Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.
Screen calibration
V této položce pouze můžete upravit jas obrazu.
Safe zone adjustment
Zde si nastavujete okraje zóny, ve které se zobrazují HUD položky.
Film grain
Tento efekt simuluje filmový šum. Ten zde není nijak agresivní (asi kvalitní filmový materiál), takže pokud chcete obrazu přidat onu „filmovost“ klidně jej aktivujte. Já jsem jej do rozborů deaktivovat, protože mírně ovlivňuje obraz. Výkon naopak nijak neovlivní.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Chromatic Aberration
Naopak druhá „filmová“ položka je peklo. Simulace optické vady, kterou se fotografové na reálných fotografiích snaží odstraňovat? Ne děkuji, tohle fakt nepotřebuje – zvláště když dojde k celkovému rozmazání obrazu. Pokud ale přece jen máte rádi duhové okraje obrazu, můžete si tento nesmysl aktivovat. Výkon naštěstí nijak neovlivňuje.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Resolution scale / mode
Volba měřítka rozlišení je již známa i z ostatních her založených na Frostbite Engine. Má obrovský vliv na výkon i kvalitu obrazu, neboť se jedná o under/over sampling obrazu. Hra se tedy renderuje ve vyšším nebo nižším rozlišení a pak se přepočítá na rozlišení obrazu. K dispozici je buď režim předdefinovaných profilů (900p, 720p – v rozlišení 1920x1080) anebo můžete využít posuvník jako v ostatních hrách.
Při nastavení nativního rozlišení byl výkon 45 fps. Při snížení rozlišení na poměr 0,25, se výrazně zvýšil výkon na pěkných 106 fps. Při zvýšení na poměr 2 (defakto simulace 4K rozlišení) hra poprvé spadla a při druhém pokusu naběhla na 2 až 3 fps.
A důvod proč dát přednost tomuto nastavení před volbou samotného rozlišení? Neboť celkové rozlišení obrazu má vliv i na kvalitu HUD, kdežto při snižování rozlišení pomocí této volby zůstává kvalita menu hry a HUD stejné jako v nativním rozlišení a mění se jen kvalita 3D scény.
Následující obrázky jsou 1:1 výřezy z obrazu. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 1 a 0,25 a na druhém porovnání uvidíte 1 vs. 2.
Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.25)