Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Night Lighting
Nastavení kvality osvětlení v nočních závodech. U tohoto detailu došlo ke zjednodušení. V Dirt Rally objekty kolem tratě vrhaly stíny. V Dirt 4 se žádné detailní stíny nekonají! I proto je také vliv mezi minimálním a maximálním nastavením velice nízký – 74 fps vs 78 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Shadows
Nastavuje kvalitu stínů. Ty mají, stejně jako v předchozím díle, výrazný vliv na výkon i kvalitu obrazu. Rozdíl mezi maximální a minimální kvalitou je 54 fps vs. 82 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Particles
Nastavuje kvalitu, nebo úplně vypíná částicové efekty. Jedná se tedy hlavně o kouře a prach od pneumatik. Vliv na výkon je velmi nízký – 72 fps vs. 76 fps. Snižovat tento detail není nutné – výkon si moc nezlepšíte a zbytečně degradujete kvalitu obrazu.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Weather
Nastavuje kvalitu efektů počasí – například hustotu mlhy anebo deště. Vliv na výkon je extrémně nízký a tak není důvod detail snižovat. Rozdíl je pouze 99 fps vs. 101 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)