Máte Windows 7? Ladíme, štelujeme a optimalizujeme
autor: Jiří Vašek , publikováno 1.3.2010
Máte Windows 7? Ladíme, štelujeme a optimalizujeme

Aktuální Windows berou počítače uživatelů doslova ztečí, a je zcela na místě se podívat na tradiční maraton ladění, ořezávání, optimalizace, zabezpečení, aktualizace a oservicepackování, hledání té správné ladící a čistící utility. Prostě je třeba čerstvě naladěný systém promazat. A nebo je to tentokrát trochu jinak?


Pozorný čtenář si jistě už dávno všiml, že tady něco nehraje. Kde jsou ty seznamy úprav, tipy na tweakovací software, služby které je třeba zakázat? Vrátím se proto zpátky na začátek tohoto článku. Windows 7 skutečně považuji za výtečný operační systém, který žádné zásadní úpravy prostě nepotřebuje. Proč by měl uživatel trávit čas jeho laděním a údržbou? Proč ho vlastně nezačne normálně používat? Troufám si tvrdit, že Windows 7 jsou prvními Windows, kde toto už možné je. Ano, je to sice trochu "jablečný" přístup k používání počítače (uživatelé Maců nechť mi prominou, že si jejich systém vůbec dovoluji přirovnat k Windows), ale velmi efektivní - proč myslíte, že na Macu fungují lidé, kteří s počítačem opravdu pracují (jako třeba grafici nebo zvukaři) a ne se v něm bez ustání vrtají?.

Máte Windows 7? Ladíme, štelujeme a optimalizujeme

Jednoduše řečeno, prostě už přestaňme ze všech sil, ale celkem zbytečně opravovat to, co vlastně není rozbité - a soustřeďme se konečně na používání operačního systému. Jakákoli činnost s počítačem je přece zábavnější, než jeho údržba a snaha udržet ho v bezproblémovém chodu! Nebo skutečně každý den používáte utility typu Windows in a box?

Nerad bych, aby tento článek vyzněl jako nadšené PR Microsoftu, to bych opravdu velice nerad. Windows 7 skutečně ve speciálních případech a do jisté míry ladit lze. Na netbooku nebo slabším notebooku lze pro tyto účely v pohodě použít náš starší návod, určený pro Windows Vista. I tak ale zdůrazňuji, že zisk nemusí být až tak výrazný, jako v případě starších Windows XP, které šly doslova přetvořit v úplně jiný systém. Možná budu opět příliš přímý, ale pokud máte sestavu, která na Windows 7 prostě nestačí, je lepší zůstat u Windows XP, a ty třeba ještě dál zrychlit, prostoru na to je víc než dost. K čemu si honit triko tím, že "už taky mám ty nový wokna", když to nejde efektivně používat? Nainstaloval jsem Windows 7 na Athlon XP s 512MB paměti a FX5200 - ano, spustit to šlo, ale systém sežral skoro 512MB paměti, a jakákoli další aplikace už byla mimo možnosti počítače. Operační systém prostě potřebuje adekvátní hardware, nějak zásadně to obejít prostě nelze ani kdybyste se rozkrájeli.

Již zmíněným druhým případem jsou Windows 7 na SSD. Zde je již optimalizace nutná - některé systémové rutiny jako například defragmentace, indexování, nebo prosté swapování na disk, jsou v případě SSD zbytečné nebo dokonce nežádoucí. Na toto téma však chystám samostatný článek, doba ještě dostatečně neuzrála pro masové nasazení SSD do uživatelských sestav, a také zkušenosti a názory na kvalitní optimalizaci Windows 7 pro ně zatím nejsou úplně jednoznačné, raději proto nechám toto téma ještě nějakou dobu uležet. Není ovšem žádným tajemstvím, že Windows 7 si na SSD vysloveně hoví, a právě zde je otevřená cesta pro masivní zrychlení systému.

Máte Windows 7? Ladíme, štelujeme a optimalizujeme
SSD - právě tudy vede cesta k dalšímu zrychlení počítačů

Závěrem mi dovolte jen otázku: Myslíte si, po přečtení dnešního článku, že na PCTuningu je vhodné občas psát i o tom, co se svým počítačem raději nedělat, a vyhnout se tak problémům? Dal vám dnešní článek podnět k zamyšlení, nebo jste rozčarováni, protože jste očekávali návod, jak se dostat Windows 7 takříkajíc až na dřeň, bez ohledu na to, jestli výsledek bude vůbec k něčemu použitelný? Vaše názory, jako tradičně, máte možnost projevit v diskusi pod článkem.

V příštím článku se podíváme detailněji na softwarové vybavení počítače s ohledem na co nejnižší cenu, a v plánu máme i softwarový seriál. Vaše nápady uvítáme - pokud vás některá oblast software zajímá, případně hledáte alternativy k programům, které používáte, pokusíme se pomoci právě vám.

Přeji vám příjemný den bez padajících Windows :)



Tagy: Windows 7  optimalizace  ladění  čištění  zrychlení  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.2.2010 05:18:56   213.155.244.xxx 2017
no podle nazvu clanku(a zamereni webu) sem cekal neco uplne jineho,nez tohle no dekuju,za doporuceni nainstalovat ovladace...
25.2.2010 06:24:07   88.81.65.xxx 9130
Četl to autor vůbec po sobě? Na jednu stranu třeba píše, že CCLeaner je k ničemu a v druhém odstavci zase píše něco jiného. Nebo ohledně toho XP-Antispy, už dávno existují nové verze s plnou podporou pro Windows 7, víte vy vůbec jak ten program vlastně funguje? Optimalizuje se vůči danému OS, takže psát zhovadilosti, že je starý a je k ničemu . Tenhle článek je úplně o ničem a plný dezinformací!
25.2.2010 07:24:28   188.120.222.xxx 2126
uff ... přísahám že ta poslední věta v článku odeslaném do redakce nebyla, jasně že to je kravina. to co jsem napsal o XP-antispy a ostatních "ťjůňiňkových" aplikacích si stojím, je to naprostá zbytečnost.
26.2.2010 18:29:11   188.120.222.xxx 714
mimochodem, co konkrétně je dezinformace?
1.3.2010 20:10:08   89.103.89.xxx 430
No máte tam napsané, že čištění registrů je od Win2000 naprosto zbytečná záležitost, nicméně jsem si jistý, že většina lidí tady má zkušenost, že když po 2 letech používání pustíte na XP něco jako Wise Registry Cleaner, nebo BoostSpeed tak vám spadne doba nabíhání systému tak o polovinu. Jakkoliv je to podle vás teoreticky blbost, praxe je taková, že to v určitých případech pomáhá. Nemyslím, že se to projevuje i třeba během používání nějak na odezvě, nebo tak, ale minimálně u toho bootu je to sakra poznat.
1.3.2010 20:11:19   89.103.89.xxx 83
Jo ale jinak jsem chtěl dodat, že se vším ostatní souhlasím a článek je pěkným zhrnutím, proč je W7 tak kladně přijímán.
4.3.2010 19:30:01   85.132.151.xxx 1910
Mno kdyz jsem cetl to, ze autor DOPORUCUJE aktualizace (nemyslim service packy) tak mi hned bylo jasne, o jakeho experta se jedna O nahrazeni kriticky nebezpecneho prohlizece (tj. Internet Explorer) za nejaky alternativni (Firefox, Opera) take nebyla rec... Tenhle clanek neni uplne k nicemu, ale tomu nicemu se to hodne blizi
25.2.2010 06:30:33   147.231.42.xxx 1415
Takovýhle článek na českých webech chyběl.

Jenom jsem čekal víc v kapitole nastavení vzhledu, hodně se toho dá udělat běžnými úpravami nastavení. Např. na Vistách/Sedmičkách používám zůžení rámu oken (přizpůsobit-barva oken-pokročilé nastavení vzhledu-výplň ohraničení dát na 0)
26.2.2010 07:11:43   188.120.222.xxx 154
ano, přesně tak - systém umožňuje poměrně dobře upravovat GUI sám o sobě
25.2.2010 07:31:36   195.113.165.xxx 1130
Pěkný článek, používám W7 na notebooku i na PC a nemám s ničím žádný problém. Mám teda jen 32bit verzi, ale upřímě, nestalo se mi, abych měl zabranejch víc ramek, než 3,5 GB, tak na co zbytečně instalovat 64bit verzi. Ta 32bitová se mi zdá i o něco svižnější

Jinak když to porovnám s Vistama, tak ty byly opravdu strašný. Jednu dobu jsem měl na PC jen 1 GB ram, Visty si v klidu braly 800 - 900 ramek, takže na práci už nic nezůstalo. Stejná situace nastala, když jsem v PC měl 1 GB RAM a W7 - ty si braly pouhých 200 - 300 RAM, takže se dalo normálně pracovat nebo zapínat i nenáročný hry, což je veliký plus.

K tomu Ccleaneru - používal sem ho v XP, používám ho ve Win 7, vždycky odstraní tak 50 - 100 mb denně jen z nějaký historie v Mozille, což normální vyčištění disku nedělá. Ale když už čistim HDD, projedu to vyčištěním disku a potom ccleanerem a je to v pohodě. Ccleaner nijak nepřekáží, tak proč ho nemít

Nenarazil jsem na žádnej důležitej program, kterej by pod W7 nešel (jen takovej nepodstatnej prográmek na spray loga do CS 1.6), ale od toho je tu Virtual PC + XPčka.

Vlastně jedna hra dělá problémy, ale zdá se, že jenom mě - Mirrors Edge, po zapnutí hodí chybu, takže musim nastavit kompatibilitu pro XP SP3, pak znova zapnout, počkat až to vyhodí chybu a pak vrátit kompatibilitu na W7 a teprve potom se to zapne. Proč? Nevim, hlavně že to nakonec funguje.

Celkově mě W7 potěšily, nemám jim co vytknout, nepamatuju se ani na chybu - "Došlo k problému v aplikaci ***.exe > odesílat / neodesílat", tu sem snad ani za tu dobu co mám W7 neviděl
1.3.2010 12:41:40   81.90.168.xxx 40
U toho Mirror's Edge zaskrtni "Disable visual themes" a "Disable desktop composition". Pak pujde spoustet normalne, kompatibilita s XP neni nutna.
1.3.2010 15:37:38   88.100.230.xxx 186
Přídávám se k těm, kteří souhlasí s článkem. Je to sice celkem chlavospěv na W7, ale já sem s nima spokojenej, takže OK. Na lištu sem taky nejdřív koukal jak puk, ale během pár kliků jsem zjistil co a jak a těžce sem si na ní zvyknul.
25.2.2010 07:44:59   85.93.115.xxx 120
Mně se to líbilo, určitě je dobré napsat, že staré zažité rady už neplatí.

Jen připomínka k vyčištění disku apod. - nejsem si moc jistý, jestli vyčistí temporary soubory Firefoxu apod., v tomto je CCleaner určitě o dost lepší. Ale na registr ho nepouštím, zváště v 64bit systému.
26.2.2010 07:10:47   188.120.222.xxx 74
temporary soubory prohlížeče se mažou automaticky - stačí jim nastavit rozumný limit (na rychlém připojení v řádu desítek MB), pak se staré soubory automaticky mažou. co se týče temporary "downloads", těch pár souborů už fakt nikoho nezabije
25.2.2010 07:51:06   193.165.162.xxx 73
Ani bych to tak nezatracoval, dnes už existuje jednodušší cesta než přes patchování - http://uxstyle.com/ zde se dá stáhnout jednoduchý instalátor, který vám do systému přihodí systémovou službu Unsigned theme, která pak povolí použití jakéhokoli tématu. Funguje pod XP, Vistami i Win7 v 32bitové i 64bitové formě. Zkušenější pak zvládnou i úpravy systémových exe/dll pro úpravu různých tlačítek ap.
26.2.2010 07:12:33   188.120.222.xxx 129
instalace jakési zbytečné služby bude určitě cestou ke zvýšení stability systému
1.3.2010 09:51:32   90.180.44.xxx 43
Omlouvame se ctenarum, ale clanek o novem chipsetu od AMD je dneska jeste pod NDA a najdete ho na nasem webu zitra...
1.3.2010 10:34:49   94.143.171.xxx 50
aha ... a já si říkal, kam zmizel
1.3.2010 10:37:22   188.246.111.xxx 4512
rozhodně nechci na nikoho útočit ale, tento článek se mi sem na PCTuning nehodí!
Po přečtení článku jsem se podíval, zda jsem pořád na webu PCTuningu (Tuning -> úpravy všeho druhu!). Sem přece chodí lidi, co jsou unudění ze všech těch obyčejných věcí, co vidí kolem PC v každé kanceláři apod...
Na to aby se lidi "vzpamatovali" a netunily Windowsy se hodí článek na nějakém blogu nebo Technetu. Pokud v tom hodláte pokračovat, tak další článek vidím jako téma: Netuňte CASE, při vyřezávání bočnice se můžete pořezat o plech!!

Mimochodem: sám mám patchnutý uxtheme.dll na XP a používám témata z DeviantArt. Spokojenost a stabilita. Až přejdu na 7 tak vyzkouším uxstyle a budu používat nové témata. Rozhodně se nebudu dívat na "úžasné" barevné varianty Aera od Microsoftu.

Toť můj názor. Pro shrnutí - tento článek odporuje zaměření tohoto webu. Až bude Windows mít možnost bez změny knihovny uxtheme přidávat témata od třetích stran (vím že tady bezpečnostní riziko je - ale mohlo by to jít cestou podobnou UAC) a také bude mít pokročilejší optimalizace jako má TuneUp (čištění registru, atd...), tak potom už by se dalo mluvit o nerípání do Windows...
1.3.2010 10:02:03   82.114.193.xxx 3717
Autorovi mozna stare start menu nechybi, ale mne a mnoha jinym chybi a opravdu hodne. Videl jsem i uzivatele kteri meli nainstalovano programu pres tri sloupce start menu, takze kdyz clovek najel na menu programy, tak mu to sezralo vetsinu obrazovky. A ted mi vysvetlete jak se mezi tolika programy bude hledat ve skvelem novem vzhledu win7, ktere zobrazi naraz zlomek nainstalovaneho SW. By se takovy uzivatel zblaznil, nez by se prororoval k tomu co chce. A je sice hezke ze to ma hledat podle nazvu programu, pres uzasnou skvelou sluzby hledani (kterou tam ms zavedl, protoze casto sami nenajdou co chteji v novem vzhledu), ale ani ja si casto nevzpomenu jak se presne ten program jmenuje a hledam to vizualne. MS by se vubec nic nestalo, kdyby dal uzivatelum volbu, ale oni se chovaji jako Apple - nas zakaznik, nas otrok. A to hodne lidem vadi - za ty penize by si mohl MS lidi vazit a ne jim nutit neco co nechteji, bez moznosti volby. Jinak vzhled plochy po instalaci je taky kapitolou samo o sobe. Ten design navrhuje sileny minimalista. Plocha bez jedine ikony - tomu rikam totalni minimalizmus na ukor maximalniho orezani ergonomie. Neskodilo by aspon napsat jak se vyhnout automatickemu prepinani velikosti ikon na plose na vychozi nejvetsi velikost (uzasna funkce zejmena na NB s mensimi displeji) - prepnu velikost na nejmensi a po restartu mam pravidelne nahozeno zpet velke ikony.
1.3.2010 16:17:36   89.111.69.xxx 24
JJ. Klasicke menu (ale s aero skinem) bylo prvni co jsem instaloval do RC a nasledne i do plnych.
Dalsi vec co me ponekud stve je Vynuceni podpisu ovladace.
Stale hledam funkcni moznost jak to trvale vypnout. Porad se to prepina zpet. Holt nemam podepsanej ovladac TV karty a ani nebude (Leadtek).
1.3.2010 16:21:52   85.207.244.xxx 83
Tenhle starý možná nahradí spouštění programů přes vyhledávací řádek v nabídce start. Zkuste to, přijde mi to rychlejší než starý způsob ;)
1.3.2010 18:11:54   89.111.69.xxx 02
Klavesove zkratky a rocket dock.
A pres vyhledavaci radek mi to moc pohodlne neprislo. Spise naopak. Kdyz nahodou poustim neco na co nemam zkratku, tak je rychlejsi parkrat kliknout nez po tme hledat pismenka.
1.3.2010 20:42:25   89.103.49.xxx 20
Používám na W7 klasické menu s Aero z této stránky: http://www.classicstartmenu.com/ . Udávají to jako demo, ale funguje mi to už půl roku, akorát to chce občas o jeden klik na START tlačítko (kulaté) navíc. Jinak je to obyčejný prográmek automaticky spouštěný po startu (tedy žádná služba) a nijak nezasahuje do systemu (vlastně pouze zobrazí složky se zástupci).
1.3.2010 10:05:58   83.240.25.xxx 89
Ahoj, mně osobně se článek líbil a i mě dost překvapil. TuneUp 2010 používám, ale spíš jen na čištění a úpravu spouštěných programů po startu windows.

Co mě na článku zamrzelo, že k radám na úpravy nebyla cesta... takže třeba stále netuším jak automaticky přihlásit uživatele při startu windows.....

Asi jsem jen začátečník, ale právě proto si myslím, že by to mohlo být trošku po lopatě však to asi není pro zkušené vývojáře

Jinak díky Lukáš
1.3.2010 10:09:00   62.44.18.xxx 43
Používám je na notebooku (Acer 5810TG) a jsem s nimi vcelku spokojen. Hlavně se svižnějším chodem oproti Vistám. Ale instalace stála za to. Využil jsem tehdy upgradu zdarma, který Acer nabízel, a sedmičky mi přišly asi týden po oficiálním vydání. Balení obsahovalo dva disky, které bylo zapotřebí v průběhu instalace několikrát měnit. Zde ale nastal problém. Po instalaci samotného systému byla vyžadována další výměna disků, ale systém neměl ovladače DVD mechaniky, takže nebylo možné instalaci dokončit. Naštěstí výrobce reagoval pohotově a na stránkách podpory byly ke stažení ovladače i na W7. Až na tento nedostatek si ale nemůžu na nic stěžovat a dle mého názoru po XP druhý nejlepší OS Microsoftu.
1.3.2010 10:34:33   114.174.11.xxx 86
diky za pekny clanek, naprosto s autorem sdilim nazor, ze vetsina tech utilit co automaticky funguji muzou leda neco zkonit nez zlepsit...a to ze nekomu chybi tenhle panel nebo tamten, nebo ze tu nekdo pise ze ma milion ikon na plose to jsou uplne zcestnosti, nechapu jak se v tom vubec muze nekdo vyznat...presel jsem z xp a taky jsem zprvu koukal na start menu a rychly spusteni a tak, ale behem pul dne jsem si zvyknul a libi se mi to zase jeste vic nez predtim...lepsi nez nejaky cely aero...takze dekuji autorovi a chtel bych se jen zeptat, ci by nemohl dat nejaky odkaz nebo hint hlavne na to co nepouzivat v kombinaci win 7 a ssd...jestli to dobre chapu tak vypnout swap, index a nedefragmentovat a jeste neco? diky
1.3.2010 10:37:15   84.16.113.xxx 71
osobně si myslím že optimalizace pomocí programů třetích stran co se výkonu a grafiky týče je vážně zbytečná.... ale pak je tady ještě otázka řízení spotřeby a to je jiná -jednak nikdy nevím co pořádně danej profil dělá/nedělá jednak nastavit nějaké přesnější nastavení aby člověk pohledal....

v takovem RMclock si nastavíte dynamciké přetaktování přesně dle potřeby (pořadovaná % zatěž apod.) upravíte napájení a vše jede vpohodě, ušetříte třebas 10-20% baterie a máte přehled co se z hardwarem skutečně děje
1.3.2010 10:48:15   193.165.162.xxx 93
Jiří Vašek napsal:
instalace jakési zbytečné služby bude určitě cestou ke zvýšení stability systému


Pokud někoho omrzí koukat na stále stejný vzhled systému tak je to cesta mnohem menšího zla, než přebírání práv a přepisování systémových souborů.
1.3.2010 10:50:28   158.196.67.xxx 151
ale co se tyce toho napr. Ccleaneru nebo TuneUp, tak musim rici, ze na mazani bordelu se opravdu hodi. U brachy jsem to spustil po nekolika tydnech a smazalo to asi 15GB balastu - povetsinou soubory s priponou .tmp ve Win adresari. Navic, nevim jsetli autor nekdy zkousel program Symantec Workspace virtualizaton, ale treba office 2007 pri instalaci nakopiruje do /Windows/Installer veskere instalacni zdroje - vcetne updatu(cca 1,2 GB). Navic si winy zalohuji i veskere aktualizace - dalsi MB navic. Nicmene mnohe jsem vyresil tak, ze jsem si nainstaloval RamDisk a do nej hodil strankovaci soubor a veskere Tempy. Cili staci restart a hotovo
1.3.2010 11:09:59   62.209.224.xxx 152
Už dlouho přemýšlím o SSD a dokonce mě v poslední době, kdy ceny stagnují napadá myšlenka, že ani takový 32-40 GB disk by nemusel být k zahození. Ale článek, který by doporučil co vypnout, co zapnout, případně jak zeštíhlit systém, aby se vlezl i s některými programy a ještě zbylo volné místo pro bezproblémový běh SSD tady chybí a uvítal bych jej co nejdříve. Myslím, že nebudu jediný, kdo sice fóra a diskuze o SSD čte, ale souhrnný článek by ocenil.
1.3.2010 11:24:20   88.102.121.xxx 139
Jsem rád za tento článek, že do systému nemá cenu "drbat". Přes rok a půl používám Vistu 64-bit Ultimate, na kterém mám vypnutý UAC, nainstalovaný ESET Smart Security a program Your Uninstaller! 2008, přes který mažu veškeré programy. PC má pořád stejný výkon, žádné zpomalování, stejný výkon ve hrách i 3Dmarku ve kterém kontroluji, jak si vedou nové catalysty. Nikdy jsem nedefragmentoval disk a PC je výkonem ve stavu stejném jako první den. Je to tak i u vás tunerů, kterým se nelíbí ikonka koše?
1.3.2010 11:35:23   188.120.222.xxx 60
Jiří Konvičný napsal:
Už dlouho přemýšlím o SSD a dokonce mě v poslední době, kdy ceny stagnují napadá myšlenka, že ani takový 32-40 GB disk by nemusel být k zahození. Ale článek, který by doporučil co vypnout, co zapnout, případně jak zeštíhlit systém, aby se vlezl i s některými programy a ještě zbylo volné místo pro bezproblémový běh SSD tady chybí a uvítal bych jej co nejdříve. Myslím, že nebudu jediný, kdo sice fóra a diskuze o SSD čte, ale souhrnný článek by ocenil.

sám jsem právě na 40GB SSD přešel a článek o optimalizaci Win7 právě pro něj chystám na tento měsíc!
1.3.2010 11:42:06   193.86.121.xxx 156
Používám klasický styl i nyní na Win7 a to z jednoduchého a prostého důvodu - z aera a clear type fontů mě prostě bolí oči... Samozřejmě jsem zkoušel clear type nastavit ale stejně jsem se vrátil ke klasice. V jednoduchosti je prostě síla i když to podle autora a mnohých jiných působí archaicky......
1.3.2010 11:45:05   78.45.110.xxx 314
Ahoj, no docela sem rozladen. Co to ma bejt za clanek? Tento clanek ma v sobe spoustu polopravd a omylu co se traduji mezi BFU. "Máte Windows 7? Ladíme, štelujeme a optimalizujeme" nazev jak blazen a pritom jsou to jen reci jak u piva
PS: Doted nechapu jak BFU dokazali takhle znicit Visty...
1.3.2010 12:17:25   147.229.206.xxx 1417
S autorem ve všem naprosto souhlasím a určitě je velmi přínostné psát o tom co s počítačem nedelat. diky
1.3.2010 12:55:37   89.102.38.xxx 317
Článek jak od Hulána!
1.3.2010 14:28:39   62.209.192.xxx 93
jojo konecne to nekdo napsal tak jak to vidim i ja, pouzivam a vrtam se v oknech od verze 3.11 a chapu ze lidi kteri jsou na tom podobne to uz tak nejak maji v sobe, zazili co to znamenalo instalovat Win95, 98, po disketach ovladace na kazdou komponentu v kompu, uptavy config.sys atd. atd. a maji pocit ze i po 15 letech je to stale potreba... neni, instalaci W7 zvladne naprosto kdokoliv, a po nainstalovani to je zcela pripraveno z pohledu OS k praci, jakykoliv vrtani apod. nema smysl, proste to funguje, naopak by byla zajimava odpoved na otazku proc se v tom dana osoba vrta a co konkretne ji nefunguje (spis to nenasel nebo zije stale v layoutu WXP...) snad jen utilitky jako ccleaner budu pouzivat dal, uz jen pocit ze mi to po cisty instalaci systemu i veskereho bezneho SW najde stovky chybnych zaznamu v registrech a stovky mega ruznych zapomenutych souboru na disku mi za to stoji...
1.3.2010 15:28:16   90.177.102.xxx 142
No to je mi teda clanek. To stacilo napsat bleskovku "Do niceho se ve woknech nehrabte at se vam to nevys."

Jinak s clankem se da celkem souhlasit o tom zadna, ale nic objevneho to neni. Jen bych podotknul ze CCleaner je kvalitni soft. Pro nekoho kdo se chce trosku postourat je tu web howtogeek.com
1.3.2010 15:30:06   195.113.166.xxx 137
Tak takhle to asi vypadá když "běžný user" dostane do rukou nový kancelářský stroj s předinstalovaným systémem na kterém nemusí nic tvořit. Omlouvám se, ale měl jsem dojem že se tyto stránky jmenují www.pctuning.cz a nazvat tento článek laděním, optimalizováním a čištěním... Mno to je na autorovi. Ale za sebe. Mám doma poměrně standartní mašinu a zkoušel jsem 64bit systém Win7. Po několika BSOD jsem to opravdu nevydržel a vrhnul jsem se do VLitu a přidal hromady ovladačů, odstřelil stupidní systémové stupidity typu hry, Aero, střídání zobrazení plochy atp. (správný OS je pracovní nástroj, pokud se chcete na něco koukat, jděte do galerie ). Na druhou stranu, díky Win7 alespoň ubudou na diskuzních fórech stupidní dotazy, aneb v jednoduchosti je síla BTW: Pokud vám OS zabírá víc než 3 GB RAM, tak je něco opravdu hodně špatně a zpravidla to nebývá OS ;)
1.3.2010 15:57:57   90.177.102.xxx 43
Tak zase je rozdil mezi upravou a bastlenim. Na spoustu veci nepotrebujete vlite nebo jiny obskurni soft. Hry nebo treba IE8 jdou normalne ze systemu odebrat. Pomerne standartni masina si taky myslim vystaci s windows update co se tyka ovladacu.
1.3.2010 15:41:01   88.100.230.xxx 10
Když na něj kliknu přes Start, otevře se standartně přímo na diskových jednotkách. Když ho ale přetáhnu na spodní lištu, otevírá se v defaultu na záložce "Knihovny" a musím překliknout na "počítač". Nevíte jak se toho zbavit? Tohle mě vytáčí
1.3.2010 17:24:30   81.25.28.xxx 20
%SystemRoot%\explorer.exe /root,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

tohle vlož jako cíl zástupce průzkumníka co máš na liště
1.3.2010 19:12:16   88.100.230.xxx 00
díkes, funguje to.
1.3.2010 19:31:50   81.25.28.xxx 00
nemáš zač
1.3.2010 16:21:52   85.160.19.xxx 138
''Závidím'' uživatelům Windows, že i v roce 2010 musí pořád něco ladit, štelovat a optimalizovat Zvyk je ale asi opravdu železná košile, že?
1.3.2010 16:44:40   81.201.60.xxx 53
frazovitost clanku je neunosna.
1.3.2010 16:52:40   94.228.83.xxx 43
Jiří Vašek napsal:
ano, přesně tak - systém umožňuje poměrně dobře upravovat GUI sám o sobě

Hm ... a ide v systéme zmeniť ikony? (tá žltá farba adresárov ma fakt vytáča) ... a dá sa skrolovať neaktívne okno? ... a dá sa ovládať hlasitoť myšou (pridávať a uberať hlasitosť bez kliknutia na ikonu reproduktoru)?
Idem kupovať 7, ale toto by som potreboval vedieť. Na linuxe to funguje, tak preto sa pýtam.
1.3.2010 18:17:51   95.102.72.xxx 42
mal som XP, mal som Visty....a teraz mám sedmičky na PC a ntb a....som spokojný
1.3.2010 18:40:35   90.176.77.xxx 102
nechapu to nekolikastrankove onanovani nad tim, ze novy OS ma ovladace na HW aktualni v dobe jeho vydani Zkousel nekdy autor nainstalovat XP v dobe kdy byly aktualni? zkousel autor nainstalovat Visty v dobe kdy byly aktualni? samozdrejme ze na tom byly obdobne, jako ted sedmicky... az si za dva roky koupim novy komp, nainstaluju cisty 7 a nenajdou mi jeden-dva ovladace, bude to duvod k onanovani nad dokonalosti 7. vzdyt od jejich uvedeni nevysel vpodstate zadny novy HW (krome HD5xxx). btw proti 7 nic nemam, jsem spokojeny user...
1.3.2010 18:57:30   90.176.77.xxx 30
jinak ale s clankem docela souhlas, radsi do toho nevrtat dokud to neni nezbytne nutne... snad jen bych doporucil po nainstalovani ovladacu, antiviru apod zvysit zabezpeceni UAC na maximum... pres default nastaveni se muzou dostat breberky
1.3.2010 19:53:39   90.177.62.xxx 00
Nevíte někdo jak zařídit v taskbaru:
Never combine + hide labels? (možná nastavení jsou combine + hide labels, never combine a combine when taskbar full). Já bych ale chtěl, aby se okna stejné aplikace objevovala jako samostatné ikony bez popisu. (zdržuje to při přepínání, když musím čekat na zobrazení náhledu pro výběr z combinovaných ikon)
1.3.2010 20:01:13   90.177.62.xxx 10
NVM... přítel google mi pomohl. Kdyby to ještě někdo hledal: přidejte
string “MinWidth” do “HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics” a nastavte na 54 pak restartujte. (Taskbar je třeba nastavit na never combine).
1.3.2010 20:05:11   90.177.62.xxx 10
a funguje i u combine when full
1.3.2010 20:14:16   80.78.156.xxx 25
JJ dobrý článek, ale měl by mít jiný název např."Jak si správně nastavyt windows 7" nebo "Rozbor rozšířeného nastavení ve windows 7" nebo něco podobného ale myslim že u článku není důležitý název ale obsah a ten je celkem v poho uvítal bych tady nějaké uvážení nebo něco v takovém smyslu o významu nebo prostě jak moc ovlivní systém windows 7 funkce ready boost jsem spokojeným uživatelem windwos 7, nemám s tímto winem žádný problém až na to že jakýkoly flash disk jsem zkoušel pro tuto funkci (readyboost) použít nešlo, celkem mě zajímalo jaký bude mít tato funke vliv na rychlost systému...Jinak článek fakt upozornil na fakt že windows 7 je prostě asi první pro běžného uživatele použitelný systém (nic proti macu ani jakékoli Linuxové distribuci myslím pouze výtvory microsoftu)prostě systém nainstalujete a mno to je vlastně vše tedy aspoň pokud ste připojeni k internetu... microsoftu se tento sytlém povedl tedy alespoň z mého hlediska
1.3.2010 20:53:48   77.242.80.xxx 174
tak sem se právě na 6ti stránkách dozvěděl, že sem debil a nemám se vrtat v systému, když "funguje", funguje v úvozovkách je bohužel jediné vhodné označení pro běžnou instalaci jakýchkoliv Windows, která mi nedovolí odstranit větší část naprosto zbytečných souborů, které jen zabírají místo(aneb po odstranění toho, co je k ničemu mi vejde instalace XP na CD skoro 3x...)

jo a patch uxtheme.dll je nutnost, je to zcela beproblémové a pokud to páně rádobyautorovi vadí, tak si může trhnout nohou tak akorát

tohle je nejdebilnější článek, jakej sem za delší dobu četl a ještě láká lživým nadpisem, to už ste tady jak na IDNES? dobrý Bože...
1.3.2010 20:58:38   213.151.82.xxx 76
TuneUp Utilities stojí vždycky za to, redaktor je 100 let za opicema :-D
1.3.2010 23:05:25   88.86.124.xxx 93
Popravde jsem cekal ze se dozvim nakou novinku treba nakej tweak TCP/IP registru nebo celkove upravu a udrzbu registru.nebo zrychleni bootu pres msconfig atd... je toho tolik ze se o tom da psat nez napsat nechte to jak to je a bud te spokojeni ... :/ nic moc -0.50kc je na tohle malo ....
1.3.2010 23:44:23   78.128.186.xxx 02
"TCP/IP registr"? LOL
1.3.2010 23:49:46   80.78.156.xxx 00
http://picasaweb.google.cz/115852253382335854874/Desktop#5443815761047193138

mrknete na to co jsem obevyl kdyz sem len tak klikl na napovedu, uz od prvnych windows byl cesky preklad na pytel zvlaste nekdy v napovedach xD ale je to jen taka mala chybka
2.3.2010 02:09:44   95.173.94.xxx 65
1.jakou verzi W7 vyuziváte?
2.skusil jste tuto "optimalizaci " 64 bit verze (z duvodu více jak 4gb ram) a co se jejich funkcnosti týče
3. kdyz uz se ten clanek tak jmenuje proc se nezabyvate nejcastejsi verzi W7 coz je home premium
a jejich nefunkce co se napriklad starych her tyce ( se tuny hracu CS 1.6 warcraft3 atd. a dotazy tohoto stylu slicham casto)a nejedna se to jen her ale i prace v reklamce kdyz vam plotr nereze niceho jineho jak z corela 9 ktera pod w7 nejede
4. jak jiz tu nekdo psal vzheld W95 je mzna archajicky ale naco blikatka a svetylka?
5. taktez panel snadneho spusteni to co jsem tu videl je to samy co je v linuxu
( tezce mi to pripomina KDE ) nedokazu si predstavit tam mit jako ted 30 ikon
a sorry proklikavat se menu nebudu kdyz muzu jednou kliknout
PS.: skuste nekoho navect napr. mamu aby si mohla pustit film
hele najed nato velky kulaty tlacitko s wokynkem a pak dal a dal takhle reknu 2 ikonka v pravo vedle startu a je to
2.3.2010 03:27:35   95.105.192.xxx 93
Toto je uz druhy clanok co mi pride taky depresivny a vobec sa podla mna nehodi na tento server. Autor nam vysvetluje ze nieje potreba drahych PC, ladenia ochvilku sa pusti do tuningu a potom vobec netreba taketo stranky. Ked nechame vsetko tak ako je, vratime sa na usporne dvojjadra a integrovane grafiky asi bude autor najspokojnejsi. Absolutne nechapem preco sa taketo clanky vesaju na takyto server. Preco sa to potom vola tuning? Ani taktovanie nejde bez padania systemu, tak ani zrychlit windows nejde bey padov. Pokus-omyl. Autorovi: Ak si uz znechuteny PC, tak ruky od nich, nie?
2.3.2010 06:11:34   147.231.110.xxx 01
niemand napsal:
Pěkný článek, používám W7 na notebooku i na PC a nemám s ničím žádný problém. Mám teda jen 32bit verzi, ale upřímě, nestalo se mi, abych měl zabranejch víc ramek, než 3,5 GB, tak na co zbytečně instalovat 64bit verzi. Ta 32bitová se mi zdá i o něco svižnější

Jinak když to porovnám s Vistama, tak ty byly opravdu strašný. Jednu dobu jsem měl na PC jen 1 GB ram, Visty si v klidu braly 800 - 900 ramek, takže na práci už nic nezůstalo. Stejná situace nastala, když jsem v PC měl 1 GB RAM a W7 - ty si braly pouhých 200 - 300 RAM, takže se dalo normálně pracovat nebo zapínat i nenáročný hry, což je veliký plus.

K tomu Ccleaneru - používal sem ho v XP, používám ho ve Win 7, vždycky odstraní tak 50 - 100 mb denně jen z nějaký historie v Mozille, což normální vyčištění disku nedělá. Ale když už čistim HDD, projedu to vyčištěním disku a potom ccleanerem a je to v pohodě. Ccleaner nijak nepřekáží, tak proč ho nemít

Nenarazil jsem na žádnej důležitej program, kterej by pod W7 nešel (jen takovej nepodstatnej prográmek na spray loga do CS 1.6), ale od toho je tu Virtual PC + XPčka.

Vlastně jedna hra dělá problémy, ale zdá se, že jenom mě - Mirrors Edge, po zapnutí hodí chybu, takže musim nastavit kompatibilitu pro XP SP3, pak znova zapnout, počkat až to vyhodí chybu a pak vrátit kompatibilitu na W7 a teprve potom se to zapne. Proč? Nevim, hlavně že to nakonec funguje.

Celkově mě W7 potěšily, nemám jim co vytknout, nepamatuju se ani na chybu - "Došlo k problému v aplikaci ***.exe > odesílat / neodesílat", tu sem snad ani za tu dobu co mám W7 neviděl


To Vase tvrzrni ze jste vyuzil max ramky na 3.5GB je celkem zcestne, jelikoz 32b system je mozny adresovat neco malo pres 3GB. To co jste napsal by znamenalo ze jse sve ramky vyuzil vic jak 100% a to potom ma smysl prejit na 64b system.
2.3.2010 12:55:35   147.232.103.xxx 00
Ja by som nepovedal ze ak vyuziva 3.5GB je zcestne. Ja mam tiez 4GB a pod Win7 32bit mam dostupnych aby som bol uplne presny 3582MB co je skoro 3.6GB, nehovoriac o tom ze mam 896MB VGA...
5.3.2010 12:12:56   62.44.4.xxx 10
3582MB neni skoro 3,6GB , ale je to 3,498GB , kdyz uz jsme u tech poctu
2.3.2010 08:54:15   77.93.203.xxx 42
osobne pouzivam tune-up utilities a ano, cistim registry, defragmentuju disk i registry a vubec mi to nevadi...

nekomu mozna nevadi ze ma v registrech bordel, mi treba jo...
2.3.2010 09:13:32   88.146.68.xxx 72
S článkem plně souhlasím, tuning a optimalizace Windows v mém případě skončil spolu s XP, od té doby, co používám Windows Vista a 7 to prostě není nutné, jsou to velice kvalitní systémy optimalizované už od MS. Zkusil jsem ve Win7 TuneUp Utilities a kromě toho, že mi deaktivovaly Windows a smazaly profil z IE ničeho jiného nedosáhly, takže jsem systém obnovil, TuneUp zahodil a systém prostě neoptimalizuji, přesto po více než půl roce každodenního používání fungují stejně dobře jako ihned po instalaci (to se v XP stát nemohlo ani s optimalizací a údržbou). Takže jestli někdo chce "optimalizovat", jistě může, ale ať potom neplácá nesmysly, že Windows jsou nestabilní bazmek.
2.3.2010 12:56:47   93.91.151.xxx 00
Ahoj, mám sice Vista a zkoušel jsem i Seven RC. zajímalo by mne, jak jsou na tom lidé s nastavením velikosti swap filu. Standardně ho mám totiž vypnutý. Mám 8GB Ram a nemyslím si, že bych se měl bát nějakého erroru. Snad jen PS vyžaduje nějaké to místo, alespoň starší verze to chtěli.
2.3.2010 13:20:33   80.78.156.xxx 11
Wakizashi napsal:
Ahoj, mám sice Vista a zkoušel jsem i Seven RC. zajímalo by mne, jak jsou na tom lidé s nastavením velikosti swap filu. Standardně ho mám totiž vypnutý. Mám 8GB Ram a nemyslím si, že bych se měl bát nějakého erroru. Snad jen PS vyžaduje nějaké to místo, alespoň starší verze to chtěli.


Podle toho co na win chceš dělat opravdu pokud bude PC na internet word atd. tak se opravdu žádného erroru nedočkáš
2.3.2010 19:59:56   95.102.89.xxx 323
Tak pan autor, toto som na PCT fakt necakal. Par dni som tu nebol a hla, co ste stvorili.

Tento clanok je pekny navod pre moju mamu, alebo sestru, ktora sa za win7 posadi prvy krat.

Kazdy skusenejsi uzivatel si 7 upravi tak, ako mu vyhovuje. Ist do sluzieb a povypinat zbytocnosti bol prvy krok, ktory som spravil. Spomenuli ste, ze tam nie je antivir a ze si user ma dohodit svoj a podotkli ste, ze aj FW atd ... ale potom naco tam mat sluzby ako Windows Firewall, Windows Defender atd ked skusenejsi clovek ma svoj zabehnuty balicek AV prostriedkov. Nieco ako Windows Search, indexing a zalohovanie je pre ludi pouzivajucich napriklad TC a Acronisa ABSOLUTNA zbytocnost, len co to akurat stale zatazuje disk a CPU.

A to o tych registroch ma fakt zronilo. Ze koho trapi ze mu tam visi par vetiev starych registrov... no pan autor, nainstalujete si do PC nieco, co nepouzivate? alebo ked prestanete neico pouzvat, vala sa vam to tam donekonecna? Ja chcem mat svoj OS plne efektivny, nechcem, aby mi tam viseli registre, pretoze tam proste NEMAJU BYT, su tam ZBYTOCNE... zbytocnych veci sa kazdy clovek zbavuje...utilitky ako Cclenaer sluzia aj na peknu spravu programov po spusteni, naisntalovaneho SW atd... ma toto Windows? - ked chcem nastavit jednotlive veci, ano da sa to v nom, ale trva mi to asi 3x dlhsie a haldam to na 4 roznych miestach. Tak si prosim Vas, nabuduce Ccleaner do ust neberte.

A k tym driverom, no klobuk dole. Ze mi to nainstaluje moj 2 roky stary HW, juchu...aj to nie vsetok a ste sa zachranili tym driverom na GPU... aspon ze to. Lebo to by bolo uz moc.

A k tomu nazvu - to mozete doma svoje deturence takto klamat. Som cakal ze aha nejaky profesionalny nazor, porovnam s mojim, co pouzil, ako kde co povypinal atd... som hlboko sklamany. Tento clanok by ste mali zmazat.

Viete kto sa nemoze vrtat do systemu? - ten kto, tomu nerozumie. A ten sa nemal vrtat ani v 95/98/2000 ani ME ani XP ani Viste ani NIKDE. Ten, kto tomu rozumie sa donho bude vrtat aj tak, pretoze ziadny system nie je dokonaly (bavime sa len o Winoch).

Z toho clanku mam pocit, ako by ste pisali fakt navod pre male 13 deti co vidia PC prvy krat (a to som niektorych asi este urazil). Mi to pripada ako keby vam MS za ten clanok zaplatil pekny balik.... Ano, je to pekny OS, tak isto ako Vista (po troche ladenia) tak isto ako XP (po troche ladenia). Aj tak kazdu obalst zlepsenia viac menej odkukala od Linuxu.

P.S. Som sa tu zaregistroval LEN kvoli tomu, aby som Vam toto mohol napisat.

Dufam, ze budete mat aspon tolko chochmesu si to precitat...
3.3.2010 09:28:59   93.91.151.xxx 10
pegas1312 napsal:
Wakizashi napsal:
Ahoj, mám sice Vista a zkoušel jsem i Seven RC. zajímalo by mne, jak jsou na tom lidé s nastavením velikosti swap filu. Standardně ho mám totiž vypnutý. Mám 8GB Ram a nemyslím si, že bych se měl bát nějakého erroru. Snad jen PS vyžaduje nějaké to místo, alespoň starší verze to chtěli.


Podle toho co na win chceš dělat opravdu pokud bude PC na internet word atd. tak se opravdu žádného erroru nedočkáš


Hudba, hudba-direct recording kytary, hry, filmy. PS.
3.3.2010 09:31:08   82.113.59.xxx 30
Zdravím,

win 7 používám už skoro rok a vždy mi perfektně fungovalo připínání oken na hlavní panel. Nedávno se mi ale stalo, že všechny okna, co jsem měl připnutý se mi odepnuly a již žádné okno nelze připnout ne hlavní panel. Nevíte kde je chyba? Hledal jsem v různých nastavení, ale nic jsem nenašel.

Díky za odpovědi
3.3.2010 18:25:35   90.176.220.xxx 813
S AUTOREM NAPROSTO SOUHLASIM.
Ani by jste nevěřily kolik "běžných uživatelů" si naprosto zbytečně przní systém protože jim kamarád(kolega, syn atd.) že tohle musí mít, a on je odborník on tomu rozumí. Omyl! Přesně jak autor píše různými cleanery tweaky apod dostanete PC do stavu kdy je nepoužitelné a pak přichází na řadu format a reinstal. Ano uznávám že občas některou aplikací můžete získat něco navíc ale tohle využije jen tak 10% uživatelů, zbylých 90% neví ani o co jde. Jak rád v práci přirovnávám PC k autum tak i tady....copak vy si koupíte auto dojedete domu a začnete si hrát se spojkou, přenastavovat elektroniku apod. ? Jak řikám dá se to ale PROBOHA proč to chce dělat kdejakej Lojza, kterýmu to bude na nic??? A design a prostředí, je to smutné, je to kruté ale je to tak, zvykejte si, vše přejde do touch screenů a tam by prostředí alá W95 bylo asi na nic nemyslíte??? Chápu že toto je web pctuning ale je fajn že se tu začali objevovat článk ykteré "běžného uživatele" vrátí zpátky na zem.
4.3.2010 07:47:02   78.99.163.xxx 106
SGCZ napsal:
S AUTOREM NAPROSTO SOUHLASIM.
Ani by jste nevěřily kolik "běžných uživatelů" si naprosto zbytečně przní systém protože jim kamarád(kolega, syn atd.) že tohle musí mít, a on je odborník on tomu rozumí. Omyl! Přesně jak autor píše různými cleanery tweaky apod dostanete PC do stavu kdy je nepoužitelné a pak přichází na řadu format a reinstal. Ano uznávám že občas některou aplikací můžete získat něco navíc ale tohle využije jen tak 10% uživatelů, zbylých 90% neví ani o co jde. Jak rád v práci přirovnávám PC k autum tak i tady....copak vy si koupíte auto dojedete domu a začnete si hrát se spojkou, přenastavovat elektroniku apod. ? Jak řikám dá se to ale PROBOHA proč to chce dělat kdejakej Lojza, kterýmu to bude na nic??? A design a prostředí, je to smutné, je to kruté ale je to tak, zvykejte si, vše přejde do touch screenů a tam by prostředí alá W95 bylo asi na nic nemyslíte??? Chápu že toto je web pctuning ale je fajn že se tu začali objevovat článk ykteré "běžného uživatele" vrátí zpátky na zem.

tak vy ste zrovna z tych, co sa do toho asi moc nevyznaju a predsa sa montujete do temy, ktora je vam neznama.

A k tomu novemu autu. Ano, donesiem si ho domov, ale nastavujem si zrkadla, sedadla, radiostanice, climu, chodim s nim do umyvarky, lakujem ho, umyvam si ho aj doma, staram sa onho, vysavam si ho, cistim podlozky pod nohy atd... to mozete prirovnat aj tu.

Nikto sa nejde hrabat do kernelu Winu. Bavime sa tu o obycajnom nastaveni skusenejsim uzivatelom. A to ze vas syn, kolega, kamarat sa "akoze" do niecoho rozumie je irelevantne, ak to nevie, tak nech sa toho nechyta a to plati vsade. Ucelovost clanku nikto nekritizuje - kazdy kritizuje ZAVADZAJUCI nazov - v jeho slede nasledne obsah, ktory clanku nezodpoveda, kedze kazdy si na tomto webe vie predstavit nieco UPLNE INE.

Ak by sa to volalo Win 7 pre zaciatocnikov, nepoviem ANI SLOVO.

Tolko k Vasemu chybnemu nazoru.
4.3.2010 07:48:23   78.99.163.xxx 34
Ak by sa to volalo Win 7 pre zaciatocnikov, nepoviem ANI SLOVO.

Tolko k Vasemu chybnemu nazoru.[/quote]
4.3.2010 19:43:14   85.132.148.xxx 143
Nepamatuji se že bych někdy reagoval na nějaký článek na pctunningu, ale pánové, tohle snad nemyslíte vážně.
Pět nebo kolik stránek bych dokázal shrnout do pěti vět.
Jsou to jen žvásty typu časopisu CHIP nebo Jak na počítač nebo jak se ty škváry jmenují... Pane Vašek vzpamatujte se prosím Vás. Do ABC dobrý, ale tady??? Já se ptám není to moc?
5.3.2010 17:54:17   212.96.161.xxx 92
chystam se z XP prejit na Win7 a tak si otevru clanek, koukam, tolik stranek, to bude nadupane informacemi a nedozvedel jsem se jako uzivatel winXP ani prd noveho. Clanek je jakoby navod pro nejakeho pocitacoveho analfabeta co pomalu neumi hybat s mysi a ne pro uzivatele PCT. Ale jestli vas plati od delky napsaneho textu, potom chapu proc to ma tolik kapitol a tuny zcela bezcenneho textu. I nekteri politici co umi kecat 2 hodiny a nerict jedinou uzitecnou informaci by si vas mohli vybrat na psani proslovu pro "tupe" stada. Jsem silne rozcarovan znechucen a prosim vedeni PCT, aby clankum davaly pro priste vystiznejsi napis a nelhali lidem do oci jako to delaji jini, kteri jsou za to od svych volicu placeni
5.3.2010 19:34:25   89.24.6.xxx 13
Jen si trochu odporuje jeho název a tahle věta v článku.

nechte to být a nevrtejte se v tom, nic převratného tím nezískáte

Takže když to shrnu>Nainstalujte ovladače, aktualizace, změňte vzhled a používejte.

Jen se přiznám že když jsem zkoušel jak Vista(WoW efekt se nekonal, místo toho se vkrádala myšlenka Why a omg) tak 7 přišlo mi že ten systém je dělaný pro BFU. Jakékoliv pokusy cokoliv v něm změnit ztroskotávaly na tom že VŠE změnily. Jsem pro pokrok ale ne za cenu že budu půl hodiny hledat kde je schované nastavení síťového adaptéru. Kdyby tam dali "XP mód" aby byl přechod jednodušší tak bych si ten systém koupil a prodal své XP, ale takhle ani za nic.
6.3.2010 16:16:56   80.213.109.xxx 21
preco neprisiel nejaky system operacny z vychodu planety?? lebo tam sa len kradne a ojebava,
preco nevzniklo kremikove udolie na zapad od nas...
preco sa nas tak skandinavci strania? lebo kradneme aj dusu..
6.3.2010 16:18:38   80.213.109.xxx 11
preco asi..ma tam lepsie podmienky na ponikanie ako v cine, tam je system matrixu, zivot a clovek nema sancu
zlata skandinavia
6.3.2010 22:27:41   88.212.40.xxx 101
Nemam vo zvyku zhadzovat akukolvek pracu a usilie inych, ale po tomto clanku ostavam celkom zarazeny. Teraz lutujem, ze som sa tohto clanku nechopil ja, ked mi bol ponukany. Od clanku s nazvom "ladime, stelujeme a optimalizujeme" by som naozaj cakal aspon nieco prinosne a nie len same kecy a omacky skoro bez prinosu. Ak by tento clanok bol predslovom, uvodom ci prvou castou serialu k ozajstnemu navodu na optimalizaciu, tak by som to bral. Ale naozaj nemam ani najmensi pocit, ze Win7 po aplikacii tohto clanku mozeme nazvat optimalizovanym. O optimalizacii som nieco napisal minuly rok ( https://pctuning.tyden.cz/software/ladeni-windows/14072-windows-vista-a-7-osekavame-ladime-a-zrychlujeme ), mnoho uzitocneho je mozne najst aj v peknom serialy Vistalizace, to su hodnotne a odborne clanky, ktore sa zaoberaju problematikou do hlbky a pritom stale ostavaju porozumitelne aj beznemu uzivatelovi. V takomto zmysle sa mal niest aj clanok tohto titulku.

Ja viem, ze redakcia tlaci na autorov a potrebuju co najviac clankov, ale ak to ma ist na ukor informacnej hodnoty, tak tu cesta nevedie. Ludia ocenia viac jeden poriadny clanok o Win 7, ako 15 pribehov s minimalnym prinosom.
7.3.2010 17:24:03   78.45.93.xxx 23
heh zase mluvíte o něčem jiném, věci co jste psal že děláte s autem bych u pc přirovnal ke změně tapety systémových zvuků, barev lišt apod. Já to vydím z jiného pohledu když vám někdo donese PC kde jsou 4 antiviry 3 čističe registrů atd. atd. ale ten člověk si pořádně nedokáže nainstalovat ani skype a vůbec neví k čemu ty softwarky jsou a jak fungujou tak je něco špatně, a takových lidí jsou mraky. Ano článek má zavádějící titulek a podle mě byl název a obsah vybrán naschvál aby vyvolal flame diskuzi.
8.3.2010 06:59:21   91.214.158.xxx 31
Jako hezký PR článek, jako na zakázku. Pravda, W7 jsou povedený systém, ale na PCT napsat "na nic nedrbejte, je to skvělý", to jsem si mohl přečíst u MS taky.
Ale abych nekritizova. Pro BFU je to velice dobře napsaný článek a hned si zakládám do odkazů, protože někteří jsou nepoučitelní, pořád instalují nějaké "zlepšováky" a pak to musím zachraňovat.
Ale teď bych rád pokračování pro opravdové ladiče systému. Kde co jak nastavit (tím myslím užitečné tipy, na co NESAHAT jsme si už řekli), např. zobrazování síťových jednotek, zapínání NumLocku, přesměrování dokumentů, god mode ovládacích panelů, etc... Je spousta věcí které se dají napsat o nastavování a nemusí se jednat přitom o žádný násilný zásah do systému.

PS: Taky se přidávám k nespokojeným uživatelům ohledně start panelu. Nevidím zjednodušení v tom, když hledám instalovaný program proklikávat se přes tu novou hrůzu. Jinak moc výhrad k novému vzhledu najít nejde.
9.3.2010 09:00:51   195.80.179.xxx 51
Aj ked ma miestami pravdu, mam pocit, ze pouziva pocitac skor na paradu a na zabavu, ako na pracu.
Niekto totiz na predoslych widlach pouzival tweak utily na asocaciu suborov k programom alebo na presunutie niektorych adresarov na iny disk (Dokumenty, Obrazky, Hudba, alebo ine), dalej spominane automaticke prihlasenie (pokial pouzivam doma pocitac len ja, tak mi ziadne heslo netreba) a dalsie nie len vyzorove upravy (napr. zablokovanie a zrusenie kosa z plochy - ked nieco zmazem, tak to myslim vacsinou vazne).
Co sa tyka vstavanej utility na cistenie disku, nech sa autor po jej pouziti pozrie napr. do temp adresarov...

Clanok mal mat rozhodne iny nazov.
9.3.2010 19:16:10   78.99.57.xxx 31
Pre vsetkych, ktorym nepasuje nova ponuka start. Stiahnite si free nahradu vo forme classic shell-u, asi tej najlepsej nahrady klasiky. Je to naozaj verna kopia, vyskusal som ich uz apson 15.

Classic Start Menu
Version 0.9.10 (release candidate)


Classic Start Menu is a clone of the original start menu, which you can find in all versions of Windows from 95 to Vista. It has a variety of advanced features:
Drag and drop to let you organize your applications
Options to show Favorites, expand Control Panel, etc
Shows recently used documents. The number of documents to display is customizable
Translated in 35 languages, including Right-to-left support for Arabic and Hebrew
Does not disable the original start menu in Windows. You can access it by Shift+Click on the start button
Right-click on an item in the menu to delete, rename, sort, or perform other tasks
Available for 32 and 64-bit operating systems
Has support for skins, including additional 3rd party skins. Make your own!
Fully customizable in both looks and functionality
Support for Microsoft’s Active Accessibility
And last but not least – it's FREE!
11.3.2010 12:15:01   79.127.160.xxx 41
Myslím, že chyba tohoto článku je v názvu. Neboť ten článek není o ladění, štelování nebo dokonce optimalizování windows7. Ten článek je o běžném používání běžného uživatele, který se spokojí ze vším a nic nechce měnit či zlepšovat. Takových uživatelů je zjevně většina, ale předpokládám, že na PCtuning asi budou nejčastěji chodit pravé opaky. . V článku ale bylo zmíněno, že se chystají další články na tuto tématiku, jsou už nějaké? No ale prostě doporučuji ten článek přejmenovat na "Máte Windows 7? Instalujeme, startujeme, používáme." protože to by byl přesnější název a nemátl by tak zdejší čtenáře.
14.3.2010 12:59:06   80.78.156.xxx 00
Wakizashi napsal:
pegas1312 napsal:
Wakizashi napsal:
Ahoj, mám sice Vista a zkoušel jsem i Seven RC. zajímalo by mne, jak jsou na tom lidé s nastavením velikosti swap filu. Standardně ho mám totiž vypnutý. Mám 8GB Ram a nemyslím si, že bych se měl bát nějakého erroru. Snad jen PS vyžaduje nějaké to místo, alespoň starší verze to chtěli.


Podle toho co na win chceš dělat opravdu pokud bude PC na internet word atd. tak se opravdu žádného erroru nedočkáš


Hudba, hudba-direct recording kytary, hry, filmy. PS.
Mno to je zase podle toho jaké hry a jaké filmy, ale s tolika ram se opravdu žádného eroru nedočkáš kdyžtak nech nastavení swap filu na windows a když ti bude docházet ramka windows si sam zvýší velikost swap filu...
23.3.2010 08:22:21   62.245.104.xxx 00
Autor zapomněl zmínit důležitou věc co se týče bezpečnosti: ve Windows 7 už není velký problém oddělit administrátorský účet od běžného a administrátorský zaheslovat. Pak budou mít viry podstatně těžší dostat se do systému, prostě nebudou mít na to právo.

V Linuxu a obecně unixech tohle funguje odjakživa a bez problémů, nikdo nepoužívá např. Firefox pod administrátorským ("root") účtem. Teď už se to dostalo do použitelné podoby i ve Windowsu. Windows řady 95/98/Me žádné takové zabezpečení neměly a spousta lidí o těchhle možnostech vůbec neví.
25.5.2010 12:30:07   89.233.144.xxx 01
kotas napsal:
Četl to autor vůbec po sobě? Na jednu stranu třeba píše, že CCLeaner je k ničemu a v druhém odstavci zase píše něco jiného. Nebo ohledně toho XP-Antispy, už dávno existují nové verze s plnou podporou pro Windows 7, víte vy vůbec jak ten program vlastně funguje? Optimalizuje se vůči danému OS, takže psát zhovadilosti, že je starý a je k ničemu . Tenhle článek je úplně o ničem a plný dezinformací!


To si stojíte, ale za totální kravinou omg. Čištění OS bylo třeba je a dokud budou uživatelé tvořit tu překážku mezi židlí a klávesnicí tak i nadále bude. Desítky důvodů proč tyto čistky dělat a nejen kvůli rychlosti OS. Jinak další blábol je vaše neschopnost najít využití k použití starších vizualizací.. co takhle remote desktop? který běží daleko lépe se staršími skiny NuB autor lol
23.6.2010 21:35:52   90.183.57.xxx 51
nechápu jak autor může ospravedlňovat tak otravnou a nepotřebnou věc jako je UAC to na moje win prostě v žádnym než vypnutym režimu nesmí! první věc co dělám po instalaci windows je nastavování nějakých systémových nastaveních a nehcat se každej druhej klik otravovat nějakym retardnim UAC napotřebuju taky právě proto je to hned první věc co nastavuju... samozřejmě vypnu
12.8.2010 14:55:27   90.179.164.xxx 30
W7 dobry, nestezuji si, ale ze nejde Start - All Programs jednoduse upravovat a pretahovat, to bych v MS asi nekoho zmlatil a vyhodil. Upravit si totiz to menu k obrazu svemu, to aby se jeden zvencnul. Skoda, ze autor tohle do clanku nezahrnul, prece jen by se to blizilo k "tuningu".
30.10.2010 23:00:50   90.177.211.xxx 15
Tohle se tedy melo napsat davno, Tyhle nesmyslne "optimalizacni" aplikace ktere ve vecine pripadu spis vic p*delaji nez opravy jsou k nicemu, mozna v urcitych specifickych situaci muzou pomoci ale me vetsinou z dlouhodbeho hlediska ublizily nestabilitou a vykonove malokdy neco prinesly.
Pri skoleni ISS a COMPTIA tyhle uzasne a magicke aplikace taky nikdo nedoporucoval ale jak je videt tak HW geekove (nikoliv IT specialiste) maji asi hold jiny nazor..
26.9.2011 13:19:09   62.197.207.xxx 20
DukeNukemCZ napsal:
Pri skoleni ISS a COMPTIA tyhle uzasne a magicke aplikace taky nikdo nedoporucoval ale jak je videt tak HW geekove (nikoliv IT specialiste) maji asi hold jiny nazor..

No, tak keby ste Vy boli IT specialista tak viete, ze na kazdom skoleni doporucuju to, co vyhovuje spolocnosti, ktora skolenie realizuje / plati. A pravda lezi niekde "uprostred".

Druha vec je, co sa chape pod pojmom aptimalizacne aplikacie. Ja osobne vyuzivam Ccleaner, Defraglera a este par free rieseni na spravu PC, nie na jeho optimalizaciu. Nemam ziadne negativne skusenosti s nestabilitou alebo nevyuzitim plneho potencialu stroja. Skor naopak. Tolko od "HW geeka"
24.6.2012 00:09:46   92.62.224.xxx 20
zdravím, bohužel jsem po přečtení byl velmi zklamaný, článek neobsahuje skoro žádné užitečné informace, ba naopak, celkem rychle jsem narazil na zavádějící informace, viz "autorovo subjektivní názor na to že různé ladící programy jsou k ničemu"
autor by se měl asi trochu více věnovat dané problematice a ne jen blábolit nějaké nepodložené osobní domněnky!!!
né vždy jsou ladící programy přínosem, ale když uživatel ví co dělá, celkem jasně a snadno se dá změřit celkový výkon systému před a po, dál už mi přijde zbytečné to rozebírat!
9.1.2013 10:06:48   85.248.108.xxx 10
Vidim, ze niesom zdaleka jediny citatel, ktory je sklamany tymto absolutne zbytocnym clankom. Nedozvedel som sa nic uzitocne. Nepotrebujem system nejako specialne ladit, len ma zaujimalo, ktore veci mozem zo systemu odstranit. To ze kapacity diskov su stale vacsie a vacsie, neznamena ze chcem mat na disku niekolko desiatok GB balastu.
Navyse na rozdiel od modernej doby, keby je vsetko na jednej particii, ja stale davam velke a pracovne data na inu logicku jednotku, co je najma u Windowsu uplne logicke. Myslel som ze sa v tomto clanku docitam aj nieco ohladom tohto.
No nic idem googlit dalej. Kedysi toto bol uzitocny web.
5.2.2013 14:56:21   217.197.150.xxx 10
I kdyz sem cekal od claku alespon nejake rady jak vypnout nejake totalne nepotrebne aplikace ktere nebudu pouzivat nebo tak nejak, musim uznat ze tenhle clanek v celku pravda, sedmicky jsou opravdu dobry OS, dlouho jsem nechtel prejit od milovanych XP Professionalu, ale presel a po nastaveni par drobnosti jsem spokojen. Ale Ccleaner si myslim ze neni zas az tak blba aplikace, neni od veci se podivat na to, co se behem startu vsecko spousi a nejake vylozene zrouty casu ktere potrebuju jenom treba jednou za mesic vypnout. Vim ze se to da pozvypinat i prez msconfig ale tam se mi to zda prehlednejsi coz ale kazdy urci sam.
14.7.2013 13:08:08   90.179.147.xxx 00
Héj, milí colleagae indicium technica! Je až k nevíře, kolik lidí okolo mě vůbec netuší, jaké ZÁSADNÍ výhody má SSD, nebo dokonce netuší, že nějaké výhody vůbec má! Každému radím, než se vrhat do nákupu nového CPU, další RAMky nebo jiné často ani naplno nevyužité komponenty, je lepší do drobečka fláknout SSDéčko. To je vám takovej rozdíl, že tomu zprvu nikdo z nich nevěří a pak jen čumí jak tele, když mu komp naběhne za 10-12 vteřin a téměř cokoliv se spustí téměř okamžitě :-) Tak to radši vytrubuju i tady - a jak říká "klasik": my SSD is much faster than your HDD ;-)) Zdraví S.P.Q.R.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

267 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 67.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.