Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 3
Seznam kapitol
Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.
Monitor
Zde si volíte, na jakém monitoru se má hra zobrazovat, pokud jich máte připojeno více.
Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)
Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při maximálních detailech. Pouze u GTX 960 byly sníženy textury na úroveň Low. Vybraná scéna patří k takovému průměru, na jaký při hraní narazíte. Během hraní jsem nenarazil na nějaké velké výkyvy výkonu, a hra vám tedy tak nějak přibližně poběží všude.
Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 v testované scéně na cca 70 fps. Karta by si i téměř mohla sáhnout na rozlišení 2560 × 1440, kdy nabízela sice nízký výkon 40 fps, ale hratelné to opravdu bylo. Hra při nižších fps netrpí na inputlag, takže i s tímto low-endem si na QHD zahrajete téměř na plné detaily! Prey je tedy celkem nenáročná hra.
Na sestavě AMD se opět ukazuje limit slabého procesoru AMD FX8370 OC. Ten se ale projevil až na poměrně vysokých 90 fps. Sestava neměla problém držet výkon místy i nad 100fps a k větší poklesům spíš docházelo kvůli nedostatku RAM. V rozlišení 2560 × 1440 se hra držela kolem 60 fps. A s přimhouřeným okem by se dalo hrát i ve „3K“, pokud by karta zvládla vyšší OC.
Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Jak zvládne hru rozhýbat tato bývalá hi-endová grafická karta? Nejdříve zkusíme stejné referenční detaily jako na předchozích grafikách a pak se podíváme i na maximální možné.
Hra Prey na referenční GeForce GTX 980 Ti běží pouze na 1050 MHz (temp-target limit). I to má možná za následek to, že výkon ve 4K nakonec dostatečný není. Z testů výkonu na 960 (1400 MHz) to vypadalo, že by tahle bývalá hi-endová královna opět ukázala, že na to má, ale bohužel. Maximem je tak rozlišení „3K“ ve kterém se jen s malým odstupem umisťuje nad Radeonem R9 290 (ten běží přesně na 1GHz).
Po přetaktování (a nastavení chladiče na maximum) se však výkon celkem rapidně zvýšil a ve „3K“ již karta běžela na krásných 55 fps a ve 4K nabízela slušných 45 fps.
Display Mode
Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně nebo přes celou obrazovku
Vertical Sync
Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.
Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.
Brightness
Zde se pouze nastavuje světlost obrazu.