Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

30. 5. 2017 03:00 2

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – objekty, stíny, textury, AF
6. Vliv nastavení – AO a odrazy okolí, FoV 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Prey opět patří mezi hry, kde není možné aktivova vyhlazování hrant MSAA. Je nutné spolehnout se na metody post-processingu. Kvůli tomu není možné ani aktivovat vyhlazování TRAA přes ovladače. Metoda SMAA 2Tx ale umí celkem dobře vyhlazovat transparentní textury i v pohybu. Kvalitativní úroveň jako 4xMSAA+4xSSTRAA to sice není, ale výkon tento typ vyhlazování téměř nebere. Naopak MSAA+SSTRAA je velice náročné.

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky, zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Grafické karty Nvidia:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat 3D nastavení, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Prey. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16× HQAF změnil proti nastavení ze hry? Celkem znatelně – hra u některých textur nevyužívá plný stupeň 16× AF. To je pro CryEngine celkem typické chování. I proto se dá očekávat, že aktivace 16× HQAF v ovladači přinese viditelnou změnu. Tím totiž vynutíte 16× AF na všechny textury. Sice je možné, že některé na to některé optimalizovány nejsou, ale většině textur ve hře to jednoznačně pomůže.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF ze hry)

Zajímavé přitom je, že aktivací 16× HQAF se výkon změnil jen minimálně – 73 fps vs. 75 fps. Aktivaci 16× HQAF tedy můžu doporučit, neboť získáte výrazně lepší kvalitu textur za cenu minimální ztráty výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama