Hlavní stránka Multimédia TV, projektory, plazmy Panasonic TH-42PX70E aneb HD ready plazma
Panasonic TH-42PX70E aneb HD ready plazma
autor: Kuchař Martin , publikováno 17.7.2007
Panasonic TH-42PX70E aneb HD ready plazma

V poslední době se čím dál tím více dostávají do popředí moderní LCD televizory a plazmová technologie je pomalu ale jistě vytlačována do pozadí. Abychom na kvality těchto obrazovek nezapomněli a ukázali si, že stále mají co nabídnout, přinášíme Vám recenzi televizoru Panasonic, který se chlubí svým HD ready rozlišením spolu s velmi moderním líbivým designem a perfektním...


Tato plazma si nás v redakci prakticky okamžitě získala. Její velmi moderní a hlavně líbivý design je velmi příjemný a čím dál tím více žádaným řešením. Další milé překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat a opět jsme byli potěšeni vynikajícím obrazem , vyváženým zvukem, který by se dal hodnotit jako nadstandardní a potěšení jsme byli také přítomnosti CI slotu. Z těchto pohledů můžeme Panasonic TH-42PX70E ohodnotit jako nadprůměrný televizor, který navíc přináší HD rozlišení - jeho využitelnost je ale pořád lehce diskutabilní. Samozřejmě chválíme i kompletní českou lokalizaci díky níž může každý jednoduše ovládat prakticky všechny funkce.

Panasonic TH-42PX70E aneb HD ready plazma

Na druhou stranu nám ale neušly některé drobné vady nebo nedostatky - jako jeden z hlavních považujeme kompletní absenci PiP (Picture in Picture), která je navíc opravdu nesmyslná když uvážíme, že televizor disponuje dvěmi velmi kvalitními tunery. Strohé EPG jsme již popsali v předešlých kapitolách a tak si můžeme opět pouze lehce povzdychnout.

Panasonic TH-42PX70E

Klady  Zápory
+ moderní design - chybí PiP (obraz v obraze)
+ CI slot (Common Interface)- slabé možnosti EPG
+ kompletní česká lokalizace  
+ nadprůměrný obraz  
+ přehrává i 1080p a 1080i  

Orientační cena: 31 000,- Kč



Panasonic TH-42PX70E aneb HD ready plazma
Tento článek vznikl ve spolupráci s webem Audiality.cz



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.7.2007 13:12:07   88.103.233.xxx 3928
Mam mnohem radsi LCD, ale tehle plazmy bych se nebal, spis naopak. Vypada vazne dobrea ty pozorovaci uhly jsou vyhodou. Navic cena neni tak vysoka.

PS - recenze se mi libila ...nektere casti jsem ale preskocil
17.7.2007 13:43:50   62.168.28.xxx 4146
Pokud se nepletu, tak obraz na teto TV musi byt znacne deformovany, nebot tato TV ma rozliseni 1024x768, coz pri obrazovce 16:9 musi logicky vytvaret velmi deformovany obraz, protoze rozliseni 1024x768 je v pomeru 4:3 (12:9) a ne v pomeru 16:9...Tudiz i filmy v HD rozliseni napr. 1920x1080 budou na teto TV deformovane v dusledku nepomeru rozliseni na stranach. Nebo je v informaci chyba a jedna se o rozliseni 1366 x 768?
17.7.2007 14:04:10   195.113.106.xxx 2723
Plasmy bohuzel maji tech 1024x768. Pamatuju si, ze se kvuli toho na zive kdyz vedle vasniva diskuze, kde jsem se ptal, jak proboha vypada obraz s obdelnikovymi pixely. Pokud clovek cuci na pohybujici se video, tak si toho nevsimne. Stejne 768 radku nepasuje do zadneho HD rozliseni, takze se to musi vsechno interpolovat a ze se horizontalni rozliseni interpoluje vice uz nikoho nevytoci.

Hrosi je to ovsem s pouzitelnosti takoveho obrazovky na vystup z PC nebo HTPC, zde bych takovou plasmu asi nebral.
17.7.2007 14:06:30   88.100.9.xxx 3433
Není důvod, aby byl obraz jakkoliv deformovaný. Jednoduše pixely nemají čtvercový, ale obdélníkový tvar.
A když si uvědomíš, že horizontální a vertikální scale může bez ztráty kvality probíhat nezávisle(nejdřív jeden, potom druhý), tak už asi vidíš, že žádný logický důvod k deformaci obrazu není.
17.7.2007 16:01:05   83.240.11.xxx 2835
Já myslím, že důvod je. Uvědom si, že žádný PC aplikace ani hry s obdélníkovými pixely nepočítají (tuším že ani Xbox360 a PS3).
Vždycky je to tak, že vybereš nějaký rozlišení (s jistým poměrem stran) a podle toho se nastaví FOV kamery.
Kdyř ale bude rozlišení v jiným poměru než fyzický rozměry displeje, zcela jistě se obraz zdeformuje.
Takže jako výstup pro PC nebo konzole bych to rozhodně nebral.
17.7.2007 16:19:29   88.100.9.xxx 3026
Jenže ty by ses u tohoto typu televize vůbec neměl dostat k nativnímu rozlišení. Takže když pošleš této televizi obraz s rozlišením 1024*768, tak přinejmenším ze základu, by se to nemělo roztáhnout na 16:9, ale využit by měl být jen 4:3 obdélník na středu(interpolovaný). Takže k deformaci obrazu jako celku nedochází(pochopitelně asi můžeš televizi donutit, aby ten obraz roztáhla, to je ale už věc uživatele).

Druhá věc jsou problémy s interpolací(rozmazání apod). To je problém pro PC, kde jsou zvykem velicé malé fonty písma, které tak může být hůře čitelné. Pro video a dokonce bych řekl ani konzole to ale překážkou není.

Chceš-li to ještě jinak, tak i když je fyzické rozlišení televize 1024*768, pro přístroje, které k ní připojíš se navenek tváří, že její nativní rozlišení je třeba 1366*768(nebo jakékoliv jiné širokoúhlé rozlišení). A uvnitř potom obraz patřičně přepočítá.
17.7.2007 18:13:04   83.240.11.xxx 2624
A to je dobře?
18.7.2007 11:26:40   88.100.9.xxx 2626
pro počítač ani náhodou. pro televizi a video rozhodně.
17.7.2007 19:55:30   84.21.124.xxx 2567
No pokud chcete vysoký rozlyšení,plazmu a dokonalý obraz tak jedině o uhlopříčce 165cm ! ale to už je spíš plátno než televize, při této uhlopříčce má pak fullHD 1920x1080 nativně !
18.7.2007 06:19:17   62.168.28.xxx 2635
Pixel obdelnikovy? To slysim poprve. I kdyby tomu tak bylo, tak stejne musi k deformaci dochazet, protoze veskere obrazove data pocitaji se ctercovym pixelem a ne obdelnikovym. Selsky priklad: vem si treba gumovou podlozku o rozmeru 20x20 cm (ctvercovy pixel) a dej ji na stul o rozmerech 30x20 cm (obdelnikovy pixel). Co zjistis? Ze ti na strane chybi 10 cm podlozky. Co udelas, abys mel podlozku po celem stole? Roztahnes ji. Tudiz zdeformujes.
18.7.2007 09:36:57   81.28.18.xxx 3228
presne tak je to proste HUMUS )
18.7.2007 11:17:01   83.240.11.xxx 2825
Já už to pochopil ... ono to nefunguje tak, že se to vždycky roztáhne, ale tak, že se to vždycky zinterpoluje. Zprasí se to tak jako tak, takže je to prašť jak uhoď, ale plazma je nejlepší
18.7.2007 11:20:05   88.100.9.xxx 2626
plácáš. u televizí je dlouho zvykem, že bod není čtvercový(30 let?). Standnardní PAL má rozlišení 720*576(i). To je 5:4 na obraz o ploše 4:3. Výsledkem byl(a je) protáhlý bod(i když tam se jednalo o ananlogovou záležitost).

Každopádně ty neměníš tvar obrazu! Vstupní obraz v poměru 16:9 se transformuje na výstupní obraz v poměru 16:9. Mění se jen rozlišení. To, že mají body jiný tvar nic nemění(samozřejmě až na věci související s interpolací).

A pokud nevěříš - zajdi si do obchodu, kde prodávají viery(nebo i jiné plasmy) a požádej je ať ti na tom pustí nějaký film v 16:9 a podívej se, jestli poznáš rozdíl.
20.7.2007 06:55:12   83.208.155.xxx 2727
Standardní PAL skutečně, ale skutečně NEMÁ rozlišení 720x576... :-)
17.7.2007 14:16:56   84.21.124.xxx 3827
Joj ... Přesně tuhle plazmu sem porovnával na FullHD LCD Sharp a na přehrávači zapůjčeném od Sharp (HD-DVD+BlueRay+HDD) s FullHD propagačním videem ! Po určitém laborováním a nastavováním televizí můžu s klidem říct ... kdo si chce vychutnat detaily obrazu ať neváhá a de do plazmy bez výčitek ... a rozhodně nedávat dynamický kontrast - ten akorát obraz světelně deformuje ! Na LCD Sharp 1920x1080 jsou super detaily - problém, že sem nedokázal nastavit obraz aby byli prokleslené stíny - zatímco si plazma poradila i s takovýmto rozlišení na 1* a přímo mě uchvátila barevném prokleslení stínů, na LCD to bylo šedivý a na plazmě mírně zelinkavý (jako ve skutečnosti), prirovnal bych to sledováním filmu v kině a na LCD monitoru počítače! takže LCD televizi bych si nebral! jo a statického obrazu bych se nebál, vždyť každý DVD přehrávač má statické menu :-) takže tomu se neubráníme ... ! viva la plazma !
17.7.2007 17:00:18   83.240.33.xxx 3032
Tak si k te tve plasma pripoj HTPC a za pul roku si povime ;-) Ja netvrdim ,ze je plasma shit, ale na nektere veci je opravdu nevyhovujici a zde je prostor pro LCD. Zkus na tve plasme "surfovat" po NETu a opravdu budes jen zbesile surfovat a nic si ze strachu neprectes, jinak by jsi se s tvoji TV mohl za par mesicu rozloucit, nehlede na to, ze vetsina webu ma bile pozadi a to ehmm..neni zrovna to co by bylo pro tvou penezenku tu prave...jestli mi rozumis :-). A kdyz si na kvalitnim LCD (tim nemyslim ty shity ze supermarketu) pustis pres HTPC s DVI film v HD 720p a sednes si pohodlne na sedacku par metru od TV, tak pak moc rozdilu mezi plasmou a LCD nenajdes..
17.7.2007 19:34:57   84.21.124.xxx 3825
hmm... je vidět, že tu nikdo pořádně neumí číst! Plazmu nemám ale kdybych měl místo tak si ju koupím a nebudu bádat či co to má 1024x764 nebo 1920x1080 protože LCD mu nesahá ani po stojan! je to dáno obrazem narozdíl od CRT nedochází k deformaci obrazu a již jsem naznačil - je to TELEVIZE a né monitor! což je rozdíl ! to znamená že je na sledování pohyblivých obrázků! na čtení pošty a webování bych si to nekoupil, to mi stačí monitor u počítače, který písmo zobrazí daleko ostřeji ! a vůbec interpolace v televizi není dělaná na text počítače, jakožto u monitorů k počítačům. A ještě něco, kdo neviděl fullHD-1080, tak ať nekomentuje ! už mě to štve jak každý má komentář a přitom to v životě neviděl, a rozhodně bych to nesrovnával s kabelovkou !
18.7.2007 07:02:05   83.240.33.xxx 2642
No ja jsem osobne videl "jen" 1080i, tak bych rekl, ze to komentovat muzu ;-) Vis me pripada tvrzeni, ze fullHD video zobrazene na plasme je bezchybne stejne usmevne jako ze je obraz z DVD je na 55" CRT TV perfektni. Mozna se za par let dozijeme plasmy, ktera bude mit rozliseni 1920x1080 a pak tam ty videa muzes porovnat...teda pokud to je vubec technicky mozne a plasmy uz nebudou na smetisti dejin :-) :-)
18.7.2007 09:09:30   81.28.18.xxx 4431
no plasmy sou slepa ulicka vyvoje to je znamo uz radu let. Budoucnost je OLED a LCD s diodivym podsvetlenim.
19.7.2007 12:51:43   212.111.4.xxx 3325
Nevim nevim, ale rekl bych, ze technologie, ktera ma kontrastni pomer 10000:1 pri 1500cd/m2, 29 miliard barev, nezna problem s pozorovacimi uhly, rovnomernosti podsviceni ani s dobou odezvy, cerna je na ni opravdu cerna a svou spotrebou jiz dnes klesla na uroven lcdcek, je podle me vic nez konkurence schopna.

Nechci byt spatnym prorokem, ale LCDcka se k temto parametrum jeste hodne dlouho ani nepriblizi a ve svem principu je ani nemaji sanci prekonat. Budoucnost je jedine OLED, jakekoliv podvicene LCD je slepa ulice ... co ulice ... dalnice!

Pravdou zustava, ze obrovskou nevyhodou plazmy je rychle vypalovani obrazu. V porovnani s lcd, na kterem se zacne objevovat vypaleny staticky obraz po cca 12 hodinach, u plasmy je to asi desetkrat rychleji a proto neni plasmova obrazovka nejvhodnejsi pro kancelarskou praci. Ukazte mi ale to zvire, ktere bude na plazme delat ucetnictvi :-P. Pro film a televizi je vsak bezkonkurencne vyhodnejsi a pokud nemaji hry staticky ramecek, tak i pro hrani her. To ale asi clovek nepochopi, dokud to neuvidi na vlastni oci.
25.7.2007 10:12:45   213.194.240.xxx 2624
nemuzes hned vsecko odsuzovat...normalni uzvatel ktery o tom vi velke CENZURA tomu je jedno jestli se obrazzhorsuje nebo zlepsuje¨..kdezto nekdo kdo furt do toho rype, nastavuje atd (napr. vy) tak se neni co divit ze se mu furt neco na tom nelibi 3/4 z uzivatelum plasmy je uplne jedno jake to ma chyby hlane ze jim to funguje a ze to neco umi a s tim vyrobce pocita protoze jinak by takovehle chyby uz davno nebyly technologie na toto uz je
19.7.2007 10:00:10   212.65.245.xxx 3025
Plazmy s full HD se vyrabeji a ne zas tak kratce, viz vitez EISA awards Pioneer se svou PDP-5000X, ale dela je urcite i Panasonic, LG a mozna i dalsi...
Plazma ma v soucasnosti nejlepsi obraz pro TV, krasne prokresleny, vysoky kontrast, podle me ji prekonaji mozna az OLED displeje...
25.7.2007 10:17:13   213.194.240.xxx 2623
jo tak to je ve hvezdach zalezi na co vyrobci prijdou a ktery rychleji jestly panasinic ¨vylepsi vsecko do puniku jeste pred OLED da se rict ze OLEDko ma spatny zacatek
17.7.2007 14:30:10   194.50.64.xxx 2734
Jak na tom je spotřeba ele. energie. Moje zkušenost je taková, že je většinou 2x větší než stejně velké LCD.
17.7.2007 15:04:59   84.21.124.xxx 3027
tuším že na na štítku týhle plazmy je příkon 270W při osvícení plné bílé barvy ... přičemž to je málokdy takže odhaduji kolem 200W ... za to LCD maj pernamentní příkon s minimální tolerancí ... takže to vychází nastejno ... spíš to je na výrobci, jsou LCD s max 100W ale taky s 300W !
17.7.2007 15:12:06   194.212.23.xxx 2925
Souhlas, přesně tak to je. Obecně se dá říct, že v průměru mají nyní obě technologie stejný příkon.
Já osobně mám ještě o krapet větší plazmu Samsung PS-50C96HD viz. http://www.kasa.cz/audio-video-technika/koupit/329333/samsung /samsung-ps-50c96hd/ a na štítku je 500W.
17.7.2007 15:32:34   212.80.70.xxx 3030
spotreba me 32" LCD TV se drzi konstantne kolem 110W merezno zasuvkou s merakem takze opravdu sou Plasmy 2-3 zravejsi
17.7.2007 19:53:10   217.112.174.xxx 3225
nesrovnávejte hrušky s jablky, 32" není 42" , stačí se mrknout na web Panasonicu kde plazma 37" má 250W a LCD 37" 194W, jak už psal někdo výš, LCD má odběr konstantní (osvětlovací trubice), kdežto plazma podle obrazu
17.7.2007 20:14:44   212.80.70.xxx 15541
no nevim jestly tech 4 palce udela skoro 2x tolik ve spotrebe to mi nenakukas proste plasma je zravej spotrebic s tim neudelas nic LCD je na tom mnohem lepe muj 24" LCD co mam na stole zere 45-50W konstantne coz je taky krasa
17.7.2007 20:20:08   84.21.124.xxx 3127
Tak na tohle musim reagovat! Videl jste nekdy LCD monitor a televizi rozdelany? NE? ani mne to neprekvapuje, ono je rozdil krmit u 24" jen 4 mini CCFL nebo u 37" 8 velkých CCFL ! ta spotreba je pak někde jinde taky je pak rozdíl ve svítivosti monitor cca 300cd versus televize cca 600cd ! takze nelist kozu s vozem !
17.7.2007 21:48:59   212.80.70.xxx 132102
dobre takze ty mi tu rikas ze kdyz moje 32" LCD TV zere nakych 110W. a dalsi LCD TV 37" uz zere pres 200W. takze dalsi krok 42" uz musi zrat nakejch 400W a jeste vetsi LCD bude zrat skoro 1KW? No pobavil si me . Proste LCD technologie je mnohem lepsi na Odber nez Plasma je to dano technologii a nove LCD panely ktere sou podsvetleny Diodama sou UPLNE NEKDE JINDE a v tomhle je budoucnost Plasma budoucnost bohuzel zadnou nema
18.7.2007 06:39:26   217.112.174.xxx 3125
samozřejmě, že plazma má o něco vyšší spotřebu, i když by mě osobně taky zajímala reálná spotřeba změřěná třeba po třeba 4-hodinové provozu, ale vy absolutně nechápete, že LCD s velkými uhlopříčkami žere taky hodně a srovnání s monitorem je naprosto úsměvné
ale tvrzení, že plazmy jsou 2-3 žravější je naprosto mimo
a nárůst úhlopříčky u LCD můžu dokumentovat opět údaji od Panasonicu, LCD 32" má 140W a 37" 194W
18.7.2007 20:29:37   88.100.9.xxx 2724
Ty zřejmě nechápeš, že spotřeba roste s druhou mocninou úhlopříčky!
Můžeš si to jednoduše spočítat. Za předpokladu, že chceme aby měl monitor stejný jas, tak když zdvojnásobíš úhlopříčku, zečtyřnásobíš spotřebu(představ si to matici 2x2 z monitoru původní velikosti).
Jistě, je tam nějaká základní spotřeba ostatních kompnent, která se už moc nemění, ale ta už při těchto rozměrech přestává hrát roli.
20.7.2007 09:05:03   89.102.143.xxx 2923
U plazmy je realna spotreba dana aktualnim obrazem. Protoze kazdy bod generuje svetlo, ktere potrebuje pro svoje spravne zobrazeni, nejvyssi spotrebu budete mit dejme tomu pri sledovani zimni olympiady Kdyz si budete poustet cernochy v tunelu, spotreba bude 0
23.7.2007 09:44:18   217.77.165.xxx 2824
Jaké 4 palce? Já vidím 10 palců a to znamená o 70% větší plochu mezi 32 a 42. Objektivně má plazma o něco vyšší spotřebu oproti LCD(určitě ne 2x), což je ovšem kompenzováno lepší kvalitou obrazu oproti LCD ve stejné cenové hladině.
17.7.2007 14:51:55   212.80.70.xxx 19966
co je to za humus 1024x768? rozliseni 4:3 a ani to nezobrazi 720p. to si za ty penize muze koupit jenom naprosta lama
17.7.2007 15:06:49   84.21.124.xxx 2926
hmm... tady někdo plazmu ještě neviděl v akci a už ji diskriminuje ... taky sem nemohl věřit svým očím, fakt je že na televizi to stačí !
17.7.2007 15:08:50   193.179.203.xxx 3428
zkuste si procist diskusi... jedna se o obdelnikove pixely - tudiz muze plne zobrazit klasice 16:9 rozliseni.

a nvidim jdiny duvod proc by nemela zorbazit 720p - dokonce si bravurne poradi i s 1080p a 1080i

cili naprosta lama je spise clovek, ktery muze propagovat takto nepodlozene informace
17.7.2007 15:16:50   212.80.70.xxx 2933
jak chce na rozliseni 1024x768 zobrazit 1280x720 natoz 1920x1080. To je proste nerealne. Zakonite musi dojit ik interpolaci tj vynechani tech radku pro ktere ta TV nema pixely. Takze pro pouziti HD filmů je to naprosto nevyhovujici.
17.7.2007 15:25:14   84.21.124.xxx 2924
Nepleťte si rozlišení na obrazovkách u PC, tam je to jiné, zde dochází k úplně jiné interpolaci to kvůli 100Hz režimu, to sem taky zkoumal přičemž je to TELEVIZE a ne monitor k počítači, takže to musíme tak brát ! a rozhodně u toho nesedíte blíž jak 1m ! takže vám je 1920x1080 na nic ...
17.7.2007 15:31:23   212.80.70.xxx 5035
no 1920x1080 urcite na nic neni . mam doma LCD 32" s 1366x768 a mam nekolik 720p HD filmů a obraz supr kamos ma Plasmu s timto Posahanym 4:3 rozlisenim a obraz se zdaleka necape na muj proste par detailů chybi coz zpusobujou ty chybejici radky ktere to proste vlivem interpolace nezobrazuje
17.7.2007 15:34:31   84.21.124.xxx 2826
No právě, tyto televize nejsou dělané jako monitory ale jako TELEVIZE, a navíc technologie neumožňuje vyšší rozlišení, dle mého názoru a zkušenosti (pozorováno na 106cmLCD1920x1080 sou tyto parametry spíš naobtíž ...
17.7.2007 15:39:21   212.80.70.xxx 2729
nj ja tu 32" LCD TV jako televizi nepouzivam mam ji pripojenou k PC a poustim si na ni HDTV filmy a DVD prepocitavane do 1280x720 pres FFD Show. STejne v TV davaj samy Blbosti pro duchodce
17.7.2007 16:14:15   77.48.95.xxx 30214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.7.2007 18:48:04   87.197.138.xxx 3825
Belka, Belka , ako vidim,ty sa v tychto diskusiach riadne naklikas.
18.7.2007 08:24:39   83.208.29.xxx 3125
Haha, asi tak. Hlavně nenápadně. :-)
18.7.2007 06:21:24   77.48.95.xxx 3124
Jak si může pouštět HDTV filmy? Ste se zbláznili? Když už tak HD filmy, nebo HDV ale HDTV asi těžko.
17.7.2007 15:35:17   84.21.124.xxx 2626
No právě, tyto televize nejsou dělané jako monitory ale jako TELEVIZE, a navíc technologie neumožňuje vyšší rozlišení, dle mého názoru a zkušenosti (pozorováno na 106cmLCD1920x1080 sou tyto parametry spíš naobtíž ...
18.7.2007 09:08:34   81.28.18.xxx 2625
lol ty si hustej co ja bych za to 1920x1080 dal si asi nevidel FULL HD film v tomhle rozliseni co?
17.7.2007 15:18:30   84.21.124.xxx 3025
Naprosto souhlasím ... když jsem mohl porovnat 1080p video na LCD a na tyhle plazmě, překvapio mě to. Obraz je dokonale ostrý, ale na 1080 si ještě hodně dlouho počkáme, stačí když zavedou DVB.
17.7.2007 17:08:54   83.240.33.xxx 3227
...dokonce si bravurne poradi i s 1080p a 1080i...
Nebo jsi chtel napsat: ..bravurne orizne (transformuje) co ji v ramec jejiho (nativního) zobrazeni dovoli..
17.7.2007 15:24:48   195.122.205.xxx 3126
presne tahle recenze je na audiality.cz vasem dalsim webu zamerenem na audio/video
proc ji kopitujete na PCtuning?
18.7.2007 05:59:06   158.193.4.xxx 2725
Asi to bude tym, ze ten isty autor pise pre 2 weby a nebude predsa prepisovat svoj vlastny clanok.
17.7.2007 17:39:47   88.103.140.xxx 2727
zde
17.7.2007 17:58:37   194.212.138.xxx 3227
tak si vás tak čtu a nemůžu se věřit kolik docentů tu kecá nesmysli.vlastním plazmu o ůhlopříčce 107 od lg a mam ji připojenou k pc už více než rok,co je podstatný stále na ni pařím a jsem stoho obrazu hotovej je fakt že zvládá rozlišení 1366.768 a to poměrně dost her potporuje a kdyš dotoho kopnete nějaké to vyhlazování tak nenímožná abi se tomu něco vyrovnalo.Můj dobrý přítel si pořídil 21" lcd od samsungu což je asi to nej co se dá k pc sehnata nemá šanci se mi vyrovnat.Nejlepší sou rpg to fakt za to stojí a nemluvím o tom když paříme s kámošema fifu a td.Prostě všem co plázmám věří nebojte se ji připojit k pc není to na psaní referátů ale na hry a nějký film moc ok.MIKRON
17.7.2007 18:20:20   212.80.70.xxx 15839
koukam konecne nekdo inteligentni kdo si nekoupil ten polotovar s 1024x768 s pomerem stran 4:3 )
18.7.2007 06:24:01   158.193.4.xxx 2725
Tak to ti teda neviem, ale nazvat samsung tym naj co sa da k PC zohnat. Hovori ti nieco znacka EIZO? Vermi, ze podanie farieb, kontrast a kvalitu/rovnomernost podsvietenia len tazko mozes porovnavat s dakim samsungom.
17.7.2007 21:25:53   82.35.227.xxx 2623
Tak ja mam Panasonic TH-42PX70B zakoupenou v UK.Menu je pouze v anglictine.V menu neni volba
obnovovaci frekvence 50hz a 100hz,to znamena,ze je napevno nastaveno 100hz?Jinak obraz je pres
HD-DVD super.
17.7.2007 21:50:43   212.80.70.xxx 8543
heh super hold si nevidel nativni 1080p a 720p INTERPOLACE SUXX
18.7.2007 08:29:26   83.208.29.xxx 2825
To každopádně, například když se pouští 720p nebo 1080p na 1366x768, že...
18.7.2007 07:53:28   194.228.236.xxx 3026
zadnou TV ci LCD bez 1080p nebrat omfg ..... mam doma par filmiku v tomto rozliseni a myslim ze by rada lidi nepochopilo 2073600 (1080p pixelu vs 921600 pro 720p ) a kde se pak hrabe 1024x768 ? puste si hru v 1920 a pak v 1024.......
18.7.2007 09:02:14   81.28.18.xxx 2524
presne tak hold nekomu to proste nevysvetlis
18.7.2007 09:03:40   81.28.18.xxx 2523
presne tak hold nekomu to proste nevysvetlis
18.7.2007 08:42:21   193.108.106.xxx 3327
nechapu lidi co tady pisou ze 1024*768 je na CENZURA atd. a ze obraz musi byt strasne deformovany, to sou jenom kecy lidi,co si to vzivote nezkouseli,uvedomte si ze to neni monitor ale tv.... tu plazmu mam, hraju na ni i hry (nhl,flatout atd..), a obraz ma paradni, co se tyce filmu tak lcd, ktere ma srovnatelny obraz stoji 2*vic( to sem si overil na vlastni oci v obchode v takovym tom obyvacku, a to jak na dvd tak na hd rozlisenich)lcd za stejnou cenu ma obraz smesnej a muzete do nej pustit rozliseni jaky chcete,ale takovy barvy jako na plazme to mit nebude ani nahodou
18.7.2007 08:50:43   194.212.232.xxx 2725
Ahoj vsem a predem dekuji za ochotu odpovedet. Mam v planu si poridit Samsung LE40M87BD. Precet sem si tenhle clanek a nevim, ktera z televizi bude podavat lepsi obraz. Poradite? Myslim, ze LCD od Samsungu bude lepsi nez tohle. V pripade, ze se pletu, rad usetrim a popremyslim treba nad touto plazmou. E.
18.7.2007 09:05:07   81.28.18.xxx 2725
kup urco toho samsunga LCD. Kdyz uz plasmu tak aby mela minimalne 1280x720. Vsechno co je pod tim NEBRAT!
18.7.2007 09:05:18   81.28.18.xxx 10043
kup urco toho samsunga LCD. Kdyz uz plasmu tak aby mela minimalne 1280x720. Vsechno co je pod tim NEBRAT!
18.7.2007 09:41:49   193.108.106.xxx 2626
hlavne nedej na rady kecalku a zajdi se nekam podivat vlastnima ocima do obchodu a nech si to predvest, vetsina prodavacu je ochotnych, btw:nenech se zmast papirovymi parametry typu dynamicky kontrast, nektere fullhd umi "pouze" 1080i a ne 1080p
18.7.2007 09:46:08   81.28.18.xxx 2629
jj souhlas hlavne ty radoby Plasmy co maj samolepku HD READY a pritom to HD rozliseni ani neumej
18.7.2007 20:53:01   77.48.95.xxx 2724
SI směšný. HD ready znamená vysoké rozlišení a všechno co je vyšší než PAL je HD. blázne.

Až tam Bude napsané FullHD a ta telka bude mít 1024x... tak pak si brblej.
19.7.2007 10:03:54   212.65.245.xxx 2525
standardy HD jsou 720i, 720p, 1080i a 1080p...
19.7.2007 14:56:31   81.27.201.xxx 3326
nj ale 720i a 1080i sou pekny humusy
19.7.2007 14:53:45   81.27.201.xxx 2627
Full HD je 1024x? lol dostal si me . Jinak jestly beres naky humusy krome 1280x720 a 1980x1080 za HD obraz tak si naprosta lama
20.7.2007 07:54:12   85.160.94.xxx 2724
Zato ty si naprostý ko**t když nedokážeš přečíst a pochopit to co jsem napsal.
18.7.2007 09:50:54   194.212.232.xxx 2524
Zagoogloval sem a hned tady prvni odkaz http://www.eternity.cz/produkt/samsung-le40m87bd/ je podrobnejsi specifikace Samsungu. Co by Vam na nem vadilo? Jake prodnosti oproti plazme z clanku? Tenhle samsung umi 1080p.
18.7.2007 09:52:43   194.212.232.xxx 2523
ups - myslel sem nějaký "přednosti" oproti plazme z článku.
18.7.2007 09:58:57   212.71.148.xxx 3723
osobne mam doma dve LCD TV (jedna 768 a druha 1080) a ani jedna se nerovna po obrazove kvalite tehle plazme...

barvy, rychlost, kontrast, pozorovaci uhly... to vsechno mluvi 100% ve prospech plazmy a nejake marketingove finty jako dynamicky kontrast na tom ni nezmeni

mam tyto telky doma pres mesic takze jsem mel opravdu dost casu porovnat jednotlive rozdily a to jak na klasickem TV analog, tak TV digital, HD apod

ke komentarum ze tento format rozliseni je na ... se nehodlam vyjadrovat nebot mi stejne dany lidi neuveri a porad si budou omylat stejnou pisnicku
18.7.2007 10:27:45   193.108.106.xxx 2523
jinak souhlas s tim co napsal martin kuchar,ve stejne cenove kategorii proste lepsi obraz nez na teto plazme neziskate a to i v pripade ze si na lcd za 35k pustite fullhd obraz, na te plazme bude vypadat lip i presto, ze se prepocita (coz je samozrejme zpusobeno statickym kontrastem,coz je nejdulezitejsi parametr pro lidske oko...)
18.7.2007 11:08:41   158.193.4.xxx 2624
Doba ked budem potrebovat fullHD zobrazovacie zariadenie je este daleko, ale zatial je situacia taka ze plazmy v tomto rozliseni su drahe ako mensie auto a LCD TV sa spravidla podanim farieb nevyrovnaju lepsim panelom od EIZA. Ak by som na tom chcel pozerat len bezne TV vysielanie, alebo DVD tak nieco ako tu testovana plazma je postacujuce.
18.7.2007 10:05:36   193.108.106.xxx 2624
no ta cena by mi vadila ale to je vec kazdeho... jinak co se tyce pripojeni k pc, tak pixel mapping 1:1 opravuje az novy firmware, ale proste bez se na ni nekam podivat, prece si nebudes vybirat tv aniz bys ji videl na zivo
18.7.2007 11:55:26   213.194.240.xxx 3024
Precetl jsem si recenzi i komentare.

K recenzi: Par veci. Jak tam pisete ze neni rozdil mezi temi screeny z 720p a 1080p - to ste prehnal. Rozdil je vic nez markantni, ale o to nejde, shit 720 video. HLAVNE - Malo fotek filmu v ruznych rozlisenich na te plasme! To ze tam je milion fotek OSD je sice hezke, ale nevidel sem tam snad ani jednu fotku filmu v HD rozliseni jak na te plasme vypada...nechapu, to je prece zaklad recenze ne? Lidi to kupujou kvuli filmum a ne kvuli osd.. Jo a treba v zapornych bodech chybi absence vstupu s-videa a kompozitu. Chybi informace o verzi HDMI ale takovych veci je spousta, proste mi ta recenze prijde polovicata..

K diskuzi: Jak tu pisete ze neni plasma s rozlisenim 1920x1080, tak co tohle treba http://panasonic.cz/vyrobek.aspx?id=AAB_3938
No a jinak stejnak nechapu vyrobce jak muzou do TV co ma fyzicke rozmery 16:9 davat rozliseni 4:3 to mi prijde stejne nelogicke jako treba aby cigani dostavali penize za to ze si uklidi kolem baraku..
18.7.2007 19:18:05   195.122.213.xxx 2626
Kolega mnel asi na mysli toto: 42PZ70E
18.7.2007 12:09:55   193.85.162.xxx 2925
Myslím si, že ti kdo mají na širokoúhlých TV obraz 4:3 roztáhlý, tak činí proto, že se na dívají z úhlu. Tím pádem se jim obraz zase srovná. Třeba když se kolem televize sesedne velká rodina apod. Akorát ten co se dívá kolmo má všechno placaté.
19.7.2007 09:50:45   212.65.245.xxx 2526
Heh tak to je pekna blbost, to by se musela kolem televize sedet rodina v kruhu, ten uhel by musel byt obrovsky... Na roztahnuty obraz se da lehce zvyknout, neni to nic hroznyho... stejne v tv davaj hov*o
18.7.2007 12:37:57   89.111.89.xxx 2425
ten odkaz na princip fungovani PDP je vtip, nebo tomu popisu autor vazne veri?
19.7.2007 09:22:20   195.178.88.xxx 2626
Skoda ze jste nerecenzovali plazmu Panasonic s fullHD. Prave panasonic uz je nekolik mesicu ma v nabidce a myslim, ze nejsem sam, koho zajima, jak na tom jsou. To je zaroven odpoved pro ty, kteri tuto skutecnost jeste nezaznamenali. FullHD plazmy jsou jiz nejaky cas bezne dostupne! Treba PANASONIC TH-42PZ700E
19.7.2007 11:58:09   217.198.112.xxx 2623
No tak to mi teda ukaž, kde je v ČR běžně dostupný model TH-42PZ700E. Nikde ho nemají na skladě... To, že ho mají pár měsíců na skladě a že se dá v zahraničí koupit českého zákazníka vůbec nezajímá.

Recenze pěkná, jen tak dál. Uvítal bych testování více signálů, třeba hry z PS3.
19.7.2007 12:00:26   217.198.112.xxx 2625
"To, že ho mají pár měsíců v nabídce..." Jsem chtěl napsat.
19.7.2007 11:07:39   88.102.210.xxx 2753
televize je to hezka ,kvlaitní atd. , ale meby zajimalo( a určite nebudu sám . kde muzu potkat tu slečnu z testovacího obrazku co používate :-) kdyby nahodou byla od váz z redakce nebo v horším případe přítelkyne nekoho vás tak mi klidne muze písnout a ja ji pozvu na rande :-)))))))))))))
20.7.2007 09:21:51   89.102.143.xxx 2725
Kdyz poslete obrazek do teto plazmy z PC po D-SUB, jedine pri rozliseni 1024x768 nedochazi k skaredemu interpolovani. Plazma sice akceptuje i jina rozliseni (vcetne tech HD), ale neda se na to moc koukat. Potom je problem v tom, ze v prehravaci musite roztahovat obraz ze 4:3 na 16:9 a na plazme nastavit 16:9 - potom je pekne full screen
Jina situace nastava pri pripojeni DVI-HDMI. To je asi funcni vnitrni procesor, ktery akceptuje vetsinu rozliseni a zobrazuje supr (vcetne 1080p). Idealnim jsem vsak zhledal 720p - (1280x720) Pouzivam grafickou kartu od nVidie. ForceWare obsahujou spoustu uzitecnych funkci pro HDTV (pres D-SUB samozrejme ne). Vse jsem porovnaval na par HD ripech 720p a 1080p, testovacich obrazcich pro monitory, fotografiich...
Jako monitor pouzivam 24" HP 1920x1200, takze si dokazi predstavit 1080p a ten rozdil je zanedbatelny. Plazma material zobrazi prinejmensim stejne dobre + vyhody kontrastu, barev, pozorovacich uhlu a hlavne zobrazeni cerne! Hlavnim problemem se me zatim zda nedostatek kvalitniho materialu, ktery zobrazovat Kdyz porovnate kvalitu DVB-T a HD videa :-D
howgh
22.7.2007 17:18:14   81.28.18.xxx 13628
no prehravat na 1024x768 filmy v 1920x1080 je barbarstvi nejvysiho kalibru
23.7.2007 13:30:03   89.102.143.xxx 2725
Rad si toho barbatstvi uzivam ;)
20.7.2007 13:50:41   213.194.240.xxx 2725
materialu je dost jen to chce vedet odkud tahat ;-)
20.7.2007 14:19:22   89.102.143.xxx 2524
Z paty? Porad...
21.7.2007 19:10:27   84.42.129.xxx 2524
článek je vyhovující,jen bych poznamenal.Je možné otestovat všechny výstupy a vstupy do těchto zařízení?Pokud jste to testovali s PC,tak mne zajímá jak to reaguje z jinými stroji.Nechci zde prosazovat jinou platformu ale sou tu legendární mašinky které jdou připojit na SCART.Tak pokud to bude možné a nebude to zatěžovat test,tak budu dávat plusy.Ostatně ta TV je pro všechny platformy.
31.7.2007 19:06:14   89.102.143.xxx 2423
V recenzi se pise, ze je mozne do TV pridat dekoder mpeg4 HDTV pomoci CI karty. Nevite o tom nekdo neco? Hledal jsem kde jsem mohl a zatim beznadejne...
O2 vysila CT1 v HDkvalite, tak me trochu mrzi, ze to "neprehraji"...

diky za rady
5.8.2007 14:25:18   82.150.169.xxx 2627
Jsem majitelem na nase pomery pomerne ultimatni HTPC sestavy. Nema cenu se rozepisovat o PC casti ktera je ted irelevantni. Nejvetsi problem pro stavbu htpc jsem shledal (kdyz nepocitam Vista) prave s vyberem TV.

Cela sestava byla koncipovana jako Media Center tj. Hudba (opt->AVReciever), Video (MCE->AVR+TV/Projektor).

Jenze to je asi problem, celkem jsem mel doma 3TV...

LCD TV toshiba
- branila se 1360*768
- sileny DVB-T
- v uspornem modu Vrrrrrrrci
- nebere 1360 pres HDMI

Samsung LE32R71
- doslova pohlcuje tmave odstiny (pouze rady N a M se daji celkem uspokojive nastavit)
- v uspornem modu Vrrrrrrrci
- overscan u HDMI
- cena

Sony 40S2530 (u te jsem zustal)
- overscan u HDMI
+ TICHA!
+ svetelny senzor
-----------------------------------
Mel jsem moznost zkusit i Pioneer Plazmu a opravdu nedoporucuji pro HTPC. Obraz na plazme zrni a navic opet TV vydavala neprijemne vrceni pri setricich rezimech.
2.9.2007 10:07:53   83.208.112.xxx 2623
Srovnejte uvod čláku s článkem na http://www.digilidi.cz/recenze_test_Panasonic_TH-42PX70E

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

192 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 80Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.