Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.
Screen Space Directional Occlusion
Jako efekt Ambient Occlusion je zde využit poměrně náročný SSDO. Ten počítá zastínění o něco složitěji a bere v úvahu i barvu okolních objektů. SSAO nebo HBAO vždy zastiňují pouze v odstínech šedi. Vliv na výkon je však velice výrazný, a tak tento detail asi bude jeden z prvních, který snížíte při nedostatku výkonu. V testované scéně byl rozdíl celých 73 fps vs. 84 fps.
Nastavení na Full Resolution (po najetí myší se zobrazí Off)
Screen Space Reflections
Efekt nastavuje kvalitu real-time odrazů okolí na různých předmětech. Vliv na obraz je poměrně velký, protože většina povrchů ve hře jsou různé dlaždice a podobné materiály. Bohužel, vliv na výkon je také celkem znatelný a tak při nedostatku výkonu bude tento další v řadě, který snížíte. V testované scéně byl rozdíl znatelných 66 fps vs. 74 fps.
Nastavení na Full Resolution (po najetí myší se zobrazí Off)
Horizontal Field of View
Posuvník, umožnující změnu úhlu pohledu, byl do hry přidán v opravě, která vyšla při dokončování tohoto článku. Ano, Prey v prvních dnech patřil ke hrám neumožnující změnit FoV. PC master race se do toho naštěstí v diskuzích do toho opřela a tak po opravě ve hře můžete FoV změnit. Nastavujete horizontální, takže podle poměru stran musíte FoV přizpůsobit (ideální je cca 90 až 95° na 16:9 displeji). Výkon mezi minimálním a maximálním FoV byl 71 fps vs. 65 fps.
Nastavení na 60 (po najetí myší se zobrazí 120)