Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Následující položky již naleznete v nastavení Graphics – jako první se podíváme na vyhlazování hran.

Vyhlazování hran

Mass Effect Andromeda nijak nevybočuje ze zaběhlého standardu moderních her a tak nepodporuje MSAA vyhlazování hran. K dispozici je opět „oblíbená“ kombinace post-processing metod vyhlazování hran FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing) anebo TAA (Temporal Anti-Aliasing). Zajímavé je celkem i to, že s her postupně zmizelo i kvalitnější SMAA vyhlazování.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde platí staré známé pravidlo. Post-processing metody vyhlazování hran mají minimální dopad na výkon. K testu jsem schválně vybral méně náročnou scénu aby se neprojevil nedostatek VRAM na GTX 960. FXAA si nebere v tomto případě žádný výkon – rozdíl je na úrovni chyby měření. TAA mírně výkon ukousne, ale výrazně lépe vyhlazuje obraz v pohybu a působí tak mnohem klidněji.

Mé doporučení je tedy aktivovat TAA vždy, a pokud máte málo výkonu, zkuste nejdříve ubrat jiný detail.

Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.

Bez Vyhlazování:

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA:

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA:

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama