Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace

Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace | Kapitola 3

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

15. 6. 2017 08:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Textury a krajina 3. Počasí a voda 4. NPC, architektura, prostředí
5. Nasvícení a ENB 6. Doplňky na závěr 7. Erotika jako bonus

Většina hráčů očekávala od speciální edice velká vylepšení, opravené chyby a hlavně kvalitní grafiku. Ta sice byla trochu vylepšená, ale bez mohutných úprav se neobejde. Tento článek ukáže některé základní modifikace, se kterými bude vaše severské dobrodružství mnohem impresivnější. Je čas legend, draků a nekonečných úprav.

Reklama

Počasí a voda

Stručně řečeno, počasí ve Skyrimu za moc nestojí. A není to jen severským podnebím. Všudypřítomná bílá mlha brání výhledům na dech beroucí scenerie, když se pracně vyškrábete do hor. Déšť a sníh jsou generované pouze kolem vás a prostředí je netknuto. Rozmanitost a variabilita je až moc nízká. Naštěstí i počasí můžeme poručit (na rozdíl od reality) a vyčarovat léto jak z katalogu zkrachovalé cestovky je otázka pár kliků.

Vivid Weathers Special Edition (VWSE) je objemný mod, který od základu změní celý systém počasí. Přidává nespočet nových variant a rozšiřuje stávající. Obsahuje nové textury oblohy, zvuky bouřek a další vymoženosti. Devizou modu je realismus a tak zažijete jak slunná odpoledne, tak pochmurné večery, kdy zemi bičují lijáky. A nejen to, neprostupné vánice, krvavé západy slunce a vlastně vše, co jste kdy viděli ve skutečnosti, najdete i zde. Poněvadž ale celý systém nabobtnal, narostou vjistých situacích i hw nároky.

Alternativou je maličké Dolomite Weathers (DW). Má neuvěřitelných 19 kB (opravdu kB) a přitom do této směšné velikosti autor dokázal vměstnat 3D vločky a déšť, mění veškeré počasí, přidává další variace a celek je velmi líbivě barevně laděn, byť se do severské oblasti úplně nehodí. Pracuje pouze se základní hrou, díky tomu je dosažena miniaturní velikost a nulový dopad na výkon. Obě modifikace odstraňují protivné všudypřítomné mlžno.

Vanilla, dopoledne, 60 FPS. Zbytečné zamlžení a nádech do žlutozelena.*
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, dopoledne, 60 FPS. Zbytečné zamlžení a nádech do žlutozelena.*

VWSE, dopoledne, 60 FPS. Mlha je pryč, obraz je reálnější.*
i Zdroj: PCTuning.cz
VWSE, dopoledne, 60 FPS. Mlha je pryč, obraz je reálnější.*

Vanilla, 47,2 FPS. Pozdější fáze hry. Zelený nádech a nelogická mlha.*
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, 47,2 FPS. Pozdější fáze hry. Zelený nádech a nelogická mlha.*

DW, 47,7 FPS.Pozdější fáze hry. Zelená mlha je pryč, sytější barvy, vyšší kontrast.*
i Zdroj: PCTuning.cz
DW, 47,7 FPS.Pozdější fáze hry. Zelená mlha je pryč, sytější barvy, vyšší kontrast.*

Vanilla, podvečer, 59,3 FPS.*
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, podvečer, 59,3 FPS.*

DW, podvečer, 59,2 FPS. Úplně jiná hra. Barvy, mlha, kontrast, vše jinak.*
i Zdroj: PCTuning.cz
DW, podvečer, 59,2 FPS. Úplně jiná hra. Barvy, mlha, kontrast, vše jinak.*

Vanilla, noc, 55,1 FPS. Noc je světlejší kvůli ENB. Déšť skoro není vidět.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, noc, 55,1 FPS. Noc je světlejší kvůli ENB. Déšť skoro není vidět.

DW, noc, 55,2 FPS. Mnohem tmavší noc a hustější déšť. Kytky a rákosí u postavy však podivně svítí.
i Zdroj: PCTuning.cz
DW, noc, 55,2 FPS. Mnohem tmavší noc a hustější déšť. Kytky a rákosí u postavy však podivně svítí.

VWSE, noc, 50,5 FPS. Tmavá noc, hustý déšť a správné nasvícení rákosu.
i Zdroj: PCTuning.cz
VWSE, noc, 50,5 FPS. Tmavá noc, hustý déšť a správné nasvícení rákosu.

Jak bude vypadat noc, závisí na počasí, ENB, použitém nasvícení a dalších možnostech. Obecně ale všechny modifikace světla, počasí či ENB dělají noc mnohem tmavší. Proto se to řeší například tak, že se ENB nastaví na vyšší světlost, aby v noci bylo aspoň trochu vidět. Je možné nastavit intenzitu světla na jakoukoli část dne. Proto je na prvním obrázku tak světlá noc. Není přítomen mod počasí, který by to vyvažoval. Pro srovnání je níže obrázek modu Dolomite Weathers bez ENB a není vidět skoro nic.

Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace
i Zdroj: PCTuning.cz

U vody není moc na výběr a na vylepšení zůstalo defakto pouze Realistic Water Two (RWT). Obsahuje kupříkladu změny textur, zvuky vodopádů nebo kymácející se lodě. Celkově jde o velmi povedený a nenáročný výtvor. Argoniané doporučují. Existovaly podobné mody, jako WATER či Water Special Edition, už ale nejsou ke stažení. Sice najdeme jiné, které se vody týkají, ale ty upravují jen určitou část. Například Waterplants přidává, jak název napovídá, vodní rostliny. Lekníny, rákosí a podvodní chaluhy, abyste se do nich mohli zamotat při potápěčských eskapádách. Stojatou vodu vkovářských neckách zlepší Blacksmith Forge Water Fix (BFWF).
Vanilla, 58 FPS. Podivné odrazy slunce roztříštěné na celou plochu a nízká kvalita textur.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, 58 FPS. Podivné odrazy slunce roztříštěné na celou plochu a nízká kvalita textur.

RWT, 52,5 FPS. Vcelku pěkná vodní plocha, odrazy slunce jsou rozumné a textury lepší.
i Zdroj: PCTuning.cz
RWT, 52,5 FPS. Vcelku pěkná vodní plocha, odrazy slunce jsou rozumné a textury lepší.

Vanilla, 47,3 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, 47,3 FPS.

RWT, 47,3 FPS. Vodopád vypadá skoro stejně, ale zpěnená voda je mnohem lépe zpracovaná.
i Zdroj: PCTuning.cz
RWT, 47,3 FPS. Vodopád vypadá skoro stejně, ale zpěnená voda je mnohem lépe zpracovaná.

BFWF, obrázek od autora modu. Po aplikaci je voda animovaná a reálnější.
i Zdroj: PCTuning.cz
BFWF, obrázek od autora modu. Po aplikaci je voda animovaná a reálnější.

Waterplants, obrázek od autora modu. Detailní provedení botaniky potěší.
i Zdroj: PCTuning.cz
Waterplants, obrázek od autora modu. Detailní provedení botaniky potěší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama