Hlavní stránka Multimédia Kapesní přehrávače Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů
Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů
autor: Antonín Sikora , publikováno 10.2.2009
Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů

Přehrávač ZEN z výrobních pásů firmy Creative zná asi každý. Je na trhu už nějakou tu dobu a tak jsme se dočkali evoluce v podobě varianty ZEN X-Fi. Nový design, papírově ještě lepší zvuk díky X-Fi a navíc podpora Wi-Fi připojení - novinek je víc než dost. Stojí opravdu za to?


Technické specifikace

Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů

Závěr

Tak a jsme u konce dnešní recenze. Myslím, že ZEN X-Fi je dobrým nástupcem přehrávače Creative ZEN. Vložit do přístroje Wi-Fi není špatný nápad, ale vzhledem k vysoké spotřebě a poněkud omezeným možnostem jeho využití je to spíš taková sranda navíc. Technické specifikace mluví samy za sebe, ale ta cena je ještě opravdu vysoká. Pokud se vám ale přehrávač líbí, ale cena ne, alternativní 8GB verze by vám mohla postačovat. Příslušenství je opravdu spousta, ale bohužel ne v základním balení, což je poměrně velké zklamání. Jedinou útěchou mohou být kvalitní sluchátka, dlouhá výdrž baterie a skvělá kvalita zvuku.

Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů

Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů

Za zapůjčení přehrávače děkujeme firmě Creative
Creative ZEN X-Fi - Spousta muziky i bez drátů

 

Pokud víte o nějakém opravdu zajímavém MP3 přehrávači, který stojí za otestování, napište nám o něm v diskuzi na fórech ZDE.



Tagy: Creative ZEN X-Fi  MP3  WiFi  prehravac  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.2.2009 08:17:48   85.93.97.xxx 510
Dekuji za pekne napsanou recenzi, o pristroji vim jiz dlouho, ale jeste jsem o nem nic necetl a nevedel jsem tudiz podrobnosti.

Zaver pro mne - za mensi penize (+ pausal) jsem si poridil iPhone, ktery umi skoro vse co tento pristroj + X veci navic, s pouzdrem s nim muzu hazet o zem a nic se mu nestane, WI-FI je na mnohem vic veci nez u Creative ZEN X-FI. Vydrz u prehravani video je take o poznani delsi a po JailBreaku (odblokovani) nabizi mnohem vetsi skalu vseho, nez tento i presto zajimavy prehravac...

Kdyby se 16GB verze prodaval za 3000-3500, produkt by jiz byl pro mne zajimavym, takto ale rozhodne ne...

Jeste jednou dekuji za recenzi !
10.2.2009 08:50:55   193.179.40.xxx 63
Máte pravdu. V porovnání s iPhone je Creative ZEN nic, ale musím podotknout, že se oba přístroje řadí do zcela odlišných skupin.
10.2.2009 11:18:42   94.112.45.xxx 82
A není náhodou odblokování nelegální A co na to záruka?

Ale jinak máte pravdu, já se rozhodl asi před rokem pro SE P1i a stále se znovu a znovu přesvědčuji, že jsem vůbec neudělal zle.
10.2.2009 11:22:24   213.220.198.xxx 51
tez diky za recenzi, nejakou dobu uz se poohlizim po nejakem novem prehravaci. Masinka je to pekna, objednal jsem : ) (u atc cena 3600 bez dph, koncova cena cca 4000 bez dane, takze tu co mate uvedenou tady je nejaka premrstena?). Creative mam navic rad, takze tim lepe
10.2.2009 12:02:53   158.196.40.xxx 61
A opravdu umi telefon prehravat hudbu stejne kvalitne jak specialni prehravac?
10.2.2009 14:27:07   94.112.45.xxx 710
Já bych řekl ano, vy myslíte že ne? Osobně bych řekl, že můj SE hraje lépe než většina MP3 přehrávačů co jsem vyzkoušel. A mimochodem dělá lepší fotky než 8Mpix Kodak, který jsem proto okamžitě vrátil

A otázka druhá, používáte taková sluchátka, abyste případný rozdíl vůbec poznal?

A otázka třetí má smysl u mp3 vůbec něco takového řešit?
10.2.2009 14:40:09   193.179.215.xxx 74
CO? to snad nemuzes myslet vazne, ze telefon hraje lip nez dedikovane mp3?!? Vzdyt je tam prece vysilac i prijimac, ktery to perfektne rusi.
10.2.2009 16:15:54   158.196.40.xxx 92
mas smulu ze vlastni telefon SE a tak vim na jake kvalite je u nej prehravac. Ano hraje stejne jak vetsina suntovych mp3 prehravacu,ale pokud mas nejaky lepsi, tak rozdil poznas. Ja vlastnim Mp3 prehravac od creative(ale ne tenhle typ) a ano vlastnim i sluchatka kde rozdil poznas Kvuli tomu uvazuji o nove zvukove karte do pc, protoze s novymi sluchatky sem teprve uslysel jaka ja je ta integrovana zvukova karta sustitko (oproti mem mp3, na kterem si ted poustim vse kde chci vychutnat hudbu).
10.2.2009 18:12:29   86.49.85.xxx 61
Nemůžu hovořit za všechny SE telefony Zkoušel jsem jen K750i a teď P1i, a ten rozdíl je dost značný. Pokud máš nějaký laciný SE, tak to je samozřejmě jiná liga.

Netvrdil jsem, že hraje lépe, pouze jsem vyslovil svůj dojem, že hraje srovnatelně jako normální MP3.

Jak se Vám projevuje rušení mp3 přehrávače vysílačem a přijímačem? Já si tedy ničeho nevšiml (Koss Porta Pro).

Btw. v kompu mám X-Fi platinum, Realtek se nedal poslouchat, tak snad úplně hluchý nejsem.

10.2.2009 18:23:09   89.103.68.xxx 51
Uplne hluchy asi ne, ale: ruseni se projevuje, kdyz telefen hleda sit napriklad. A snad mi nechcete namluvit, ze se SE vyplati v pripade tak seriovych veci, jako sou telefeny, rozlisovat, do ktereho madolu daji jake prevodniky? Sekaji to jak na bezicim pasu a lisi se to hlavne softwarem, ktery u levnejsich modelu zamkne pokrocilejsi funkce. Ale hrat by to melo stejne (bavime se o modelech vyrabenych a distribuovanych soubezne). jinak s temi "lepsimi" prehravaci se to opravdu nemuze rovnat. Hlavne pri vyssich hlasitostech a "naslapanejsich" skladbach.
10.2.2009 19:38:27   86.49.85.xxx 52
když telefon hledá síť tak mi ruší i autorádio Ale to se stává velmi zřídka a sekundu ruchu dvakrát denně při jízdě a to mu odpustím, měl jsem dojem, že máte na mysli nějaký "průběžný" a stálepřítomný ruch...

Zrovna P1i myslím není až tak úplně sériový telefon anébrž smartphone s výbavou a výkonem menšího netbooku na symbianu. Jediný nižší model je tuším M600, nemající foťák a tuším snad ani qwerty klávesnici.

Ne nadarmo se řadí do kategorie Walkmanů, pochybuji že by Sony dovolil používat ochrannou známku Walkman na podřadný hardware. Můj odhad je, že je v tom ten stejný hardware jako v MP3 vyráběných pod značkou Sony. Ostatně je v nich také stejný harware jako v fotoaparátech Sony Cybershot.
10.2.2009 19:43:29   89.103.68.xxx 60
Tak potom mozna jo. Ale o sony jako celku bych si uz iluze nedcelal. Uz to zdaleko neni to, co kdysi. Navic maji i celkem nechutnou politiku chranenho obsahu a system nahravani mp3 do prehravace. Krome toho takzvana ohrana sluchu, ktera redukuje vystupni vykon, je taky kontraproduktivni...
10.2.2009 20:20:16   86.49.85.xxx 42
To nemohu bohužel posoudit, telefon podporuje mass storage a microSD kdejaká čtečka Chráněný obsah jsem také nepotkal, zřejmě se DRM vyhýbám

Výstupní výkon mi přijde v pořádku, obvykle poslouchám ve sluchátkách tak na 25% hlasitosti.
10.2.2009 20:29:01   89.103.68.xxx 51
Potom si teda o tomto zazracnem telefonu neco prectu. Zatim to podle tvych prispevku vypada, jako by se na tom sony ani nepodilelo:-)
10.2.2009 16:13:30   62.168.101.xxx 91
Chcel by som vidieť ako váš iPhone bude 25 hodín prehrávať hudbu (o kvalite ani nehovorím). Takisto v kožennom päzdre vydrží aj tento creative kadečo. Tiež si treba porovnať cenu iPhone-u (bez paušálu) s týmto creative a hneď sme na úplne inom čísle. Čo z toho vyplýva? Že ešte nejaký ten rok prejde kým smartphony vytlačia mp3 prehrávače z trhu.
18.2.2009 16:04:12   81.30.242.xxx 40
To že iPhone je kvalitou jinde je pravda, ale na hořejším konci;-) Pokud jsi někdy poslouchal iPod tak nemůžeš říct že je moc lepších přehrávačů a ten samý hw je i v iPhone-u.
S tím že telefony těžko vyřadí ze hry dedikované přehrávače mp3 nemůžu než souhlasit ;-)
10.2.2009 08:32:54   217.11.248.xxx 71
Tak koukám, že nesmrtelnost iAudio D2 stále trvá, výborně...:-)
10.2.2009 10:11:59   93.91.52.xxx 60
Musím plně souhlasit,Cowon iAudio je high end mezi mp3/mp4 přehravači. iAudio D2 je už na světě nějaký ten pátek a stále nemá pořádnou konkurenci. Výdrž baterie až 55hod., skvělý výstup až 74mW, výtečná podpora formátů + JetAudio.
10.2.2009 11:54:18   82.99.169.xxx 51
Hmmm. To že nějaký Cowon D2 existuje, a že je dobrý jsem věděl, tak jsem se před chvíli mrknul co to vlastně je a nestíhal jsem se divit. To že vzniklo už v roce 2007? To tehdá musela být bomba a i v dnešní době to je špička. Mám otázku. Je už něco lepší než D2?
10.2.2009 12:44:29   213.160.173.xxx 71
To velmi tazko povedat. Keby som sa znova rozhodoval, tak opat kupim Cowon D2. Je pravda, ze niektore firmware stali za prd ale teraz je to uz uplne top.
A kvalitou zvuku prevysi akykolvek iny player, ktory som doteraz pocul a ze ich par bolo Napr. recenzovany Creative je oproti tomu "lacny smejd z trznice"
10.2.2009 09:41:38   80.95.113.xxx 71
Neumí, takže nebrat
10.2.2009 09:43:51   194.228.212.xxx 61
Dozvím se někde, jestli aspoň ty WAVy to zvládá přehrát v kvalitě 24bitů/96kHz (ve specifikacích Creative se to radši neuvádí) ? Nebo je to jen zase další z mp3 przničů zvuku ?
10.2.2009 20:18:32   84.42.172.xxx 41
Ja nekde videl snad max. (ne u tohoto Creative) 24-bit/48kHz a vic si stejne myslim, ze nema cenu. Tu vyssi vzorkovaci frekvenci stezi poznas i na super bednach, natoz nekde na nejakem prehravaci.
Smysl ma toto spise u nahravani, tam je 24-bit/48kHz u prenosneho nahravace/prehravace naprosty luxus, ktery nema zadna takovahle "empetrojka".
10.2.2009 12:49:37   84.42.188.xxx 60
Podpora MPEG4. Takze iPod videa (320x240,mp4 kontejner,H.264+AAC zvuk) to prehrat zvladne? Google mlci. Odpoved nedava ani autor recenze, pry mpeg4+mp3 zvuk ... divna kombinace. Jestli to umi, tak jedine mpeg4(nejlepe H.264 iPod kompatibilni)+aac!
10.2.2009 14:44:52   193.179.215.xxx 70
udela recenzi na nejaky poradny audiu vyrobek? Porad se tady dokola objevujou firmy Logitech, Creative a Genius, jakoby neexistovalo nic jineho. Co kdybyste se treba podivali na iAudio U5 nebo nejaky iRiver? To jsou jedny z mala prehravacu, ktere nemaji prevodniky z onboard zvukovek. Copak uz nikdo neresi, jak to doopravdy hraje bez jakychkoliv efektu a bez prebasovanych sluchatek? Na jake "muzice" to testujete, ze neslysite skresleni a zmrsenou frekvencni charakteristiku? Jakou kvalitu mp3 pouzivate? jakou hlasitost? A tak bych mohl pokracovat. S timhle serverem to jde z kopce. Uz se z toho stav a reklama na podprumerny mainstream...
10.2.2009 15:13:43   213.220.198.xxx 42
Tak to necti, myslim ze webu kde lidi honi nad suprcistym oh-zvukem (kterej bude vazne znat pri typickym pouziti prehravace nekde v kravalu v metru/na ulici) najdes dost. naprostou vetsinu lidi to totiz nezajima, poslouchaji hudbu z duvodu ze se jim libi, ne aby tam hledali takovyhle detaily (beru u nakych drahych sestav pro poslech hudby nebo domacich kin, ale u prehravace do kapsy?). Crystalizer je supr vec, aspon na pc zvukovce, pokud je i v tomhle prehravaci je to jen dobre, a radny basy mnoha zanrum hudby slusej
10.2.2009 15:30:10   193.179.215.xxx 60
No, ja se tady nebavim o HI-FI zvuku. To bych si pripadal trapne v souvislosti s MP3. Jde mi o rovny zvuk, ktery je dosazitelny i za mensi penize, nez jsou vyse zminene znacky ochotny pripustit. Krmi nas balastem. Pokud tvrdis, ze krystalizer ci cokoliv podobneho, je dobra vec, tak asi opravdu nevis, jak muze i MP3 na dobrem prehravaci s dobryma sluchatkama (bavime se ted o celkove cene do 3000kc) znit. Takze se mi nelibi, ze mi rikas, abych to necetl, kdyz mam konstruktivni kritiku. Protoze to, ze se autor priznava, ze to testoval na bezdratovych sluchatkach, mluvi samo za sebe.
10.2.2009 15:41:42   213.220.198.xxx 71
to sice nevim, ale rikam ze chtit po mp3 prehravaci, ktery jak rikam clovek pouziva za chuze v rusnym prostredi, aby poskytoval dokonale presny zvuk, je ve vetsine pripadu zbytecny. Dalsi veci je subjektivni vnimani zvuku-kde je psano, ze idealem je slyset skladbu "tak jak je", bez efektu okolo, prebuzenych basu a podobne? nekomu se libi, nekomu je to jedno, ale treba proc myslis, ze kazdy druhy manik co clovek potka na ulici ma na hlave Porty pro? protoze pekne basuji a lidem se to libi : ) a proto je tu na tenhle produkt treba recenze
10.2.2009 15:48:14   193.179.215.xxx 51
Zase vedle. Netvrdil sem, ze jde o dokonale presny zvuk. Navic jeste s mp3. Ale ze muze byt verohodnejsi. Vetsina lidi posloucha zmrseny zvuk, portoze tvrdi, ze jim to tak vyhovuje - ze jim to staci. Ale kdyby si nekdy poslechli "poradny" ci spise lepsi dospelejsi soundsystem, pochopili by. Nejsou nahodou ty krystalizery a 3d sorround zvuky chabou naplasti za dobrou dynamiku, citlivost a zkresleni?
10.2.2009 16:03:21   213.220.198.xxx 51
to treba crystalizer urcite bude, ale ma (stejne jako u blasteru xFi) svoje opodstatneni, a sice kdyz vezmes v uvahu mainstream, kdy dost lidi ani nevi jaky bitrate maji skladby v prehravaci a nevi ze existuje neco jineho nez mp3, tak pomoci crystalizeru budou Subjektivne znit skladby v 64kbit lepe nez bez nej, a od toho tam je

jinak ok, mas pravdu, nemam dalsich namitek
10.2.2009 15:16:42   84.42.172.xxx 41
Ano, to bych chtěl udělat já. Také nefandím přehrávačům jako iPod, Creative atp.

Mě zatím zaujal COWON D2, který má dotykový displej, vyměnitelnou SD kartu, ale hlavně, podporuje bezeztrátové formáty FLAC, APE a samozřejmě WAV. K tomu pochopitelně nechybí podpora OGG, WMA a MP3. Kamarád má tu verzi iAudio a prý je to vynikající.

Jinak mě osobně na tom zaujalo i to, že na tom (snad) lze číst TXT soubory, takže víceméně by se to snad dalo použít i jako čtečka e-booků, ač omezení TXT formátu jsou značná a spíš si myslím, že je tam kvůli funkci karaoke (možná, tu funkci jsem měl na jednom Emgetonu). Pokud by to tak bylo a šlo na tom něco i číst, bylo by to pro mě ideální, pokud nechci tahat na výlety mobil.

Kdyby byl zájem, otestoval bych to rád. Ani já nemám rád přídavné efekty a rád poslouchám suchý zvuk takový, jaký skutečně je. Něco jako Crystalizer, to bych opravdu ve svém přehrávači určitě nechtěl.
10.2.2009 15:33:32   193.179.215.xxx 51
Neni to u iAudia U2? Uvazoval sem nad tim, ale v dobe, kdy sem si kupoval mp3, to zrovna nemeli, tak sem sahnul po iriveru h10 6gb hdd. Je to sice velka cihla, baterka moc nevydrzi, ale zvukove je dost dobry a nekresli ani pri maximalni hlasitosti. Mam do toho pichnute senny px100 a krome novych molitanku pro roce a trictvrte pouzivani naprosta spokojenost. Celkove sou ty senny temer zazracne. Xkrat sem nechtene prudce trhnul za kapela nic. Kamarad uz mas 3. porty pro v poradi. Mozna sem mel stesti na kus, ale myslim, ze dozivotni zaruka neni to hlavni. Timje zvuk a ten maji px100 opravdu vyrovnany.
10.2.2009 15:45:45   193.85.153.xxx 51
No ze by porty mely nejaky zazracny zvuk, to se teda rict neda. Jedine, co maji opravdu poradne, jsou basy :-)

Jinak jsem k clanku dal na zaver jeste odkaz na diskuzi na forech, kde se muzete vyjadrit k vyberu dalsich prehravacu do recenzi. Pro jistotu jeste jednou http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=47&t=137811
10.2.2009 15:54:27   193.179.215.xxx 41
Moje soucasna pct registrace na tom foru nefunguje. Musi tam byt nejaka jina? Btw psal sem, ze mam skoro pocit, ze sou zazracne ty sennheiser px100. Mam je touto dobou uz skoro 3 roky. Prozil sem s nema mnoho stastnych hodin poslechu. Porty rozhodne zazracne nejsou.
10.2.2009 16:00:43   193.85.153.xxx 51
Je potreba se zaregistrovat, univerzalni login je naplanovany do noveho designu, ktereho se dockate v nejblizsi dobe (mesic dva podle toho jak to pujde).
10.2.2009 16:34:37   84.42.172.xxx 51
Nene, myslim Cowon D2, nespletl jsem to ;) Jinak mam dojem, ze iAudio = Cowon. Ale co tady ostatni pisou, tak tenhle D2 vysel v roce 2007, takze aktualni to asi neni, ale parametrove se mi to libi naprosto nejvic ze vseho - i kdyz, neslysel jsem to hrat.
Pak jsou jeste nejake ty iAudio 7 a 5, jenze co jsem koukal, tak nemaji slot pro SD karty, coz se mi nelibi.
10.2.2009 17:50:37   89.103.68.xxx 51
Mi se libi iAudio u5 tusim. I poslechove. Ma to 2x32mW, takze je v pripade potreby prostor domrvit ten zvuk ruznyma enhancerama. Ma to 8gb vnitrni pameti, coz ciste na mp3 vetsinou staci. Navic je svizny a intuitivne ovladatelny. Jedine, co mi na nem vadi, je prilis jemny display, ktery hodne papa a vystupni konektor umisteny dole. Ale oproti moje HDD cihle je to mala mila vecicka, co umi.
10.2.2009 15:59:25   83.240.99.xxx 51
Já bych třeba radši pro to, aby se tu nedělali žádný recenze na pořádný audiovýrobky, protože pak se vždycky vyrojí banda "chytrolínů" (kteří si hodně eufemisticky říkají "audiofilové").
Navíc audio ačkoliv je součástí IT branže, tak moc s ničím nesouvisí, pokud by tu takových recenzí bylo víc (nebo hodně), pak by se třeba mohly začít recenzovat televize, digitální foťáky, ledničky, mixéry, auta, hudební alba ... ale přeci jen bude lepší co nejvíc věcí přenech specializovaným serverům a držet se svého kopyta.
10.2.2009 16:02:24   193.85.153.xxx 51
Nechci to moc prehanet s MP3, ale zase neni dobre psat kazdy den dokola o procesorech, grafikach, taktovani a podobnych tematech. NTakze cas od casu pro odlehceni dame i nejake MP3
10.2.2009 16:04:18   83.240.99.xxx 41
Samozřejmě. Občas to nevadí, ale byl bych proti tomu, aby se tu těch recenzí objevovalo významně víc, nedejbože ještě na ty takzvané "pořádné audiovýrobky".
10.2.2009 16:06:39   193.179.215.xxx 51
1)Pokud je to narazka na to, ze sem chytrolin, tak neobhajuju slepe jen to svoje, porotze to je nejlepsi, kdyz to mam ja. Ale nemuzu si pomoct, ze konfigurace, jakou tady uvadim, hraje lip nez testovana. A krome toho je levnejsi. Ale sou pochopitelne mnohem lepsi zarizeni.

2) Myslim, ze je dobre, ze se delaji takove recenze. Ale jen, pokud jsou obektivni a neopakuje se "milostny" trojuhelnik vyse jmenovanych firem.

3)Recenze vami nyvrhovanych skupin vyrobku jsou z pohledu dosavadniho zamereni pct jeste okrajovejsi, nez mp3 prehravace.

4)Chybi mi PC Stoural!
10.2.2009 16:12:47   83.240.99.xxx 50
Tak já bych zrovna řekl, že MP3 přehrávač, mobilní telefon, digitální foťák, televize a spousta dalších zařízení jsou z hlediska PC branže úplně to stejný a nemyslím, že by se jejich recenzování měl magazín PCT hlouběji věnovat.
10.2.2009 16:43:16   62.168.101.xxx 51
Ahoj. Píšeš celkom múdro ale nesmieš zabúdať, že firma creative hrá predovšetkým na design a zaužívané značky ktoré už mnoho ľudí pozná. A áno máš pravdu, že sa dá kúpiť kvalitný prehrávač za menej peňazí, ale tento prehrávač som mal doma a s kvalitnými slúchadlami senny px100 sa kvalita reprodukcie hudby blíži ku kvalite tebou písaných prehrávačov a slúchadiel (samozrejme nie mp3 pod 192kbps). Kto chce imidžový prehrávač a má naň peniaze tak si ho kludne môže kúpiť.
10.2.2009 17:56:05   89.103.68.xxx 51
To je fakt. Ale je to hlavne vysledek omezeneho vyberu jako se vsim v CR. Lidem se doslova cpou mainstreamove "imidzovky" pochybne kvality, takze clovek aby si krk vykroutil, kdyz vi, ze v megastoru hleda neco rozumneho. Tohle mi vadi, ze nas krmi masoveji a levneji nez na zapad od nas. A krome toho to maji drahe i absolutne. Takze v pomeru k vyplate je to do oci bijici. Btw nepovazuju px100 za nejakou spicku, ale za dobre sluchatka v cene kolem 1000korun (mozna ty nejlepsi v tehle hladine). Pouziti drazsich sluchatek je diskutabilni vzhledem k moznostem mp3 - byt 320kbps vbr.
10.2.2009 17:18:57   84.42.172.xxx 41
Tak ale brát audio obecně a chtít ho vyškrtnout z PC branže, to přeci nejde. Proč by se neměly recenzovat reproduktory? A sluchátka, zvukovky, mikrofony a třeba různé audio specialitky. Vždyť všechna ta hudba a zvuky ve hrách, co posloucháte, vzniká právě většinou na PC (nebo MAC, to je jedno). Mě se zdá audio u PC dlouhodobě podceňované téma, a to jak výrobci PC bedniček, tak různými PC magazíny. Je přece blbost mít super-hyper grafiku za 20 tisíc a nemít k tomu adekvátně kvalitní poslech. No ale pokud jsi mluvil hlavně v souvislosti s MP3, dig. fotáky, televizemi atd., tak to si samozřejmě také myslím, že by tu převládat nemělo. Ale přenosné audio má dnes skoro každý, je dost s PC provázané - láduješ tam skladby z PC - a mimoto je to docela zajímavá problematika. Spousta přehrávačů třeba nemá dostatečný výkon pro výkonnější sluchátka. A nebo naopak, mají tragickou kvalitu linkových nebo mikrofonních vstupů, to je také téma, nad kterým by nebylo špatné se zamyslet. Nahrávání a akustika se tu pokud vím, ještě nikdy neprobíralo.
A co se týče audio časopisů v ČR, tak je tu hrozná bída. Všechny jsou velmi specificky zaměřené - buď na hi-fi, klasickou hudbu, taneční hudbu a nebo na experimentální hudbu. V zahraničí je situace zcela jiná, mnohem lepší. U nás je to prostě špatné, to jen pro informaci.
10.2.2009 18:02:11   89.103.68.xxx 51
Moje rec. Vzdyt krome muzikusu neznam zadny web, kde by se teto problematice venovali. Nemam jim za zle, ze se zamerujou spise na muzikanty a je pravda, ze je tam dost clanku o principech ruznych zarizeni a o samotnem nahravani, ale neni to tak podrobne nebo rozebrane z technictejsiho hleiska. Treba jsem vdecny za jakykoliv clanek tykajici se amatersskeho nebo poloprofi domaciho studia, kde je stredem PC/MAC. Takze by pct mozna neskodilo rozsirit zaber. Protoze s myslim, ze pro HC overclockery a podobne typy lidi uz pct asi nebude to prave (ted nechci nikoho urazit). Takze taky nechapu, proc je tenhle jinak prima web orientovany tolik na cpu, pameti a grafiky...
10.2.2009 18:50:49   84.42.172.xxx 41
Co se tyce Muzikusu, tak ten casopis jsem odebiral skoro dva roky a zrusil jsem to. Protoze valna vetsina clanku tam byla zamerena na kytary, kytarova komba, kytarove efekty a malokdy bylo v tech cislech neco o elektronice, vetsinou tak 5-6 stranek o nejakych novych keyboardech nebo syntech a jinak ani tuk (ja jsem klavesak, tak co bych odebiral casopis pro kytaristy nebo bubeniky).
Jinak odebiram uz leta His Voice. Je to takove sice moc intelektualni, ale velmi nezavisle a obcas velice zajimave. No za 300kc rocne je to parada.

O amaterskem/poloprofi studiu jsem clanek psal, jestli jsi ho necetl, tak staci kouknout na seznam mych clanku a je tam jako posledni, nejstarsi (Stavba domaci DAW).
Rad bych udelal neco jako pokracovani, melo to i jinde nez tady dost dobry ohlas. Kupodivu po pokracovani volaji i lide z pro-audio branze, tedy muzikanti, proste je to zajima, coz jsem strasne rad. Ale byly jine veci na starost a piluju koncepci, chci, aby to bylo promyslene. Pro sebe jsem si take dal podminku, ze to musi byt zajimave i pro lidi, ktere vubec nezajima tvorba hudby na PC. Ale nutny predpoklad je alepon zajem o zvuk obecne.
10.2.2009 19:08:13   89.103.68.xxx 50
Jo, cetl. Bylo to dobre, ikdyz prilis obecne. Ale neni se co divit. Byla to na pct prvni vlastovka tohoto typu. Ja jsem jednoznacne pro co nejvice takovych clanku. Momentalne se zaobiram koupi zvukovky a mikrofonu na nahravani kytary popr. zpev. Mam limit 15 000. Nahazuju timto udici na tema "vybirame pouzitelnou zvukovku pro DAW"
10.2.2009 19:20:08   84.42.172.xxx 61
No prave ze za mene obecnou mez nevim, jestli muzu jit, kdyz tu obcas ctu v komentarich to, co ctu.
V podstate zvukovky na to urceni, ktere chces, jsou prave v tom clanku - nic lepsiho se od te doby neobjevilo. Jestli mas limit 15 tisic, sel bych okamzite do vyborne MOTU Ultralite MK3, ktera je asi za trinact a ma tusim 8in/out, dva phantomy, DSP a hafo dalsich veci. Nejlepsi koupe do budoucna, ja ji chci take. Levnejsi reseni je potom treba Behringer 1212m + Behringer MIC100, to vyjde asi na 5 tisic a mas zvukovku plus zesik na majk. K notebooku je potom dobre a pomerne lacine reseni E-MU 0404 USB, taktez ma phantoma na majk. Ale za sebe ti doporucuju jednoznacne tu MOTU Ultralite MK3 (MK3 je treti generace tehle super zvukovky).

Jinak nahravani kytary - akusticke, nebo elektricke, to je rozdil. Oboji se nahrava mikrofonem. Myslim, ze na tohle je celkem good Shure SM-57, mozna i 58, ktera je na podiovy zpev by mohla byt v tomhle ok. Ale ja bych si do studia na zpev koupil kondenzatorovy, treba Oktava MK-319 apod.
A vubec nahravani kytar je tema samo o sobe, to po me take chtelo par znamych, abych rozebral, prijel udelat interview primo na jejich koncerty, kde to zive zvuci a nahravaji. Ale to je jedno, pouze na jednom tematu takovy clanek/serial stavet nechci.
10.2.2009 19:21:06   84.42.172.xxx 50
oprava: "Behringer 1212m" ma byt "E-MU 1212m" ;)
10.2.2009 19:41:12   89.103.68.xxx 51
Mam Mesa/Boogie DC5, takze bych nerad obesel ten reprak a nahraval linkou. Co se taky zvukovek, tak sem vahal nad m-audio fast track ultra a jeste ct electronict konekt 24. Za presne nazvy nerucim. Motu mi byla doporucovana taky, ale spolecne s mikrofonem popr. lepsimi uzavrenymi sluchatky bych se asi do 15 k nevesel. K Behringeru nemam duveru. Mozna tak jeste pedalboard fcb1010.
10.2.2009 20:15:18   84.42.172.xxx 50
Ja tedy nejsem expert na nahravani el. kytary, musel bych se poptat, ale co jsem slysel, tak to kamaradi nahravaji mikrofonem, ktery snima projev toho comba - proste mikrak prilozeny ke combu. Prave tak se pry dosahne dobry zvuk, urcite ne pres linku.
Jasne, ze spolecne s mikrofonem a solidnimi uzavrenymi sluchatky ti ta MOTU asi financne nevyjde, ale ja bych to radsi koupil postupne - protoze kdyz uz, tak uz. Nejvetsi palka by byla prave ta zvukovka, ale vyplati se ti, je supr - pokud nebudes chtit vsechno hned, bude to urcite lepsi. Ja to tak delam, nema na vsechno, co chci hned, takze to kupuji postupne.
Ja Behringer obecne nesnasim, je to spatna firma, dela povetsinou shit veci (par jsem si jich "uzil"), ale vim od lidi, kteri ho take nemaji v lasce (ale jsou elektrotechnici), ze nektere veci dela skvele. To je pripad prave toho MIC100 - za malo penez fakt kvalitni vec, ver tomu. Co jsem vypsal, je reseni v nekolika cenovych relacich. TC a M-Audio bych na zvukovky nebral, kamos mel s TC nedavno problemy a proto koupil tu MOTU a ta mu maka jako po masle, no problem. A M-Audio uz se mi zda dneska celkem out ve zvukovkach, nechtel bych to. Osobne mam zkusenosti s E-MU, je to vynikajici firma, stara se o drivery, kvalita spickova, vsechno jak ma byt. To same MOTU, na ktere jednou prejdu, protoze potrebuji mnoho vstupu do budoucna, tak prave Ultralite je ultimatni reseni, co vystaci roky a roky. No ja vim, jde o finance a nebudu te prekecavat ;)
10.2.2009 20:20:09   89.103.68.xxx 41
Ale jo, je to rozumne. Motu sem donedavna moc neznal. Naopak od tc electronic sem zkousel jeden jejich chorus pedal, a byl sem z toho dost na vetvi. to same kytarovy procesor gmajor. Ale zase to neni zaruka, ze budou delat dobre zvukovky. Maudio je asi takovy mainstram. Vzhledem k tomu, ze mi motu doporucuje jeste jeden clovek, se o to zacnu zajimat vice. Taky by mi bodlo 8in,ktere by sly nahravat naraz aspon 24bit/96khz, at se s tim da potom pracovat...
10.2.2009 21:26:47   84.42.172.xxx 51
TC kytarove veci muzou byt v pohode, tam neni software, ktery lze zkazit. TC zvukny nejsou zvukove spatne, ale nejsou tak stabilni jako MOTU, nemaji tak dobre drivery, proste jsou s tim problemy. MOTU je lepsi co do vybavy a i zvuku, proste ta firma Mark Of The Unicorn se o to vice stara. M-Audio je proti tomu opravdu mainstream a TC zvukovky sice jsou dobre, ale neodladene, hrouti se to a tak dale. To same M-Audio, zadnej zazrak, to je fakt main-stream a ackoliv ta MOTU Ultralite se neda take povazovat za super-profesionalni, tak ma ze vsech dostupnych zvukovek nejlepsi pomer cena/vykon. Vezmi si, ze kdyby sis chtel dokupovat pro nejakou E-MU 1212m jako mam ja, jeste externi rozsirujici ADAT modul s 8in/8out, tak me to vyjde nejlevneji na 14 tisic a to bude modul od Behringera. Takze cenove neexistuje nic lepsiho, vzhledem k poctu vstupu/vystupu, kvalite, DSP, softwaru atd., nez prave ta Ultralite. Sam to zkoumam nekolik let a vychazi mi tato karta porad jako "best-buy", vsechno ostatni v teto cenove jsou bud nedotazene veci, nebo siditka.
10.2.2009 21:29:53   89.103.68.xxx 51
Ted sem zmateny. Kdyz chci 8I/O, tak mam chtit mk3, nebo ultralite?
10.2.2009 21:55:42   84.42.172.xxx 41
Heh, tys to nepochopil, sorry, mozna pisu moc obsahle - chtej MOTU Ultralite MK3 (to je cely nazev, to MK3 znaci treti generaci tehle karty Ultralite). Takze chtej MOTU Ultralite MK3 a neudelas chybu.
10.2.2009 22:09:48   89.103.68.xxx 51
ok, dik
10.2.2009 19:38:51   83.240.99.xxx 41
Já si určitě vážím tvých znalostí v oboru (tak jako u všech lidí a u všech oborů), ale stejně jako grafici mají své vlastní weby, kde se věnují tabletům a haptickým zařízením a profesionálním grafickým kartám a třeba i foťákům (a samozřejmě hodně softwaru), tak do tohoto se PCT systémově montovat nemá (samozřejmě recenze tabletu Wacom Volito za pár kaček pro běžné uživatele neuškodí, ale k čemu tu testovat Wacom Cintiq nebo GF Quadro FX5800 když si to tu nikdo nekoupí) - a stejně to vidím i u audia, bežné spotřební audio zde, speciality na speciálním webu/fóru. Jinak to nedělá dobrotu.
11.2.2009 00:31:22   84.42.172.xxx 41
Nj, ale my prece Quadro netestujeme (nebo o tom nevim) - ze jsou o Quadro a FireGL novinky, to se me netyka.
Ja tu tedy zatim zadne super-audio nerecenzoval, az na muj DAW clanek, ktery se proste vetsine lidi libil a mam zadosti o pokracovani, tak pokraoovani jednou bude, kedyz me lidi prosi o dalsi cast, tak nelze jinak. Ale do te doby "sjedu" nekolik normalnich audio veci, to neboj.
10.2.2009 17:33:39   85.239.254.xxx 61
Moje zkušenost se Zenama není moc dobrá. Starý ZEN jsem musel reklamovat, protože se po měsíci nafoukla baterka a nový ZEN X-Fi jsem musel také reklamovat, protože někdy nešel spustit s vloženou SDHC kartou. Jinak to je celkem slušný mp3 přehrávač, holt to člověk chytí až na druhý pokus.
Má ale slušný sluchátka.
10.2.2009 18:06:00   89.103.68.xxx 41
Ja s nema mam zkusenosti jen co se tyka poslechu. A neudelalo to na me dojem. Prilis to kresli a deformuje zvuk okrajovych pasem, aby to melo "vetsi talk", ale ve stredech je to plytke. Krome sem jednou videl zen s vystupem 2x10mW a to uz je opravdu malo...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

123 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 57.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.