Takhle to nechceme, Microsofte!
autor: Michal Rybka , publikováno 18.9.2015
Takhle to nechceme, Microsofte!

O Microsoftu se říká, že v každé iteraci svého softwaru vyřeší problémy z minulosti a zavede některé problémy úplně nové. Windows 10 vyřešily většinu problémů „osmiček“, ale přinesly nový a opravdu nevítaný faktor: Obavy ze ztráty soukromí. Tak o to jsme opravdu nežádali!


Aby byl operační systém použitelný i pro zcela vážná nasazení, měl by být Microsoft absolutně transparentní, přesně popsat co sbírá, proč, co s tím dělá a kdo k tomu má přístup. Systém by neměl obsahovat žádné skryté funkce, na které se přijde v podstatě náhodou. Tajnůstkářství, které dnes kolem Windows 10 panuje, je krajně podezřelé a mně se opravdu nelíbí. Představa, že si někdo profiluje všechny uživatele Windows bez jejich vědomí a obchoduje s jejich inzertními IDy, je mnohonásobně horší než „browser wars“ v devadesátých letech.

Ano, můžeme – a měli bychom – okamžitě po instalaci Windows 10 projít nastavení soukromí a povypínat všechna ta sdílení wifi hesel, očmuchávání komunikací Cortanou, používání inzertního ID aplikacemi a tak podobně. Na to již i na PC Tuningu vyšel výborný návod od Zdeňka Obermaiera.

Ale proč? Proč si zajišťovat soukromí ručně? Na Microsoftu mi bylo sympatické, že jste si s počítačem koupili OEM verzi Windows a mohli je používat, jak chcete, aniž by Windows na základě vašich mailů odhadovaly, kdo patří mezi vaše přátele. Líbilo se mi, že se Microsoft nechoval jako Google anebo Facebook. Můžeme odmítnout Facebook, můžeme místo Google používat prohlížeč, který nás s každým hledáním nekomodizuje, ale od operačního systému očekávám diskrétnost. Proč se o to samé pokouší Microsoft?

Chceme slušný, stabilní, bezpečný a diskrétní operační systém, u kterého víme, co a jak dělá, Microsofte. A klidně si za takový systém zaplatíme, alespoň někteří z nás: Ti, kteří chtějí používat počítač na seriózní práci a nehodlají se dělit o svoje nápady s neznámým počtem lidí a organizací po celém světě. Rozptylte naše obavy o soukromí a dejte nám systém, který je nejen funkční, ale kterému můžeme také důvěřovat.



Tagy: windows 10  se  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.9.2015 19:15:49   194.228.11.xxx 10242
Jo je to humus, já vždycky po instalaci každý systém osekám na kost, všechny hovadiny pryč, smazat, zrušit, vypnout, zablokovat... všechny aktualizace vypnout, jedině ručně pokud nějaká stojí za to (což je na domácí použití naprosté minimum), moje W7-64 mají krásných 14GB, nikde mi nic nebobtná, nikde mě nic nešpehuje, nikde nic nědělá bez mého vědomí, jsem pán svého PC.
19.9.2015 14:24:41   82.8.247.xxx 32120
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 15:29:39   89.102.237.xxx 655
No prave ze zanedbany cehunek nebo nejaky prihloupli sloveso je zajima ze vseho nejvic?

Shodnem se jiste na tom ze google slusne vydelava. A na cem? Na vyhledavani? na mailu? Ne na reklamach! A pokud microsoft bude znat chovani, zaliby svych uzivatelu tak to krasne zpenezi, cili o toho nezajimavyho obycejnyho cloveka jim jde v prvni rade.

Druha cast - tedy slidilstvi se asi vetsiny z nas netyka, ovsem je otazka jak dlouho. Dneska kde je vsechno na netu a tudiz dohledatelne. Kdo vi co bude za 10 let, co za 50. Tim nechci rict ze by vsechno za 50 let bylo porad na zalohach, i kdyz kdo vi. Ale pokud by se zmenil politicky kurz, at prubezne nebo nejakou melou tak data 10-20 let zpatky budou k dispozici vzdycky a budou snadno zneuzitelna. Zatim se vazne nic nedeje ale jde o to ze pokud nechas vecer otevreny dvere tak jsou zkratka otevreny, nevykradou te hodinu pote, muze to trvat mesice roky nebo na to nedojde, i to je mozny, ale je to o prusvih.

A to ze k tem datum muzou americke sluzby znamena jedine, muzou k nim vsichni jejich spojenci, i kdyby treba jen neoficialni cestou "jen tak mezi reci mezi prateli".
Ja vim kdo neprovadi nic spatneho nema se ceho bat. Ale rekni mi nechal by sis do bytu nainstalovat volne pristupnou kameru namirenou na vchodove dvere. Bylo by videt ciste jen kdo a kdy chodi k tobe do bytu, nic vic. Pokud tam neporadas pedoparty nebo neschovavas vrahy tak by ti to vadit nemelo ze ;-)

Ale ja myslim ze do meho soukromi zkratka nikomu nic neni. Co myslis ty?

Navic kazda i zdanlive nepodstatna informace se da zneuzit, zalezi kdo k ni ma pristup a zda jsou jeho umysli ciste Ja si dovolim o bezbrehe humanite a neposkvrnenosti lidstva trochu pochybovat.
19.9.2015 16:27:59   91.20.115.xxx 1341
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 17:18:57   89.102.237.xxx 481
Vsak taky reklamu nijak nekritizuju, jen sem oponoval ze naopak ten nezajimavy uzivatel je to nejzajimavejsi.

porno a warez. Ty si proste nepripoustis ze to jak se tu mame momentalne fajn se muze behem par let zmenit. Ja prece pisu ze ted svym zpusobem o nic nejde, ale jde o to ze proste otevres dvere pro veci budouci. Kde pisu neco o teroristech? Ja se bojim zneuziti prave proti tem obycejnym lidem co nebudou skakat jak vudci piskaj.


Reagujes vubec na me? Cetl si na co odpovidas?
27.9.2015 19:25:01   85.135.210.xxx 143
Primitivny komentar... Prve a jedine co ta napadlo je porno a nelegalna aktivita. Sloboda slova ti pride na rozum az ked ti ju vezmu spred nosa. To je vsetko co na tvoje "argumenty" staci povedat.
20.9.2015 07:48:34   82.8.247.xxx 1017
''Ale ja myslim ze do meho soukromi zkratka nikomu nic neni. Co myslis ty?''

To je jasne ze nikomu nic neni ale ak pouzivas nejaky danny produkt ty (to je jedno ci to je pocitac (s OS), auto ,lietadlo, vysokozdvyzny vozik, zbaran ,TV
NA VSETKO potrebujes LICENCIU a samozrejme s licenciou sa zahrnuju rozne dohody , suhlasy , kontrakty a samosrejme ''terms and conditions''
To je to ze kopa ludi si pred instalaciou rozneho operacneho systmu NIKDY neprecita licence terms http://windows.intowindows. netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/Upgrade-your-Windows-7-to-Windows-10-step7.png
Ty si pred instalaciou windowsu preklikal ''licence agreement'' ,si si vravel ''aah to ma nezaujima, chytro nainstaljem a je to''.. Tak potom nik sa nemoze stazovat..
Sam si sa rozhodol ze budes pouzivat ich produkt ale podmienky si budu klast vyrobcovia.Nito ta nennutil instalovat windows OS..To je jak ked podpisujes zmluvu so zamastnavatelom alebo s nejakym financnym partnerom etc..
Ak chces mat 100% sukromie dnesnej dobe, musis sa vzdat pocitaca,smartfona,kamier,etc..
Situcia sa vo svete v dnesnej dobe zhorsuje k kazdom smere a tym sa zvysuje ''surveillance''.. bohuzial..
Ak si pozeral napriklad novy film Terminator Genisys tak tam bol operacny system genisys a kazdy edinec bol pod dohladom 24/7..
Ja si myslim ze v buducnosti to bude horsie a horsie ..
20.9.2015 08:28:17   188.175.34.xxx 181
Já myslím, že nás čeká rychlý konec - jestli si technologičtí giganti začnou opravdu suverénně prosazovat státy nad státy (ať už s pomocí nekontrolovatelných tajných služeb, nebo bez nich), to je jedna věc...

Druhá věc je rychlost technologického pokroku a jeho nechopitelnost lidmi o kterém obecně mluví R. Kurzweil...

Dost často se vracím k jednomu zásadnímu tématu - Fermiho paradoxu - jeden z logických závěrů Fermiho paradoxu zní: "Každá civilizace na určitém stupni vývoje dojde sebezničení."
20.9.2015 10:21:30   188.175.34.xxx 151
Myslím, že úplně všichni cítíme, že nám něco nespecifikovatelného protéká mezi prsty - tohle není jen fenomén starší generace konfrontované s informačními technologiemi...
21.9.2015 03:16:43   109.80.234.xxx 185
problem je, ze ONI jsou vysoce organizovani a MY jsme naprosto dezorganizovani a jakykoliv naznak organizace z NASI strany je narusovana cilenymi aktivitami z JEJICH strany.

a mezi NAMI se vzdy najde dost takovych, kteri si nechaji neco slibit, aby mohli zit ve falesnem presvedceni, ze jejich zivotni komfort nebyl ohrozen ci zmenen k horsimu, naopak, mozna se i zlepsil a to vse jen za to, ze pomohli narusit organizaci revolucnich sil, coz prece nemuze nikomu uskodit.. nebo muze? ano, zradce bud nevnima nebo nechce v danem kritickem okamziku vnimat dopad jeho rozhodnuti sam sebe neobetovat. ale tezko se zlobit na zradce, protoze na takovou situaci zjevne nebyl behem zivota pripravovan.

ten boj tepve pomalu zacina. ale bude velmi dlouhy a bude ukrutne tuhy a mozna na nekolik etap s kaskadovitym ochabovanim JJICH moci v prubehu jednoho tisicileti. ale i kdyby revoluce padla, vladnouci kasta z onech padlych vzdy zila! a bude je muset nahradit SEBOU SAMYMI (coz je HAHA), takze i kdyz padneme, v podstate zvitezime, nebot cast z NICH se bude muset stat NAMI, ktere ONI zahubili.

nejhorsi vsak je ten bezmocny pocit cloveka, ktery intuitivne predvida mechaniku makro-bio-chemicko-socialni reakce a predvida co se jak udej a citi jak vse skonci a predevsim, ze se teto ceste plytvani prostredku da vyhnout, kdyby lide meli vuli ridit se vyhradne rozumem a nikoliv virou. kdyby ONI prestali verit v jejich vsemohoucnost a nadrazenost. ale ONI se nikdy dobrovolne jejich viry nevzdaji, jako se ji nevzdali nikdy v minulosti, napric celou lidskou historii, kdy vse rozhodla az finalni bitva.
20.9.2015 15:08:10   89.102.237.xxx 253
Ano to vsechno je pravda.

Ale mam snad pravo upozornit naivky co hykaj jak to nevadi, nebo je to vlastne bezva. Mam snad pravo si zanadavat ze tenhle bullshit se mi nelibi ze?

Tim ted nemyslim tebe, ale casto se stava, ze kdo si dovoli upozornit ze ne vsechno je koser, je paranoik, pitomej linuxak a ja nevim co jeste.

Vsak ja takovej bazmek taky pouzivat nebudu, ovsem to zas pribehne nejakej jeliman ze kdyz to nepouzivam tak se k tomu namam co vyjadrovat.

Pripadne to nepouzivam ne proto ze k tomu mam konkretni vyhrady. To je blbost, je to nova verze tak je super a ja sem zaprdenej zpatcenik.

Linux mi nikdy nejak nesednul, ale dve pro me zasadni hry DOTA2 a Civka V tam uz davno jsou, takze at si Microsoft dela s widlema co chce.
Jeste peknejch par let vydrzim na sedmickach a pokud to povede par let dal stejnym smerem tak se s linuxem nejak skamaradim.


Firem co se cejtily na to ze budou urcovat pravdila trhu a ne reflektovat pozadavky zakazniku jsou plne hrbitovy, tak at si blbnou.

Zeptejte se dneska na zakladce treba na firmy jako Polaroid nebo Kodak. Dnesni deti o tekovych firmach casto neslyseli. A pritom jeste pred 10-15 lety to byl pojem.
21.9.2015 20:31:19   188.75.145.xxx 513
Já jsem nakonec na Win 10 přešel, dal jsem si tam Classic Shell a zakázal jsem službu Windows Update uplně. Zapínam to tak jednou za tejden a necham vyhledat aktualizace a pak tu službu zase zakážu.
Že mě někdo možná (nebo taky ne) špehuje už neřešim, to mě špehuje každej kdekoliv na internetu a používam android takže kdybych tohle měl řešit tak se zbláznim.
Nakonec jsem si zvyknul a je to celkem v pohodě. Pokud ale někdo neni hráč tak DirectX12 je asi jediná motivace proč přejít na Win 10, nic jinýho tam neni.
18.9.2015 19:17:17   77.87.240.xxx 168
Od dob vzniku internetu je vždy nebezpečí ohrožení userova soukromí a úniku jeho dat. Jedinou známou a funkční možností je odstřihnout PC od internetu, což si v dnešní době neumím moc představit.
Apropos, ač vůbec nepoužívám Edge prohlížeč, tak při čištění CCleanerem jsem již párkrát dostal hlášku, že data z tohoto šmejdu nebyla odstraněna (přesný popis té hlášky si již nepamatuji). Kde se tam ale vzala data, když ho nepoužívám??
18.9.2015 19:39:01   195.113.137.xxx 240
u G/F si muzes vybrat, cim je nakrmis, u W10 a M$ je automaticky krmis vsim, vcetne toho, na jaky porno se divas
21.9.2015 09:25:45   165.72.200.xxx 09
Kdyz uz pouzivate CCxindl, tak byste se mel smirit s tim, ze dokud to svinstvo neupdatuji, tak bude ve Win 10 (zdaleka nejen v Edge) skodit jeste trochu vic nez je obvykle. Ten zbytecny a spatny nastroj totiz tenhle OS zatim prilis nezna a podle toho s nim zachazi.
;o)
18.9.2015 19:18:27   185.14.232.xxx 41124
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.9.2015 19:31:08   90.177.175.xxx 974
Jo, ale to jsou aplikace a služby, a každý do toho leze dobrovolně.
Bez toho operačního systému se jaksi obejít nedá, a v okamžiku, kdy má ten systém na desktopech v podstatě monopol, a do upgradu vás MS i vývojáři nutí (rušením podpory a nevyvíjením starších verzí/nekompatibilitou novějších aplikací se staršími OS), to je jaksi problém.
18.9.2015 19:38:25   194.228.11.xxx 1038
Zajímavý názor... Takže je lepší trpět, držet hubu a jít dál jak ovce
BTW, facebook nemám - nepoužívám, účet u google také nemám, z mobilu se nikam nepřipojuju, tak proč bych měl mít systém doma v pc, který o mě ví vše a já o něm co dělá vůbec nic
18.9.2015 21:23:51   46.135.64.xxx 541
Ano, mas pravdu ze ine firmy to robia. Ale prave preto Facebook nepouzivam vobec a na vyhladavanie bud pouzivam DuckDuckGo alebo Google doplneny o Disconnect.me. A nepouzivam Gmail ani Chrome, vseobecne sa snazim aby som nemal vela sluzieb od jednej firmy.
Operacny system je ale nieco co neobides, jednoducho ho pouzivat musis a vzhladom na kompatinilitu software s inymi OS je Windows v podstate nutnost. A kedze cez neho ide vsetko, ma pristul k vacsiemu mnozstvu informacii nez cokolvek ine.
6.10.2015 19:48:37   81.30.247.xxx 21
duckduckgo je katastrofa nikdy tam nenajdu co potřebuju, hledá to uplný blbosti. ale jinak fakt nera používám google.
18.9.2015 20:17:38   79.250.205.xxx 2446
Třeba na serveru Root.cz dělali podrobnou analýzu komunikace W10 a dospěli k závěru, že se nic tak zásadního zase neděje, tak nechápu proč se mají všichni tendenci neustále kolem W10 tolik vzrušovat.

http://www.root.cz/clanky/windows-10-analyza-probihajici-komunikace/
18.9.2015 20:27:23   90.177.175.xxx 653
To není ani tak o tom, jestli se děje (a že je možnost to přinejmenším částečně ovlivnit), ale o tom, že si vyhrazují právo na to, aby se to dít mohlo, standardně je nastavený téměř nejnepřijatelnější scénář, a nikdo se nechlubí, co se opravdu děje, a proč, ale naopak kolem toho mlží.
18.9.2015 21:02:12   95.105.132.xxx 491
Ak si pozorne precitate clanok tak zistite ze to nieje ani tak o technickej stranke a o tom ze by sa uz teraz nieco MS posielalo, ako skor o tom ze si MS pripravuje licencne podu na zber dat a podla tohoto spravania je vysoko pravdepodobne ze v blizkej buducnosti sa tie data budu zbierat a odosielat - zmeny v EULA, moznost narabat s uzivatelovymi datami, automaticke updaty (staci ze ms vyda update ktory bude prave zbierat metriky a posielat - minimalne na home ediciach sa nainstaluje hned), atd.

MS zacina chapat ze mobilne OS su pouzivanejsie ako desktop a ma tam majoritu Google s Androidom. No a ze informacie a metriky su zlato.
19.9.2015 06:34:23   95.103.164.xxx 330
Nechapete, ze na zaklade EULA kludne moze prist v buducnosti update ktory sa sam nainstaluje a bude posielat do MS udaje, ktore sa tam teraz neposielaju?
Analyza prenasanych dat je problematicka a tie data sa mozu casom zmenit!
19.9.2015 10:31:08   46.254.70.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 12:04:37   95.103.164.xxx 200
Ano, ale aj tak by vlastne "o nic neslo", pretoze uzivatel suhlasil S EULA ktora to MS umoznuje. Ja len hovorim, ze aj ked sa teraz neprislo na prenos citlivych dat, neznamena to, ze sa to casom nestane. Win10 ma nato vsetky podmienky pripravene.
A kontrolovat komunikaciu - no neviem kto to bude robit po kazdej aktualizacii? A co ak budu aktualizacie selektivne napr na krajnu, atd?
20.9.2015 08:00:11   82.8.247.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.10.2015 19:50:41   81.30.247.xxx 10
ta analýza se týká čerstvé instalace, používaj OS měsíc normálně na všechno možnýa měj zapnutý mikrofon. Pak přestaň a nech počítač běžet se spořičem obrazovky v idle. okamžitě začne odesílat MB dat!!! To tam nepišou bo to nezkoušeli.
18.9.2015 20:28:04   188.175.34.xxx 261
Pamatuju vášnivé diskuze v druhé polovině 90. let nad "urban legend", že ve win95 jsou backdoor, které může Microsoft kdykoli zneužít i k totálnímu ovládnutí počítače.

Jasně, dejte jim občanské jméno - fotografii, uveďte barvu pleti, vyznání, sexuální preference...

Ale je fakt důležité, abyste měli na paměti, že žádná z totalit minulosti naštěstí neměla tak výkonné a sofistikované technologie...
18.9.2015 21:03:35   188.175.34.xxx 371
Abych to shrnul obecněji - člověk by řekl, že ta naivní představa (mýtus) osvícené společnosti (kdy jsme všichni na všechny hodní a jsme si rovní) nutně musí vzít za své už při vyprávění pohádek, v dětství (např. ta o rytířích kulatého stolu)... A ono přes všechny zkušenosti z minulosti, hluboké i nedávné, je tendence opačná - naivní víra ve společnost bez xenofobie, předsudků a bigotnosti - máte vidět jak se přetvařují při pohledu na dnešní "sloní muže" - je to sranda k popukání...
18.9.2015 21:09:28   212.79.110.xxx 731
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.9.2015 21:11:45   81.201.57.xxx 545
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.9.2015 22:24:59   185.5.225.xxx 360
Ve vasem pocitaci byla zjistena nelegalni pornografie.......,tento virus myslim zna vetsina z nas,velice nerad bych se dockal doby,kdy tyto hlasky bude misto viru "vyhazovat" windows
18.9.2015 22:57:29   89.102.236.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 11:46:06   81.201.57.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 12:22:49   188.175.34.xxx 201
Děti? Víš co definuje demokracii? Je to tzv. "tajná volba"...

Tak ti teda přeji dobrou noc, sladké sny...
19.9.2015 12:57:18   81.201.57.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 12:59:44   188.175.34.xxx 140
Dělej, jak myslíš
6.10.2015 19:55:10   81.30.247.xxx 00
tajná volba? v demu demokracie? ale jdi
19.9.2015 12:56:38   89.176.244.xxx 281
Spravuju docela rozsahlou pocitacovou sit - nepotrebuju, aby nejaky system spehoval jmena a hesla a rozdaval je, komu se mu zamane.
Pisu programy na zakazku - nepotrebuju, aby je driv nez zakaznik mela konkurence a zacala je i driv prodavat
A tak by se dalo pokracovat ... proste deti ...
Na FB nejsem a do Googlu ta hesla ani kody nedavam tudiz Windows si taky instalovat nebudu, protoze by to bylo to same, jako bych jim tato data dal volne k dispozici a MS si uz ted rezervuje moznost s nimi jakkoli nakladat (treba je prodat konkurencni firme)
19.9.2015 11:47:22   81.201.57.xxx 324
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 16:32:21   89.102.236.xxx 201
Ja se bojim lidi, co pouziji v kazde vete 3 smajly. Dam si na tebe pozor.
18.9.2015 23:40:37   94.113.105.xxx 370
A nesouvisí to všechno s tím, že už v roce 2013 se přišlo na to, jak jde Microsoft na ruku NSA, FBI a CIA? viz: http://www.theguardian.com/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-collaboration-user-data Dost by vysvětlovalo, že dnes mají všichni Windows 10 zdarma, aby je používali a USA tak má/bude mít volný přístup k soukromým informacím o komkoli na světě...
19.9.2015 05:10:52   188.175.34.xxx 241
Bylo by opravdu hloupé zlehčovat situaci, která vyvrcholila Snowdenovým exilem (jeho exil byla dle mého názoreu chyba). Upozornili na ni i jiní a upozornili např. to, že NSA pro účely sledování budovala Yottabytová uložiště - to není úplně hodnota, kterou by člověk očekával pro sběr metadat...
19.9.2015 05:24:38   188.175.34.xxx 210
Mimochodem kdo neviděl Citizenfour - doporučuju a to jen kvůli jednomu momentu - chvíli, kdy se právník zastupující špionážní služby snaží postavit jednání svých klientů nad (mimo) zákon... Tady si uvědomíte jak všechno visí na vlásku (rozumných lidech)...
6.10.2015 19:57:01   81.30.247.xxx 00
Viz dieselgate... nevytáhli to z počítačů z wolfsburgu?
19.9.2015 08:44:08   31.30.90.xxx 166
Já si osobně myslím, že se na tuto kauzu zapomene (bohužel) stejně, jako na příchod Windows Vista a jejich prošpikování DRM. Zajímavé je, že to ve Win 7 už nikdo nekritizoval / nevytahoval.
Já ze špehování nejsem unešen, na W10 jsem ještě neupgradoval, ale jak už tu někdo správně podotkl - vezměte si smartphony - u všech platforem potřebujete účet dané služby. A těžko se dozvíte, jaká data o vás daná společnost sbírá ...

A ještě reakce pro první komentář - jestli si někdo myslí, že vypnutím aktualizací zabezpečí svůj systém ... A ono "osekání na kost" bych také rád viděl, předpokládám, že do zdrojových kódů dotyčný nevidí. A když bych já chtěl špehovat uživatele, tak vložím kód do kernelu. Osekej ten ;). Nebo věříš "osekaným instalacím" z černého internetu?
19.9.2015 09:19:57   188.175.34.xxx 260
Ale tady, člověče, narážíte na jednu dost zásadní věc, kterou Rybka možná při úvahách opomněl - sw piráti už nejednou lecco "zachránili" a na tomhle by mohli získat další kladné body...
19.9.2015 10:36:16   46.254.70.xxx 910
ano sw pirati te mozna zachrani od microsoftu ale za odmenu se stanes soucasti jejich botnetu
19.9.2015 10:49:55   188.175.34.xxx 200
Ti praví piráti ti tohle neudělají - ale to dost čast nejsou ti, kteří čekají na kliknutí v prvním řádku vyhledávače...
19.9.2015 08:49:36   84.242.66.xxx 417
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 09:47:14   91.127.10.xxx 330
Lenže užívateľ, to nie je len BFU čo má PC na hry a na porno a viac si na tom nevie predstaviť. Ako sa píše v článku, čo firmy, spoločnosti, podnikatelia, čo pracujú s citlivými alebo inak cennými dátami. Naozaj ti príde v poriadku, že nemajú kontrolu nad tým, čo sa kam odosiela? Jasné, MS môže tvrdiť "my tie dáta nezneužijeme, čestné skautské" a môžeš mu aj veriť, ale zaručí ti MS a ostatní zberači dát, že nedôjde k úniku a zneužitiu treťou osobou? Lebo tieto veci sa fakt nedejú často, že...
19.9.2015 10:41:40   78.102.128.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 10:55:23   78.102.128.xxx 130
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 12:17:40   84.242.66.xxx 025
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 13:04:19   89.176.244.xxx 290
Co se tyce toho tahani zdrojaku z pocitace, smluv, kalkulaci, tak prave o tom se v EULE pise a ty s tim predem souhlasis.

Jestli je paranoia predpokladat, ze kdyz si k tomu explicitne a vyslovne vyzadali souhlas, tak to muzou nekdy v budoucnu klidne i udelat, tak holt jsme asi paranoidni vsichni, co aspon trochu uvazujeme o soukromi.
19.9.2015 12:18:13   84.242.66.xxx 020
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 13:21:59   188.175.34.xxx 201
Hele Rybko, nevím jestli komentáře budeš číst, snad ano - chtěl bych tu tvou úvahu rozvinout, odbočit...

Pořád ctíme "kult osobnosti", v současnosti možná i více, než kdykoli dříve - máme tu Steva Jobse, máme tady Raye Kurzweila, Richarda Bransona - tihle lidé mají přímo, či nepřímo, přístup k prostředkům, které přesahují mnohé státy a jejich rozpočty...

Narážím na to, že Microsoft nyní svou nadnárodní mocí dost dobře "zakřivuje" ústavu spojených států a listinu práv a svobod využívajíc přitom náskok technologií před zákonodárnou exekutivou (ne každému to dochází, a opravdu nelze říci "vždyť to dělají všichni")...

Docela se děsím těch pánů, které jsem jmenoval - víme o nich dost? A co ti o kterých víme méně...
19.9.2015 13:22:59   188.175.34.xxx 00
https://en.wikipedia.org/wiki/You_Only_Move_Twice
19.9.2015 18:02:39   188.175.34.xxx 70
Vem (vemte) si třeba tu obludu na křivoklátsku Tykačovy bývalky - obsaďte to stovkou po zuby ozbrojených fanatiků (sektářů) a máte enklávu, kterou budete s naší armádou dobývat tři dny, zatímco tam budou, vedeni vlastním přesvědčením, finišovat přípravu konce světa, třeba pomocí chemické zbraně...

Dokonce i v našem nejbližším okolí (cz) se dějí věci, které lze dokládat jako důkazy věcí o nichž v tomto vlákně mluvím...
19.9.2015 18:45:05   188.175.34.xxx 31
A jestli se chcete bát do krajnosti, začněte si klást otázku co vlastně mohou znamenat ty "potěmkinovy vesnice" v Číně...
19.9.2015 19:11:16   188.175.34.xxx 81
Je fakt důležité upozorňovat lidi na to, že s vynálezem atomové bomby (závěrem 2. sv války) závisí existence lidstva na tom, jak se jeden obyčejný člověk v jednu osudovou chvíli rozhodne - stále více nás dělí od zániku stisk jednoho tlačítka, jedno rozhodnutí soudu, jeden neopatrný podpis...

Rybka rulez...
19.9.2015 14:51:21   91.229.28.xxx 440
To, že nemáte čo skrývať je jedna vec. Je to fajn, ale ste radi, že prichádzate postupne o práva? Dobrovoľne sa vzdať práva o súkromie všetkých len preto, že vy nemáte čo skrývať je ako vzdať sa slobody prejavu u všetkých ľudí len preto lebo nemáte čo povedať.
19.9.2015 15:42:57   83.240.91.xxx 211
Dneska každý software zadarmo je ve skutečnosti drahý až příliš.
19.9.2015 16:31:21   188.75.128.xxx 431
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2015 18:25:04   188.92.11.xxx 320
Proto zustanu u W7 a cely 10ky mi muzou polibit,stejne se mi ten minecraft nelibi.
6.10.2015 20:59:47   81.30.247.xxx 30
Mám stále zlatý krutopřísně ořezaný XPčka a jsem RÁD!!! Jo a mobil mám obyč tlačítkový. Když mě chtějí sledovat, OK, ale aspoň jim budu házet co nejvíc klacků pod nohy.
20.9.2015 08:58:08   193.85.228.xxx 1019
Spousta lidí zde nadává jak je MS zlý a ošklivý, a že nemají jiné volby.

Ale omyl! Ta volba se jmenuje svobodný software.

Ať jde jen třeba o multimediální přehrávač (VLC) kancelářský balík (LibreOffice) atd.. Mezi tyto svobodné softwary patří i celá řada operačních systémů postaveny třeba na základech UNIXu. Že to neznáte? Co třeba takový iOS od Applu který máte ve svých iPhonech, nebo OS X který je na vašem MacBooku, Android od Googlu atd... Zde patří i jedná celá větev zvaná Linux.

Doma jsme na všech noteboocích nainstalovaly LinuxMint a pro domácí potřeby je plně dostačující. Co normální člověk DOMA potřebuje? Internet, Skype, přehrát nějaký ten film, napsat nějaký ten jednoduchý dokument, případně si stáhnout a editovat pár fotek a nějaké to video z dovolené. A dokonce se najde i nějaký ta solidní hra, která díky Steamu jede i pod linuxem. Ano vím některé věci nejsou zcela ideální, ale na doma to bohatě stačí. Vše je zadarmo a legálně. Plus jako bonus je dobrá bezpečnost.

Ano je tady i to "B" (druhá strana mince). Spousta věcí pod tím nejede jako jsou třeba CADy a různé specializované SW. Které často potřebuji k práci, ale tohle je už problém mého zaměstnavatele a ne můj jakožto "tuctového" zaměstnance. Pracuji s tím, čím mě zaměstnavatel vybaví a musím to respektovat.
23.9.2015 06:28:51   213.216.32.xxx 74
Když už někdo chcete dát "-" tak prosím napište aspoň důvod, proč s názorem nesouhlasíte. Většinou se to považuje za slušnost.
6.10.2015 21:01:47   81.30.247.xxx 41
Právě díky tomu co MS s WIN10 předvádí se teď dostal Linux do popředí. Ale má to jednu mouchu, jakmile vzroste počet Linuxu na trhu objeví se první viry, malware a budem tam kde jsme s WIN.
20.9.2015 09:48:58   78.102.69.xxx 285
Tenhle OS Microsoft udelal ve spolupraci s NSA, o tom snad nemuze bejt pochyb...
20.9.2015 18:27:14   94.112.152.xxx 20
nedá se toho sledování, aspoň částečne, zbavit prográmkem O&O ShutUp10?
6.10.2015 21:03:58   81.30.247.xxx 30
Nejlepší na tom je, že kdž ve WIN přímo zakážeš odesílání dat, tak odesilá bez tebe stejně jako SMART televize.

Takže pokud něco chceš vypnout musíš jít do hloubky systému jako u NetMeeting messengera ve winxp. A domnívám se že dřív nebo později ten systém hackři zlomí a vyjde čistá verze WIN10 osekaná o všechny hovadiny.
6.10.2015 21:39:59   81.30.247.xxx 01
Nejlepší na tom je, že kdž ve WIN přímo zakážeš odesílání dat, tak odesilá bez tebe stejně jako SMART televize.

Takže pokud něco chceš vypnout musíš jít do hloubky systému jako u NetMeeting messengera ve winxp. A domnívám se že dřív nebo později ten systém hackři zlomí a vyjde čistá verze WIN10 osekaná o všechny hovadiny.
29.9.2015 18:03:45   217.30.64.xxx 20
https://www.youtube.com/watch?t=2&v=Ndb-u8blmn0
29.9.2015 18:11:57   217.30.64.xxx 40
https://www.youtube.com/watch?t=2&v=Ndb-u8blmn0
8.10.2015 03:31:17   62.84.155.xxx 59
"V americké verzi EULA najdeme například tuhle zajímavost:" ... divne, ja jsem ji tam nenasel:o)

A ten druhy citat je zcela nepochopeni licencnich podminek. Tyka se to toho, ze kdyz treba neco na onedrivu date jako verejne, tak to se zobrazi uplne vsem, bez ohledu na region a vy pak nemuzete po microsoftu a dalsich lidech zadat odskodneni .... vzdyt je to vlastne i tak napsane, proc v tom nekdo hleda neco vic, co tam proste neni???

Aktualizace si muzete na MSDN dohledat primo, co delaji, kdo chybu objevil atd ... ve windows update okenku byl vzdy jen velmi strucny popis ... VZDY!

"a i řada tvrzení v tomto článku už je vyvrácená, nicméně i tak stojí za přečtení" ... pokud je ten clanek HOAX a placa zjevne nesmysly, tak to ani nebudu otevirat!!!!!! NESTOJI TO ZA PRECTENI AUTORE!!

"obchoduje s jejich inzertními IDy" ... tak tady jsme se dostali k pravde ... autor clanku je IT negramotny, dalsi ze spousty naprostych IT lofasu a demagogu.

Neexistuje ani podezreni na neco nekaleho, natoz dukaz, dokonce existujou i lide, co komunikaci skutecne sledovali a na nic zavadneho neprisli .... ale na druhou stranu existuji clanky, ktere nam autor nabizi k precteni, o nichz dokonce tvrdi, ze jsou tam zcela nepravdive hoaxy, ale at si to radeji stejne prectem a mame se na pozoru, protoze "na kazdem sprochu, pravdy trochu":o) TVL, me se uplne otvira kudla v kapse, kdyz ctu tyhle totalni demagogie ala tv h@vna i na vcelku slusnych serverech ... nejvetsi skodu W10 delaji prave tihle lide, presne ti, co poskodili i jinak hodne dobre W8 svyma kecama o nabidkach start a podobne. Jako kazdemu IT specialistovi se mi z toho dela spatne, co se bulikuje obycejnym lidem za kraviny a pak posloucham lidi, hele ono W10 nekam neco furt posila .... a kdes to cetl? No rikali to na CENZURA.cz ...
10.10.2015 21:30:59   90.183.221.xxx 10
To je jasny, Microsoft proste prisel na to, ze bojovat jen s lidma co palej, piratej je docela zbytecny.
Tak at stahujou vesele, proste budem sbirat data lidi, dame jim neco zadarmo a to pak prodame. Vydelame mnohem mozna vic
Me spis stve to, ze clovek to na instaluje a potom se ma X hodin zabejvat tim jak neco spravit, predelat aby to jelo jak chce. Tomu nerimam moc dnes "friendly doba".

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

407 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 169.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.