F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to! | Kapitola 5

Jan Schrenk

Jan Schrenk

5. 9. 2017 10:00 17

Seznam kapitol

1. F1 2017 2. Instalace, první spuštění a nastavení 3. Herní módy 4. Grafika & zvuky
5. Závody? Závody! Závody… 6. Realističnost, model poškození 7. Shrnutí

„Pánové by si chtěli hrát na Schumachera?“, pronese hlavní hrdina ve francouzské komedii Taxi k záporným hrdinům. My, křemíkově pozitivní jedinci se závodním duchem máme tuto možnost již od hlubokých 70. let. To je přece dostatečně dlouhá doba na to, aby se to někde už muselo projevit. Jak vypadají virtuální formule po 40 letech vývoje?

Reklama

Závody? Závody! Závody…

Tak všechnu omáčku snad už máme za sebou a můžeme se vrhnout na trať. Většina událostí začíná nějakou animací. Buď někam jdete, nebo je představována trať, nebo s vámi někdo mluví. Vše je stylizováno do podoby skutečné F1 a troufám si tvrdit, že se toto jednoznačně povedlo. Když jsem poprvé „prošel“ kolem Kimiho Raikkönena, tak se mi zvedl krevní tlak (bez nadsázky). Jistě, jsem formulový fanatik, ale i přes vrozené množství skepse, která občas cloumá mým majestátem, se mi tohle opravdu líbilo, dostane vás to TAM a to ještě ani nemusíte sedět v autě.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Když si odbudete animace, tak přejdete do garáže. Před sebou máte monitor, vidíte rozsvícený volant, kolem stojí a pracují mechanici, kola objímají ohřívací dečky. Můžete upravovat nastavení, nebo ladit strategii.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud se necháte vypustit z boxů, tak samotný výjezd z garáže je poněkud kostrbatý a na mě působil vyloženě hloupě. Jako by vaše auto dvakrát skokově změnilo směr bez ohledu na polohu volantu. Vzhledem k atmosféře, o kterou se hra snaží toto působí jednoznačně rušivě. Po chvíli převezmete řízení a jdete na to. Při výjezdu z boxů pozor na překročení bílé čáry. Traťoví komisaři trestají spolehlivě a rádi (i tohle je součástí atmosféry). Sešlápnete plyn a najednou JSTE TAM.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste delší dobu s žádnými formulemi nejeli, tak budete u vytržení. Ta akcelerace, ta přilnavost k vozovce, ten mizerný výhled spjatý s faktem, že máte zadek jednotky centimetrů nad zemí.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Během chvíle si uvědomíte, že vaše reakce jsou zoufale pomalé, že musíte točit dříve, akcelerovat dříve, ale naopak brzdit intenzivně a mnohem později. Dnešní formule mají osm rychlostí, což znamená, že řadíte vlastně pořád. Turbomotor formule 1 se vyznačuje zcela brutální turbodírou, kdy nejdříve netáhne vůbec, pak táhne hodně, a nakonec naprosto šíleně. I na čtyřku můžete celkem bez problémů začít na suché trati hrabat a řízení formule tak pro vás (pokud vypnete všechny asistenty) bude z velké části o tom, jak dokážete dávkovat plyn.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Větší problém mi ale dělala situace, kdy se zadní náprava už skutečně odtrhla. Na znovunabytí kontroly máte mnohem méně času a prostoru než u jakéhokoliv cestovního vozu. Ale to je to, co očekáváme – formule je formule.

Jak je asi patrné z řádků výše. Možnosti nastavování formule i jízdní model se mi zamlouvají. Vím, že řada jezdců jej může považovat snad za zjednodušený, mně ale přišel (opět zmíním, že na maximální nastavení reality bez asistentů) vyvážený, hratelný a po všech stránkách příjemný. Jakmile ale vyjedete mimo trať, situace se změní. Kačírek, který se tak často stává pro formule smrtící pastí, pro vás představuje jen určitou komplikaci.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nedokáže vás ani příliš zbrzdit, což je jeho hlavní účel. Chování na trávě naopak působí už lépe, ale skutečně věrohodně na mě působí jen asfalt a obrubníky.

Specifické jízdě na mokru či přímo za deště jsem se během testování moc nevěnoval, ale během těch několika kol na mě působila jednodušeji, než ji pamatuji z dřívějších formulí. To může být způsobeno mnohem větším přítlakem letošních vozů, nebo možná i tím, jak jsem strašně dobrej :). Vodní tříšť zvedající se za vozy působí příjemně, ale jak jsem zmínil dříve, dovedl bych si představit tento efekt ještě lepší.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama