Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Screen calibration

V této položce pouze můžete upravit jas obrazu.

Safe zone adjustment

Zde si nastavujete okraje zóny, ve které se zobrazují HUD položky.

Film grain

Tento efekt simuluje filmový šum. Ten zde není nijak agresivní (asi kvalitní filmový materiál), takže pokud chcete obrazu přidat onu „filmovost“ klidně jej aktivujte. Já jsem jej do rozborů deaktivovat, protože mírně ovlivňuje obraz. Výkon naopak nijak neovlivní.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Chromatic Aberration

Naopak druhá „filmová“ položka je peklo. Simulace optické vady, kterou se fotografové na reálných fotografiích snaží odstraňovat? Ne děkuji, tohle fakt nepotřebuje – zvláště když dojde k celkovému rozmazání obrazu. Pokud ale přece jen máte rádi duhové okraje obrazu, můžete si tento nesmysl aktivovat. Výkon naštěstí nijak neovlivňuje.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Resolution scale / mode

Volba měřítka rozlišení je již známa i z ostatních her založených na Frostbite Engine. Má obrovský vliv na výkon i kvalitu obrazu, neboť se jedná o under/over sampling obrazu. Hra se tedy renderuje ve vyšším nebo nižším rozlišení a pak se přepočítá na rozlišení obrazu. K dispozici je buď režim předdefinovaných profilů (900p, 720p – v rozlišení 1920x1080) anebo můžete využít posuvník jako v ostatních hrách.

Při nastavení nativního rozlišení byl výkon 45 fps. Při snížení rozlišení na poměr 0,25, se výrazně zvýšil výkon na pěkných 106 fps. Při zvýšení na poměr 2 (defakto simulace 4K rozlišení) hra poprvé spadla a při druhém pokusu naběhla na 2 až 3 fps.

A důvod proč dát přednost tomuto nastavení před volbou samotného rozlišení? Neboť celkové rozlišení obrazu má vliv i na kvalitu HUD, kdežto při snižování rozlišení pomocí této volby zůstává kvalita menu hry a HUD stejné jako v nativním rozlišení a mění se jen kvalita 3D scény.

Následující obrázky jsou 1:1 výřezy z obrazu. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 1 a 0,25 a na druhém porovnání uvidíte 1 vs. 2.

 Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)  Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)


Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.25)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama