Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace

Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace | Kapitola 5

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

15. 6. 2017 08:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Textury a krajina 3. Počasí a voda 4. NPC, architektura, prostředí
5. Nasvícení a ENB 6. Doplňky na závěr 7. Erotika jako bonus

Většina hráčů očekávala od speciální edice velká vylepšení, opravené chyby a hlavně kvalitní grafiku. Ta sice byla trochu vylepšená, ale bez mohutných úprav se neobejde. Tento článek ukáže některé základní modifikace, se kterými bude vaše severské dobrodružství mnohem impresivnější. Je čas legend, draků a nekonečných úprav.

Reklama

Nasvícení a ENB

Zdá se vám, že světelné zdroje, jako krby, louče, lustry a další, nevypadají správně? Tak to se vám nezdá, protože to je další nesmysl autorů k nápravě. Hra v základu funguje tak, že světelné zdroje ve skutečnosti žádné světlo neemitují a to autoři vyřešili tím, že rozvěsili do vzduchu neviditelné lampiony. Potíž je vtom, že počet lampionů neodpovídá zdrojům světla ve hře. Je to další zmnoha limitací použitého enginu, neumí zobrazit tolik světel, kolik je třeba. Výsledek je potom nepřirozený a reálný jako hrnec zlata na konci duhy. Proto je nanejvýš vhodné nainstalovat mod Enhanced Lights and FX (ELFX). Ten opravuje celé zpackané nasvícení a není nijak náročný. Odstraňuje světla bez viditelného zdroje, přidává světlo tam, kde by mělo být, obsahuje i nové efekty, jako kouř svíček, odrazy, stíny atd. Volitelnou součástí je možnost skutečně tmavých nocí (není vidět na krok), změny v exteriérech a dokonce vlastní počasí (ELFX - Weathers). Pro jistotu dodám, že mod na počasí můžete použít jen jeden, nikoli např. Dolomite Weather a zároveň ELFX – Weathers. Alternativou jsou mody Realistic Lighting Overhaul SSE (RLO) a Relighting Skyrim – SSE (RS). Jsou o něco méně náročné, ale taky méně kvalitní, jelikož ELFX je komplexnější a zahrnuje víc oblastí.

Vanilla, světlo je nepřirozené, svícen vlevo a svíčky nad krbem nesvítí, 60 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, světlo je nepřirozené, svícen vlevo a svíčky nad krbem nesvítí, 60 FPS.

ELFX, svícen a svíčky zmizely, světlo je jasnější, stíny jsou reálnější. FPS jsou identické.
i Zdroj: PCTuning.cz
ELFX, svícen a svíčky zmizely, světlo je jasnější, stíny jsou reálnější. FPS jsou identické.

Krčma, vanilla, 60 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
Krčma, vanilla, 60 FPS.

Krčma, RLO, 60 FPS. Lustry zmizely, přibyla svíčka na baru, celek je tmavší. Ideální pro sovy.
i Zdroj: PCTuning.cz
Krčma, RLO, 60 FPS. Lustry zmizely, přibyla svíčka na baru, celek je tmavší. Ideální pro sovy.

Kobka, vanilla, obrázek autora modu RS. Naprosto nelogické osvětlení uprostřed a ne po stranách.
i Zdroj: PCTuning.cz
Kobka, vanilla, obrázek autora modu RS. Naprosto nelogické osvětlení uprostřed a ne po stranách.

Kobka, RS, obrázek autora modu. Zde je jasně vidět, o čem mody nasvícení jsou.
i Zdroj: PCTuning.cz
Kobka, RS, obrázek autora modu. Zde je jasně vidět, o čem mody nasvícení jsou.

ENB je mocná renderovací modifikace, přestože verze pro Skyrim SE ještě neobsahuje tolik funkcí, jako pro původní Skyrim. Upravuje a přidává dodatečné efekty, jako HDR, SSAO, Depth of field, ostrost a jiné. Pro nenechavé hračičky skýtá ENB široké možnosti realizace, lze nastavit intenzitu denního světla, barvy, kontrast a další tuny možností. Vhodně zvolené a nakonfigurované ENB může zlepšit vizuální stav o sto procent. Ovšem zároveň s tím, jak se zvyšuje kvalita, rostou nároky na výkon, vaše grafika úpí a žere tak, že v Temelíně spadne řemen z turbíny. To v případě, když použijete ENB zaměřené a upravené pro maximální možnou kvalitu, kterou autor dokázal vyždímat. Ztráty 30-50 FPS nejsou výjimkou. Vizuální rozdíly v jednotlivých ENB jsou značné a proto si každý musí vyzkoušet, které mu bude vyhovovat. Já doporučuji Rudy ENB SE. Obsahuje několik konfigurací pro různé mody počasí, je relativně nenáročné a přitom kvalitně zpracované. Jako jednu z mála úprav je ENB vhodné instalovat ručně, zkopírováním souborů do kořenové složky hry.

Vanilla, Dolomite Weathers, 47,4 FPS. Grafika vytížena jen na 68%.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, Dolomite Weathers, 47,4 FPS. Grafika vytížena jen na 68%.

Rudy ENB, Dolomite Weathers. Textury jsou ostřejší, sytější barvy, aplikován DOF. FPS jsou identické, ale vytížení grafiky stouplo na 94%.
i Zdroj: PCTuning.cz
Rudy ENB, Dolomite Weathers. Textury jsou ostřejší, sytější barvy, aplikován DOF. FPS jsou identické, ale vytížení grafiky stouplo na 94%.

Vanilla, hospoda, 60 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, hospoda, 60 FPS.

Rudy ENB, hospoda, 60 FPS. V interiérech je dopad na výkon zanedbatelný, ale rozdíl může být obrovský. Nasvícení je pod vlivem ELFX a jiných úprav. Bez ENB je potom hra velice tmavá a nepřirozená.
i Zdroj: PCTuning.cz
Rudy ENB, hospoda, 60 FPS. V interiérech je dopad na výkon zanedbatelný, ale rozdíl může být obrovský. Nasvícení je pod vlivem ELFX a jiných úprav. Bez ENB je potom hra velice tmavá a nepřirozená.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama