WTF MSFT aneb Co se to děje s Microsoftem?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek WTF MSFT aneb Co se to děje s Microsoftem?

WTF MSFT aneb Co se to děje s Microsoftem? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

26. 5. 2017 03:00 35

Seznam kapitol

1. Když se ještě systém tvářil seriózně 2. Užívej si s operačním systémem! 3. Windows „Duplo“ 4. Když z Windows zmizí okna...
5. Od desíti k... jabku 6. Kdybychom chtěli další Apple... 7. Pro vaše dobro!

Microsoft býval po většinu času, pokud odhlédneme od velmi inovativního „pozdně gatesovského období“ (1995–2000), poměrně nudná firma. Pravidelně produkoval nové, barevnější a hardwarově náročnější Windows, zajišťoval infrastrukturu jak pro firmy, tak pro domácnosti. Dnes se mi po tomhle „nudném Microsoftu“ docela stýská.

Reklama

Surovou pravdou je, že neúspěšný pokus o průnik do mobilního světa doslova torpédoval jednu generaci Windows a pohřbil legendu o tom, že Microsoft vytváří konzistentní, přehledné a jednoduše fungující nástroje pro seriózní uživatele. Seriózní uživatelé při pohledu na Windows Duplo panikařili a panikařili rovněž i IT správci, protože věděli, že pokus o jeho instalaci bude zdrojem nekonečné záplavy požadavků uživatelů na podporu. Realitou bylo, že pro uživatele byl přechod z Windows 7 na Windows 8 komplikovanější, než přechod třeba na Ubuntu anebo na Linux Mint.

Důsledkem bylo to, že se podniky rozhodly zůstat u Windows 7 a počkat, až Microsoft přijde k rozumu. Ten absolvoval v rychlém sledu další katastrofu s Windows RT a pokusil se to úplně nejhorší požehlit u Windows 8.1, což udělal tak, že alespoň snížil šanci, že uživatel nečekaně narazí na „new style apps“, jak poeticky nazvali aplikace schopné jet pouze ve split screenu (i Windows 1.0 uměly okna!)

Nakonec se zdálo, že Microsoft přišel k rozumu a zjistil, že opravdu není v jeho zájmu štvát proti sobě své uživatele. Věřte mi, poslouchat celý večer admina nadávat na Windows Server 2012 a jeho dotykové rozhraní, to je zážitek doslova k popukání – a vzhledem k typické sociální inteligenci IT adminů mám pocit, že svoji frustraci ventilovali i směrem k Microsoftu. Proto bych očekával, že si Microsoft dá propříště pozor, protože ani Coca Cola si nemůže dovolit cokoliv, jak zjistila v roce 1985 u kauzy New Coke. (Kauzu New Coke vřele doporučuji každému ke studiu.)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama