F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to! | Kapitola 3

Jan Schrenk

Jan Schrenk

5. 9. 2017 10:00 17

Seznam kapitol

1. F1 2017 2. Instalace, první spuštění a nastavení 3. Herní módy 4. Grafika & zvuky
5. Závody? Závody! Závody… 6. Realističnost, model poškození 7. Shrnutí

„Pánové by si chtěli hrát na Schumachera?“, pronese hlavní hrdina ve francouzské komedii Taxi k záporným hrdinům. My, křemíkově pozitivní jedinci se závodním duchem máme tuto možnost již od hlubokých 70. let. To je přece dostatečně dlouhá doba na to, aby se to někde už muselo projevit. Jak vypadají virtuální formule po 40 letech vývoje?

Reklama

Herní módy

Tréning (Time trial), jednotlivý závod a šampionát. Tohle všechno každý fanda automobilových závodů viděl již mnohokrát.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Vlastně bychom více snad ani nevyžadovali, jenže kluci od Codemasters nabízejí mnohem více. Od loňska máme k dispozici zajímavý formát kariéry – v něm jezdíte se svým fiktivním jezdcem, plníte jisté úkoly, které vám tým dá, závodíte a snažíte se dosáhnout globálnějších cílů.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Zároveň můžete do jisté míry vyvíjet auto a hra tak obsahuje určité prvky RPG. Ač jsem se k tomuto původně stavěl spíše skepticky, tak se mi to vlastně docela líbí a v budoucnu v tomto módu jistě strávím více času.

Dalším prvkem motivujícím jezdce je plnění určitých úkolů, z nichž další se odemykají po splnění předchozích. To opět známe z mnoha automobilových závodů, ale zde mně to z nepochopitelných důvodů přišlo takové nějaké nepatřičné, nezajímavé. Ostatně zatímco jiné závody vás motivují třeba „ziskem“ jiných aut nebo zpřístupněním tratí, zde snad krom nějakého odznaku na Steamu a odemčení dalšího úkolu nezískáte nic. Tohle se sice v mých očích příliš nepovedlo, ale na druhou stranu: Kdo nic nedělá, nic nezkazí a nic vás nenutí v tomto módu jezdit.

Historické formule 1

Největší bomba, se kterou měli Codemasters letos přijít, byla implementace starších formulových vozů. Začíná to McLarenem z druhé poloviny 80. let a končí Vettelovým RedBullem z roku 2010.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Dohromady zhruba 15 aut z různých období.

Jasně, ono je hezké sednout do kokpitu třicet let staré formule, pozorovat rozdíly v ovládání, prohlížet si dobový kokpit.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
i Zdroj: PCTuning.cz

Jenže k čemu to je, když pro dané formule nemáte soupeře. Když si dáte závod, tak v Mansellově fantastickém Williamsu FW14B z roku 1992 budete stát proti McLarenu z roku 1990, proti Ferrari z roku 1995 a proti kdo ví čemu ještě.

Zamáčkl jsem slzu v oku při vzpomínce na brutální závody pro pořádný chlapy – Grand Prix Legends. A vzpomněl jsem i na série historických formulí do rFactoru. V obou případech se jednalo o cosi celkem uceleného, nebo chcete-li: komplexního. Zde si říkáte, že se snad jen někdo nudil a nevěděl, co s 3D modely. Je to škoda, protože místo X formulí za 30 let by mi úplně stačilo zpracovat jedinou sezónu dávno minulou. Taková turboéra z poloviny 80. let by mi chutnala velmi. Nebo poslední souboj Schumachera a Senny v roce 1994, vzepětí tápajícího Ferrari na konci 80. let. No a místo toho tohle. Nechci být negativistický, ale ve stávající podobě to bylo šlápnutí vedle a vynaložení snahy tak trochu pro nic. Více srandy užijete sledováním čtvrtstoletí starého záznamu na YouTube. Ostatně už jste se letos podívali na legendární souboj René Arnouxe s Gillesem Villeneuvem?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama