Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace | Kapitola 4
Seznam kapitol
Většina hráčů očekávala od speciální edice velká vylepšení, opravené chyby a hlavně kvalitní grafiku. Ta sice byla trochu vylepšená, ale bez mohutných úprav se neobejde. Tento článek ukáže některé základní modifikace, se kterými bude vaše severské dobrodružství mnohem impresivnější. Je čas legend, draků a nekonečných úprav.
NPC, architektura, prostředí
Obyvatelstvo Skyrimu si také zasluhuje pevnou ruku moderovu. Ošklivé ksichty nahradíme krásnými obličeji a umaštěné zástěry zastoupí vyleštěné škorně a dmoucí se klopy. Berte s rezervou. Podstatou je, že i na všechny postavy, ať už příběhově důležité nebo ty, co tvoří jen křoví, existuje hromada úprav. I v tomto případě lze vše zkrášlit jedním modem Total Character Makeover (TCM). Vylepšuje textury, modely nohou a rukou, jizvy a podobně. Dá se říci, že veškeré člověčenstvo činí mladší a přitažlivější, byť ne každému se to musí zamlouvat.
Skvělým modem je také QD Characters (QD), který mohutně upravuje důležité ženské postavy a mění k lepšímu jejich celkový vzhled, včetně vlasů a tvaru obličeje. Obé se dá kombinovat s úpravami, které si berou do parády třeba jen jednu postavu, např. Superb Serana Special Edition (SSSE), jež vytvoří z tuctové upírky Serany žhavou sexy kočku. Mužovo oko zajásá. Výkonový dopad všech modů je minimální, tudíž netřeba dále rozvádět.
Jelikož původní Skyrim vyšel před dávnými věky a na více platforem, autoři museli šetřit výkonem a nemohli si dovolit zaplevelit herní lokace všelijakým detailním haraburdím, desítkami domů a podobně. Kvůli tomu existuje sorta modů, jež to napravuje a rozšiřuje stávající chudé uličky na bohatýrské čtvrti. Je to sice trochu přehnané, ale pointa je, že všechny lokace je možno „přebudovat“.
Static Mesh Improvement Mod (SMIM) upravuje jinak mdlé a modelově odfláknuté věci, jako řetězy, lucerny, urny, jídlo a další harampádí. 2D placky jsou nahrazeny 3D modely a vše skvalitnějšími texturami. Vzhledem ktomu, že úprava se týká jen menších věcí a předmětů, výkon je vpodstatě beze změny a přitom vizuál vyletí nahoru jak manažerovi tlak.
Chudé prostředí si veme do parády například JK's Skyrim (all in one). Ten rozšiřuje města a vesnice tím, že mávnutím kouzelné myši přidává nové budovy, stánky, krabice, mosty, lodě a vlastně cokoli, co vás napadne. Ze své podstaty je to ale zabiják výkonu, jelikož generováním spousty nového obsahu enginu značně zatopí a vy musíte sakra přiložit pod procesorový kotel, aby se to hýbalo. K tomuto modu ještě dodám, že je vysoustružen pro starý Skyrim, ale funguje i v SE verzi. Autor totiž do SE verze zatím předělal pouze Riverwood a Whiterun, proto, pokud nechcete instalovat další desítků modů pro úpravu lokací, můžete použít vše v jednom. Jiné obohacení reprezentuje mod Beautiful Cities SSE (BC). Ten přidává do měst stromy a rostliny.
Výše je znázorněn velký přínos Skyrimu SE a jeho 64bitové podpory. Starý Skyrim by s použitím těchto modů poroučel k polovičním FPS. I tak ale 64bitů není všemocných a pořád je nutné mít solidně výkonné železo pro vyšší počet úprav a modifikací.