intel-developer-forum-2008-byli-jsme-tam
Zábava Článek Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam

Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam | Kapitola 4

Václav Vlček

Václav Vlček

30. 11. 1999 00:00 28

Seznam kapitol

1. Intel IDF 2008 2. Where Will 'On-the-Go' Go 3. MID: platforma pro inovace 4. Máme rádi televizi!

Intel pořádá každoročně několik konferencí Intel Developer Fórum, kde se prezentují nejnovější technologie a trendy. Na řadě přednášek a diskuzí se můžete setkat přímo s lidmi, co tyhle novinky již nějaký ten rok připravují ve skrytu laboratoří a po letech vývoje o nich můžou také referovat světu. Největší letošní IDF v San Franciscu jsme navštívili i my.

Reklama

Bedýnka co nám servíruje barevné obrázky už je tu s námi hezkých pár let a vedle chabých pokusů o jakousi interaktivitu v podobě teletextu se pořád jedná jen o pasivní, konzumní záležitost. Musíte sledovat co vám servíruje pan Novák, Primák nebo dva státní kanály. Přitom televize má takový potenciál, dneska už většinou ohromná úhlopříčka, velké rozlišení a pak musíte sledovat kostičkovaný a rozmazaný obraz v nízkém rozlišení. Jinak se u nás nevysílá a hned tak vysílat nebude, převratná digitalizace vysílání tak znamená jen další investici do krabičky ke každé bedně, co máte doma. Výsledkem bude často ještě horší obraz než u analogového vysílání, protože není nic snazšího než ušetřit na šíři přenosového pásma. Ale zpátky k tématu, na IDF 2008 měl samostatnou přednášku Eric Kim, starší viceprezident a generální manažer divize Digital Home Group společnosti Intel. Předváděl zbrusu novou platformu založenou pochopitelně na IA (Intel Architecture), která bude integrovaná přímo do televize. Díky tomu se vaše bedna připojí hravě k internetu a promění se v centrum domácí zábavy. Nebo zdroj užitečných informací v případě, že televizní vysílání zrovna stojí za prd. Od té klasické se televize s vlastním procesorem pozná tak, že po stisknutí tlačítka vám přes nadále běžící obraz vyskočí postraní lišta plná nejrůznějších aplikací, v tomhle případě označovaných moderně widgetů. Vedle těch základních a již existujících, jako je online vývoj akcií na burze, aktuální počasí nebo zpravodajství, je tu samozřejmě otevřená vývojářská platforma založená na IA technologii. Tedy není problém naprogramovat téměř cokoliv, jako příklad byly uváděné třeba digitální videopůjčovny, ze kterých si vybraný film rovnou zkouknete v televizi. Samozřejmě pokud vám domů vede tučná internetová linka, ale to za pár let kdy se podobná zařízení rozšíří už nebude problém.

Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz

Celé to bude pohánět Intel Media Procesor CE3100 SOC, označovaný srozumitelně jako Canmore. Ten má v sobě jádro podporující IA, tři paměťové kanály a vlastní 3D engine. To všechno v jednom balení na čipu se solidní spotřebou přibližně 10W - tedy vystačí s pasivním chlazením. Jeho výkon předvedli na simultáním přehrávání dvou klipů v HD rozlišení, jeden formátu MPEG4 a druhý pak H.264. Příslušné vzorky mají už všichni velcí výrobci televizí a Intel v nejbližší době rozjíždí masovou výrobu. Příští generace pak bude vyráběná 45nm procesem a místo dnešního (dále nespecifikovaného) IA jádra tam bude tikat běžný Atom. 


Developing for the Future of Computing

O přínosu procesoru Intel k "digitální revoluci" se rozpovídal viceprezident a generální manažer Software and solutions divize Intelu Renee James. Už je to nějaká doba, co se na trhu objevily první procesory Pentium se sadou multimediálních instrukcí MMX, dneska nám vícejádrové procesory s masivním vývojem umožňují sledovat filmy v HD rozlišení a pohání nejrůznější 3D aplikace a hry. Výkon demonstroval na ukázce z chystané hry FarCry 2 od Ubisoftu, které se dočkáme v listopadu. O skvělou grafiku se stará optimalizovaný engine z Crysis, ale hlavní spojení s Intelem je díky využití fyzikálního engine Havok. Ten využije další jádra procesoru pro výpočet příslušných efektů.

Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz

Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz

Další demonstraci výkonu dnešních počítačů byl prostorový model lidského srdce. Díky technologii Philips Healthcare si můžou lékaři prakticky v reálném čase prohlédnout realistické 3D zobrazení jednoho z nejdůležitějších orgánů našeho těla.Obě aplikace jsou pochopitelně náročné na výpočty a zpracovávají data ve více vláknech, takže těží z výkonu moderních vícejádrových procesorů. Jak ale asi sami víte, speciálně u her je podobných případů jako šafránu a ani ostatní aplikace mimo největších profesionálních balíků nejsou většinou nijak speicálně optimalizované. Toho jsou si vývojáři v Intelu vědomi a proto vytvořili nástroj zvaný Parallel Studio. Jesdná se o celý balík nástrojů, které by měly vývojářům usnadnit život při optimalizaci jejich aplikací pro maximální využití vícejádrových CPU. Parallel Studio bude k dispozici v listopadu a půjde časem použít i k vývoji aplikací pro chystané Intel Larrabee.

V kině už jen trojrozměrně

Protože Intel a DreamWorks Animation SKG jsou teďka velcí kamarádi (animáky se teď budou renderovat na farmách procesorů Intel), další na podium přišel samotný CEO společnosti DreamWorks Jeffrey Katzenberg. Představil zcela novou technologii InTru3D, pomocí které budou teď vznikat všechny chystané tituly společnosti. Při klasickém představení Katzenberg řekl, že filmový průmysl měl zatím dva zlomové okamžiky a to příchod zvuku a potom i barvy. Teď ale přichází třetí milník a to je trojrozměrné zobrazení nové generace, o kterém poznamenal, že "to už není to 3D, které znal ještě váš táta". Podle Katzenberga už filmoví režiséři jako Steven Spielberg, George Lucas, Peter Jackson, James Cameron nebo Robert Zemeckis točí již ve 3D. Aby si všichni mohli o chystané technologii udělat představu, tak DreamWorks připravili speciální projekci vybrané náročné scény z filmu Kung Fu Panda a vyrenderovali ji pomocí InTru3D. S polarizačními brýlemi to byl opravdu zajímavý zážitek. Další ukázkou byla scéna z chystaného snímku Monsters vs. Aliens, který bude jako první titul vytvořený novou technologií uveden do (amerických) kin 27. března příštího roku.
Rozhovor s Renee James v angličtině si můžete prohlédnout zde .

Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve svitu stříbrných paprsků

Poněkud méně bombastické uvedení měla potom technologie Silverlight z laboratoří Microsoftu, kterou prezentoval generální manažer pro Microsoft Visual Studio. Pokud jste se s Silverlightem ještě nesetkali, pak ve zkratce se jedná o konkurenční produkt proti populárnímu a zavedenému standardu Adobe Flash. Microsoft slibuje podporu všech hlavních internetových prohlížečů, všech nejrozšířenějších platforem a samozřejmě i nejrůznějších zařízení. Programování pro Silverlight by mělo být poměrně snadné, protože využívá již existující nástroje jako je JavaScript, .Net nebo C#. Díky partnerství s Microsoftem třeba poskytla televize

NBC

na svých stránkách přes 3000 hodin videa ve vysokém rozlišení z nedávných olympijských her v Pekingu včetně nejrůznějších živých přenosů, můžete se sami podívat. Jen bude třeba si nainstalovat

Silverlight

.



Intel Developer Forum 2008 - byli jsme tam
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama