Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 27.6.2017
Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.


Úvod

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 je další hrou ze série závodních her Dirt od vývojářů Codemasters. Tato série je mířená spíše na rally, i když například Dirt 3 se konceptu klasické rally hry už moc nepodobal.

Naštěstí vývojáři změnili směr, kterým se vývoj ubíral a předchozí díl Dirt Rally byla čistokrevná rally hra. Dirt 4, který vychází po přibližně roce a půl, navazuje na tento úspěšný a oblíbený díl. Po stránce hratelnosti jej ještě více zdokonaluje, ale v rozboru nás samozřejmě zajímá více technická stránka hry.

Hru pohání mírně vylepšený engine – Ego Engine 4.0 (Dirt Rally běželo na verzi 3.0). Nicméně žádné velké změny nečekejte. Hra stále beží pod API DirectX 11 a efekty jsou také stejné. Dokonce i nastavení detailů zůstalo téměř nezměněno až na pár drobných odlišností. Po technické stránce jsem už hned po prvním spuštění hry nečekal žádné velké změny.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Hra je dostupná na PC přes službu Steam a vyžaduje přibližně 45 GB prostoru na disku (složka se hrou). Požadavky tedy mírně narostly, takže nejspíše narostl i herní obsah. To ale neplatí o tratích – herních prostředích, kterých je zde velmi málo. Pro klasické rally závody je zde pouze pět prostředí. To mě poněkud zklamalo. Zato se ale ještě více rozrostl výběr ve vozovém parku a také režim kariéry je zajímavější.

Poprvé jsem hru zkoušel na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti osazené v sestavě Intel s procesorem Core i7-6700K. Po zkušenostech s Dirt Rally jsem nečekal, že by s výkonem byly nějaké problémy, a tak jsem samozřejmě nastavil vše na maximum a čekal stále stabilních 100 fps. K mému překvapení jsem se v některých částech dočkal i poklesů pod 60 fps. Jinde naopak hra běžela kolem 100 fps. Nic takového se v Dirt Rally nedělo. Grafika přitom na první pohled nevypadala nijak výrazně lépe.

Na sestavě AMD opět úřadoval limit CPU, který se projevoval vetšinou kolem 70 fps. I zde ale měla hra větší výkyvy výkonu při průjezdu různými tratěmi. Nejnižší výkon byl asi zaznamenán v lesních částech na mapě USA – Michigan. Ovšem čekalo mě i příjemné překvapení. Na Radeonu R9 290 Rally Dirt trpělo na otravný dithering. Ten jsem zde v prvních chvílích testování nezaznamenal. I tak jsem raději otestoval vyhlazování na AMD i Nvidii zvlášť. Při něm se totiž nejvíce lišila kvalita obrazu.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt Rally jsem ještě testoval na 2GB GTX 670, tu pak v rozborech nahradil modernější Maxwell v podobě GTX 960 2GB. Ten již ale jak víte omezuje většinu her, a tak se stále více snažím testovat na GTX 980 Ti, která nezkresluje výkon kvůli VRAM. Po dobrých zkušenostech s Dirt Rally jsem i v Dirt 4 tedy využil jako referenční kartu na testování detailů GTX 960 – jenže to byla trochu chyba. Ačkoliv grafika hry Dirt 4 je jen mírně lepší, nároky na paměť výrazně narostly a ani zde 2GB karta nestačí. Tato karta jasně ukázala, že nároky šly výrazně nahoru. 

Po prvních hodinách hraní a testovaná bylo jasné, že Dirt 4 asi nebude tak skvěle optimalizován jako jeho předchůdce. Ten běhal svižně i na maximální detaily. Zde již rozbor jednotlivých detailů bude dávat větší smysl. Hra na slabší grafické kartě opravdu neběží nijak dobře. S podobnou grafickou kartou, jako je GTX 960, se připravte na snižování detailů.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.