Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
Seznam kapitol
Na herní scéně v poslední době frčí tzv. klasická RPG. Jejich tvůrci spoléhají na věrnou skupinu pamětníků, kteří na vlastní kůži prožívali pecky typu Baldur's Gate, Icewind Dale nebo Fallout. Většina z nich bohužel lpí na archaických herních postupech, a tak neosloví širší publikum. Pillars of Eternity se to ovšem dost možná podaří.
Pro věrného pozorovatele a fanouška videoher započal život RPG hry Pillars of Eternity crowdfundingovou kampaní. Renomovaní tvůrci z Obsidian Entertainment konkrétně v roce 2012 na Kickstarteru vybrali 3 986 929 dolarů od 73 686 přispěvatelů. To bylo třikrát více, než původně požadovali (cíl kampaně byl nastavený na 1 100 000 dolarů). Dalších přibližně 200 tisíc dolarů ještě hra nasbírala už mimo Kickstarter přes PayPal.
Obsidian Entertainment, tehdy ještě pod názvem Project Eternity, tuto hru prezentoval jako izometrické počítačové RPG, které se soustředí na putování skupiny hrdinů ve zcela novém fantasy světě. Datum vydání hry bylo stanoveno na podzim roku 2014. Pro netrpělivé fanoušky bylo bohužel, možná i vinou souběžného vývoje úspěšného RPG South Park: The Stick of Truth, vydání Pillars of Eternity nakonec posunuto, a to až na 26. března 2015. Pokud se podíváte do kalendáře, musí vám být jasné, že jsme se konečně dočkali. A je to opravdu velké.
Z perexu už víte, že Pillars of Eternity není kdovíjaká hra. I přestože stále vehementně odkazuje na klasická RPG typu Baldur's Gate a Icewind Dale, jeho celková podoba je neuvěřitelně moderní a svěží. Do hraní se tedy mohou v klidu pustit jak lidé, kteří kdysi prožívali dnes již klasické hry, tak i ti nejmladší. Jednodušeji řečeno, hra je určená opravdu pro všechny.
Důležité je v tomto případě pouze to, jestli máte rádi rozsáhlé a hutné RPG a nemáte problémy s angličtinou.
Pillars of Eternity budu v následujícím textu srovnávat s klasikami jako je Icewind Dale a Baldur's Gate, ale i s novým Wasteland 2, který jsme také recenzovali. Ke srovnání s prvními dvěma hrami mě dovedly velmi podobné herní mechaniky v čele s real-timeovými souboji, ke srovnání s Wastelandem 2 zase celková úroveň hry.
Vycházela jsem přitom z toho, že Wasteland 2 má s Pillars of Eternity spoustu podobných prvků a to včetně způsobu financování vývoje, odkazu na klasické hry, nebo vývojáře z ranku renomovaných vývojářských studií.