Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.
Mesh quality
Ovlivňuje kvalitu všech modelů. Při nižším nastavení se s rostoucí vzdáleností více zhoršuje jejich kvalita, respektive počet polygonů. Jako obvykle, má tento detail nízký vliv na výkon a tak se jej nevyplatí moc snižovat ani na slabších konfiguracích – pouze 42 fps vs. 44 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Shader quality
Nastavuje kvalitu shader efektů (stínovaní povrchů). Nicméně zde platí to samé jako při nastavení efektů – měřitelný je pouze vliv na výkon – vliv na obraz je neznatelný jak můžete vidět i v následující testované scéně. Zde byl rozdíl ve výkonu 52 fps vs. 56 fps. S obrazem se však nic zásadního nepřihodilo.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)
Terrain quality
Ovlivňuje kvalitu terénu a jedinou viditelnou změnou je vliv na kvalitu tesselace. Ta je při úrovni low, úplně deaktivována. Vliv na výkon bude tedy hodně závislý na výkonu grafické karty v tesselaci – například starší DX11 Radeony mají s tesselací problém díky slabší polygonové propustnosti.
Na testovací GeForce GTX 960 byl rozdíl ve výkonu 43 fps vs. 52 fps. To je poměrně výrazný pokles a je tedy vidět, že tesselace na úrovni Ultra je opravdu extrémní. Při detailním záběru ale můžete vidět proč. Veškeré drobné nerovnosti terénu jsou do detailu vymodelovány.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Vegetation quality
Poslední detail ovlivňuje kvalitu vegetace na terénu. Vzhledem k minimálnímu vlivu na výkon (na úrovni chyby měření díky nedostatku VRAM na GTX 960) tento detail opravdu nemá smysl snižovat.
Nastavení na Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)