VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu
autor: Jiří Vašek , publikováno 11.2.2009
VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu

Představte si, že jste na dovolené někde na osamělém ostrově na konci světa, uprostřed korálových útesů, kokosových palem a fajn opálených Tahiťanek. Máte s sebou jen notebook a nějaké místní připojení k internetu. I tak normálně komunikujete s přáteli a obchodními partnery, používáte dál svoje aplikace a svoje data. Vlastně nikdo nepozná, že nesedíte doma u svého počítače. Kouzlo? Ne, jen vzdálený přístup.


Ve srovnání s VNC lze tento způsob připojení snadněji vyzkoušet - klienta pro vzdálené připojení v sobě standardně obsahují všechny dnes rozšířené verze Windows, není tedy problém ani s Windows XP, ani s Windows Vista. Kromě toho také Windows počínaje verzí XP v sobě standardně obsahují i server - takže v podstatě není třeba nic instalovat, a vzdálený přístup je možné hned používat - za předpokladu že na cílovém počítači je vzdálené připojení povoleno, a je povoleno také ve firewallu.

VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu

Na rozdíl od VNC je zde přenášena plocha jako objekty. V jistém slova smyslu je tedy tento přístup "chytřejší" než VNC. Vzdálená plocha v tomto podání se chová jinak než VNC - to klientovi prostě ukáže plochu na serveru; RD se naopak chová jako by uživatel dostal možnost přihlásit se na vzdáleném počítači, je tedy bližší terminálovému (skoro by se řeklo víceuživatelskému přístupu). Přináší lepší podporu sdílení prostředků než VNC, například není problém tisknout, sdílet soubory nebo přehrávat zvuk, což u VNC jde hůře nebo vůbec ne.

VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu

VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu

RD prošlo vývojem, zatímco starší verze (Remote Desktop Connection) je v podstatě grafický terminál, kdy se uživatel připojí, přihlásí a pracuje s plochou, ve Windows Vista byl uveden Windows Desktop Sharing, který se principem trochu více podobá VNC, kdy není vytvářena nová session ale uživatel nebo více uživatelů mohou přímo vidět cizí plochu.

Stejně jako v případě VNC, ani v případě RD neexistuje ten jediný a správný klient. Kromě microsoftího klienta existuje například alternativní Rdesktop. Technicky vzato totiž RD není nic jiného než implementace Remote Desktop Protocolu (RDP), který poslouchá na portu 3389, Microsoft na tento protokol samozřejmě nemá žádný patent, ačkoliv přítomnost ve Windows by tomu mohla nasvědčovat.

Poznámka na okraj pro testery Windows Vista a Windows 7: jistě víte, že při testování ve virtuálním stroji (například VMware) nefunguje Aero - je to z důvodu nedostatečného hodnocení výkonu virtuálního hardware. Na tento drobný nedostatek existuje jediný funkční workaround. Nutnou podmínkou je, aby i na hostitelském stroji běželo Aero. Pak se přes Remote Desktop k virtuálnímu stroji připojíte, a voila, díky principu otevření nové session se i v hostovaném stroji zapne Aero. Samozřejmě pouze pro tu konkrétní session v RD klientu. Pokud je hostitelský systém Windows Vista bez Aera nebo jakékoli jiné Windows, Aero ve virtuálním stroji prostě nijak nerozběháte. Tento údaj platí pro současné VMware 6.5.x, změna v budoucnu je samozřejmě možná a pravděpodobná.

odkazy ke stažení: Rdesktop

A jak dál?

Zaujala vás myšlenka vzdáleného přístupu, ale nevíte jak s ní naložit? Ale no tak, nebuďte tak přízemní a použijte svou vlastní fantazii.

Máte HTPC a ovládáte jej přes hromadu kabelových prodlužovaček? Proč už jej dávno neovládáte pohodlně z postele pomocí notebooku? Nebo otravuje vás pořád v práci kolega s nějakými problémy, a už vás nebaví mu pořád do zblbnutí všechno vysvětlovat? Připojte se k němu vzdáleně, dvakrát klikněte a je po problému. A nebo je vám z té zimy už na nic? Tak si zarezervujte dvoutýdenní zájezd do Tichomoří, a chtějte jen připojení k internetu, zásuvku s elektrickým proudem, a samozřejmě příjemnou obsluhu. Proč s sebou všude tahat pracovní PC, když stačí notebook a vzdálená plocha?

VNC a Vzdálená plocha - kouzlo vzdáleného přístupu

Buďte kreativní, kdo jednou objevil kouzlo vzdáleného přístupu, už bez něj nemůže existovat :).

A pokud se vám stále nedaří to vše zprovoznit, dejte mi vědět v komentářích pod článkem. Co vám dělá největší problémy? Podíváme se na ně v příštím článku.



Tagy: VNC  Vzdalena plocha  Remote Desktop  Internet  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.2.2009 07:02:08   87.244.196.xxx 175
Komu sa nechce nastavovat nech vyskusa http://www.showmypc.com/

pouzivam to na opravy pc ludom cez net
je to maly (do 2MB) exac, ktori si stiahnem ja aj clovek ktory potrebuje poradit, on len spusti, vygenerovane heslo posle mne, ja len zadam u mna a uz mu pracujem s pc. jednoduche ako facka, bez potreby instalacie a dostatocne na take veci... samozrejme ale treba mat pripojenie na net, v ramci domacej siete som to neskusal.
11.2.2009 07:12:12   83.240.5.xxx 212
V pripade sloziteho pristupu k pocitaci z internetu - myslim tim routeru - nemoznost presmerovani portu atd atd.... Je tu dalsi jednoduchy program na vzdalene ovladani plochy, ktery vse potrebne detekuje a nastavi sam. Jmenuje se TeamViewer. Samozrejme je plne zdarma pro privatni pouziti: http://www.teamviewer.com/index.aspx
15.2.2009 19:28:49   89.190.76.xxx 84
S timhle programem sem mel tu cest. Zezacatku vypadal celkem zajimave ,ale po par minutach (10-30)se zacalo pripojeni zpomalovat az to nakonec vytuhlo a PC se vzdalene nedalo ovladat.
11.2.2009 07:14:25   78.45.122.xxx 1317
Tady se holt ukazuje, jak je náver Windows naprosto nedomyšlený, chce se mi říct dost zprasený. V roce 2009 Microsoft stále produkuje jednouživatelský a lokální systém. Přitom grafické rozhraní se síťovým designem, bylo navrženo před desítkami let. Systému X-Window je jedno, jestli aplikace běží lokálně nebo na serveru. Prostě to funguje.
Místo toho máme Windows a přenášíme Bitmapy. Nad tím zstává rozum stát.
11.2.2009 07:20:37   94.112.45.xxx 144
))) ale nezůstává.. chcete víceuživatelký a ne až tak lokální systém?

Zaplaťte desetinásobek a pořiďte si Windows server

To není o tom, že by to hoši z MS neuměli, umí, ale jen za "příplatek" V ceně jsou akorát omalovánky
11.2.2009 07:34:23   78.45.122.xxx 710
No s tím "umí" bych byl opatrný. Jestli to vypadá stejně zamotaně, jako IIS, tak bych to asi raději nechtěl... :-D
+ IIS vs. Linux + Apache
11.2.2009 10:18:08   90.178.25.xxx 152
A všiml jste si toho, že ty položky v IIS jsou umístěné víceméně náhodně a v Apachi jsou krásně uspořádáné? Takhle jde zamotat cokoliv a tím ukázat na "špatnost" a "zkaženost" toho kterého kusu softwaru. A mimochodem, co to dokazuje? Vůbec nic.
11.2.2009 11:07:07   78.45.122.xxx 98
Asi potřebujete pomoci s pochopením obrázku. Nejsou důležité ty "položky", ale dráhy mezi nimi, jelikož se jedná o srovnání "system calls". Zvyšující se počet drah zvyšuje potenciál k chybám nestabilitě a také HW náročnost. Dokazuje to mimojiné to, že Windows Server je extrémně složitá a zmotaná zplácanina, takovým způsobem, aby to pochopil i laik. I když jak vidím, možná jsem se spletl. Pro někoho je i jednoduchý obrázek obtížný.
11.2.2009 08:50:28   88.100.129.xxx 112
Ale XP je víceuživatelský. Např. pokud si povolíte rychlý přepínání uživatelů, může být přihlášených více uživatelů současně.

Dokonce i Remote Consolí může na XP Pro (i na desktopu) pracovat více uživatelů současně, ovšem ve výchozím nastavení je to ze strany Ms záměrně zablokovaný, ale lze to odblokovat: Remote Desktop Sessions - nicméně už je to porušením licence systému. Tj. pokud chcete "legálně" víceuživatelský přístup, potřebujete si koupit Windows Server a odpovídající počet uživatelských licencí.
11.2.2009 08:59:07   88.102.194.xxx 63
sakra pisu pomalu...
11.2.2009 09:03:09   217.195.161.xxx 76
Standardni WinXP Pro podporuji dve nezavisle remote session, coz neni az tak spatne a na domaci pouziti to povetsinou staci
11.2.2009 08:56:59   88.102.194.xxx 1010
linux vice useru umi, protoze to je u neho nutnost a nic jineho mu nezbyva. nebo znate nejaky jednouzivatelsky server? jako pracovni PC totiz je linux nanic... (zeptejte se 99% uzivatelu beznych PC)
pro praci urcene windows umi standartne jednoho uzivatele, ale ne kvuli navrhu ale kvuli licenci - na vic uzivatelu je prece server. tim ze by M$ umoznil na XP/vista vice uzivatelu soucasne by si prerazil nohy v prodeji serveru
bitmapy si strcte nekam, ty pouziva 3rd party VNC a ne win RD
to ze i "pitome" XP nemaji sebemensi problem s vice uzivateli lze snadno vyzkouset - staci vygooglit knihovnu pro vzdalene pripojeni vykuchanou z betaverze XP, a najednou se z XP stava plnohodnotny server.
v bete totiz bylo mozne pro testovaci ucely pouzivat (pouzivat jako pracovat, ne jen rychle prepinani kdy user zustane prihlaseny a aktivne funguje jen jeden) vice soucasne prihlasenych uzivatelu, az ve finalni verzi to bylo z pochopitelnych duvodu omezeno
11.2.2009 09:05:14   78.45.122.xxx 154
Prosím vás. Těch 99% neví co má za operační systém a na tom mi dokazujete co?

Takže asi nejkvalitnější televizní pořad bude Esmeralda, Ošklivka katka, Novoty a jiné estrádní zábavy na Nově. Zeptejte se 99% lidí :-)
Bezkonkurečně nekvalitnějšími Novinami je BLESK. zeptejte se 99% lidí. Hospodářské noviny jsou přece podle 99% lidí nepoužitelné.
11.2.2009 09:13:45   88.102.194.xxx 914
ne, esmeraldu, osklivku ani blesk nepreferuje 99%. mozna hodne, ale rozhodne ne drtiva vetsina...
Vase srovnani je mimo, linux se pohybujena hranici statisticke chyby, nepodcenujte televizni divaky s dobrym vkusem. linux na desktopech je hricka prirody, nevymatlany divak je bezna zalezitost
11.2.2009 09:24:46   78.45.122.xxx 145
A kolik z těch 99% ví, že existuje nějaký Linux? Kolik z nich mělo možnost s Linuxem pracovat? Kolik z nich není svazováno nějakým vendor-lock omezením, takže nemohou přejít ani kdyby chtěli. Dám vám jinou statistiku:

100% uživatel Windows, kteří se mnou bydleli, a tudíž měli možnost a hlavně šanci si to vyzkoušet, preferuje dnes Linux (pokud je to technicky možné). To je pro mě statistika.

Zavřít 100 opic do klece, banán položit na stůl 50 metrů daleko, a dokazovat na tom, že Opice nejedí banány - vždyt přece 100% opic si banán nevzalo, to můžete dělat jen v pomynutí mysli. :-D
11.2.2009 09:51:02   88.102.194.xxx 1311
to jsme v cine aby nam nekdo filtroval internet? vzdyt si kdokoli muze vsechno najit a stahnout, nainstaluje to pry slepice kdyz se kolem entru nasype zrni tak kde je problem? je to tak jednoduche a super, ale nikdo to nepouziva. neni to nejaka konspirace? ze se nejaka vlada snazi existenci linuxu ututlat a vrazdi tajne agenty sirici linux?
linux se hodi pro velmi specificke ukoly, a to jeste clovek musi mit stesti na HW aby mu to jelo jak ma. o serverech se nebavime, tak proti tucnakovi malokdo neco namitne, ale v desktopu? jendoucelovy psaci stroj kde staci spustit OO.o, neco psat a pak to vypnout ano, domaci router ano, mozna i nejaky ten NAS serverik, ale hlavni domaci PC? ani omylem.

pro me je statistika zase to, ze linux v 99% pripadu pouzivaji uhroviti nerdi:p
11.2.2009 11:03:42   78.45.122.xxx 104
Ano. ěmecké ministerstvo zahraničí zmigrovalo všech svých 11 000 Dsktopů Linux. Asi to bude proto, že se na tom nedá plnohodnotně pracovat.

99% lidí neví co je to Operační systém, pojem Windows slyšeli někde v televizi, a přestěhování ikonky IE na druhoustranu plochy pro ně představuje rozbitý počítač. Na základě takovéhoto vzorku tady šíříte t svoje bludy. Myslím, že tuto diskuzi můžeme ukončit. Půjdu opět plnohodnotně pracovat, i když podle vás je to nemožné. Přeju hodně šťastných chvil s vaším počítačem.
11.2.2009 12:11:19   88.102.194.xxx 74
pokud urednici v nemecku pouzivaji jednu aplikaci a ministerstvo jim chce znemoznit delat cokoli jineho tak je volba linuxu skvela. jinak bych to spis nazval buzerace a omezovani zamestnancu nez rozsireni obzoru tim ze jim umozni se seznamovat s linuxem.

kde porad chodite na tech vasich 99% negramotnych? asi zijete v zajimavem ustavu, protoze v mem okoli lidi s PC normalne pracuji, shaneji a instaluji si aplikace, nedela jim sebemensi problem prechod z OO.o na M$ office a obracene apod. pokud znate jen vymastene blondynky tak si je uzijte, ale nedelejte si z toho zavery ze takovy jsou vsichni
11.2.2009 12:19:00   88.102.194.xxx 92
jeste doplnim, ze na praci s jednou aplikaci nepotrebuju ani win ani linux ale staci DOS, pokud ma vubec cenu uvazovat o PC... k cemu je mi univerzalni hlucny pomaly stroj s OS a tunou aplikaci a sluzeb, kdyz ho muzu nahradit levnym rychlym jednoucelovym HW obvodem
11.2.2009 12:27:52   78.45.122.xxx 85
Vy totiž skutečně nevíte co to je pracovat na počítači. Vtšina lidí, kromě obecných aplikací typu office, používá jednu dvě specializované aplikace. žádné veliké množství, jak se tady chabě snažíte namluvit.
Nevím co vy si přestavujete pod pojmem práce, ale z vašich výroků soudím, že jste do práce ještě nikdy nechodil. Sedíte někde na škole a vedete teoretické řeči.

Protože se s Linuxem nedá pracovat, tak většina profesionální grafiky na té nejvyšší úrovni se dělá v Linuxu. jistě, bude to asi tím, že se na tom nedá pracovat. Víte jaká je penetrace Linuxu v nejvěším filmovém studiu na světě Hollywood?

Linux v Hollywoodu má 90% podíl Ale já vím. To podle vás není práce a stačí vám na to integrovaný obvod.
11.2.2009 15:51:56   88.81.71.xxx 91
kal001: Prostě se smiř s tím, že o Linux nemá zájem ani většina lidí, co s ním někdy pracovala. Znám hodně lidí (včetně mě), co skoušeli Linux ze zvědavosti, co to umí a jaký je rozdíl oproti Windows. A absolutní většina se zase vrátila na Windows. Co se týče Desktop PC, Linux má a bude mít vždycky zanedbatelný podíl.
11.2.2009 16:19:37   78.45.122.xxx 83
Já se s tím smířím. Otázka ovšem je, zda se líný a nechopný anto-linux diskutující smíří s tím, že se na Linuxové plaformě pracovat dá zcela bez problémů.
11.2.2009 15:54:52   88.81.71.xxx 82
Zkoušel jsem SuSE, Debian a MacOS. A můžu s klidným svědomím říct, že i ten MacOS byl lepší než Linux a to nemám žádnou potřebu na něj z Windows přecházet.
11.2.2009 16:06:48   88.81.71.xxx 72
Taky nevím, kde jste vzal, že většina profesionální grafiky se dělá na Linuxu? Pokud vím, tak Photoshop (nejpoužívanější program pro bitmapovou grafiku) je na Windows. 3D Studio Max je taky na Windows, Maya je taky na Windows s konverzí na Linux.
11.2.2009 16:07:22   88.81.71.xxx 71
To samé pro Blender.
11.2.2009 16:28:24   78.45.122.xxx 63
Nenapsal jsem nic o většině profesionální grafiky. Napsal jsem, že profesionální grafika na té nejvyšší úrovni se dělá na Linuxech. To znamená že největší světoví hráči hojně tento systém používají.

Víte on je krapet kvalitativní a cenový rozdíl mezi aplikací typu Adobe Photoshop či Adobe Premiere (které si možná koupil váš bratranec designer), a aplikací typu Smoke, kterou používají například zmiňovaná Hollywoodská a další přední filmová studia. Tento špičkový program, nejen že není vůbec pro Windows dostupný, ale průměrný grafik si ho ani nemůže dovolit. Na jednodušší a levnější produkty Adobe, které mu "stačí" peníze sežene.
11.2.2009 17:20:45   88.81.71.xxx 61
To je důvod, proč Linux nikdo nepoužívá - je vhodný pouze pro zlomek populace. A to i přes snahu Ubuntu a dalších WindowsLike distribucí.
11.2.2009 17:41:45   78.45.122.xxx 81
No vida. A už jsme se z "s Linuxem se nedá pracovat" přesunuli k " sLinuxem se dá pracovat, ale né každý může". To je vký pokrok :-D

Problém, kteý popisujete je dán poptávkou a nabídkou. Jelikož není poptávka po Photoshopu pro Linux, tak ho prostě nikdo nevydává. Budete -li Photoshop požadovat, pro Linux ho dostanete. Bohužel jste na to dost malá ryba, takže by vás muselo být více a ještě by jste musel přesvědčit ostatní, aby nepoužívali GIMP.

Celý problém Linux ano či ne se tak smrskává do jediné otázky: Existuje aplikace kterou potřebuji pro tuto platformu? Ten, kdo odpoví NE, je na tom rozhodně hůře, než ten kdo může říct ANO. Nemá totiž na výběr.
11.2.2009 17:53:10   194.228.23.xxx 82
Chapu ze pro vas /kal001/ je linux vsim, ale vadi mi ze tu vedete flamewar. Kdo to po vas ma doprdele furt cist? Jdete s tim do hajzlu, ani CENZURA z toho co jste napsal me nezajima a urcite nejsem sam. Nikdo pred vami ten spor nerozsekl, tak se o to prosimvas nepokousejte. Nepodari se vam to ani jednomu. Proste vy dva se nedohodnete.

Oddechnete si u tohoto: Windows vs. Linux - vecny zbytecny boj - http://www.czechgamer.com/clanek.php?sekce=mix&id_clanku=213

Prectete si alespon zaver.
11.2.2009 18:04:47   78.45.122.xxx 94
Dobrý den. To chce klid. Dejte nohy do lavoru a zhluboka dychejte. Uznávám, že se nám tu rozvinula OT diskuze, za čož se vám hluboce omlouvám. ale jak jste si všiml, netrpím zde samomluvou. Jak příznačné, že k pokárání jste si vybral pouze mě. Omlouvám se za OT, přeji hezký den.
11.2.2009 09:42:12   88.100.129.xxx 132
no, já bych zase trochu brzdil s tím, že Linux se nehodí jako desktop na práci ... na standardní práci (inet + office) je dokonce řekl bych výhodnější než Win, protože výhodou je cena a zvládne vše, co je v takovým případě potřeba. Problémem jsou samozřejmě určitý specializovaný programy - CAD apod., takže kdo pracuje s takovýma, pak to problém je. Ale to záleží na konkrétní pracovní činnosti, pro spoustu pracovních PC Linux není problém.

Spíše než na práci bych řekl, že Linux se jako desktop nehodí na hry - což může být pro zaměstnavatele ale opět plusem pro pracovní PC. Největší problém s Linuxem bude u domácího PC, na kterým chci hrát DirectX hry.
11.2.2009 10:15:47   90.178.25.xxx 92
Tak zaprvé, přes RDP ve windows se bitmapy nepřenáší. Ty se přenáší přes VNC (které ve windows standardně není). A zadruhé, v RDP 6.0 není problém si vzít jedno okno aplikace z remote session a používat ho normálně na klientském stroji. Stejně tak mi RDP umožňuje sdílet soubory jenom přetažením do okna vzdáleného stroje, případně sdílet porty, tiskárny nebo schránku. Můžu si dokonce na klientovi asociovat určitou příponu souborů, aby se spouštěla vzdálenou aplikací. Prostě to funguje.
11.2.2009 11:43:52   88.208.87.xxx 61
Lžeš jako tiskárna. Win od roku cca 2000 umožňuje připojit více RDP a všichni mají svoji plochu a všechno běží současně. Z marketingových důvodů je desktop verze Windows XP omezena tak, že v jednom čas je přístup k jenom jedné ploše, plnou funkčnost poskytuje Server.
Dále RDP se maximálně snaží eliminovat přenášení bitmap, takže zase další lež, bitmapy se přenášejí při řešení VNC.
11.2.2009 12:03:19   78.45.122.xxx 64
zapoměl jsem, že jako uživatel, kterému to nejde z marketingových důvodů jsem na tom lépe, než uživatel, kterému to nejde z důvodů technických. Člověk by řekl, že to vyjde na stejno, ale vy jste mi otevřel oči :-)
11.2.2009 08:29:51   217.145.59.xxx 71
mRemote , vrele doporucuju ))))
11.2.2009 08:45:02   88.100.129.xxx 71
Ve zkratce tedy mohu připomenout třeba Hamachi, nebo OpenVPN.

Jakým způsobem je možné pod OpenVPN zařídit připojení na server na neveřejné IP adrese? To mě dost zajímá ... jak to udělat? Jak jde klienta připojit jinak, než že se klient připojuje na IP adresu, na který je server (což je jedinej způsob spojení v OpenVPN kterej znám, a v tom případě když není IP veřejná, nemá se kam připojit k serveru) - u Hamachi je to jasný, tam jde spojení přes server LogMeIn na internetu, tudíž viditelnej z obou stran ... ale to OpenVPN by mě dost zajímalo, protože bych moh vynechat Hamachi a připojovat OpenVPN přímo a ne až nad Hamachi ...
11.2.2009 08:48:32   78.45.122.xxx 62
tam to, řekl bych funguje stejně. Přes server.
11.2.2009 08:53:54   88.100.129.xxx 81
No jo, ale přes jakej teda? U Hamachi je to jasný, tam to je server LogMeIn ... ale jak pro OpenVPN?
11.2.2009 08:53:48   82.99.169.xxx 92
Tak taky přidám jeden použitelný způsob, když nemáte možnost si nastavit router atd. LogMeIn Je to od tvůrců Hamachi, předpokládám, že to funguje podobným způsobem jako Hamachi, ale je to hlavně na vzdálenou správu.
11.2.2009 09:01:05   82.99.169.xxx 73
Jen dodám. Stahujte samozřejmě tu verzi LogMeIn Free. A funguje to tak, že přistupujete k vzdálenénu PC přes webový prohlížeč, potřebujete k tomu ale funkční Javu.
11.2.2009 09:10:07   212.27.204.xxx 65
... vite co je to XServer? A vite ze pod linuxem i VNC vyuziva preve moznosti Xserveru? (XVNC).
Pokud ne netreba dal hovorit
Xserver
11.2.2009 09:39:49   199.41.197.xxx 101
Fajn clanek, jen mi v nem chybi durazne upozorneni na bezpecnostni cast problemu. Hesla, konzervativni nastaveni firewallu,...
Tohle je trochu jako dat detem do ruky granat. :o)
11.2.2009 10:34:31   62.40.76.xxx 71
mne tam zase chybi realna zkusenost autora. uz jste se nekdy zkusili pripojit napr. z hotelu? ve vetsine pripadu mate k dispozici pouze tcp/80 a tcp/443.

takze je potreba server nechat naslouchat na rozumne dostupnem portu (se zvazenim vsech rizik plynoucich z popularity obou portu).
11.2.2009 13:02:46   78.45.122.xxx 83
Chcete říct, že je zákázán i rozsah:

49152–65535

V takovéto síti něco funguje? :-O
11.2.2009 13:11:57   88.100.129.xxx 61
njn, předpokládám, že v některých hotelech to tak skutečně bude, že ani moc nechtějí, aby tam fungovalo cokoliv jinýho než internet browser.
11.2.2009 10:29:31   213.155.225.xxx 101
Jen upozornim, ze ve WinXPHome se pripojit pres RD k jinemu pocitaci da, ale na pocitac s WinXPHome se pres RD nepripojite. A podobne jsem narazil i u WinVistahomePremium, ktere jsou na tom stejne jako WinXPHome.
11.2.2009 11:30:01   91.127.80.xxx 72
"Typickým případem je ADSL připojení od O2, kde IP adresa sice není úplně pevně daná, ale mění se jen jednou za čas, takže ji za veřejnou lze považovat." ? nahodou ja mam DSL od T-comu a IP mam verejnu, ale je to IP routra a nie PC. to znamena, ze som za NAT. moja IP je premenna ako vecsina IP pre DSL. ale to neznamena automaticky, ze je verejna. to ze sa meni IP sa rozdeluje na dynamicku a staticku IP. tak ze to nema nic s verejnostou. IP mozu byt dynamicke a staticke a sucasne aj verejne a neverjne. tieto vlastnosti sa navzajom nevylucuju.
11.2.2009 11:53:17   88.208.87.xxx 72
Zkušenosti z praxe:
1) Pokud ani jedna strana nemá veřejnou IP, jste v háji zeleném, někdy se to podaří rozchodit přes Hamachi, nebo přes VPN přes třetí PC.
2) Podstatná část lidí v ČR má IP veřejnou, ale tato není pevná, mění se. Řešení je třeba www.no-ip.com
3) Pokud ta strana, kam se chcete připojit nemá veřejnou IP, dá se to řešit tím, že si u sebe udělám VPN server, druhá strana si připojí VPN ke mě a pak konečně RDP funguje.
4) Běžný provider v případě neveřejné IP adresy nechce o otevření portu ani slyšet.
11.2.2009 11:58:21   78.108.106.xxx 91
Nevim kde presne autor bydli, ale v ramci nasi CZFree site je mozne verejnou IP adresu ziskat za mesicni poplatek, v pripade nouze mame IRC chat, kde se vzdy najde nekdo ochotny pomoci. Napriklad minule sem potreboval FTP s verejnou adresou a bylo hotove do 15min.

Takze prosim nehazet neochotne komercni ISP do pytle s lidmi, kteri sit provozuji jako hobby.
11.2.2009 12:52:58   78.45.122.xxx 72
veřejnou IP dneska dává snad každý ISP větší než malé velikosti.
11.2.2009 12:18:44   62.77.86.xxx 71
U vzdaleneho pristupu bych ocekaval reseni mezi ruznymi os. Coz jsem u tohoto clanku nezaznamenal ani v naznaku :-(

U dynamicky pridelovany IP jsem pripojeni vyresil pres softik, ktery spoustel programy pres prikazy v emailu. Takze jsem u sebe nastavil vnc na poslouchani a do emailu jsem poslal pripojeni na momentalni IP.
11.2.2009 12:54:19   78.45.122.xxx 71
V dnešní době toto řeší DynDNS a podporuje ji spousta levných domácích routerů. Pak vám vůbec nevadí, že máte dynamickou veřejnou IP.
11.2.2009 13:08:45   88.100.129.xxx 72
Co se týká více OS, tak do Linuxu se připojuju přes VNC jak z Linuxu, tak z Windows. A k Windows se lze připojit přes VNC opět z vícero systémů, ale nejradší využívám RDP (i z Linuxu přes tsclient) který má pro Windows o trochu lepší vlastnosti (nezávislý připojení více uživatelů apod.). Tak v multiplatformnosti celkem nevidím nějakej velkej problém.
11.2.2009 14:59:26   62.77.86.xxx 62
Ne zcela presne jsem se vyjadril. Mam eee701 a rekl jsem si, ze prijdu do prace, pripojim eee do site (datovy :-), a z velkyho pocitace (macOs) se vzdalene pripojim s rozhodne vetsim rozlisenim nez 800x480. Rozchodil jsem to pres vnc, ale musel jsem na eee pred pripojenim prepnout rozliseni na vetsi, kde pak na displeji eee jezdil vyrez. Je to takovy nepohodlny.
Vlastne bych si predstavoval ne vzdalenou aktualni plochu, ale vzdaleny nezavisly pristup. Neco jako X11 u linuxu, ale modernejsiho a jednoduse konfigurovatelneho.
12.2.2009 22:27:37   94.112.0.xxx 62
Nerozumim. Pokud mate na tom eee XP Pro, tak muzete pouzit RDP. Pokud nejaky linux tak by snad nemel byt problem se pripojit pres X11. Pokud tam je XP Home tak je to samozrejme problem...
11.2.2009 17:18:39   83.208.247.xxx 71
Nemám moc zkušeností se vzdáleným přístupem, sice vím jak používat třeba remote desktop u windows a tak nějak chápu princip funkce, ale chtěl bych se zeptat zda by bylo možné po běžné domácí síti (100 - 1000 Mbit/s) propojit malý levný desktop připojený k velkoplošné televizi se silným počítačem běžícím jako server v jiné místnosti a přenášet celý obraz včetně multimédií a her?Zmíněný desktop by byl maximálně s nejlevnějším C2D, a deskou s integrovanou grafikou (nejpravděpodobněji Intel GMA X4500), nejvíc by mě zajímalo jestli by bylo možné ze serveru přenášet i FullHD rozlišení obrazu a zda by byla i dostatečná obnovovací rychlost ke hraní moderních her?Vím že by se asi víc hodila konzole typu XBOX 360 který zvládne hry a zároveň i multimedia a přes media center třeba i internet, ale zajímala by mě i tahle možnost, protože ne všechny hry z PC jsou na XBOX a opačně.Předem mnohokrát děkuji za odpověď.
11.2.2009 17:43:19   78.102.131.xxx 61
HTPC v obyvaku OK, akorat na FullHD je 1GbEthernet nespolehlivy, muzou (a nemusi) se objevovat lagy - zalezi na odladeni - bufferu, jinem provozu na siti atp. Da se resit prenosem souboru na HTPC

Kazdopadne akcelerovanou grafiku (hry) prenaset rozumne nelze a pokud ano, tak s velkym zpozdenim a nehratelne.
12.2.2009 21:14:51   83.208.247.xxx 72
Díky za odpověď, s tím, že to nezvládne hry, jsem tak trochu počítal, takže to nakonec asi vyřeší Xbox 360, ale pořád mi vrtají hlavou FHD filmy, xbox je na přehrávání víc než dostatečný co se HW týče, ale zajímalo by mě, jak bych ho mohl nakrmit daty na vzdálenost kolem 10-15ti metrů(lépe tak 40-50m, sklep je nejlépe chlazená část domu)?Zmáknul by to s dostatečným bufferem i 100Mbit ethernet a pakliže ano, jak bych mohl ten buffer správně nadimenzovat?A jestli to nezvládne, co gigabit popřípadě optika?Jsou to dražší řešení a proto se záměrně ptám i na ten 100Mbit.Chápu že to asi nepobere FHD bitrate, ale nešlo by to případně vyřešit nějakou lehčí kompresí?Server má výkon na rozdávání takže komprese v reálném čase by snad byla proveditělná,jenže jak to pak dekomprimovat na xboxu?Bohužel s tím nemám osobní zkušenost, takže musím vycházet z rad ostatních, než se to pokusím sestrojit, přeci jenom to není nejlevnější záležitost.Moc díky za odpovědi a omlouvám se za takovéhle poloLamí otázky
12.2.2009 22:23:27   94.112.0.xxx 71
nad prenosem jakehokoli videa pres ethernet bych ani neuvazoval. Zakladni problem s videem je ten ze konecne zpracovani provadi graficka karta pres overlay a logicky vystupni video tak jak ho vidite na monitoru pres takovy protokol nedostanete. V tom lepsim pripade to funguje, ale jakmile date fullscreen tak se to video zacne sekat a je kostickovane, jednoduse proto ze vyhlazeni prave provadi grafika a ta je v tu chvili vyrazena. Jinak to resi napriklad zarizeni pro bezdratove pripojeni projektoru pres Wifi, to komprimuje az vysledny signal z VGA vystupu, ale i tak v pripade velkych zmen v obrazu se to viditelne seka, je to vhodne jenom pro staticke, ne prilis se menici obraz. Zvlastni reseni jsou ruzne proprietarni softwary pro VDI infrastrukturu, ale to neni uplne trivialni...
13.2.2009 10:39:44   83.208.247.xxx 71
Díky za odpověď, bohužel mě to moc nepotěšilo , ale tak co se dá dělat.Měl bych však ještě jednu malou otázečku snad už poslední.Šlo by nějakým způsobem přenášet na klienta vzdáleného přístupu jen souborová data (film) tak, že by obraz zpracovával až klient?Myslím že i dnešní integrované grafiky mají HW podporu dekodování HD videa takže by teoreticky stačilo, aby se ze serveru přenášel pouze soubor po částech do bufferu klienta a až klient by z tohoto bufferu vytvářel HD video, bylo by něco takového proveditelné?
13.2.2009 10:52:50   94.112.0.xxx 61
Podobnou funkci disponuje protokol Citrix ICA, ale to je zalezitost terminalovych serveru. Uz existuje i verze pro desktopy, ale to tam bez sirsich znalosti nedostanete. Dalsi problem budete mit se zvukem, normalne se prenasi jenom stereo, takze na petikanal zapomente rovnou.
11.2.2009 18:53:26   77.236.203.xxx 51
Clanek je pekny, ale ja resim obraceny problem, doma mam router, na kterem je verejna IP, takze neni problem se Remoutnout. Problem je, ze kdyz se chci prihlasit z prace, tak mame zakazany RDP protokol, pracovni PC nemuzu nic instalovat, maximalne poustet portableUSB aplikace a taky se tam pripojujem pres zarizeni ve francii a nemecku. Taky mame omezeny rozsah portu tusim, ze od 400-4000.


Takze hledam neco, co by umoznovalo prenos pres http, https, ... .


Zatim pouzivam Logmein, ale ten je strane tezkopadny, malo barev, a porad pada spojeni.

Vite nekdo jak na to?
11.2.2009 20:08:08   89.176.117.xxx 71
Mohlo by to jít přes OpenVPN skrze HTTP proxy. Toto je bohužel možné pouze s protokolem TCP, ale to je asi tak jediná nevýhoda.
12.2.2009 22:16:53   94.112.0.xxx 72
podobny problem sem mel v jedne firme. Nefungoval tam port 3389, ale zjistil jsem ze maji povolene ICQ, takze jsem si na routeru presmerovat RDP na 5190 a jelo to OK :-)
13.2.2009 08:55:06   195.68.31.xxx 62
No to je hezke, ale jak sem psal "!nullRDP protokol" je zakazany! takze potrebuju jit pres jine protokoly, ale nemuzu na pc nic instalovat, takze musim vyuzit, co tu je pro bezne serfovani.
13.2.2009 10:49:16   94.112.0.xxx 71
Jeste je tu moznost tunelovani pres SSH, bud primo na routeru nebo na ty windows nainstalujte windows verzi SSH a presmerujete port. Nebude-li fungovat defaultni port 22, tak muzete zmenit port na 443. To mi fungovalo ve vetsine pripadu a to i pri pristupu pres proxy!
11.2.2009 20:23:31   78.102.114.xxx 92
> Podíváme se na ně v příštím článku.
Pokud je clanek soucasti tridilneho serialu, pak lze tento vytvor povazovat za zdarily uvod do problematiky vzdalene plochy. Ale jestli dalsi clanek jenom okomentuje problemy popsane uzivateli, pak nad timto samostatnym dilem musim vyjadrit sve zklamani diky jeho strucnosti a malemu zaberu prezentovanych casti.
Srovnani verzi VNC/RD, musi se instalovat/tenci klienti, rychlost pri praci a pri kopirovani souboru, tisk a pripojena zarizeni u hosta, co umi jeden a neumi druhy, cena a komercni uziti apod. Jak zabezpecit prenos (pluginy apod.), co je SSH tunel a jak na nej. Zabezpeceni v ramci systemu, omezeni pritupu, typy prihlaseni, interakce s aktualnim uzivatelem. Alternativni programy, jak funguji, vyhody+nevyhody. Spojeni mezi OS. Typicke scenare a co na ne pouzit.

A pokud ma Bobuv pocitac adresu 127.124.31.5, tak jsem zvedav, ktery z prezentovanych scenaru pro pripojeni zvolite... ;)
13.2.2009 12:40:47   85.207.0.xxx 71
Možnosti těchto udělátek jsou bezesporu zajímavý. Já to ale vždycky řešil spíš z hlediska praktickýho, tj. typicky když jsem někde na cestách, tak bych se potřeboval připojit do práce nebo domů na počítač a buď řešit nějaký aktuální problém nebo si stáhnout nějaký soubor, něco si přeposlat, ... Na všechny tyhle drobnosti se ukázal jako velice použitelný LogMeIn (v gratis verzi) - jednoduchý, přehledný, rychlý (i na špatným spojení), všude to funguje. Řekl bych, že to nebude jediná služba, ale možnosti má skoro vyčerpávající. Hlavně máte po přihlášení na 1 kliknutí jak na dlani všechny své počítače, všechno je přitom za NATem.

Ještě by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenosti s nadstavbou Skypu s podobnou funkčností. Něco jsem o tom slyšel, ale nestihl jsem to vyzkoušet.
14.2.2009 13:41:47   85.216.130.xxx 122
VNC je super, len s nim mam taky "mensi" problem. Teraz pouzivam TightVNC a na niektorych PC (2k, XP) neprenasa korektne diakritiku. Proste tie znaky pri pisani vynecha. Nerobi to ale vsade. Skusal som uz aj ine varianty a to iste. Neviete, kde by mohol byt problem?
14.2.2009 18:53:19   217.197.149.xxx 61
Mám malý problém, když chci vzdálenou plochu z XP do Vist tak to nejde, napíše mi to že to není povolené, ale z VIST do XP to jede. Nevím si s tím už rady.
25.2.2009 17:09:09   77.48.132.xxx 72
skuste si nahodit VNC server a pak se na tom samem pc pripojit pomoci klienta na 127.0.0.1

docela efektni, doporucuju vyzkouset :-)
20.3.2009 17:18:12   213.195.202.xxx 51
Nejsem úplně v obraze. Jaký program je tedy nejvhodněší k ovládáni počítače s plazmou v obýváku pomocí notebooku přes domácí Wifi ze
sedačky? díky za pomoc :-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

225 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 107.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.