Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Texture filtering

Nastavuje kvalitu anizotropní filtrace textur. Důležité upozornění je – že nastavení detailu vyžaduje restart hry, ale hra na to vůbec neupozorní. Bez restartu hry se s obrazem nic nestane a změna detailu nefunguje. Při nastavení na úroveň Ultra je aktivováno maximální 16x AF. Při úrovni Low naopak AF aktivní není a vzdálenější textury vypadají otřesně.

Vliv na výkon jsem  na GTX 960 i kontrolně na GTX 980 Ti (v plných Ultra texturách) změřil minimální. Opět se jedná o rozdíly v jednotkách fps, takže doporučení je jednoduché – detail nechte na úrovni Ultra i na slabších grafických kartách. Vliv na kvalitu obrazu je značný, ale na výkon nikoliv.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Lighting quality

Nastavuje kvalitu světel a odrazů okolí od povrchů. Ve scénách, jako je ta ukázková dole, má obrovský vliv na kvalitu obrazu, ale to samé platí i o výkonu – rozdíl 44 fps vs. 58 fps. Kontrolním testováním na GeForce GTX 980 Ti jsem ověřil podobný pokles výkonu i na GTX 980 Ti – 72 fps vs. 98 fps. Tento detail není moc ovlivněn nedostatkem VRAM s vše jde na vrub výkonu GPU.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadow quality

Ovlivňuje vzhled stínů – jejich rozlišení a kvalitu filtrace. Stíny ve většině her nejvíce ovlivňují výkon a Mass Effect Andromeda není žádnou výjimkou. Stíny sice nelze úplně vypnout, ale na nejnižší úroveň Low vypadají opravdu otřesně zubatě. Naopak při úrovni Ultra jsou krásně filtrovány.

Rozdíly ve výkonu byl 31 fps vs. 44 fps v následující scéně. Kontrolním testováním na GTX 980 Ti jsem zjistil, že detail má také mírný vliv na zatížení videopaměti – při nastavení ultra asi o 200MB více. V případě grafik s nedostatkem VRAM může snížení detailu pomoci od větších propadů výkonu při delším hraní (déle než pár minut).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Effects quality 

Nastavuje kvalitu částicových efektů. Zatímco vliv na výkon v podobných scénách měřitelný byl na úrovni jednotek fps – 52 fps vs 55 fps. V obraze jsem žádné zásadní změny nezaznamenal ani po restartu hry. Snížení tohoto detailu vám přidá mírně výkon v akčnějších scénách a přitom na obraze o nic zásadního nepřijdete.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama