Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací
autor: Jiří Vašek , publikováno 22.10.2009
Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací

Nejnovější z rodiny Windows se dneska oficiálně začínají prodávat, v českém jazyce je ale dostanete až příští týden. Seznam nejpodstatnějších novinek a také testy výkonu jsme vám již několikrát přinesli, proto si tentokrát shrňme fakta a současně zodpovězme na několik častých dotazů vás, čtenářů.


Obecně vzato, Windows 7 jsou nepochybně úspěchem. Jsou prakticky ve všem lepší než předchozí Windows Vista, a většina uživatelů po nich jistě sáhne raději.

Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací

Shrňme si ještě jednou ve zkratce, na jaké problémy může neinformovaný uživatel narazit:

  • Zcela nový taskbar - pro uživatele Windows od Windows 95 až po Windows Vista zcela určitě šok, na který se však dá bez problémů zvyknout. Nebudu se pouštět do úvahy, zda je nový taskbar lepší nebo horší, jde o věc zvyku a zcela přepnout na starý způsob fungování lze jen trochu krkolomným trikem (ruční vytvoření panelu s odkazy, který se bude využívat jako quicklaunch).
  • Nepodpora některého exotického hardwaru, zejména v x64 verzi - bohužel neexistuje seznam nepodporovaného hardwaru, obecně lze očekávat potíže u starých periferií (scannery, tiskárny, ovládací software k myším, apod.)
  • Problémy se staršími aplikacemi - obvykle je však lze vyřešit aktualizací dané aplikace, emulací přes Windows XP Mode, nebo přes jiný virtualizační nástroj.
  • Některé chybějící aplikace, dříve ve Windows standardně obsažené - Microsoft se vydal cestou zeštíhlení systému, dodatečné aplikace pak lze přiinstalovat pomocí zdarma stažitelných aplikací z rodiny Windows Live, který obsahuje několik užitečných aplikací (Windows Live Mail, Fotogalerie, Movie Maker)

Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací

V souvislosti s chybějícími aplikacemi pak musím zmínit aféru kolem Internet Exploreru. Microsoft původně natruc plánoval IE z Windows 7 prodávaných v EU odstranit (nebo přesněji řečeno skrýt - IE z Windows prostě nelze úplně vykuchat; takto vykastrované Windows se měly prodávat jako Windows 7 E), ale nakonec z tohoto plánu naštěstí sešlo, Windows 7 tedy budou ve většině zemí prodávané ve stejné podobě - v EU pak z podobně obskurních důvodů narazíme také na raritní Windows N (bez Windows Media Playeru), které snad nikdo nikdy nekoupil, a jisté změny budou ještě v jihokorejské verzi Windows 7, což nás příliš trápit nemusí.

Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací

Celý spor o monopol Internet Exploreru nakonec skončil kočkopsem - Windows 7 dají uživateli na výběr z několika nejpoužívanějších prohlížečů, přičemž lze používat Internet Explorer nebo stáhnout konkurenční browser. O smysluplnosti takovéhoto řešení si již laskavý čtenář jistě udělá názor sám.

Jak sami vidíte, Windows 7 rozhodně nejsou ničím převratným, ani ničím čeho by se průměrný uživatel počítače měl bát. Jsem velice zvědav, jak si nový systém povede - dle mého skromného názoru budou Windows Vista velmi rychle překonány a zapomenuty, a Windows 7 se stanou podobným hitem jako kdysi Windows XP. Ostatně, podle posledních průzkumů ze září 2009 mají ještě neprodávané Windows 7 už výrazně větší marketshare než linux, což je poměrně vtipné.

Windows 7 - shrnutí faktů a základních informací

A co si myslíte vy?

 


Tagy: Windows 7. Microsoft  Windows  operační systém  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.10.2009 06:55:31   195.113.106.xxx 282
Po hodně dlouhém používání RC buildu 7100 si myslím, že i hodně lidí dosud spokojených s Vistou na Seven přejde. Je to povedený systém, když srovnám Vistu 64b, kterou mám na jednom disku a Seven 64b na disku druhém, jsou sedmičky mnohem svižnější, netrpí tím, co mi dělá Vista ("Tak teďka začnu hrabat z disku a budu v tom bedůvodně pokračovat dalších 15 minut."), atd.

Dneska budu instalovat Windows 7 64b Pro už jako finální OS na své PC, tak jsem zvědav. Např. TrueCrypt mi hlásil že nepodporuje Windows 7, ale stejně fungoval dobře, snad to tak bude v nejhorším případě i u dalších aplikací.
22.10.2009 07:10:51   213.81.134.xxx 49
Mal som RC x64, siel lepsia ako XP, avsak uz vista nepodporuje moju HP A3 tlaciaren, takze zial som sa vratil na XP .
Takze ked kupim tlacku, bude aj 7.
22.10.2009 07:48:48   88.100.61.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2009 08:57:07   81.0.223.xxx 75
JJ .. diky mrkvesoftu za to, že studentum dava edice dříve a zdarma :-)

Pročka mám už od začátku záři :-)
22.10.2009 12:47:13   78.24.11.xxx 80
daemon funguje. fungoval na verzi 7000, na verzi RC7100, zitra instaluju WIN7Pro, a vsadim se ze to rozchodim
22.10.2009 07:59:05   93.91.50.xxx 151
RulezZzOr napsal:
osobne uz mam win7pro, zatim spokojenost, krome daemonu ktery nefunguje a jeste aby vyslo mui :o)

poslední verze DT funguje ve Win7 normálně
22.10.2009 09:01:01   147.229.221.xxx 61
tak tak DAEMON funguje na WIN7 minimalne od doby vydání RC verze WIN 7)-verze ke stažení na STAHUJ funguje bez problému jen se nelekat hlášek o nekompatibilitě
22.10.2009 08:49:50   195.146.141.xxx 30
mailer napsal:
Mal som RC x64, siel lepsia ako XP, avsak uz vista nepodporuje moju HP A3 tlaciaren, takze zial som sa vratil na XP .
Takze ked kupim tlacku, bude aj 7.


cez XP Mode by si ju mal v pohode rozbehnut... mal som podobny problem
22.10.2009 08:51:44   88.103.236.xxx 813
Citace:
Windows Vista dle subjektivního pocitu nejen mě mají prostě pomalé GUI, lhostejno zda je zapnuto Aero Glass nebo ne.

To jsem teda nepochopil, na Vistě jsem jel 3 roky a žádného "pomáleho GUI" jsem si teda nikdy nevšimnul. Naopak mně vadí takový trhavý efekt v sedmičkách - například při otevření nebo zavření okna, je tam vidět takový drobný lag - nevíte někdo čím to je?
22.10.2009 09:03:57   84.42.242.xxx 57
1) Na svém disku mám jiř několik let tabulku rozdělení typu GPT, díky které můžu mít až 128 "primárních" partition. Systémy Microsoftu ale dosud používaly 30 roků staré rozdělení disku typu MS-DOS (maximálně 4 primární partition). Umí už Widle konečně GPT nebo je na takovýto HDD ani nenainstaluju?

2) Zvládají už Widle pracovat s oddíly a disky většími než 2TB? Nabootují vůbec z 4TB RAID pole?
22.10.2009 09:20:43   84.42.183.xxx 121
1) GPT a >2TB je podporováno od verze Windows Server 2003 SP1.
2) Bootování je podporováno od verze Windows Vista a Windows Server 2008. On to totiž nikdo moc nevyužívá, OS se vždy dává na samostatný RAID1 cca 50-100 GB.
22.10.2009 09:53:29   84.42.242.xxx 11
Ještě doplňující dotaz. Pokud mám dick nový. Můsím jej někde předpřipravit externě nebo se mě instalátor Windows zeptá jaký typ rozdělení chci a jaký oddíl chci vytvořit?
22.10.2009 12:50:49   89.103.131.xxx 20
tohle dělali minimálně XP, jestli starší to nevím, vista a 7 to mají samosřejmně taky(jen to naformátujou vždy v NTFS)
22.10.2009 20:17:43   84.42.242.xxx 11
XP měli možnost rozdělit disk. Ale nic než dělení disku typu MS-DOS neznají.
22.10.2009 17:57:16   80.87.222.xxx 22
Na to aby si nabootoval z GPT musis mat hlavne EFI a nie BIOS! Win 7 to podporuje.
22.10.2009 21:25:10   84.42.242.xxx 21
To je nesmysl. Používám GPT na normální desce s normálním BIOSem. GPT vůbec nesouvisí s nutností mít EFI.

PS: EFI mají jen desky pro IA64, Apple a některé nové kusy MSI.

PPS: Bohužel EFI není o moc lepší než ta hrůza BIOS. Je to z bláta do louže.
22.10.2009 09:10:28   193.165.105.xxx 114
Mám win 7 nainstalované v professional cz verzi už asi měsíc (z MSDNAA) a můžu jen souhlasit se vším co se v článku píše.
Na mém, už poměrně dřevěném pc (P4 3GHz, 2GB RAM, 7600 GT) jedou stejně rychle jako XP a když si člověk zvykne na nový taskbar (nemusí, jde vypnout) je to prostě novější systém s podobným výkonem a pěknou grafikou
Jedinou výtku mám k pokročilejším nastavením obecně - ve vistě jsem se nehrabal, jelikož jsem jí doma ani neměl - ale nastavit ve win 7 třeba síť, prioritu bootování uživatelů bez hesla a podobné administrátorské fíčury, to chce docela dost hledání ve kterém podmenu se položka nachází, případně spustit administrátorské menu z z command line protože se k němu prostě neproklikáte !
S tímhle dělením nastavení do kategorií a podkategorií kategorií a tak dále to MS podle mě trochu přehnal.
Jinak se ale počítám už teď mezi spokojené uživatele nových sedmiček a po XP a hlavně Vistě můžu jen doporučit.
22.10.2009 09:15:23   194.127.215.xxx 71
jestli jsem to správně pochopil tak nejde udělat upgrade z win XP?
Myšleno, že mi zůstanou nainstalované programy apod.?
Je třeba instalovat systém na čisto?
22.10.2009 10:02:53   213.220.198.xxx 40
docela onanie se sem lognout..
upgrade z XP neni mozny, odzkouseno na instalaci XP pro oem, musi se dat instalace komplet nova. nicmene by mozna mohl fungovat ten xpckovskej nastroj pro preneseni nastaveni/profilu, to jsem nezkousel.

jinak, v atcompu jsou cesky sedmicky normalne skladem
22.10.2009 10:25:55   85.70.66.xxx 183
Popravdě řečeno dost pochybuju, že by Windows XP byly v době uvedení do prodeje nějaký HIT. Spíš každý nadával na vysoké Hardwarové nároky, omalovánkové design a špatnou kompatibilitu
22.10.2009 10:28:40   92.63.49.xxx 116
Musím hned na úvod říct že je to jeden z mála střízlivých článků o W7 které sem zatím četl(narozdíl od zive kde vyloženě lžou). Po tydením testování W7 jsem spíš velmi zklamán,jestli se něco zmenilo oproti Wvista tak podle mě max 5 procent,víc věcí se poschovávalo ale jinak žádnej pokrok nevidím,co se tyče 32 bit aplikaci tak ty mě ve Wvista64 jedou bez problemů a tak nezdílím nadšení z xp modu,zklamán jsem hlavně z toho že jsem čekal opravdu výrazně víc,např.nový systém souborů (mluvilo se o něm už při vydáni WVista apod. Celkově je to ale od MS vynikající marketingový tah ,mírně upravil stavající produkt ,kterej navíc pomluvil a všechny nasměroval ke koupi takzvaně nového zazraku v podobě W7.Jinak co se týče prodejnosti Wvista tak je to nejúspěšnější systém ktery MS vydal ,počty prodejů i jeho rozšiřenost po datu vydání nemá obdoby za tři roky takového úspěchu nedosáhly ani WXP ani 98 natož 95 a Ms se tento úspěch podaři díky W7 ještě navýšit a to téměř při nulových nákladech.Ale abych to shrnul W7 jsou WVista SP3(a i o tom se da diskutovat) ale celkově fandím MS ,např. jejich nový antivir MS security essentials je naprosta bomba , kterou jak doufám Ms maximálně využije proti nenažraným výrobcům antivirů.Ale jak říkám W7 je pro mě zklamání.
22.10.2009 10:39:37   83.208.155.xxx 24
Zdravím,
používám doma dva systémy, Windows XP (primárně pro moji přítelkyni) a Windows Vista 64bit. U Vist mi chybí věc Overlay video (režim divadlo). Jedná se o to, že mám připojený k PC televizor (pomocí S-Videa) v rozšířeném režimu, který je na druhém konci místnosti než PC a když si pustím na XP film (může být i okně), je video ihned na televizi roztáhnuté přes celou obrazovku a na pc můžu klidně pracovat na něčem jiném. Ve Vistách mi to nefunguje, ač v ovladačích to mám nastavené stejně jak na XP-čkách. A přetahovat okno s videem na telku je nepoužitelné, protože na telku od PC nevidím. Už jsem zaslechl, že v Windows 7 to má zas fungovat. Může mi to někdo potvrdit? Pak by mi už nic nebránilo přejít z XP na Windows 7.
22.10.2009 10:40:31   78.102.57.xxx 41
Po pár dnech W7 na notebooku:

TrueCrypt funguje v pohodě, jen je potřeba při instalaci mít jeden partition.

Celkově W7 povedené.

Co však MS nevyřešil jsou DPC latence (u desktopů nevím jak to je) v notebooku. Každá změna frekvence grafické karty, každá změna rychlosti větráčku, každých 10s ovladač na WiFi a každých 15s MS ACPI control method batery vytvoří nepřijatelně vysoké latence procesoru a realtime procesy (audio/video) nejsou v podstatě použitelné bez lagů... Takže jsem musel ovladače povypínat, frekvenci grafického jádra nastavit na pevno přes rivatuner. Pak je to celkem použitelné.
22.10.2009 13:17:25   192.9.112.xxx 10
A jak jsou velký ty latence? V 32 nebo 64 bit? Docela mne to zajímá.
A který konkrtétně drivery (názvy sysů).
22.10.2009 13:53:58   78.102.57.xxx 00
Win7 RTM x64 Czech:
vše v DPC latency checker;

grafika při snížení frekv. od 16 000 výše (až 60000) (NVIDIA 8600M 186.81);

Wifi 1 700 každých 10s(netw5v64.sys,netw5c64.sys,netw5r64.sys);

Větrák 4 000 (asi na tvrdo v BIOSu ACER 7720G);

baterie 1 342 každých 15s (battc.sys, cmbatt.sys);

Ještě procesoru jsem pro jistotu zakázal dynamické snižování frekvence.

Jak to máš Ty?
22.10.2009 14:33:42   192.9.112.xxx 00
Počkej počkej, to jsou tak vysoký hodnoty (16ms, 1,7ms, apod.)? Jestli ano, tak to je fakt nepoužitelný.

Já mám zatím jen Visty a u 32 bitů mám nějaký problem a porád to jede skoro kolem 1ms. Ovšem u 64-bit Vist to mám celkově max 40us.
23.10.2009 00:23:23   78.102.57.xxx 00
JJ, je to dost vysoký a je to znát, když si třeba přehrávám mp3, tak na mikrosekundu jakoby podteče buffer a je to slyšet. Je to spíše ovladačema špatně napsanýma, ale též způsob, jakým W7 přistupují k HW. Marně sháním lepší ovladače... všechny co jsem zatím zkusil se chovají stejně dementně. Člověk co nepotřebuje realtime hidef audio nahrávat, si toho ani nevšimne, ale mně to dost vadí no... Nejlepší zatím na nízké latence jsou Win XP bez ACPI.
22.10.2009 12:08:27   82.100.16.xxx 22
chtěl bych podotknout, že česká verze se uz normalne prodava. Mam tu pred sebou jak OEM verzi, tak notebook Acer na kterem jsou predinstalovane, obojí v češtině.
22.10.2009 12:36:47   88.100.61.xxx 00
Jiří Vašek napsal:
RulezZzOr napsal:
osobne uz mam win7pro, zatim spokojenost, krome daemonu ktery nefunguje a jeste aby vyslo mui :o)

poslední verze DT funguje ve Win7 normálně


link? me ne :X delal jsem upgrade, snad to neco neposralo :Y
22.10.2009 12:47:45   78.45.21.xxx 01
No, je to fajn systém, ale zatim jedu na XP a 7 zapnu jen, když si chci něco ověřit, tedy minimálně. Budu ho používat na 64-bit aplikace, to určitě, XP x64 už mi prostě některý HW nepodporuje, je mrtvý. Jinak ten management oken v 7 mi moc šikovný nepřijde. Maximalizovat okno jeho přetáhnutím k vrchnímu okraji obrazovky mi přijde méně praktické, než prostě udělat dvojklik na jeho horní lištu. A to přesouvání oken na druhý monitor mi také nejde, na fóru jsme tuším vykoumali akorát, jak ho přesunout, ale pomocí trojího stisknutí klávesové zkratky - což je fakt zlé. A horší je, že mi na 7 nefunguje program UltraMon, který tohle řeší. A bez toho už nedám ani ránu. S tím novým taskbarem bych se ještě smířil, ale jinak si musím najít jiný program na management pro multimonitorový systém, takhle totiž fakt ne.
22.10.2009 13:08:24   195.113.106.xxx 00
Nechápu, maximalizace okna probíhá normálně dvojtým klikem na jeho lištu.

Taktéž ne u mě ale u kolegy v práci bez problému funguje práce s okny na více monitorech.

Chápu, že když problém nemám, tak to neznamená, že problém neexistuje, jen mě tyto dva problémy docela zaráží.

Nebo mi něco uniká?
22.10.2009 13:17:24   78.45.21.xxx 01
Asi uniká. Ani já nemám problém s maximalizací pomocí dvojkliku - jen ta "nová" funkce maximalizace přetažením okna k hornímu okraji obrazovky mi přijde prostě k ničemu a horší, než ten dvojklik (rozuměj, je složitější chytnout okno a táhnout někam myší, než prostě dvakrát kliknout). Maximalizaci dvojklikem měly už XP, to nové není a s tím nemám problém. Jak jsem ale řekl, zatím jsem nepřišel na to, jak jednou klávesovou zkratkou okamžitě přesunout celé okno na druhý monitor (ta zkratka tam je, ale přesune to okno nejdřív na jednu polovinu monitoru, pak na druhou a pak teprve celé na druhý monitor - úplně kravské). S prográmkem UltraMon mám nastavenu zkratku CTRL+Q, což okamžitě prostě přesune okno (i maximalizované) na druhý monitor. Jednoduché jak facka a vzhledem k tomu, že mi tohle úplně přirostlo k ruce a v 7 neznám způsob, jak to udělat přesně takto stejně, hodně mi to vadí.
22.10.2009 13:40:47   195.113.106.xxx 00
Omlouvám se, pochopil jsem ten příspěvek tak, že ta maximalnizace už dvojklikem nefunguje. Můj omyl.
22.10.2009 13:41:50   90.176.74.xxx 10
Maximalizaci okna dvojklikem meli uz Win 3.11 :-)
.....a je to urcite ergonomictejsi nez hledat tlacitko vpravo nahore.

Me treba vytaci neustala zmena ikonek - treba spousteni mixeru zvukovky, odpojeni USB zar. Co nova verze Win to jina ikona s pastelovejma barvickama, a vypadaj vsechny na liste stejne.

Jinak OS pouzivam jako spoustec programu a zatim mi staci XP(doma). Visty (prace) jsou pro me spise utrpenim zmenou load/save dialogu, vetvenim nastveni apod., ale nakonec to nak beha.
22.10.2009 14:00:51   78.45.21.xxx 00
No, mam to podobne, ale s tema ikonkama dole uz jsem si nejak vyhral a neni to to hlavni, co by me trapilo. Stejne, kdyz si chci koupit 64-bitove Windows, nemam lepsi volbu, nez Windows 7. Ale pockam si, az si najdu nejaky poradny manazer taskbaru a multimonitoru, do te doby to pouzivat nehodlam, ackoliv jeste muzu. A tu logiku rozbalovani nastaveni jako Vista to ma bohuzel taky, je to oproti XP nezvyk, ale da se to casem zvladnout. Jen jsem zatim nepochopil podle jake logiky se ridi ten zvukovy prepracovany system, ktery se mi zatim vubec nelibil a pro me je to dost dulezite. Opet tam na me zacaly vyskakovat nejaci automaticti pruvodci a 7 si to nastavoval jak se mu chtelo a ne, jak bych si predstavoval ja. Ale to je asi chyba mezi zidli a klavesnici, protoze ani Visty nemam poradne prozkoumane a tohle je tady stejne.
30.10.2009 21:51:22   85.207.163.xxx 00
win + shift + šipka vlevo/vpravo?
22.10.2009 13:07:00   82.142.90.xxx 20
"Windows Vista dle subjektivního pocitu nejen mě mají prostě pomalé GUI"

by asi mělo spíš být

"Windows Vista dle nejen mého subjektivního pocitu mají prostě pomalé GUI"
22.10.2009 14:07:55   82.100.43.xxx 74
Kdy už přestane Microsoft podvádět a začne věci nazývat pravým jménem. Jak může Microsoft zvolit pro nový OS název Windows 7, když se nejedná o nové jádro 7mé generace, ale o upravené jádro z os Windows Vista 6té generace, přesněji 6.1. Neměl by být název Windows 7 spíše Windows Vista SP3? Kde je slibovaný nový souborový systém, nový přístup k hardwaru, apod. Microsoft by nový OS Windows 7 měl poskytnout zdarma v rámci update, už jen jako satisfakci za nepovedený OS Windows Vista, na kterém mimochoem Microsoft pracoval už od roku 2001. Je třeba nazývat věci pravými jmény a nezamlžovat skutečnosti, jako to už po léta bohužel dělá Microsoft. Co bych chtěl ještě jednou zdůraznit!! "Nejedná se o nový OS, ale jedná se o upravený OS, běžící na trochu pozměněném jádře OS Windows Vista." Nevěřte marketingu, Windows 7 se Vistám podobá víc, než by si kdo myslel...
22.10.2009 14:03:39   78.45.21.xxx 21
Jo, WinFS měl být snad už v XP a jim se to už od té doby nějak nedaří a nedaří. Já také čekám, co s tím kluci předvedou, jestli tedy někdy vůbec něco, zatím jsem zkoušel zabugovanou beta verzi a nic moc.
22.10.2009 14:06:45   195.113.106.xxx 60
A nepíše se tady náhodou, že se jedná pouze o vylepšenou Vistu? Píše se to takto všude, dokonce i na zde již zmiňovaném lživě.

A ta sedmička v názvu samozřejmě nemá s verzí jádra nic společného, ostatně od Windows 95 nikdy nebyla v názvu systému uváděná verze jádra.
22.10.2009 14:16:43   78.45.21.xxx 70
Já si myslím to samé. A kromě toho je podle mě jen věcí Microsoftu, jak si svůj systém nazve.
22.10.2009 14:19:39   94.113.131.xxx 23
randomofamber napsal:
"Windows Vista dle subjektivního pocitu nejen mě mají prostě pomalé GUI"

by asi mělo spíš být

"Windows Vista dle nejen mého subjektivního pocitu mají prostě pomalé GUI"

jj, vždycky když čtu něco na PCT, tak se najde nějaká hrubka a zvláštní slovosled, ale testy jsou to dobrý, ale kontrolou pravopisu a srozumitelností vět by si určitě polepšili, zvedli úroveň....Jinak Win7 vypadá jako systém dobře, ovšem souhlasím, a dlouho jsem stejného názoru jako pavel2008, do nekonečna vám budou cpát svůj systém, který sám o sobě není lepší než třeba linux (dnešní Win7 se už ale velmi přiblížili údajně), a ještě vás ho nutí kupovat za tisíce kč...uplácením vývojářů atd., kteří následně nevyvíjí aplikace pro nic jiného, než pro Windows, vás microsoft nutí platit za něco, co není lepší! v dnešní době jsme se prakticky dostali do otroctví microsoftu...východisko je jedině wine, které ovšem není úplně dokonalé, nebo že by se našel nějaký investor, který by začal vyvíjet nějakou dstribuci linuxu a zařídil, aby více vývojářů a programátorů vyvíjelo hry pro jejich systém, který by se třeba prodával do 1000kč..pak by se to dalo..
22.10.2009 15:47:50   88.102.108.xxx 20
Mohli byste prosím vytvořit přehlednou tabulku obsažených funkcí jako tady bylo pro Windows Vista?
http://pctuning.tyden.cz/multimedia/tv-projektory-plazm y/8096?task=view&limit=1&start=3
22.10.2009 14:14:38   93.91.50.xxx 00
randomofamber napsal:
"Windows Vista dle subjektivního pocitu nejen mě mají prostě pomalé GUI"

by asi mělo spíš být

"Windows Vista dle nejen mého subjektivního pocitu mají prostě pomalé GUI"

hnidopichu jo je to krapet kostrbatý...
22.10.2009 14:15:50   93.91.50.xxx 00
drnoha napsal:
A nepíše se tady náhodou, že se jedná pouze o vylepšenou Vistu? Píše se to takto všude, dokonce i na zde již zmiňovaném lživě.

A ta sedmička v názvu samozřejmě nemá s verzí jádra nic společného, ostatně od Windows 95 nikdy nebyla v názvu systému uváděná verze jádra.

to není úplně přesné - i Windows 95 mají verzi jádra 4.00. co se týče sedmiček, ty jsou 6.1 což odpovídá realitě.
22.10.2009 14:18:22   82.119.253.xxx 01
Chtěl bych se jen zeptat na Windows Media Player 12 ve Windows 7. Je možnost nějak ho minimalizovat aby se pokazde nemaximalizoval kdyz dam přehrát jiny song...mám na mysli něco jako u Vista jak se dal prepnout do panelu nástrojů a byl pouze dole v pravo a to vse...uz mě to docela štve...jediné mínus co se mi na new Windows 7 nelíbí !
22.10.2009 14:35:40   82.100.43.xxx 03
[/quote]
drnoha napsal:
A nepíše se tady náhodou, že se jedná pouze o vylepšenou Vistu? Píše se to takto všude, dokonce i na zde již zmiňovaném lživě.
A ta sedmička v názvu samozřejmě nemá s verzí jádra nic společného, ostatně od Windows 95 nikdy nebyla v názvu systému uváděná verze jádra.

Nešlo mi jen o název, chtěl jsem jen zdůraznit, že se o žádný nový OS nejedná, a nevidím důvod proč vyhazovat 10.000 kč oknem za produkt, který je staronový. Vista slavili neuspěch, tak microsoft vymyslí nálepku Windows 7, zrychlí se start, opraví se pár chyb, změní gui a tradá, můžeme vyrazit do obchodu pro nová, ještě lepší Windows a křičet Wow I love this company... Váš věrný a pro prachy oddaný Steave Balmer
22.10.2009 14:36:59   90.177.156.xxx 42
Udelal sem tak pred 2 mesici upgrade ze 3 roku straych Vist na Win7. Upgrade opravdu trval pomerne dlouho, alespon 2 hodiny, mozna aj vic nemeril sem to. No a po tech 2 mesicich testovani muzu rict, ze by to mel opravdu byt SP3 pro Vistu. Prakticky jedina zmena je v tom hlavnim panelu a ze se to rychleji zapina a vypina
22.10.2009 14:47:18   82.100.43.xxx 10
m4xp0w3r7 napsal:
Udelal sem tak pred 2 mesici upgrade ze 3 roku straych Vist na Win7. Upgrade opravdu trval pomerne dlouho, alespon 2 hodiny, mozna aj vic nemeril sem to. No a po tech 2 mesicich testovani muzu rict, ze by to mel opravdu byt SP3 pro Vistu. Prakticky jedina zmena je v tom hlavnim panelu a ze se to rychleji zapina a vypina


souhlas, já už Windows 7 zkouším od beta verzí do final, microsoft těžko může příjít s něčím převratným za 2 roky, jak k tomu přijdou nespokojení uživatelé drahých Vist, nemají možnost bezplatného upgrade, ale mají možnost zakoupit si nový (staronový) OS Windows 7, opravdu skvělá práce marketingu.
22.10.2009 15:19:50   213.250.251.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2009 15:45:01   90.177.156.xxx 81
toz to ses frajer a jediny na svete, protoze posledni built je 7600
22.10.2009 17:34:54   92.240.229.xxx 55
Inak vdaka Viste ma 7 tkay uspech... Vista odrazila prvu a druhu liniu problemov s prechodom na novy system (z XP) a Sewen uz len prisla ako zachranca.
Btw... Pred 4rokmi tu viac nez polovica userov nemala ani 2GB RAM, 2jadrovy CPU, co uz Vista potrebovala. Taktiez komtabilita programov bola mizerna. Teraz, ked uz setci maju cez 2GB RAm a 2jadro je samozrejmostou, prichadza Win 7 ako velmi optimalizovany system, ktory si zaklada na Viste a bez nej by tkatiez bola kompatibilita programov mizerna. Ved si to spocitajte, vzdy 2. system bol uspesny - Win98 s Win98SE, Win ME a Win XP, Vista a Sewen. Pokial sa do Visty rozumiete, tak znacnym okresanim jej programov, sa da velmi rpaidne znizit jej spotrebu HW ako aj sviznost. Len tie animovanie okian pri min. a max. UAC, indexovani, ziskate znazne zvysenie rychlosti systemu a to je len zlomok, co sa s Vistou da porobit. Osobne ju mam okresanu a dam ruku do ohna zato ,ze je svizna jak XP, az natu spotrebu RAM 520MB...
P.S. Co som zatial mal RC verziu Sewen (2 mesiace)ma vnicom neohurila oproti viste, na ten novy taks bar sa len stazka zvyka no ale uz je to v pohode. Ale teiz planujem prejst an Sewn, zdovodu ze mam teraz 32bit system a z mojim zameranim an pracu s PC, potrebujem 64bit system a to je skveli dovod prechodu na Sewen, aj ked nerad
22.10.2009 20:08:58   90.177.162.xxx 04
tak dneska jsem nainstaloval orig W7 pro a potřebuju pomoct, jakej antivirus a firewall na tom funguje, můj Kaspersky ani nejnovější na tom prostě nefungujou a taky jakým způsobem nainstalovat daemon tools, nevim proč, ale tohle taky moc nejde
23.10.2009 12:26:01   82.119.253.xxx 20
Osobně mám na Win 7 ESET Smart Security 4 a jde v pohodě, a pokud chceš Deamon Tools tak se podívej po nejnovější verzi, ta mi jde taky v pohodě
29.10.2009 10:45:32   90.177.24.xxx 00
"...například u dva roky starých GPU od ATi máte smůlu a musíte si vystačit s generickým ovladačem z Windows..."

Zdálo se mi to jako pitomost, tak jsem vytáhl ze šuplíku Radeon X1900 (r.v. 2005), nainstaloval ovladače a pousmál se... je to pitomost...
29.10.2009 20:36:45   90.179.183.xxx 22
Citace:
souhlas, já už Windows 7 zkouším od beta verzí do final, microsoft těžko může příjít s něčím převratným za 2 roky, jak k tomu přijdou nespokojení uživatelé drahých Vist, nemají možnost bezplatného upgrade, ale mají možnost zakoupit si nový (staronový) OS Windows 7, opravdu skvělá práce marketingu.


Díky této strategii je ale Microsoft gigantem - uvolnit polofunkční sra*ku, vnutit ji většině a sebrat prachy. Díky nulové osvětě (spousta lidí stále neví, že nejsou jen Windows) jim to vychází i v roce 2009. Gates je/byl mizerný ajťák, ale geniální marketér
2.11.2009 10:56:57   213.220.243.xxx 02
Nechápu to žehrání na nedostupnost Family Pack v ČR. Pokud jste si nevšimli tak se jedná o UPGRADE! Vy snad znáte někoho kdo má doma tři LEGÁLNÍ instalace XP? Maximálně jednu a zbytek pirátské...
4.11.2009 10:14:00   192.108.125.xxx 32
Je skutocne vtipne, ze Win7 maz uz teraz vyssi podiel.
To ale ukazuje na 2 veci:
1 - v obehu je uz asi kopec hacknutych verzii
2 - ludia vedia malo o Linuxe, inak by o Windows ani len nezakopli
Pre obycajneho cloveka ktory potrebuje na PC surfovat, posielat emaily, chatovat, vyuzivat socialne siete, vyuzivat kancelarske aplikacie, pozerat video, upravovat video, pocuvat hudbu, upravovat hudbu, programovat, spracovavat grafiku, ... je Linux lepsi a ponuka kopec kvalitnych a bezplatnych nastrojov.
Windows ma vyhody v 2 oblastiach:
1 - profesionalna, ked nie su porovnatelne programy spustitelne na Linuxe
2 - ako herna pratforma, lebo existuje zacarovany kruh: malo uzivatelov Linux - vyvojarom sa neplati vyvijat i pre Linux - vela ludi nepouziva Linux, lebo sa chce hlavne hrat
6.11.2009 11:29:44   165.72.200.xxx 23
pavel2008 napsal:
[/quote]
drnoha napsal:
A nepíše se tady náhodou, že se jedná pouze o vylepšenou Vistu? Píše se to takto všude, dokonce i na zde již zmiňovaném lživě.
A ta sedmička v názvu samozřejmě nemá s verzí jádra nic společného, ostatně od Windows 95 nikdy nebyla v názvu systému uváděná verze jádra.

Nešlo mi jen o název, chtěl jsem jen zdůraznit, že se o žádný nový OS nejedná, a nevidím důvod proč vyhazovat 10.000 kč oknem za produkt, který je staronový. Vista slavili neuspěch, tak microsoft vymyslí nálepku Windows 7, zrychlí se start, opraví se pár chyb, změní gui a tradá, můžeme vyrazit do obchodu pro nová, ještě lepší Windows a křičet Wow I love this company... Váš věrný a pro prachy oddaný Steave Balmer


Nechapu proc se tak rozcilujete. Nevyhovuje Vam to, nekupujte to. Microsoft nevyrabi operacni system jako charitu, ma to jako podnikani...
11.1.2010 19:11:06   78.41.23.xxx 00
No...Vistam jsem daval sanci jeste pul roku po vydani. Kdekoli jsem se s nima setkal, delalo se mi soufl. Komukoli, komu byly Visty vecpany jako predinstalovany system jsem pak nahodil XP, nechapal najednou tu rychlost I jeste nedavno jsem mel ten system chut rozkopat. Par dni zpet jsem nahodil Win7 x64 Enterprise (20denni zkusebka) a nestacim se divit, jak je vse uz od zacatku oproti Vistam svizne a funkcni a jako bonus i hezke (to posledni samozrejme neni az tak podstatne) Dokonce Audigy4 (dnes uz trosku problemova karta na ovladace) bezi se vsim vsudy + za 10$ i s DD Live + DTS real encodingem (klasicky 5.1 signal (pocitaje hry) jede i v digitalu, jako je tomu jen u nekterych jinych zvukovek. Na to, ze je to cerstve novy system, beha minimalne stejne svizne, jako odladene XP (o Vistach nemluve) a alespon u mne nenastal sebemensi problem s jakymkoli ovladacem ci SW (zatím). Jinymi slovy jsem dosti nadšen. Samotneho mne to udivuje ;o) Pro ty z nas, kteri z jakehokoli duvodu zakysli na XP a Vistu se rozhodli preskocit, je myslim W7 idealni volba.
15.7.2011 07:49:48   90.176.7.xxx 00
Hele pls mam dotaz když mam windows xp a chci přejít na windows 7 smažou se mi všechny data z toho xpéčka nebo je mohu nějak zálohovat a dostat je i do windows 7. A ještě se chci zeptat až si nainstaluju windows 7 budu muset mít nějakou novou grafickou kartu nebo se přepne automaticky ta moje (není špatná kupoval jsem jí nedávno) na DirectX 10 Děkuji za odpověd

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

163 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 76.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.