Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše
Seznam kapitol
1440p a 144 Hz – nemožné? Ne! Podíváme se na nový počin Asusu, který je významným krokem na poli herních LCD. Stačilo by jen samotné zvýšení rozlišení, ale první monitor řady ROG má ještě další trumf: modul G-Sync. Ukážeme si i další technologické novinky i to, proč jsou některé testy input lagu špatné a jak jej budeme měřit my.
Mnoho z nás čekalo na tento moment už několik let. Doposud jsme žili ve světě, kde 120 Hz a víc na panelu s rozlišením vyšším než 1920 × 1080 bylo jen zbožným přáním. Asus naše zbožné přání vyslyšel a připravil pořádnou pecku: Asus ROG Swift PQ278Q. Herní panel s prémiovým rozlišením QHD – 2560×1440 bodů a to vše obnovováno na vysokých 144 Hertzích.
Někdo by mohl ohrnovat nos a poukazovat na to, že na vysokém rozlišením budou hry stejně běžet pomalu a potenciál 144 Hz přijde vniveč. To by byla možná pravda, ale zde přichází druhý úder: modul G-Sync jako standardní součást tohoto monitoru. Je to také první oficiální monitor vybavený G-Syncem z výroby. A co že ten G-Sync umí? Kompenzuje nevýhodu vyššího rozlišení díky zvýšené plynulosti a kvalitě obrazu. Vše skrze synchronizační protokol s kompatibilní kartou nVidia GeForce. Modul G-Sync nepřináší jen funkci G-Sync, ale i další vychytávky pro náročného hráče: 3D Vision 2 a především ULMB – oficiálního nástupce Lightboostu pro 2D.
Protože novinek je hodně a věcí, které chceme nejen zmínit ale i vysvětlit a ověřit, je ještě více, recenzi Asus ROG Swift rozdělíme na dvě části – tato část se bude věnovat novým technologiím jako je G-Sync a ULMB a vysvětlení, proč je používat. A podíváme se na pokročilé měření input lagu herních monitorů s využitím naší nové utility!
V druhém dílu vás čeká už tradičnější recenze prvního ROG panelu – nicméně pořád orientovaná na hráče. Provedeme vás skrz proces rozbalování, ukážeme detaily v designu, ověříme statické vlastnosti obrazu a hlavně popíšeme praktické testy včetně testování G-Sync a ULMB.