Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 6.4.2017
Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.


Mesh quality

Ovlivňuje kvalitu všech modelů. Při nižším nastavení se s rostoucí vzdáleností více zhoršuje jejich kvalita, respektive počet polygonů. Jako obvykle, má tento detail nízký vliv na výkon a tak se jej nevyplatí moc snižovat ani na slabších konfiguracích – pouze 42 fps vs. 44 fps.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shader quality

Nastavuje kvalitu shader efektů (stínovaní povrchů). Nicméně zde platí to samé jako při nastavení efektů – měřitelný je pouze vliv na výkon – vliv na obraz je neznatelný jak můžete vidět i v následující testované scéně. Zde byl rozdíl ve výkonu 52 fps vs. 56 fps. S obrazem se však nic zásadního nepřihodilo.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)

Terrain quality

Ovlivňuje kvalitu terénu a jedinou viditelnou změnou je vliv na kvalitu tesselace. Ta je při úrovni low, úplně deaktivována. Vliv na výkon bude tedy hodně závislý na výkonu grafické karty v tesselaci – například starší DX11 Radeony mají s tesselací problém díky slabší polygonové propustnosti.

Na testovací GeForce GTX 960 byl rozdíl ve výkonu 43 fps vs. 52 fps. To je poměrně výrazný pokles a je tedy vidět, že tesselace na úrovni Ultra je opravdu extrémní. Při detailním záběru ale můžete vidět proč. Veškeré drobné nerovnosti terénu jsou do detailu vymodelovány.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Vegetation quality

Poslední detail ovlivňuje kvalitu vegetace na terénu. Vzhledem k minimálnímu vlivu na výkon (na úrovni chyby měření díky nedostatku VRAM na GTX 960) tento detail opravdu nemá smysl snižovat.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Nastavení na Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
54 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.