Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Crowd
Nastavuje počet diváků kolem tratí. Vliv na výkon je velice nízký i v částech, kde je hodně „čumilů“. Rozdíl mezi maximem a minimem (vypnutí diváci) je pouze 48 fps vs. 51 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Cloth
Nastavuje kvalitu vlajících věcí kolem tratě. Jedná se o různé vlajky anebo pásky – jak můžete vidět na následujícím obrázku. Vliv na výkon je neměřitelný a tak nemá smysl tento detail snižovat.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Ambient Occlusion
Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Jaká metoda AO je ve hře použita, uvedeno není.
Vliv na výkon je střední – 51 fps vs. 56 fps. Snížit tento detail smysl má pouze na slabších konfiguracích.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Advanced Ambient Occlusion
Aktivuje anebo deaktivuje přesnější metodu AO. Rozdíly proti normálnímu AO na Ultra jsou viditelné hlavně na vozech. Pokud chcete ušetřit trochu výkonu, můžete tento detaily vypnout. Základní a dostatečné AO zůstane stále aktivní. Rozdíl ve výkonu je 51 fps vs. 55 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)