s tim že free antiviry jsou ve všem srovnatelný. O tom nodovi vubec nevim, akorát občas vyskočí okýnko že se to aktualizovalo ale s AVG, který občas dělá PC nepoužitelný se to nedá srovnat.


A jak vás ten Avast! otravuje ? Kromě toho, že vpravo dole občas vyskočí bublina, že byla aktualizována virová databáze a i tohle se dá vypnout.
20.6.2011 13:58:41   217.197.156.xxx 42
Za těch 7 let co má internet a celkem často tu vysedávám jsem stihl přelouskat pár antivirů a jiných "vychytávek" ať už cracklých na placenou verzi, nebo free. AVG se dá, sice to brzdí PC, ale neotravuje, nezdá se mi, že byl měl falešný poplachy, AVAST! dobrej antivir, hezký prostředí, akorát po pár aktualizacích byl celej rozhašenej a bylo nutno ho reinstalovat, jinak bych ho používal doteď, Norton-samé neativa, NOD32-snad to nejhorší na světě, AVIRA-teď ji používám ve free verzi, okno po aktualizaci se dá zkousnout,akorát ty vyjímky, s tím mám problém, nedaří se mi přidat vyjímku, aniž by mi to další den hlásilo "vir". Preferuji free verze, protože když potřebujete antivir, tak je to antivir a ne antivir s firewallem a ostatníma nesmyslama, to už není antivir ale mišmaš. Takže antivir+ např. kerio,comodo,zone alarm. Na bývalým PC jsem jel 2 roky Kerio+Avast, teď na novým už je to skoro rok a půl s Avirou a Comodem - nikdy žádnej vir, dokud jsem si nedotáhl vir na CD, čímž skončil PC reinstalací . Toť mé zkušenosti.
20.6.2011 15:17:50   89.176.243.xxx 13
neznam moc novej nod, ale stará 2.7 je v pohodě a necham si ten antivirák tak dlouho dokud na něj budou vycházet aktualizace
20.6.2011 15:20:22   89.176.243.xxx 38
o bobliny nejde, to dělá každej antivirák, ale prostě jsem na tyhle Freewarovky alergickej, vždycky když k někomu přijdu a řiká mi že má nepoužitelnej počítač tak první co udělam je že vymažu všechny ty avasty, avg a podobný věci a to pomuže, já vim, určitě se to dá nastavit a upravit jak to každýmu vyhovuje, ale kdo se s tim má srát. Na novejch PC to možná neni poznat ale když přijdu k někomu kdo má Celeron 1,2 GHz a 256 MB RAM tak mi věřte, že je nod uplně zlatej. Naproti tomu tyhe Free antiviry takovej komp strašně brzděj.
20.6.2011 14:40:52   90.176.144.xxx 193
Tenhle clanek je vskutku neco neuveritelneho. Antiviry jsou jeden z mych oboru uz leta a puvodne jsem se chtel rozepsat o tom, jak nesmyslne a hloupe jsou zde hodnoceny a popisovany, jak nemoznym vecem je prikladana primarni dulezitost a naopak jsou dulezite veci opomijeny a tak dale...
Ale ono by to vubec k nicemu nevedlo, tak se na to vykaslu. Kazdopadne je popsane "vitezstvi" avastu jedna z nejdepresivnejsich veci, kterou jsem v posledni dobe na internetu cetl.
20.6.2011 15:22:46   89.176.243.xxx 09
vzhledem k tomu že v testu nejsou placený antiviry, tak ten avast klidně vyhrát mohl, podlě mě jsou všechny ty free antiviry srovnatelný a nějak bych to neřešil
23.6.2011 15:03:24   109.107.210.xxx 31
a ty se domníváš, že ty placené jsou na tom lépe?
20.6.2011 14:59:55   82.100.63.xxx 510
5h1nj1 napsal:
Tenhle clanek je vskutku neco neuveritelneho. Antiviry jsou jeden z mych oboru uz leta a puvodne jsem se chtel rozepsat o tom, jak nesmyslne a hloupe jsou zde hodnoceny a popisovany, jak nemoznym vecem je prikladana primarni dulezitost a naopak jsou dulezite veci opomijeny a tak dale...
Ale ono by to vubec k nicemu nevedlo, tak se na to vykaslu. Kazdopadne je popsane "vitezstvi" avastu jedna z nejdepresivnejsich veci, kterou jsem v posledni dobe na internetu cetl.
Avast v poslednich verzich je VELICE KVALITNI ANTIVIR.Pokud nekdo, kdo sam sebe hodnoti jako odbornika,napise opak,tak je to truhlik,neznaly zakladu prace na pc.
A pokud nekdo tvrdi ze mu Avast zatezuje system,tak je to trouba,ktery si neumi nastavit ani datum u pc.Avast je tak jednoduchy a bezproblemovy,ze tvrdit opak muze jen ignorant,krery si plete pc s kulickovym pocitadlem
20.6.2011 15:19:49   193.179.62.xxx 133
Avast je posledni dobou natolik kvalitni antivir, ze bez zavahani blokuje verejne zname klienty podnikovych IS (Twist Inspire, Vario, MS CRM) a dokonce uz ma novou vlastnost "mazani driveru sdilenych tiskaren" a podobne vychytavky...
Jestli mi nekdo jeste jednou napise, ze avast je super antivir, tak uz po nem fakt neco hodim, i kdyz jeste netusim jak;)
20.6.2011 15:24:14   89.176.243.xxx 12
je to možný, já ho dlouho neviděl, už od jeho starej verzí na něj mam totiž alergii
20.6.2011 16:01:30   212.27.223.xxx 31
na vyskakovaci okna aviry plati bezpecne softik Avira Kill Message (k nalezeni na http://www.slunecnice.cz/sw/avira-kill-message/). Pouzivam ho skoro rok a okno s reklamou jsem od te doby nevidel. Vrele doporucuju
20.6.2011 16:26:13   89.176.243.xxx 72
jasně, budu si na antivir instalovat další opruzware aby to neopruzovalo
20.6.2011 22:26:20   85.132.128.xxx 01
Já AV také nemám, od doby co jsem zjistil, co provede s GB sítí. Problémy nejsou. Navíc doma na routru jsem si udělal L7 filrt, který blokuje na základě hlaviček windows excutable obsah mimo jedné IP náležící virtuálnímu stroji (a mimo vyjímky ala updaty.).
20.6.2011 22:35:19   90.178.0.xxx 01
že kupujeme? D
21.6.2011 22:41:31   46.183.64.xxx 02
někdy někoho že ten přehnanej interface ala Avast a nebo NOD je vlastně uplně k ničemu? Jakto že třeba Avira ve free verzi má jen "Guard" a "Scan" a je lepší než Avast (nebo NOD) kterej má "P2P štít" "Messenger štít" "Mail štít" a já nevim co ještě za blbovinky . Podle mě sou teda mnohem nepřehlednější než třeba zmiňovaná Avira. Hledám antivir, až budu hledat omalovánky tak se možná u Avastu nebo NODa zastavím
23.6.2011 10:15:01   195.212.29.xxx 03
az bude mat este "prachovy stit" aby som nemusel cistit vnutro kompu mozno raz vyhra... inak samozrejme avira je nedostizna za tu "cenu".
23.6.2011 18:00:55   88.146.243.xxx 03
ja pouzivam ted placeny Norton Internet security diky priloze u zakladni desky. a naprosta spokojenost sice je to na 3 mesice tak to stejne cca touhle dobou formatuju ,jinak sem pouzival aviru free. avast avg podle me sracky co nic nenajdou a zpomalujou ale z ceho sem vykvet je eset smart security to je takovej brzdic vykonu to neni ani mozny. hauk
25.6.2011 19:03:04   95.103.105.xxx 00
flash666 napsal:
ja pouzivam ted placeny Norton Internet security diky priloze u zakladni desky. a naprosta spokojenost

Muzu potvrdit, ze po odinstalovani NIS prilozenemu k NTB som taktiez pocitil maximalnu "spokojenost"

Pouzivam CIS (Comodo FW + AV).
Za AV nehodlam platit, je to zbytocne.
28.6.2011 20:30:54   82.100.63.xxx 01
http://www.zive.cz/bleskovky/novy-test-antiviru-avg-norton-i-avast-si-pohorsily/sc-4-a-156609/default.aspx

Posledni testy z AV-coparatives,veru sou tam asi tupci kdyz maji avast na 3 miste,asi nevedi co cini,cesti radobyodbornici by jim ukazali
23.8.2011 19:50:43   46.183.64.xxx 10
chytrolin napsal:

Posledni testy z AV-coparatives,veru sou tam asi tupci kdyz maji avast na 3 miste,asi nevedi co cini,cesti radobyodbornici by jim ukazali


asi by sis měl prvně přečíst na co odkazuješ
"avast! Free Antivirus si pohoršil o necelé procento, navíc měl mnoho falešné detekce. Získal ADVANCED (minule ADVANCED+)" Navíc žebříček je nicneříkající srovnání. Doporučuji si najít detaily proč který antivir dostal své místo
7.11.2012 13:10:36   77.234.255.xxx 10
K zastancom Nodu, mam taku mensiu skusenost dostal sa mi do ruk pocitac ktory mal plateny Nod a po preskenovani inym antivirusom bolo zitenych okolo 130 vyrusovych infekcii. Virus ako prve co urobil zablokoval windows a antivirus update a nasledne ich uz ani nebolo mozne obnovit. System bol uz na tom tak zle ze som musel vybrat disk a v inom PC tieto virusi odstranit a uz pomohol iba pre-instal nanovo systemu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

106 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.