NVIDIA začala poskytovat CPU větev zdrojového kódu PhysX zdarma
Potom, co byly pro vývojáře zdarma uvolněny herní enginy Undreal Engine 4 od Epic Games a Unity 5 od Unity Technologies, se společnost NVIDIA rozhodla poskytnout vývojářům zdarma zdrojový kód PhysX 3.3.3 prostřednictvím služby GitHub.
Cílem toho, že NVIDIA poskytne vývojářům zdarma svůj fyzikální engine, na němž pracovala podle svých slov více než deset let, je usnadnit jim zakomponování efektů PhysX ve svých hrách. Jako open-source bude nyní k dostání CPU větev kódu PhysX 3.3.3 (což je nejnovější verze PhysX) společně s PhysX knihovnami oděvů a destrukce.
PhysX je řešení pro fyziku, řízené efekty a simulace ve hrách a je integrován do předních herních enginů včetně Unreal Engine 3 a 4, Unity 4, AnvilNext Engine a dalších. NVIDIA tudíž logicky odpověděla na celkový vývoj tohoto trhu, který se otevírá vlastním modifikacím a implementacím vývojářů. Díky tomuto kroku můžeme očekávat, že v budoucnu výrazně přibude herních titulů využívajících fyzikální systém PhysX.
Ukázka využití destrukce PhysX v Unreal Engine 4
NVIDIA si nicméně prozíravě ponechala výluční vlastnictví kódu pro GPU fyziku. Další výhodou uvolnění SDK je pro NVIDII to, že v budoucnu může implementovat různé vývojářské modifikace do svého originálního systému PhysX. PhysX SDK (Software Development Kit) pro Windows, Linux, OS X a Android bude brzy možné stáhnout z tohoto odkazu na GitHub.