Odhlučnění od A do Z
autor: Jan Štěpánek , publikováno 22.1.2009
Odhlučnění od A do Z

Dnešní článek je trošku z jiného soudku, ale přitom svým rozsahem do casemoddingu spadá plnou měrou. Budeme mluvit o možnostech odhlučnění systému, tedy jaké alternativy se nabízejí, co vše je potřebné udělat, aby byl výsledek viditelný, tedy spíše slyšitelný a samozřejmě se pokusíme vše provést i s ohledem na vizuální stránku. I když některé designové úpravy v tomto případě prostě musejí stranou.


Napájecí zdroje

Na předchozí straně byly popsány možnosti, jak utišit základní hardware. Často je však problémem i napájecí zdroj. Velké množství PSU má v popisu uvedeno „silent“, tedy „tichý“, ale jaká je realita? V podstatě je to asi tak, že z dřívější konstrukce, kde byl standardem 80mm ventilátor se přešlo na modernější, která již nabízí místo pro 120mm ventilátor ze spodní strany, která velice příznivým způsobem napomáhá jak vysávání teplého vzduchu z case, tak i lépe chladí součástky samotného zdroje, jelikož místo odsávání vzduchu z jeho útrob součástky přímo ofukuje. A jak už jsem uváděl v části o ventilátorech, tak větší ventilátor je jistou zárukou nižší hlučnosti, protože při větším průměru a zachování objemu protékaného vzduchu je schopen fungovat na nižších otáčkách, proto tedy i nižší hlučnost.

Odhlučnění od A do Z

CoolerMaster Ultimate 900W - slušivý kabátek, pořádný výkon a tiché chlazení.

Pak už jen záleží, jaký ventilátor výrobce použije a na jaké otáčky ho nastaví, případně zdali ho vybaví tepelnou regulací, apod. Lze však říci, že většina značkových zdrojů se snaží o minimalizaci hlučnosti, pozor dávejte především u tzv. noname PSU, kde i přes označení silent nemusí vždy ventilátor tichý být. Značkové zdroje mají navíc jednu výhody, většina z nich dnes totiž disponuje tzv. modularitou, tedy mají nastavitelný cablemanagement, což znamená, že můžete připojit pouze ty kabely, které opravdu potřebujete. U těch lepších jsou navíc ještě kabely chráněny materiálem zvaným flexo, který zaručuje, že se po case nebude plazit hromada samostatných kabelů. A i právě určitá kultivovanost uvnitř case napomáhá utišení, protože volné kabely napříč interiérem nenarušují průtok vzduchu. Největším problém ale i v tomto případě zůstává cena, která je u některých modelů poměrně vysoká. Záleží opět na vás a především na vašem hardware. Nemá cenu však zrovna na zdroji šetřit, což však bohužel mnoho lidí dělá. Za kvalitní výrobce mohu jmenovat např. Enermax, Seasonic, Fortron nebo Tagan, atd.

Odhlučnění od A do Z

Jeden z typů modulárního cablemanagementu - Enermax Liberty

Podrobnější zmínku si však zaslouží jeden ze zdrojů od značky SilverStone, která bezpochyby patří také k těm nejlepším. Jedná se o model SST-ST45NF Nightjar, případně i SST-ST30NF-GM. Oba modely jsou totiž chlazeny pasivně. Pasivních zdrojů sice již několik na trhu najdeme, ale většinou jsou vybaveny ještě ventilátorem, který sepne až při určité zátěži. Tyto SilverStony však žádný ventilátor nemají. Jejich tělo je hliníkové s žebry na jedné straně a uvnitř jsou osazeny znatelně většími pasivy, než je obvyklé. Navíc Nightjar provedení nabízí výkon až 450W, slabší verze je pak 300W. Výkonnější bráška tedy může v pohodě fungovat i v průměrně výkonné sestavě dneška, takže je to řešení opravdu zajímavé. V případě, že je ve vaší case dobře promyšlený pasivní airflow, tak již není problém postavit kompletně pasivně chlazenou skříň. Omezením je však opět cena, která se u 300W verze pohybuje kolem 3000,-Kč a u 450W verze je to dokonce 4200,-Kč. To už je na zdroj opravdu dost.

Odhlučnění od A do Z

SilverStone SST-ST45NF Nightjar 450W aneb napájíme pasivně...

Speciální case

A nakonec ještě krátká zmínka o další alternativě, která je v sortimentu některých obchodů. Jsou to speciální počítačové case, jež jsou primárně určeny pro tiché chlazení, případně dokonce pasivní provoz. U nás se takových skříní sice moc nenajde, ale díky několika obchodům, které dovážejí zboží např. i z Německa můžeme koupit již předupravené, tedy spíše předodhlučněné case, jako např. LianLi, Chieftec, NZXT, apod.

Odhlučnění od A do Z

Zalman TNN-300 - pasivní hliníková case - zajímavý nápad, ale omezený výkon...

Spíše jsem chtěl zmínit jednu specialitku v podobě case Zalman TNN-300, což je celohliníková case v atypickém uspořádání i velikosti. Chlazená je však kompletně pasivně a to za pomoci technologie heatpipes. Do jejích útrob je možné osadit desku pouze o formátu mATX, případně menší, na CPU a grafickou kartu pak přiděláte dodávaný blok od kterého vede několik heatpipe trubic, jež odvádějí teplo do bočnic, které vlastně slouží jako obrovské pasivy. V levé bočnici je navíc pasivní 350W zdroj. Nevýhodou je však schopnost uchladit a napájet pouze průměrné sestavy, nějaký ten výkonnější hardware již není to pravé. Cena tohoto řešení je také poměrně astronomická, v ČR se pohybuje kolem 11tis. Kč. Představa absolutního ticha je však určitě velice lákavá. 

Odhlučnění od A do Z

PS: Samozřejmě jsem si vědom, že tato case je na trhu již poměrně dlouho a většina z vás ji již dobře zná, ale určitě je to poměrně atypické řešení, které si zmínku zaslouží.

Závěrem

A to by bylo v rámci dnešního článku zatím vše. Berte to prosím jako obecnější a základní přehled pro problematiku odhlučnění a pevně věřím, že zde někdo najde alespoň nějakou informaci, která mu dopomůže jeho mazlíčka utišit. V souvislosti s tímto článkem jsme se navíc rozhodli částečně odlišit další díl soutěže Pimp my Computer, která aktuálně vstupuje do osmého kola, více informací však až v prvním článku.

Odhlučnění od A do Z

Tímto děkuji za pozornost a budu se těšit opět na setkání v dalším díle článků o casemoddingu, případně možná i o odhlučnění nějak podrobněji.



Tagy: Odhlucneni  tichy PC  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.1.2009 06:20:54   93.91.50.xxx 11688
casemodding články obvykle nečtu, ale tady musím protestovat. současný box chladič jak intelu, tak AMD je v regulovaném stavu naprosto dostatečný pro standardní chlazení! a to jak schopností odvádět teplo, tak rozumnou hlasitostí. až když má něco najeto, tak začne být slyšet, a je vhodné ho vyměnit. ale šmahem odsoudit boxované chladiče, to mě trochu nadzvedlo ze židle.
22.1.2009 07:28:42   81.19.4.xxx 217
Mě praxe .... a letitá ... a i dnešní, ukázala opak. Pokud chceš aplikovat alespoň snahu o skutečné ticho, ne jen málo hlučný počítač, je jakýkoliv současný boxovaný chladič naprosto uřvaná záležitost. O tichu lze u chlazení CPU hovořit, pokud se 8-10cm ventilátor točí tak cca 500 ot/min., to jest, že jej skutečně nevnímáš. k tomu je potřeba masivní, ale tichý fan na gumových držácích a samozřejmě masivní pasiv.
22.1.2009 08:00:58   81.19.35.xxx 164
Souhlasím, že BOX chladiče šly v poslední době nahoru, tedy jsou daleko tišší, než za dob AthlonuXP, apod. Ale stejně ve srovnání s lepšími chladiči hlučné jsou, tedy alespoň na můj vkus, ono je to také věc každého, co mu připadá hlučné a co ne. Navíc ve chvíli, kdy case vycpeš odhlučněním, tak regulace ventilátor roztočí o něco víc a je otázkou, jak se to bude zdát potom. Komu však připadá BOX tichý, tak mu nikdo nebrání si ho nechat.
22.1.2009 13:09:26   94.112.45.xxx 117
Boxovaný chladič co jsem dostal ke C2D Q6600 je výborný, ten by snad ani výměnu nepotřeboval, kdybych neměl přebývající Zalman 9700

Ale boxovaný chladič, co jsem dostal k Athlonu 4850e, to je spíš reklama na Sikorski než tichý chladič
22.1.2009 16:49:46   77.247.224.xxx 111
No, vecsinou sa nehadam, ale teraz s vami nemozem ani nahodou suhlasit. Minuly tyzden sme postavili jednu zostavu s Q8200 a kedze sa ho na teraz nechysta majitel taktovat, tak sme tam nechali povodny box chladic - skor by som to nazval parodia na chladic, nizke a hlucne (prehucal chladic na HD4870), vydava to neprijemny rapkavy zvuk, nehovoriac o strasne zlom systeme uchytenia, myslienka sice dobra, no tie plastove casti to uplne pokazili, kazdu chvilu mi vyskocila niektora nozicka, no nakoniec sadol. Buduci tyzden tam ide lacny a osvedceny Freezer.
23.1.2009 09:17:15   93.91.50.xxx 104
instalace pomocí systému těch nožiček je bezproblémová, jen to chce nemít levé ruce ;) a možná k tomu ještě trochu cviku, já s tím taky ze začátku bojoval ale po několika desítkách namontovaných chladičů už se to člověk naučí
22.1.2009 18:13:22   89.173.86.xxx 81
kupil som intel e5200 a boxovany chladic neznesitelne "rapotal". nahradil ho scythe ninja 2, bez ventilatoru (teplota pri normalnej praci 40°C, na plno som ho este nevytazil).
14.10.2011 14:18:20   194.228.222.xxx 00
No tak, diagnoza je jasna. Budto castecna hluchota nebo jste vazne nevidel/neslysel tiche pc. Zdar .)
22.1.2009 07:02:44   217.196.213.xxx 92
jen bych chtěl autora opravit...na fotce je zdroj Cooler Master a ne Enermax...jinak článek je povedený a musím potrvrdit zombuxovo tvrzení, že např. BOX chladič od Intelu, co je k 45nm dvoujádrům je na zregulovaných otáčkách tichý dost a také dostatečně chladí
22.1.2009 08:02:01   81.19.35.xxx 82
Omlouvám se, co nejdřív to bude opraveno...nechápu, jak se mi tam tahle chybka vloudila...
22.1.2009 16:54:14   77.247.224.xxx 71
Inak velmi tiche zdroje robi Enermax. Konkretne som mal tu cest s Enermax G565-AX-VE, ma sice 2x 80mm vetraky, no su absolutne nepocutelne, navyse to ma manualnu regulaciu otacok, takze okamzite sli na minimum, kedze v skrinke je v predu 120 mm sanie a vzadu 2x80 mm vyfuk.

Spociatku som sa bal kupit toho Enermaxa, no narychlo som obvolal zopar ludi, co ich ma v PC a kazdy jeden odporucil.
22.1.2009 07:16:06   194.213.54.xxx 81
Dik za ty detaily o tech odhlucnovacich penech - skoro jak by to bylo psany pro me
22.1.2009 08:01:18   84.42.172.xxx 93
Pěkný článek, něco podobného řeším už léta.
Ty pasivní komponenty se ale rok od roku mění, na trhu se objevují nové věci, tak je stejnak nutné když se někdo rozhodne pro pasivní sestavu, aby pohledal co je zrovna dostupné.

Já si teď koupil CoolerMaster GeminII S, je výborný. Uchladí mi pasivně C2D E6600 (a to jsem chtěl kupovat Ninju, pche), teplota v klidu je kolem 55°C (s větrákem 35°C) - podobné teploty jakou tohohle pasivu jsem měl myslím s aktivním boxovaným.

I grafiku jsem před časem pořídil pasivní EN9600GT Silent od Asusu s hodně povedeným systémem pasivu. Ale jak na procíku tak na grafice jsem chtěl hlavně bytelné pasivy - tedy že pasiv je spojen se základnou i hliníkovými žebry a ne pouze heatpipes, takže pasiv nedrží pouze na heatpipes. Jak u toho GeminII S, tak na té mé grafice, jsou pasivy, které něco vydrží. Měl jsem pasiv na grafice od MSI, kde ten hliníkový blok plandal na dvou hliníkových heatpipes, dalo by se to podle mě krásně ulomit, ale spíš jsem nechtěl mít v case plandající komponenty s rizikem rezonancí atp. Prostě vše přikurtované.

Jinak uvažuji o tom Silverstone pasivním zdroji už dlouho, protože zdroj je to jediné, co pasivní nemám. Ale ten můj Fortron BlueStorm II je dost tichý, ale bezhlučné to úplně není. Mám obavy, aby se to celé neuvařilo, když vyndám jediný větrák, tedy Fortron zdroj. Teď v zimě asi ne, ale v létě tu mívám pořádné vedro, tak by se to uškvařilo a stejnak bych tam někam nějaký větrák musel dát. Nevim no, úplné ticho potřebuji, ale to musí být hrobové ticho.
Ono vůbec nejlevnější a asi i nejlepší řešení je PC prostě dát do vedlejší místnosti a natahat si potřebné kabely do té svojí. Pak si může hučet s boxovanými chladiči a uřvanými grafikami jak chce.
22.1.2009 08:15:03   212.80.83.xxx 92
Uvádíte,že Enermax Chakra je příšernost.Mám tomu rozumět tak,že CM Centurion je stejná hrůza,když má úplně stejný šasi?
22.1.2009 08:20:24   81.19.35.xxx 82
Ano, dá se říct, že je to tak...ta šasi není zrovna dobře udělaná a je vidět snahu o maximální snížení nákladů od výrobce...
22.1.2009 08:44:05   212.80.83.xxx 71
Tak to je nemilé.Už mě nenapadá nic co bych si mohl pořídit za ty peníze.Domníval jsem se,že skoro 10ti kilová skříň by mohla být dobrá.
22.1.2009 08:20:21   194.228.216.xxx 71
ty ohlučnovaci peny jsou sice pekne ale jak je to s udrzbou mate ji nekdo? kdyz vidim kolik prachu nasaje moje PC i kdyz mam pred vstupnim ventilatorem perf. plech s otvory 1mm, klasicky vysavac co mam bych se na to bal brat, takhle PC jednou za pul roku a vyfoukam kompresorem a je uklizeno
22.1.2009 08:40:52   82.142.92.xxx 102
chce to prachovej filtr...od kdy jsem pc vybavil filtrama, nemusim se starat o prach. Akurat jednou za x tydnu je oprasim je to mala investice a pc je dokonale cisty. Nesmis zapomenout ucpat otvor ktery je v case "navic". Aby ti nim nenasaval prach...
22.1.2009 08:37:47   82.142.92.xxx 81
Jednoduchy, ale hodne dobry clanek. Super cteni
22.1.2009 09:24:23   85.71.63.xxx 91
Pěkný článek. Dobrý na přečtení u snídaně :-) Mám dotaz: můžeš doporučit dobrou skříň (z vlastní zkušenosti) do dvou tisíc?
24.1.2009 11:32:53   195.212.29.xxx 71
Ahoj, mam ted Cooler Master Sileo 500 a muzu doporucit. Je uz od vyroby vystlana nejakym tim tisicim molitanem a vazi celkove bezmala 10kg, stoji neco malo pres 1800Kc a za tu cenu mi prijde hodne slusna.
22.1.2009 10:18:58   78.99.102.xxx 71
Tá DFI a heat-pipe je môj výtvor . Je pekné po tých rokoch vidieť, že si na to niekto ešte spomenie..mohol som poslať aj lepšie foto ak by bolo potrebné.
Čo sa týka článku - skvelá práca...
22.1.2009 10:44:21   88.146.64.xxx 81
Taky jsem dlouho přemýšlel, zdali si pořídit nějaké takovéto tlumení, ale problém je že jsem si koupil nový xaser od thermaltejku ale s průhlednou bočnicí a tak nevím jestli by lepení tišících hmot mělo cenu, když by stejně byla tady ta tišící aparatura přerušena v místě, kde je ten akrylát. Co vy na to? myslíte, že by to mělo nějaký efekt i přeste, že by bočnice nebyla polepená celá?
22.1.2009 13:13:08   84.42.172.xxx 71
Mělo, ale o trochu menší. Pokud tam tu tišící hmotu chcete lepit, vykašlal bych se na nějakou průhlednou bočnici, stejně je to v praxi úplně k ničemu. A vůbec, nevím, jestli to Stoobi v článku píše, ale tyhle tišící hmoty zvyšují teplotu, takže je otázka, zda je to třeba. Ale pokud je v PC byť jen jediný větrák, tak to smysl má, to ano.
22.1.2009 11:39:10   193.108.106.xxx 61
Super článek, co dodat.
22.1.2009 12:46:21   195.113.206.xxx 61
Osobně si myslím, že různé "molitany" nejsou k tlumení skříně příliš vhodné, už léta používám zvukově izolační fólie AMS od českého výrobce Vestin (www.vestin.cz) a jsem s nimi maximálně spokojený. Jedinou nevýhodou je, že minimální odběr jsou 2m2, ale zase to bohatě stačí na odhlučnění dvou PC. Údržba za provozu prakticky nulová, prachové filtry ale i tak doporučuji.
22.1.2009 13:13:52   195.39.70.xxx 61
Proč nejsou různé "molitany" příliž vhodné k tlumení PC skříní? Zajímaly by mne věcné argumenty. Již dlouhá léta (cca. 7) používám výrobky BeQuiet (a podobné) bez sebemenších problémů a když dělám něco špatně, tak bych to rád napravil. Děkuji.
22.1.2009 13:23:57   85.132.183.xxx 91
Clanek vitam, ale bylo by mozne pridat i doporucovane komponenty? Vcetne prumernych cen?
Napr.:
cpu chladic (nejnizsi trida, stredni, vyssi...)
PC case (ve stejnych tridach) + chladice pro GK, chipset apod.

Urcite by to uvitali i ostatni uzivatele co nemaji moc zkusenosti s chlazenim nebo nemaji dostatek financi na experimentovani a radeji si nechaji poradit od zkusenejsich

Je mi jasny, ze to bude opet reklama pro nektereho z vyrobcu, ale verim, ze na pctuningu jsou objektivni...
22.1.2009 13:30:06   195.212.29.xxx 1111
Sposoby popisane v clanku su sice pekne, ale existuje jeden omnoho efektivnejsi a jednoduchsi - kupte si poriadne sluchadla Mam Sennheiser HD280, stali ma cca 110 dolarov a mam tak dokonalne nepocutelny PC... a to v nom mam Athlon X2 6000+ s box chladicom, ATI HD2900 Pro so standardnym chladicom, dva zdroje (jeden 5,25") a tri pevne disky.
22.1.2009 15:00:47   82.3.191.xxx 71
Chcel som sa opytat skusenejsich citatelov, ktory maju s odlhucnovacou....respektive zateplovacou penou uz nejake skusenosti....
Stale som mal pocit, ze peny hocijakeho druhu su najvhodnejsie pre vodou chladene PC....neviem preco ale nejak mi to nepasuje do case kde su fany a je tam cisto len vzduchove chladenie, popripade pasivne (ale to si neviem predstavit)
Takze je vhodne pouzit penu do vzduchom chladeneho PC? Alebo tym znizim hlucnost, no zaroven dvihnem teplotu komponentov?

Inac Stoobi....dobry clanok, prakticky a urcite niekomu pomoze....ved aj ja uz zacinam o niecom uvazovat
22.1.2009 15:11:44   62.77.84.xxx 71
Moje drahá polovička má vadu sluchu, takže podle ní mám ultratichý počítač byť to podle mě řve. :-) Každopádně díky Stoobimu za výborné shrnutí rad a doporučení ohledně odhlučnění.
22.1.2009 15:46:32   217.112.175.xxx 71
Neví někdo, kde se dají skříně Lian Li v ČR koupit ?
22.1.2009 17:10:57   85.71.63.xxx 71
tak třeba v czc je maj...
22.1.2009 19:20:25   195.212.29.xxx 71
Oficialni dovozce je tntrade, take na alphacool se daji sehnat hezke doplnky k temto skrinim.
22.1.2009 18:00:50   193.179.64.xxx 157
No, mě přijde, že nejlepším izolantem je třicítka zeď. Nejlepším casem je komora.

Článků o tom, jak postavit (a uchladit) tichý komp, najdete na webu tuny. Každou chvíli se někde dočtete o tom, jak to udělat, když chcete ztišit počítač, jak ztišit HDD, jaké nové úžasné technologie odhlučnění a tichého chlazení existují apod. Ale pokud se někdo rozhodne pro řešení "bedna pryč z pokoje", moc rad na webu nenajde.

Nechcete udělat ještě pokračování tohoto článku, ve kterém byste zkusili rozebrat výhody, nevýhody a problémy při realizaci řešení "bedna pryč z pokoje"? Třeba někdo o tomto řešení hlučného počítače uvažuje a zajímalo by ho například:
- jaká je maximální použitelná délka "životně důležitých kabelů" (USB, VGA/DVI(HDMI)
- jaká je situace na trhu bezdrátových periferií a USB DVD mechanik
- jestli je lepší zvolit řešení A) "bedna do komory a do pokoje natáhnout USB + video signál" nebo B) "v komoře výkonný komp a na stole slaboučký (pasivně lehce uchladitelný) terminál připojený vzdálenou plochou přes ethernet/wi-fi"
- nebo by stačilo vykázat do komory jenom pevné disky a v pokoji mít plnohodnotný komp (procesor, grafika) s SSD?
- kdy bude bezdrátové USB?

Každopádně: Název článku ("Odhlučnění od A do Z") považuji za hoooodně zavádějící. Právě proto, že nevyčerpává včechny možnosti jak řešit problém s hlučným kompem. Odsunutí kompu do komory rozhodně považuji za jednu z možných (a podle mě i životaschopných) strategií, jak odhlučnit PC. Takže: doporučuji přejmenovat tento článek na "Odhlučnění od A do Y" a zkusit napsat článek "Odhlučnění Z jako zeď".

Jo a mám ještě jeden návrh. Další díl soutěže "Pimp my..." by se měl jmenovat něco jako "Pimp my digital home". Možná mluvím jenom za sebe, ale obsáhlé články na téma jak vybrat, pospojovat a sladit komponenty uvnitř jedné bedny mě moc nezajímají. Mnohem víc by mě zajímalo, jak vybrat (postavit), pospojovat a sladit jednotlivé komponenty "digital home". Jednou z těch komponent by mohla být ona "bedna ve vyhnanství v komoře, kde si může hlučet, jak se jí zachce".

Díky
22.1.2009 18:04:00   92.243.208.xxx 72
Další z profesionálních článků od profesionála. Zejména úvodní kapitola "Zvuk?" mi příde jako velice dobře zvolená! Děkuji
22.1.2009 18:18:00   195.49.189.xxx 71
nullý samolepiaci bituménový plát
á pena-molitan s uhlíkovým vláknom, vlhkotesná


A co sa tak inspirovat u autohifi ?
Toto su zatial materaly za dobru cenu pre mna az na ten sprej, ale aspon by som nemusel nic lepit  samozrejme to chcem napchat do bigtowera.
Vas nazor na to vyjadrite v diskusii prosim sprej
22.1.2009 18:22:13   195.49.189.xxx 71
ý samolepiaci bituménový plát

á pena-molitan s uhlíkovým vláknom, vlhkotesná

sprej

Upraveny linky nech to postuponost kde je moznost editovat :?
22.1.2009 19:45:40   62.168.125.xxx 71
pekny clanok a mnohym urcite pomoze, ale ja som sa uz nedozvedel nic nove
Ale pekne zhrnutie situacie...
22.1.2009 20:43:49   62.129.40.xxx 81
Moc pěkný a poučný článek, něco tak komplexně zpracovaného na téma odhlučnění sem už dlouho nečetl :-)
Už několik let a do mnoha PC mých i mých známých používám pěnu AKASA-PAX-1, vylepuji i přední stranu pod čelem skříně, HDD v gumovém loži do 5,25", pod zdroj a ventilátory podložky - dříve z PU pěny, poslední rok ze silikonu, ventilátory dle možností pouze 12 cm kolem 1000 ot připevněné v článku uvedenými gumovými "šrouby". Tomu všemu předchází vyřezání "perforací" před větráky a nahrazení drátěným grily. Celková investice kolem 700, trocha práce, ale výsledek je nesrovnatelný se stavem před úpravou.
22.1.2009 21:41:46   89.173.67.xxx 102
prestup tepla zabezpeci aj skrinka bez ventilatorov ked PC nezerie prilis
myslim ze novy pocitac sa da dnes kupit tak ze ho netreba odhlucnovat
NApr
gigabyte ud3p
C2D 8500+ noctua NH-U12P
2x2 GB DDR2
X-FI
4870 + thermalright hr-03
XILENCE power 600W, ATX2.2 - smart fanless PSU
http://www.alza.sk/zdroj-xilence-power-600w-d85145.htm
Coolermaster CM 690- skrinka
http://www.alza.sk/coolermaster-dominator-cm-690-d86405.htm

toto je kompletne pasivne riesenie - 0DB, ziadne ventilatory
osobna skusenost je ta ze ak vyberiete krytku dvd mechaniky hore a nejake zalepky kariet dole vzduch prudi sam zdola - hore citit to 3cm od nezaslepenej mechaniky s stale 0DB

23.1.2009 08:07:30   194.108.39.xxx 81
V létě kdy teploty přesahujou 30st.C to za běhu náročné hry v žádnym případě neuchladíš (vlastní zkušenost).Nehledě na to že bez jediného ventilátoru ti z chladiče grafiky bude stoupat horký vzduch přímo na CPU (při standartní poloze case). Tvůj návrh proudění vzduchu vypadá dobře, ale už tak dobře nefunguje jak vypadá (nehledě na to, že se do case bude zbytečně prášit). A když už tenhle case tak bych nechal zapnutý alespoň zadní větrák

Osobně mám v case 3x Noctua a na hluk ani přehřívání si opravdu nemůžu stěžovat
23.1.2009 15:02:30   212.5.211.xxx 71
letne horko - ak by sa vyskytol problem s chladenim v lete po 7hod hrania stalkera tak iba na GPU kde moze byt ta 12cm-noctua.

Vyhoda je cim viac tepla sa vnutri vytvori tym rychlejsie prudi von cez otvorene zaslepky
pripadny zadny ventilator v tomto pripade treba nastavit na opacny chod tj studeny vzduch dnu - ochladzuje priamo chladic cpu a zo zaslepky DVD mechaniky prudi vzduch von rychlejsie/ ale to ani nie je treba/
22.1.2009 23:07:18   89.24.105.xxx 71
Já si minulý týden koupil slim skříň na HTPC s 220W zdrojem, jen 9,5cm vysokou a když jsem ji zapojil, začal ten zdroj (Allied SL-220FX) řvát jak benzínová elektrocentrála na plný otáčky, takovej řev jsem ještě v životě neslyšel. to jsem si myslel jaký budu mít úsporný a tichý case.
23.1.2009 12:37:37   83.208.22.xxx 71
Zdravím,

Díky za parádní článek. Chtěl jsem se zeptat. Nezná někdo nějakou spolehlivou firmu, která by udělala kvalitní odhlučnění? Představoval bych si to takhle : nadiktoval bych výrobci, komponenty, ktere chci v pc mít a zdroj/skříň by mi doporučil dle vlastního uvážení. Nejsem ani moc limitovaný penězma
23.1.2009 13:16:49   62.240.180.xxx 71
"Bazilární membrána má unikátní mechanické vlastnosti, díky kterým se vychyluje vždy na určitém místě podle frekvence přicházejícího zvuku, a tím umožňuje rozlišování různé výšky tónu. Na bazilární membráně je uloženo vlastní sluchové ústrojí s mnoha tisíci vláskových buněk, na které jsou napojena vlákna sluchového nervu."

Bazilární membrána se nevychyluje, ale v místě, kde jsou buňky odpovídající určité frekvenci je takový průměr kanálku, že dochází v tekutině vnitřního ucha ke stojatému vlnění a teprve to podráždí vláskové buňky. (jinak tloušťka a šířka bazilární membrány toto samozřejmě umocňuje, ale pohyb bazilární mebrány není to, co rozhoduje o skutečnosti, zda zvuk uslyším)

Kvůli tomu má hlemýžď zužující se průměr -
23.1.2009 22:09:40   213.195.202.xxx 71
když mám průhlednou bočnici tak tam žádný odhlučňující pláty nemá cenu cpát co
24.1.2009 01:08:10   85.207.119.xxx 112
Nevim, ale prijde mi jako naprosta blbost chladit CPU pasivne kdyz pak nacpem jine ventilatory na privod nebo odvod vzduchu, jelikoz jsou na kraji skrine a prekonavaji odpor konstrukce.....vzdy je uslysime vic i kdyz budou mit nizsi otacky jak chladic CPU!
25.1.2009 09:10:15   195.168.83.xxx 72
Ku chladeniu môžeš pristupovať roznym systémom:
1. každu jednu časť ktora hreje chladiť samostatne čo najtichšie /asi najjednoduchší postup vhodný najme pre široké publikum/
2. pristupovať ku tomu ako ku celku a všetko zosúladiť
obidve prístupy sú dobré len druhý je oveľa zložitejší
24.2.2009 09:45:28   88.103.52.xxx 72
"Pokud jsme provedly všechny úpravy..." - Nevěděl jsem, že Jan "Stoobi" Štěpánek je žena... ale proč si myslí, že my taky, to už vůbec nechápu...?!
21.5.2010 11:29:06   89.233.144.xxx 00
Nejsi v hodině češtiny tak spamuj jinde
2.3.2009 18:20:32   89.176.88.xxx 51
Dobrý den,
chtěl bych se vás, autora, zeptat, jak jste vyříznul ten otvor do case pro 120 mm větrák. Chtěl bych to také takto vyříznout, ale vůbec mě nenapadá jak. Děkuju
21.5.2010 11:51:36   89.233.144.xxx 00
Stoobi krásně si vystihnul Thermaltake shark musim ale dodat, že i přes pořizovací cenu a kvalitu materiálu bohužel časem neůměrně masivní přední panel celou case nechutně podporuje ve vibracích.

Zároveň bych se rád zeptal ohledně použití zvuk. izol. okolo MB popřípadě jejího použití přímo pod ní... z obrázku to není poznat, je to použitelné? má to nějaký efekt? nemůže dojít k nějaké nežádoucí tepelné reakci?? kroucení atd?

FW Dííky a gj stoobi
29.6.2011 14:29:41   78.45.11.xxx 00
zdravim, chtel bych se zeptat kde shanite ty odhlucnovaci platy od silentmaxx, nejlepe jestli se da sehnat nekde v okoli ostravy na pobocce, postu nemam moc rad, a jeste bych se chtel zeptat na nazor ohledne skrine CM HAF 912 plus. Děkuji

PS.: moc pekny clanek, a hodne zdaru s modingem
6.7.2013 14:02:21   109.237.168.xxx 00
Já jsem použil nakonec toto: http://www.akusticka-pena.cz/zbozi-ceny/vlnky-2-5-samozhasive a funguje to skvěle + mě to vyšlo i levněji, složili jsme se na to s pár lidma

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

460 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 225.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.