DemonetizationGate aneb čí reklamy jíš, toho píseň zpívej?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DemonetizationGate aneb čí reklamy jíš, toho píseň zpívej?

DemonetizationGate aneb čí reklamy jíš, toho píseň zpívej? | Kapitola 8

Michal Rybka

Michal Rybka

7. 4. 2017 03:00 51

Seznam kapitol

1. Mládeži nepřístupno 2. Když se řekne nevhodné video 3. Protagonisté 4. Konzumenti ubývají...
5. Musíš bejt machr... 6. Až to dojde i politikům 7. Jak vyhrát válku o konzumenty? 8. Pyrrhovo vítězství

YouTube má problém. Na jedné straně nechal vzniknout velkému množství youtubovských hvězd díky tomu, že je nijak nereguloval a platil je z reklamy, kterou nezřídka youtubeři sami pomlouvali. Na druhou stranu se zadavatelům reklamy přestává líbit, že se jejich reklamy objevují vedle obsahu, se kterým nesouhlasí.

Reklama

Na závěr si dovolím malou predikci.

Nemyslím, že by věci opustily zaběhané koleje, ne v krátkodobém měřítku. Nová média nejsou připravena za sebe bojovat, je to pro ně celkem nová situace. Tradiční média budou mít vítězný pocit, že „se jim něco povedlo“, problém je v tom, že jim to nic nepřinese. Zadavatelé reklamy hledají impakt – a tím, že si tradiční média znepřátelila tvůrce a publikum těch nových, tradičním médiím impakt nezvýší. Zadavatelé se dřív nebo později budou muset za svým publikem vrátit, protože právě TO je onou kritickou komponentou.

Alternativní platformy, přechodem na které vyhrožují tvůrci nových médií, pro ně nejsou řešením. Jednak jsou malé a tím mají ten problém, že je pro „rozvinuté země“ politicky schůdnější je blokovat. Pokud Německo zablokuje Vid.me, nebude vypadat až tak totalitně, jako by zablokovalo YouTube. I politici si přece jenom uvědomují, že není ultra chytré znepřátelit si vlastní mládež a chovat se stejně doktrinářsky, jako ti, které kritizují. Budou tedy hledat určitou formu balance, protože jim nic jiného nezbývá.

Další generace tvůrců nového obsahu, která právě vyrůstá, bude masivní. Nelze je zakázat, nelze je donutit, aby poslušně papali kašičku, kterou jim servíruje establishment. Pokud politici a lidi za tradičními médii nejsou úplně stupidní, tak to ví. Musí vidět, jaký mají problém s neschopností komunikovat s mladší generací – a nemůžou tuto svoji neschopnost vyhrocovat otevřenou válkou.

Tvůrci obsahu tradičních médií jsou irelevantní, už prohráli. Otázka je, jak se tradiční média postaví k novým tvůrcům obsahu, které nyní svojí demonetizační kampaní bijí do hlavy. Na jejich místě bych se moc neradoval, je to Pyrrhovo vítězství. Více než 350 000 tvůrců už pochopilo, že musí hledat i jiné formy financování, jako je Patreon, kde je přímo sponzorují fanoušci a nejsou závislí ani na platformě, ani na zadavatelích reklamy. Finanční nezávislostí se mění na opravdu klasické nezávislé tvůrce. Patreon vznikl před třemi lety a už předal 100 milionů USD od fanoušků ke tvůrcům. I kdyby tradiční média rozšířila svoje tažení na něj, vznikne další platforma – a ještě větší hora nepřátelství vůči nim.

Ta opravdu velká otázka je, co teď udělají nová média: Jestli začnou komunikovat se svými tvůrci a budou se jich zastávat i za cenu, že se postaví proti zadavatelům reklamy, jestli věcem nechají volný průběh anebo jestli se „nechají ochočit“. Je to velká a složitá otázka. Nezávidím jim.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama