F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to! | Kapitola 2

Jan Schrenk

Jan Schrenk

5. 9. 2017 10:00 17

Seznam kapitol

1. F1 2017 2. Instalace, první spuštění a nastavení 3. Herní módy 4. Grafika & zvuky
5. Závody? Závody! Závody… 6. Realističnost, model poškození 7. Shrnutí

„Pánové by si chtěli hrát na Schumachera?“, pronese hlavní hrdina ve francouzské komedii Taxi k záporným hrdinům. My, křemíkově pozitivní jedinci se závodním duchem máme tuto možnost již od hlubokých 70. let. To je přece dostatečně dlouhá doba na to, aby se to někde už muselo projevit. Jak vypadají virtuální formule po 40 letech vývoje?

Reklama

Instalace, první spuštění a nastavení

Formule na disku zabraly pěknou porcičku asi 35 GB. Těším se na detailní modely, fantasticky zpracované tratě, propracované textury. Musím ale čekat celou noc a druhý den jsem v práci už jak na trní, až se konečně po dlouhé odmlce zase projedu ve virtuální F1. Ze sklepa vytahuji volant, trochu ho čistím, kontroluji, jdu vykoupat dceru, ale manželka chápe, že dnes to nebude tatínek, kdo uspává. Tahle noc by mohla být dlouhá! :). Pouštím si intro a líbí se mi, že není nuceně akční. Naopak působí vyváženým a vcelku realistickým dojmem, asi jako když sledujete sestřih zajímavých momentů před závody reálné F1. Po spuštění přichází první velké povzdechnutí z absence ovládání myší. Místo toho si na všemožných místech užijete s klávesami F1–F12.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Jistě, tato nepříjemnost je mi známá i od předchůdců, ale stejně jsem snad trochu doufal, že myš přijde. Nepřišla a ovládání v menu je v pravdě komplikované a na mnoha místech naprosto nelogické. Nastavení ovládání se ukáže býti skutečnou torturou, protože (stále) nemůžete zjistit, jak reagují jednotlivé osy volantu, aniž byste se přes menu vydali do vozu a odzkoušeli citlivost, linearitu a rozsah jednotlivých os.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Přitom každý letecký a velká část automobilových simulátorů umožňuje alespoň nějakou okamžitou zpětnou vazbu. Ale i tak jsem stále shovívavý – přece většinu času nebudu trávit v menu, ale na trati (nebo v mém případě na pískovišti hned vedle). Naopak mě těší, že je možné (ale ne nezbytné jako ve F1 2016) namapovat poměrně významně větší množství kláves, což dává snad cítit větší hloubku simulace.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

To, co mi v téhle recenzi zabralo pár řádků, mě ale reálně trápilo snad hodinu a půl. A to už není málo a pro lidi, kteří nejsou zase až tak úplně křemíkově pozitivní, to už může předznamenat překážku v pohodlném ježdění.

Nastavení grafiky je naopak přímočaré, v případě mého již letitého PC (i5-3570K@4,3GHz, 16 GB RAM, GTX 970) vše sebevědomě napaluji ve 1440p na maximum.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Výsledky benchmarku na testovací sestavě PC Tuningu pro grafické karty s GTX 1070

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama